Sivu: 9 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 1275:sta
    Että se siitä ABP-Racingin asiantuntemuksesta
    KTM950SE
    Lainaa (drzjar1 @ Syys. 20 2005,09:29) kirjoitti
    Että se siitä ABP-Racingin asiantuntemuksesta
    Jep, kannattaa hakea NPM:stä tuo TM36:nen, jos semmosen aikoo laittaa. Germaanit

Vesku
    Mutta muuttako tuo 36 kuitenkaan mitään? siis jos sullakaan ei sitten sen suurempia tapahtunut. Meinaan että isommalla varmaan alkaa ne hevoiset löytymään? Eli TM40 (kurkut 44/55) tai FCR?
    Kyllä se TM 36 auttaa huomattavasti. Kiihdytyspumppuko vai mikä tuossa sen eron tekee, mutta ei tarvi nojailla eikä nykiä, niin keula nousee 1:llä. Heppoja tuli 1 lisää huipputehoon ja yläpäässä käyrät suoristu huomattavasti, vaikka säädöt olikin pielessä. Laitan käppyrät nettiin, ku kerkiin. Vaikutti enemmän kuin putki + factoryn neula + suuttimet. Toisaalta pitäis varmaan laittaa vakiokamat takaisin ja testata onko virityksen vaikutukset vain päästä kiinni. * Pakkohan niiden on vaikuttaa, kun rahaakin palaa ja meteli kasvaa. *

Onko kukaan nähnyt käppyröitä, miten esmes tuon FCR:n laitto on tuonut lisää polleja?

Huomenna saan pienempää pilot-jettiäkin HPM:stä, pienin oli 10, katotaan mitä sillä tapahtuu.

edit: Täytyy laittaa spostia ABP:lle ja kysyä kommenttia, voihan se olla, että meikä wanhana sähkömiehenä on asentanut sen kaasarin jotenkin väärinpäin tai jotain...

edit 2: Jotenkin alkanut kyllä poltella kaurapuurokuuri

Vesku

Ei kai kaasarin koolla ole niin älyttömän suurta vaikutusta suoraan huipputehoon. Kai sitä tehoa voi hiukan tulla lisää mut tollasella kaasarilla kai haetaan sitä kaasuun vastaavuutta jne.
    Ne sakuthan tais kirjotella et more air no roblem?? Eli kai se oli niillä tiedossa et iso on suutin? Isompaa reikää vaan jos se ei ollut jo tehty? ja sit ne nokat ja ja...
    Mut yleisesti ottaen samankokoisella kaasarilla tulee samanverran huipputehoa on sit minkä merkkinen tahansa...
    No nyt on muutama satanen ajettu TM36:lla pilot 10, main 125 säädöillä ja ruuvia auki jotain 2-3 kierrosta, ABP:n säätönä oli ruuvi kiinni. Hyvin toimii, kait? Ei ainakaan enää paukuta ja lähtee käyntiin paljon paremmin. Juu ja keulii, hyvä ettei kuskillakin *

ABP:ltä tuli vastausta "mitä vittua?" mailiini, että vaihda k&n suodatin ja puukota ilmapoksi (mikä olikin jo tehty) niin alkaa toimimaan 17,5, 130 suuttimilla. Vaikuttaako ilmanputsarin vaihto oikeasti noin paljon, tietääkö/arvaako kukaan?

[avautuminen] Ihme homma vaan, että yhtäkkiä aletaan vaatimaan puukotusta ja ilmanputsarin vaihtoa, kun olin toimittanut speksit (putki, snorkkeli poissa, Yoshimura) mille tuo kaasari olisi pitänyt olla säädöissä. Lapin polttajat, prkl! [/avautuminen]

Ai niin, se Diablo on muuten kiva rengas, siinä on mukana myös ääni, kun sladittaa.

