Meni pikkutohtori ympäri. (opettelin keulimista tietenkin suljetulla alueella(Temex @ Heinä. 17 2006,10:29) kirjoitti
) Siinä rytäkässä jalkapöydästä/nilkasta hajos neljä luuta. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..
Ehkä otin ehkä en!
Tässä suizan manuskasta skannit kohdasta "keulaöljyjen vaihto" tms, tätä ei tossa aiemmin linkatussa S:n ohjeessa ole.
http://imageevent.com/tlsdoug/drz400smk5/information
Kiitos, Kari! [hyppyläpsyjä](Karban @ Heinä. 17 2006,15:33) kirjoitti
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Ai, säkin olet keulinu sen ympäri. Mä en ole sit ainut(Jani @ Heinä. 17 2006,15:19) kirjoitti
Mä en onneksi satuttanut ku pikkasen kyynärpäätä mutta henkinen kolaus olikin sit jo valtaisa...
Onkos jalka kauankin vielä paketoituna?
Ei oo vielä varmaa tietoa. Nyt ollu jo viis viikkoa, toivottavasti ens viikolla sais kipsin veks! Ois kiva jo päästä ajelemaan, pyöräkin on jo korjattu. (eikä siinäkään menny ku 5 viikkoa!)(Temex @ Heinä. 18 2006,11:07) kirjoitti
Ajovarusteiden ja ansionmenetyksien kohtalosta ei ole vieläkään mitään tietoa! Pohjolassa tuntuu kaikki ketävän ja kauan..![]()
Ehkä otin ehkä en!
Se nilkkahan on menny rikki sit ihan tosissaan. Minkälasia kenkiä käytät ajaessa?
Mä oon ajanu koko tän kesän crossi saappaat jalassa, ja ihan vaan sen takia ettei jalat hajois niin herkästi. Viime kesä oli semmoset pehmoset katumotoristin kengät ja Lavangossa osui, tai oikeestaan hipaisi semmosta pihakiveä ja jalka oli kaks viikkoa kipiä. Uskoin kerrasta.
Menikös pyörä huonoonkin kuntoon?
Tommoset Oxtarin TSC Sport gore-texit mulla oli jalassa. Ton TSC systeemin pitäs nimenomaan estää nilkan liiallinen taipuminen, mutta eipä auttanu ku hajos koko systeemi.
Nyt ku noikin kengät hajos niin pitää ruveta itekkin käyttämään crossi saappaita. Vaikka kaine jalat voi niissäkin hajota, jos sopivasti sattuu..![]()
Ehkä otin ehkä en!
Kyllähän crossi-saappaissakin jalat rikki saa.
Mulla jäi sillon ku keulin ympäri, oikea jalka takarenkaan alle jotenki ihmeelisesti, ni jalkaa ei sattunu yhtään. En menny takakautta ympäri, vaan siilleen takaviistoon, eli näin (näyttää kädellä)![]()
Miten onko joku jo vaihtanu ohuemman pytyn alatiivisteen, mul ois osa kädessä ja tuli takaa tieto et nokkien ajotus muuttuu, eli miten on nokkapyörät lukittu hammaspyöriin nähen, onko miten tiukka sovite eli tarviiko lainata jotain suzukin höpöhöpö työkaluja et onnistuis?
(näkis varmaan tuolta räjäytyskuvista, mut on niin vitun laiska.)
Yamaha SR500 ´78
Moro!
Tässä olis muutama innokas aloittelija lähdössä motoilla Ahvenistolle. Aika on 31.07.2006, eli ensi maanantai. Mukana nyt minä DR-Z 400 SM:llä ja kaverit toiselta foorumilta (KTM 640 LC4 motovantein ja KTM 950 SM)
Aamulla 9-13 olisi vapaa aika ajella, jolloin pääsee ajamaan 15min vuoroissa autojen kanssa. Hinta 40€/ajaja. Ajatuksissa oli myös radan varaus omaan käyttöön, jos sais muutaman varman tulijan. Hinta 100€/tunti, jolloin jo muutaman kuskin voimin pääsisi kahden-kolmen tunnin varauksessa samoihin, kuin vapaassa ajossa.
