Kaasari on 40:nen, luulisin. Ei tullut avattua, eli ei tietoo suuttimista.
Mulla on Yoshimuran koko putki, kipinäsuoja on paikallaa, ilman sitä tiheempää verkkoa (oli niin helevetin kova meteli, että oli pakko vähän tukkia).
Tänään ei kerinnyt ajeleen, muutako hakemaan äsken sixpäkin veijon essolta; menee rajoittajaan nelosellakin... Vitosen suoraa ei ollut kauppamatkalla.
Täytyy koittaa käyttää penkissä ja availla vielä sitä ennen happireikää ilmanputsarikotelon sivuseinään. Katon suuttimet, jos joutuu säätämään, toivottavasti ei, koska on sen verran vattumainen saada paikalleen.
Koitan kysyä suuttimien kokoa vielä spostilla gynttereiltä.
Vesku
Jos sulla on se alkup. kaasari irti niin voisitko mitata kurkkujen halkaisijat?
Ja loistavaa jos saan infoa tuosta säätämisestä. Ittellä vähän epäilyksiä kaasarin vaihtamisen suhteen. Mulla on siis mikunin TM40.
Aijoo, sanokaas mitä teillä on eka huolto maksanut. Mulla on kohta se tonni mittarissa meinaa.
Ettei apinaa koijata, pahasti ainakaan.
Oli halpa mun muistaakseni. Joku 90e.(Kalpa @ Syys. 11 2005,20:21) kirjoitti
8kymppiä tais olla HPM:ssa, mutta sai ½-hintaan, kun mopokin on sieltä. Aattelin lopettaa leimojen keruun huoltokirjaan tuohon huoltoon ja tehdä ite jatkossa. Tuskin siinä mitään säästää, mutta ainakin mulla osa harrastusta on tämä säätäminenkin.
Mikuni uutisia: Moottorijarrukin palas kaasarin vaihdon jälkeen, kun kirin vetävää kaasuvaijeria.
Kaasarin vaihto "kannattaa" kyllä kaikkien tehdä, tuo juuri sopivasti lisää potkua...vähäksi aikaa. Suutinsatsin vaihto alkuperäiseen kaasariin oli kyllä tuhlausta. Vinkkin, vinkki: Multa saa Factoryn suuntinsatsin halavalla tai koko orggiskaasarin, jos joku tarvii...
Vesku
missähän pääsis koeajamaan ton moton pk-seudulla?
Don't hate the player, Hate the game
Ilmanottoaukkoa voi isontaa myös päältäpäin kts http://drz.info/drz/. Näin kun teet niin vesi ei pääse ilmaboxiin, ainakaan ihan helposti.(Pyöräkaista @ Syys. 10 2005,21:13) kirjoitti
KTM950SE
Mulla on Hotcams nokat ja luonnehtisin, että ne vaikuttavat jonniin verran muttei niin paljon kuin isompi kaasari.(Pyöräkaista @ Syys. 09 2005,22:52) kirjoitti
KTM950SE
No siinä tapauksessa taidan jättää nokkahommat väliin, säästetään ne(kin) rahat big boreen. Onko kukaan laittanut näitä "isolohko-kittejä"?(drzjar1 @ Syys. 12 2005,09:50) kirjoitti
Vesku
Tais olla allrightillä athenan 440-kitti (vissiin oikeesti 439 tai peräti 436?) 220e.(Pyöräkaista @ Syys. 12 2005,12:46) kirjoitti
Kunhan ei oo "iron sleeve" ni hyvä on, ainaki mitä oon thumpertalkista lukenu. Athenassa vissiin tulee vielä kokonainen sylinteri missä on isommat vesikanavat ellen väärin muista.
Ite oon tota nimenomaista harkinnut, mut ehkä vasta ens kauden jälkeen. Ja ton saa vielä stroukattua 475cc:ks..
Tais olla allrightillä athenan 440-kitti (vissiin oikeesti 439 tai peräti 436?) 220e.[/QUOTE]
Olisko kuitenkin 600 euroa?
KTM950SE
Olisko kuitenkin 600 euroa?[/QUOTE](drzjar1 @ Syys. 12 2005,13:39) kirjoitti
No joo taitaapi olla. Toi olikin pelkkä mäntä. Sylinteri 507e ja siihen vielä tiivisteet sun muut ni hintaakin alkaa kertymään.
Tässäpä mikuni tietoutta germaaneilta: "Hello !
You have inside a full-jet 130 / low-jet 17,5.
You can give it without problems more air.
Greatings
ABP"
Loistavaa palvelua kyllä tullut tuosta firmasta. Sähköposteihin vastataan samana tai seuraavana päivänä, myös tyhmiin kysymyksiin.