Vesku
    Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 23 2005,08:03) kirjoitti
    ABP:ltä tuli vastausta "mitä vittua?" mailiini, että vaihda k&n suodatin ja puukota ilmapoksi (mikä olikin jo tehty) niin alkaa toimimaan 17,5, 130 suuttimilla. Vaikuttaako ilmanputsarin vaihto oikeasti noin paljon, tietääkö/arvaako kukaan?
    Hmm.. jos sulla on kerta suoravetonen, niin mikset nakkaa sitä koko orggisboksia mäkeen? Lyhyt kiihdytyssuppilo ja siihen joku pipercrossin sukka päälle.

Sitten hakemalla hakee itse säädöt kohdalleen..
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Alkoi itseäkin mietityttämään että jos vaihtaisi ton TM40sen tohon 36seen ja laittaisi kiinni. Pyöräkaista varmaan lainaisi asennusohjeita

Säädötkin sais kerta kohdalleen aika helpolla kun täällä on jo ko. kaasarin guru
    Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 20 2005,13:46) kirjoitti
    Kyllä se TM 36 auttaa huomattavasti. Kiihdytyspumppuko vai mikä tuossa sen eron tekee, mutta ei tarvi nojailla eikä nykiä, niin keula nousee 1:llä. Heppoja tuli 1 lisää huipputehoon ja yläpäässä käyrät suoristu huomattavasti, vaikka säädöt olikin pielessä. Laitan käppyrät nettiin, ku kerkiin.
    Jokohan käppyrät on keritty laittamaan nettiin? Kiinnostaisi nähdä vaikutus paperilla.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
    Lainaa (kwak750 @ Syys. 23 2005,09:35) kirjoitti
    Hmm.. jos sulla on kerta suoravetonen, niin mikset nakkaa sitä koko orggisboksia mäkeen? Lyhyt kiihdytyssuppilo ja siihen joku pipercrossin sukka päälle.

Tollasta minäkin oon hiukan meinannu, kaasari vaihtoon ja suppilo ja filsu siihen päähän. Samalla kevenis viel enemmän.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
    Joko Karban on kokeillut CRD:n käyrää? Kuis pelittää? Eiks sulla sellanen ollut tulossa?
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
    Vaikuttaako ilmanputsarin vaihto oikeasti noin paljon, tietääkö/arvaako kukaan?

Vesku
    Mun arvaus on että ilmanputsarin merkillä (KN vs itseöljyttävä) ei juuri ole merkitystä. Ilmanottoaukon (orggis vs 3*3) koolla voi niinkin olla.
    KTM950SE
    Vai guru * No huh huh sentään, lähinnähän tämä on tämmöstä säälittävää harrestelijan puuhastelua. Hauskaa tosin, ainakin itellä.

Tossa ois ny käyrää. Punanen on Factory + org.kaasari + Yoshimura. Vihreä on TM36:lla säädöt vituillaan, Guru-säädöillä tehoja ei ole mitattu. *

Käppyrä

Nyt kaikki joukolla kaasareita hakemaan NPM:stä. Just kävin ostaan niiden osakkeita Ehkä joku muukin tuon vois hommata ja kertoo mulle elänkö vain itsepetoksessa vai onko tosta oikeesti jotain hyötyä *

Vesku

Lainaa (kwak750 @ Syys. 23 2005,09:35) kirjoitti
    Hmm.. jos sulla on kerta suoravetonen, niin mikset nakkaa sitä koko orggisboksia mäkeen? Lyhyt kiihdytyssuppilo ja siihen joku pipercrossin sukka päälle. *

Melkeinpä suositeltavaa seuraavalle "TM36-uhrille", on nimittäin sen verran vattumainen laittaa paikalleen... Ei mennyt mulla ihan ekalla reikään ilman luikasteita, ainakaan valot päällä.

