Niin kuin aiemmassa viestissä totesin ainoat tavat vähentää onnettomuus riskiä ovat tarkkaavaisuus ja pyörän hallinta. Tarkkaavaisuus olisi kai pitänyt kirjoittaa ennakointi, jotta olisit ymmärtänyt oikein. En siis halua väheksyä ennakointia tai tarkkaavaisuutta sen perusteella että tilanteista selviää jos osaa ajaa.(Hermanni Hiiri @ Heinä. 21 2005,14:11) kirjoitti
Kohdassa jota lainasit kirjoitin yllättävistä tilanteista. Sellaista wingin kuljettajaa ei löydykkään, joka pystyy ennakoimaan kaikki liikenteessä vastaan tuleva äkkitilanteet. (hirvet, sairaskohtaukset, ajoneuvojen viat ym.) Näihin tilanteisiin viimeinen toivo on pyörän hallinta. Tietenkään se ei ole varma pelastus, mutta kuten sanoin, se parantaa mahdollisuuksia.
No se mun viesti oli ironiaa. Vähemmän ORGia seuranneelle se ei varmaan oikein välittynyt... Noi mun kirjoittamat fraasit nimittäin nousee täällä aina esiin kun on rataharjoittelusta yms puhetta.(Junnu82 @ Heinä. 21 2005,15:48) kirjoitti
Mutta jos ihan tosissaan puhutaan, niin hyvin pitkälti oon samaa mieltä kuin sinäkin. Stuntatessa mopon käyttäytyminen kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa tilanteissa menee pikkuhiljaa sinne selkäytimeen ja varmasti siitä on hyötyä ihan normaaliajossakin...
UUH, kärjistystä kerrassaan. *(Matkalahna @ Heinä. 21 2005,08:19) kirjoitti
Tärkeintä tuskin on rikkeen/rikoksen maksimointi, sillä idiootti ja vetomieskin sen tietää että mitä isompi rike/rikos, sitä vähemmän sen suorittajalla on siihen sanomista. Mä näkisin tän asian niin, että tärkeintä on ajaa kovaa ja saada siitä ne kiksit eikä siitä että taas ajettiin neljä kertaa äksympää kyytiä kuin nopeusrajoitus sallii. Mulla ainakin on sitä isompi pelko perseessä mitä isompi ylitys. Mieluusti näkisin vapaata baanaa ja painaisin sillä 250km/h lasissa hetken hurmassa - eikä harmittais yhtään vaikka en sais edes ylitettyä nopeusrajoitusta. Ymmärrätsä? Tosin mä en voi puhua noiden sun mainitsemien "maantiellä vouhkaavien asennevammaisten" puolesta, en mielestäni lukeudu heihin.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Auts. No nyt alkaa valjeta kun luin pilke silmäkulmassa tuon aiemman viestisi. Sori kun en tajunnut. Katselin vähän nimimerkkiä ja ihmettelin, mutta ei ne palaset aina loksahda heti kerrasta.
mutta jos keulitaan ihan vaan pikkasen: 2m keulintaa
KTM