Aamulla olis meininki ajella etelästä vanhaa tietä Hämeenlinnaan ja tulomatkalle yritetään keksiä sopivan mutkainen sorapätkä.
Lisää aiheesta täältä
Päivähän siinä vierähtää! Miten on, innokkaita lähtemään?? Laittakaan vaikkapa mailia mulle (tomi (piste) kononen (ät) gmail (piste) com)
Tomi
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
Alatiivisteen voi vaihtaa ilman että nokkien ajoitusta pitäisi muuttaa, vakionokissa se ei edes käy. Vaihto on aika kova homma ja hyöty noin 1hv. Kannattaako jos ei ole muuta syytä käyttää pyttyä poies?(Kuismanen @ Heinä. 25 2006,22:03) kirjoitti
Itse vaihdoin siinä vaiheessa kun laitoin Athenan.
KTM950SE
Hoh, oli sitten thumpertalkin odoteltu lasti täynnä jotain kaasareiden varaosia, eli putkeen meni
oli muutenki tän kesän ajot tässä, jos nyt talveks sais kaasarin jostain ni pääsis pilkki-ukkoja piinaamaan jäille.
Edit:
HAH! Oli sitten kolahtanu sähköpostiin parituntia myöhemmin viesti että kaasari lähtee postiin tänään.
Normipäivä
Jos ny kuitenki vaihtais sen alatiivarin sit samalla ku ruuvais fcr:n
Yamaha SR500 ´78
Jokos Janilla on kinttu kunnossa?
Mites äijät on saanu ton TM36 sopimaan paikalleen?
Ahdasta oli.
Moottorin puoli näytti olevan ihan samaa kokoa ja muotoa kuin alk per kaasarissa mutta airboxin puoli oli 3mm pienempi kuin orkkiksessa.
Oli pakko rälläköidä vaijerinpitimen takaosasta se pikku nipsu pois että sai paikalleen. Airboxin puoleinen klemmari vaihtui myös että sai kiristettyä sen loppuun asti.
kaasarin vaijerinpitimestä piti porata jengat pois että sai tungettua orkkis vaijerin siihen.
Nyt tuntuu vastaavan kaasuunkin heti eikä 15. päivä ja se ärsyttävä nykiminen poistui lähes kokonaan.
Tossa muutama otos ahtaudesta:
http://koti.mbnet.fi/roadkill/tm36/
Kyllä mä sen sinne sain ängetty ilman mitään erikoisempia työstö toimenpiteitä.(_Makke @ Elo. 19 2006,18:35) kirjoitti
Helvetin ahdas välikköhän se on ja kädet aina verillä kun kaasari ropaa...
Mikäs se ohjainnastojen puukotus imukurkusta hommeli oli? tais olla jossain tämän threadin syövereissä muistaakseni.
Kattelin et jos nastat poistaa niin saa ehkä kaasarin uppoamaan 3-4mm syvemmälle kurkkuun mut sovitus menee vituiksi koska TM36 ja orkkiskaasarin sylinterin puoli on täysin samanlaiset eli silloin kaasari painuu sen tiivistävän olakkeen yli imukurkussa.
Sen takia rupesinkin mieluummin tohon työstöoperaatioon.
Nii jo, ilmanoutsarin puolelta joutu leikkaa siitä kumislurdasta ne "siivekkeet" pois. Muuta ei tarvinnu tehdä. Ja pelaa ku junan vessa.(_Makke @ Elo. 21 2006,15:26) kirjoitti
Sain muuten Fcr-mx:n kiinni.
Meni aivan tappelematta kiinni, orkkis kumikaulat ilmanputsarista sopi suoraan paikalleen, vaijerit kävi jne.