Joo ja sitten, kun säädöt kohallaan voisin olla niistä kiinnostunut *

Niin ja paljastetaan tietämykseni taso: Miksi alipainekaasariin ei voi laittaa kiihdytyssuppiloa? *

Vesku

Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 23 2005,17:38) kirjoitti
    Niin ja paljastetaan tietämykseni taso: Miksi alipainekaasariin ei voi laittaa kiihdytyssuppiloa? *

Vesku
    tuo alipaine kaasari toimii nimensä mukaisesti alipaineen vaikutuksesta. jos suodatin poksi poistetaan tai ilman saantia muutetaan kaasari ei toimi oikein. sen takia suutin sarjoissa tulee yleensä uusi jousi kaasariin... sekavaa tekstiä mutta suunnilleen näin se menee ymmärtääkseni
    Motoa ja Rossia.........
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Sandels @ Syys. 23 2005,11:58) kirjoitti
    Joko Karban on kokeillut CRD:n käyrää? Kuis pelittää? Eiks sulla sellanen ollut tulossa?
    ei ole vielä käyrä tullut. pari kuukautta vissiin menee. tilasin e-malliin sopivan kun tuo mun crd:n kannukin on siihen tarkoitettu. joka taas tarkottaa sitä ettei sovi vakiokäyrään.
    olikos se itse kalpa tänään lavangossa ajamassa? tajusin vasta kun otit kypärän pois, joten en kiinnittänyt huomiota paljon ajoosi, mutta et kyllä ihan hitain ollu . kotarit meni kyllä aika kovaa
    Don't hate the player, Hate the game
    Lainaa (excalibur22 @ Syys. 25 2005,17:17) kirjoitti
    olikos se itse kalpa tänään lavangossa ajamassa? tajusin vasta kun otit kypärän pois, joten en kiinnittänyt huomiota paljon ajoosi, mutta et kyllä ihan hitain ollu . kotarit *meni kyllä aika kovaa
    Kyllähän se mä olin

Totta, kottaraiset ja husabergit paahto aika vauhdilla.

Mistä päästäänkin aiheeseen kaasarit. Aika hyvin toi tasoittaa kun mun kaikki 400cc on vielä kahlittu 36mm alipainekaasariin kaikilla saastehimmeleillä. Kyllä sitten hiukan ahdisti kun muuten pysy kyydissä ihan ok mutta auta armias kun aukes pidempi suora tai hidas mutka - > kova kiihdytys. Silloin aina jäätiin ja huolella. Eikä auta ketteryyskään kun broidin husaberg painaa samat kun mun susna mutta siinä on about puolet enemmän tehoa.

Eli tarkoituksena olis poistaa vanha kaasari ja laittaa tilalle Mikunin TM36 kiihdystyspumpula, samalla sitten puhkasta ilmaboksi. Toivottavasti esim. pyöräkaista suostuisi hiukan konsultoimaan tässä kaasarioperaatiossa. Miten se kaasari sinne saadaan ja mitä kaikkea muuta? saastehimmelit? Suuttimet? Apuva
    Alipainekaasarissa erillisfilsun kanssa pitää kikkailla niillä "air jeteillä", kantapään kautta tuli kwakassa opittua, tuli suurennettua pääsuutinta jonnekkin 190 asti, sitten alko toimimaan jotenkin. Kun pienemmällä airjetillä ja pienemmällä suuttimella sai pelittämään yhtä hyvin kuin wakio boksilla! joku +20 kertaa tuli ainakin vedettyä kaasarit auki ja vitusti testaamista vihdintiellä

ikävöin sitä vihreetä kawaa vieläkin, se oli kyllä todella vihreä

Sama rumba luvassa ens keväänä darran kanssa! Onko muillakin sama jutska, siinä malminkartanon kohdalla on hyvä testi suora. Voi aina liikennevaloihin pysähtyä säätämään