Vesku
Ja oliko sulla siitä kaasarista muita speksejä? Kovasti kiinnostaa meniskö toi oma TM40 tohon drz:aan.(Pyöräkaista @ Syys. 12 2005,19:06) kirjoitti
Jos vaan viitseliäisyyttä riittää niin mittaisitko ne alkuperäisen kaasarin kurkkujen koot.
Tulipa tänään käytettyä moto ekassa huollossa, kilsoja nyt hieman yli 1200. Taitaa joutua putkistoa odottelemaan niin kauan että kerkee talvi päälle, sittenhän se samalla menee kaasarikin tilaukseen.
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Kyllä se siihen menee, jos on sama, kun sakuilta tuli. Mittailen tänään, kun pääsen kotio. Ainut mitä piti tehdä, on puukotta kurkusta 2 "kuminatsaa", joilla originaalikaasari menee automaattisesti pystysuoraan. Alkuperäiset kaasuvaijerit käy, tulee vain toiselle puolelle. Sovitus on tiukka, ilmanputsarin puoli pitää "esijännittää", ettei kaasari osu runkoon.(Kalpa @ Syys. 12 2005,19:37) kirjoitti
Penziiniä ei tunnu menevän yhtään enempää kuin vanhallakaan kaasarilla eli ILMASTA tehoa! *
Vesku
Hiukan hämmästyttää, miten 40mm kaasari sopii 36mm kurkkuun. Ettei sakujen myymä kaasari vain ole TM36?
Mie ainakin jouduin hommaamaan isomman kurkun kun asensin FCR39:n.
KTM950SE
Saattaa hyvin ollakin tuo abp:n kaasari TM36. Mistähän tuo selviäis parhaiten? Mukana tuli räjäytyskuva, jossa oli Mikuni TM36/TM40, eli identtiset osiltaan, mutta TM40 vain on isompi? Hitto, kun ei tullut tarkasteltua lähemmin, kun kaasari oli vielä pöydällä. Oli taas niiiiiiin kiire ruuvata kiinni...
Puukotin eilen ilmanputsarin koppaa, ei ollut mitään mahdotonta vaikutusta. Imuäänet kyllä kasvo, joten viritys kai katsotaan onnistuneeksi?
Vesku
Vaikka oliskin TM36 niin on toi stoori sen verran vaikuttava että kaipa mäkin sitten talvella tollasen tilaan. Et sais Pyöräkaista skannailtua niitä ohjeita sun muita ja vaikka meilattua mulle tms? Olis kiva hiukka tutustua etukäteen.
Silloin kun mulla vielä oli BSR36 kaasarina, jouduin isontamaan sen suuttimia 142,5->150 ja 22,5->27,5 kun isonsin ilmareikää. Lisää ilmaa = lisää soppaa. Uskoisin että sinun pitää tehdä sama temppu.(Pyöräkaista @ Syys. 13 2005,10:43) kirjoitti
KTM950SE
nonii kattelin takakummia tänään ja siellä on 3500km jälkeen ehkä 1,5mm pintaa jäljellä. En kelpuuta.
Aattelin Nyt kuitenkin loppusyksyn taiteilla tolla ja ostaa talvella Avon Distanziat eteen ja taakse.
Täytyy käyttää renkaan vaihdossa Viaberilla, katotaan samalla miltä dynokäppyrät näyttää, jos nyt talkooaika raksalla on edes poikinut dynoaikaa(drzjar1 @ Syys. 13 2005,11:10) kirjoitti
. Harri meinas kyllä, että yleensä nuo valmissetit on säädetty rikkaalle, joten suuttimiin ei välttämättä pitäs joutua kajoamaan. Sitä tukis kyllä sekin, että ohjeissa nimenomaan käskettiin tuo puukotus tekemään, jos haluaa vielä lisää tehoa ja sähköpostitse vielä sanoivat, että "more air = nou roblem".
Vesku
Näistä rengasvalinnoista piti kysellä et näköjään tota Avonia sais 150:stä mut miten se vanteen kapeus? Eli millainen tosta renkaasta tulee sillä vanteella? Ainakin katupyörissä yleensä kyllä huomaa eron jos profiili menee pieleen liian leveällä renkaalla.(karmolis @ Syys. 13 2005,12:38) kirjoitti
Muita vaihtoehtoisia renkaita jotka sopii "tyyliin"? Eturenkaita on tarjolla vaikka kuinka mut taakse.
Tosin turhaan mä vielä mietin kummeja kun pyörä (ja kaasari, putki, nokat jne.) on vasta menossa tilaukseen.
nm -04 1200:nen bandiitti tarjolla rahaa vastaan..
ps onko ketään vaihtanut matkavälityksiä pois? Mä ymmäsin jostain et eturatas tarttis vaihtaa ainakin pienempään hetimiten?