Ainoo et ryypyn vipu on suoraan bensahanan takana, aivan hirvee käyttää hanskat kädessä.
Mut on tosta hyötyä. *
miten muuten kuuluuko jollain muulla kaasuluistista pien nakutus/kilinä jos ilman ilmanputsarin kaulaa käyttää tyhjäkäyntiä?
Ei silleen et pelottais vaan mielenkiinnosta huomasko joku muu?
Yamaha SR500 ´78
Oon kenties rakentelemassa DRZ S/SM:ään sopivaa putkea, siis pelkkää sliparia. Kyseessä olis CRD:n Absolute Performance II -vaimennin S/SM:ään suoraan sopivalla väliputkella varustettuna.
Yhden kaupan jäljiltä olis tollaset nimittäin kohta joutilaana ja voisin siitä luopua suhteellisen halvalla.
Meteliä pitäis puhkua 92dB, kesän ajetuilla villoilla tuli Ahveniston "virallisella" mittauksella karvan vajaa 100dB (eli pääsin ajamaan). Uusilla villoilla tietty meteli pienenee.
Kiinnitys suoraan orggiskäyrään tai S/SM-spesifiseen CRD:n alkukäyrään.
Eipä toi vielä ihan kunnossa oo. Viime viikolla sain kipsin veks, ja nyt pitäis alkaa opetella kävelemään uudestaan.(Temex @ Elo. 18 2006,14:12) kirjoitti
Tänään oli juhlapäivä ku sain ajettua pyörän veks korjaamolta! Voittaja fiilis päästä ajamaan ekaa kertaan kolmee kuukauteen..![]()
Ehkä otin ehkä en!
Joku ystävällinen vois postata tänne infoa siitä mistä ja mihin hintaa saa jarrulevyjä supermotoon?
Pitäs noihin enskavanteisiin hommata omat levyt ja rattaat ettei tartte pelleillä niiden kanssa kun vaihtaa rengastusta.
RM:n (87-2005) rattaat käy ilmeisesti suoraan?
Mullakin on sellainen mielikuva että RäMän rattaat passaa.
KTM950SE
(Kalpa @ Syys. 08 2006,10:46) kirjoitti
Tilasin Stormilta keväällä EBC:n jarrulevyt, olivat noin 100 € alkuperäisiä halvemmat.kirjoitti
Mika
Mä en kehdannut enää soittaa ja kysyy. Kerran tai kaks oon sulta jo kysynyt mutta sittemmin unohtanut mitä sä mulle kerroit.(maa77 @ Syys. 08 2006,19:32) kirjoitti
Kiits, nyt toi info säilyy.
Kun katsoin tuon talvivideon, niin tuli omat muistot elävinä mieleen. Löytyykö tästä säikeestä tietoa mistä ja millaisen 18" ja 21" vannesetin saa sopimaan DRZ supermotoon, vai ostanko navat ja kehät erikseen, ja pinnaan pyörät itse?(Kalpa @ Kesä. 13 2006,10:25) kirjoitti
Löytyy infoa. Halvin & nopein tapa saada enskavanteet on tilata ne tuolta: http://www.enduroshop.de/(vepa @ Syys. 11 2006,09:19) kirjoitti
Voi ryökäle, täyvellinen SUMO-setti dertsiin 888 eeroa. En ole ennen nähnyt nuin halavala, pitäsköhän hommata?
KTM950SE
Nettimotossa joku myy täydellistä settiä 800e.(drzjar1 @ Syys. 11 2006,21:18) kirjoitti
Nyt on jo ylitarjontaa, sä joudut kohta ostamaan
Edit: Ja jos päädyt ostamaan ne nettimoton smotot niin mä voin ostaa sulta ne jarrulevyt niistä. Nehän on erilaiset sm ja s-malleissa.
Duell myy 18+21" Excel rimmit+pinnat 329,-(Karban @ Syys. 11 2006,09:34) kirjoitti
Paljonkohan keskiöt maksaa erikseen ostettuna? *
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.