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Lainaa (Kalpa @ Syys. 25 2005,21:47) kirjoitti
    Eli tarkoituksena olis poistaa vanha kaasari ja laittaa tilalle Mikunin TM36 kiihdystyspumpula, samalla sitten puhkasta ilmaboksi. Toivottavasti esim. pyöräkaista suostuisi hiukan konsultoimaan tässä kaasarioperaatiossa. Miten se kaasari sinne saadaan ja mitä kaikkea muuta? saastehimmelit? Suuttimet? Apuva *
    TM 36 menee suoraan vanhan tilalle eli mitään gummiosien vaihtoa ei tarvi harrastaa ainoastaan kurkun puolelta pitää puukottaa "ohjausnappula" veks. Järkyttävän ahdasta vaan on, mutta kyllä sen sinne sai yksilösuorituksenakin, pari lisä kättä olisi kyllä ollut tarpeen. Ilmapoksista alkuperäiselle kaasarille tuleva letku pitää tukkia. Saastehimmelisähköjohdot jätetään kytkemättä, kun TM 36:ssa ei niille ole paikkojakaan. Kaasuvaijerit käy suoraan, täytyy vaan kääntää toiselle puolelle runkoa.

ABP:n ohjeet löytyy halukkaille, kuvista ei saa mitään selvää, mutta selvällä saksalla on ohjeet. Itse en niistä tajunnut mitään, ehkä joku voisi ne tavailla, jos osaa... Josko niissä olis vaikka jotain tärkeääkin infoa? Jos vaikka selviäis miksei ne abp:n säädöt toiminut?!?!

Vesku

Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 26 2005,07:35) kirjoitti
    Lainaa (Kalpa @ Syys. 25 2005,21:47) kirjoitti
    Eli tarkoituksena olis poistaa vanha kaasari ja laittaa tilalle Mikunin TM36 kiihdystyspumpula, samalla sitten puhkasta ilmaboksi. Toivottavasti esim. pyöräkaista suostuisi hiukan konsultoimaan tässä kaasarioperaatiossa. Miten se kaasari sinne saadaan ja mitä kaikkea muuta? saastehimmelit? Suuttimet? Apuva *
    TM 36 menee suoraan vanhan tilalle eli mitään gummiosien vaihtoa ei tarvi harrastaa ainoastaan kurkun puolelta pitää puukottaa "ohjausnappula" veks. Järkyttävän ahdasta vaan on, mutta kyllä sen sinne sai yksilösuorituksenakin, pari lisä kättä olisi kyllä ollut tarpeen. Ilmapoksista alkuperäiselle kaasarille tuleva letku pitää tukkia. Saastehimmelisähköjohdot jätetään kytkemättä, kun TM 36:ssa ei niille ole paikkojakaan. Kaasuvaijerit käy suoraan, täytyy vaan kääntää toiselle puolelle runkoa.

ABP:n ohjeet löytyy halukkaille, kuvista ei saa mitään selvää, mutta selvällä saksalla on ohjeet. Itse en niistä tajunnut mitään, ehkä joku voisi ne tavailla, jos osaa... Josko niissä olis vaikka jotain tärkeääkin infoa? Jos vaikka selviäis miksei ne abp:n säädöt toiminut?!?!

Vesku
    Onko tossa sun kaasarissa se kiihdytyspumppu? Tilasin ittelleni sen TM36RS:n (tjsp) ja siinä ainakin on. Siis lähinnä että mahtaako olla mitoissa eroja tms.

MODEL TM24 TM28 TM32 TM33* TM34 TM36* TM36 TM38 TM40*
    All dimensions in millimeters
    A 31 33 40 40 40 43 42 43 44
    B 44 44 58 50 58 62 54 62 55

A koneen puolen kurkku
    B ilmaboksin kurkku
    * kiihdytyspumppu
    Luulen tietäväni, että mulla ois juurikin tuo TM36c31 eli TM36-31, 36 mm letku 42, mekaaninen RS kiihdytyspumppukaasutin.

Ihan mielenkiinnosta: mistä tilasit?

Vesku
    Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 26 2005,13:11) kirjoitti
    Luulen tietäväni, että mulla ois juurikin tuo TM36c31 eli TM36-31, 36 mm letku 42, mekaaninen RS kiihdytyspumppukaasutin.

Vesku
    NPM eli nakkilan pyörä ja mopedi.