No nyt on luupilla katseltu stansseja ja kyllä se TM36:lta vaikuttaa. Löysin nähkääs "T36C31" tekstin kaasarin kyljestä.
Mittailin myös originaalikaasaria ja kurkun puolelta ulkohalkaisija on 42mm, ja ilmanputsarin päässä läpimittaa 58mm. Jos TM40 on paljon suurempi, joutuu kyllä säätämään ihan tosissaan, jos meinaa sen saada tungettua tuohon väliin.
Kyllä se kuitenkin vieläkin keuli kaasulla valoista lähtiessä, vaikka tuo kaasari nyt pienentyikin. *Ainoa vaan, että nyt sitten saa miettiä, että kuinka paljon parempi se FCR olisi ollut.
@Tuomas
Mää olin käsittänyt, että tuo välitysten vaihto olisi enemmänkin S-mallin heiniä. Ainakaan itsellä ei SM:n välityksiin ole ollut aihetta kajota.
muokkaus: Mikuni hinnasto, NPM
Vesku
No jos tulee mieleen ostaa se FCR niin minä voin ostaa sulta ton kaasarin pois.(Pyöräkaista @ Syys. 13 2005,16:22) kirjoitti
Joku kyseli 150/60-17 sopivuudesta takavanteelle. Ainakin thumpertalkin juttujen mukaan menee, ja 160/60-17:kin saattaa mennä renkaasta riippuen.
Tulipa sitten tehtyä tuo 3x3 modi omaankin papattimeen. Tai oikeastaan 3x2 lienee lähempänä reiän kokoa. Kaasarin säädöt..
- 150 pääsuutin
- 22,5 tyhjäkäyntisuutin (vakio, kun ei muita ollut, täytynee hommata 25 tai 27,5)
- seosruuvi 3,5 kiekkaa auki
- FMF (Dynojetin) stage 1 neula (DNO308)
- FMF luistin jousi
Pikaisen testilenkin jälkeisiä tunnelmia.
Tyhjäkäynnille palautuessa jää joskus sekunniksi-pariksi parisataa rpm korkeammalle ennenkuin palaa tyhjäkäynnille. Johtunee liian pienestä pilot jetistä. Muutoin tuntuu vetävän läpi koko kierrosalueen paremmin kuin ennen. Ei paljoa mutta kuitenkin niin että kakkosella saa keulan ilmaan kaasulla. Pintakaasulla ajettaessa ilmennyt nypytys tuntuu myös kadonneen ja kone tuntuu muutenkin vastaavan herkemmin kaasuun.
Kaiketi onnistunut viritys, perstuntumalla teho laski alle 20%.![]()
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
kai se 25 tyhjäkäyntisuutin vois olla hyvä sulle. Katoppa samalla että onko kaasu- tai palautusvaijeri jääny johonkin panttaamaan, voi nimittäin ihan siitäkin johtua tuo että jää pariks sekunniks kiertämään.(Jippe @ Syys. 18 2005,14:09) kirjoitti
Ite huomasin viikonloppuna ettei tuo jaksa polttaa kumia enää vitosella.
onko teillä tiedossa videopätkiä ko pyörästä? tarvis saada.
Tuli sitten laitettua akran pönttö kiinni mopoon. Ennen mulla oli ruohonleikkuri ja nyt mulla on supermoto. Ei vaan tajuu kuinka paljon tollanen simppeli juttu muuttaa koko mopoa.
Nyt on meinaan zootsissa aika asialliset murinat ja tehojenkin pitäisi olla tallella. Ainakin niin ne akralla väittää:
dyno-käppyrää
Ah, oli se vaan ilta-ajelulla kivaa kun muiden smotojen joukossa susna puolusti paikkaansa ja sai hyväksyviä nyökkäyksiä
Nyt vaan ootellaan että FMF-kitti ilmestyy postilaatikkoon.
Nyt on uus nakki, Diablo 150, alla ja samalla irtos seosten mittauskin penkissä uudella TM36 kaasarilla. Olivat aika vatuillaan, liian rikkaalla, vaikka ilmapoksi puukotettu. Säätöä en penkissä alkanut tekemään, ohjeina tuli, että 125 pääsuutin ja kymmenen pykälää pienempi tyhjäkäynti eli 7,5 + ruuvia auki.
Mulla oli tommonen 125 ja 127,5 ja niitä kokeilinkin jo. Pelaa paremmin tuolla 125:lla. Näyttäis olevan tuossa laatikossa vielä 122,5, jos jaksaa kokeilla. Pääsuutin on helppo vaihtaa, kun on "luukun" takana, ei tarvi purkaa...
Ai niin, tehoa oli tullut lisää melkein polle noilla saksan säädöilläkin.
Vesku