Nyt vaan odotellaan viikko tai kaksi ja sitten vielä keräillään oikeat suuttimet.

Olikos sulla pyöräkaista se ilmaboksi puhkottu vai vaan snorkkeli poistettu?
    Lainaa (Kalpa @ Syys. 26 2005,13:20) kirjoitti
    Nyt vaan odotellaan viikko tai kaksi ja sitten vielä keräillään oikeat suuttimet.
    Eli Nakkilassakaan ei oo noita varastossa, vaan joutuu tilaamaan???
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
    Lainaa (AVe @ Syys. 26 2005,15:04) kirjoitti
    Eli Nakkilassakaan ei oo noita varastossa, vaan joutuu tilaamaan???
    Ei näköjään. TM40siä taitaa olla. Tai kohta ainakin on kun mä palautan ton omani.
    Lainaa (Pyöräkaista @ Syys. 26 2005,13:11) kirjoitti

Vesku
    NPM eli nakkilan pyörä ja mopedi.

Olikos sulla pyöräkaista se ilmaboksi puhkottu vai vaan snorkkeli poistettu?
    Mulla on raiskattu viimeseen asti eli puukkoa on ilmapoksikin saanut. Kyllä niihin imuääniinkin tottuu...

Vesku
    Saastehimmeleistä:

BSR36 pohjalla oleva juttu poistuu luonnostaan kun vaihtaa kaasarin

se pakokaasujen laimennuskeksintö kannattaa poistaa samalla kun vaihtaa kaasarin. Voihan se toki poistaa muutenkin.

kaasarin oikealla puolella olevaa öljynkeräysboxia ei kannata poistaa vaikka se kyllä on mahdollista eikä edes vaikeaa

Muita saasteenvähennyslaitoksia näissä ei kai olekaan.
    KTM950SE
    Mulla ei oo vielä mitään visiota noista saastehimmeleistä. Onko intter netissä jossain kuvalliset ohjeet mitä sieltä irtoo ja tarviinko jotain ekstaosia tähän kaasarinvaihto/saasteroinan poisto operaatioon?

Sorge et soitan nyt samaa levyy kok ajan mut kun ei tajuu

Kun toi karmolis puhu jostain laipoista pakoputkeen ja jostain muualta luin et pitäs jotain johtoja yhdistellä. wtf
    Mulla on kokemusta vain FRC39sta joten TM36 asentamisesta tai virittämisestä en valitettavasti osaa sanoa mitään. BSR:n kurkussa on yhde PAIR-venttiilille ja kun vaihtaa kaasarin niin ko yhde katoaa. Tällöin PAIR ei enää tee mitään niin sen voi poistaa. Sinänsä siitä ei ole mitään haittaakaan, mutta joka grammahan on liikaa jos sitä ei mihinkään tarvita.

PAIR yksinkertaisesti irroitetaan ja heitetään sillä vesilintua. Tällöin pakoputken tyvelle muodostuu kanteen pieni reikä mikä pitää tulpata. Itse tein tiivistettä mallina käyttäen 2mm alumiinilevystä laipan jonka kiinnitin PAIR-putken pulteilla. Voila ja taas olin ansainnut asennuskaljan. Hommaan ryhdyin syystä että Muzzyn paksu alkukäyrä ei sopinut ilman että PAIR-putki poistetaan.

BSRssä on kaasuläpän asentoanturi eli TPS. Sen töpselin voi kylmästi jättää roikkumaan tyhjänä kun vaihtaa kaasarin. Olen kokeillut ajaa töpseli irti ja kiinni ja mulla on se käsitys että sillä ei ole mitään käytännön merkitystä.

KTM950SE
  30.  
    onks noilla smotoilla oikeesti helppo keulia? kaikissa videoissa mitä oon nähny ollaan puolet ajasta eturengas ylhäällä.

nyt on alkanu kiinnostaa smotot kun toi lavangon rata valmistu
    Don't hate the player, Hate the game
Sivu: 9 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen