Itsekin ajattelin keväällä vaihtaa Zetan smotoon ja toi pyörä kävi mielessä. Tosin epäilen, että noi tehot vaikuttaa kieltävästi mun päätökseen. Tuntuu siltä, että kaikki ostaa lisähilppeitä tehojen lisäämiseks samalla rahalla mitä ois pitäny laittaa väliin ostaakseen jonkun kotarin tai husabergin![]()
Stuntriding is NOT a crime
Kawasaki Z750
Alle tuhanella eurolla saa jo aikas mukavasti lisäpotkua. 3*3mod = 0€, syl tiiviste 30€?, dynojet 60, hotcams in 200, putkisto <600. Kun hankintahinta on noin 8000 niin kokonaishinta on n. 9k€ eli huomattavasti alle KTM:n hinnan.
KTM950SE
voi kun oliskin varaa laittaa 3500e viriosiin(ApriliA RS @ Loka. 18 2005,18:36) kirjoitti
Lisäks se, että suzukin kone on noidenkin viritysten jälkeen vielä ihan yhtä huoltovapaa kuin ennenkin... Öljyjä ehkä kannattaa vaihtaa vähä useemmin.
Kun taas nuo oikeasti kireät supermotot ei oo ihan niin helppohoitosia...
Fiinin näköinen takavalo. Mihin ajattelit panna rekisterikilven, en oikein tajunnut kuvista?
edit. kysymys on kohdistettu ensisijaisesti AVe:lle
KTM950SE
Jos viritetyssä S/SM -mallissa noudattaa E-mallin hoito-ohjetta niin ei varmaan mene paljon vikaan(MadMan @ Loka. 18 2005,21:06) kirjoitti
Järkevänä öljynvaihtovälinä pitäisin n. 2 tkm.
KTM950SE
Siinähän se repussa oli kiinni nippusiteillä.(drzjar1 @ Loka. 19 2005,13:39) kirjoitti
![]()
No tosin talven aikana meinasin tehdä kiinnikkeen iskarin viereen.![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Onko tossa lampussa e-hyväksyntä? Entä kilpivalo?(AVe @ Loka. 19 2005,14:27) kirjoitti
Itellä hakusessa joku siro takavalo, mielellään led, jossa olisi hyväksyntä ja kilpivalo.
Vastaus molempiin, EI.(Kalpa @ Loka. 19 2005,15:08) kirjoitti
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
En jaksanut kelata läpi koko topikkia, eli en saanut selville et oletteko penkittäneet Dertsua noiden virtysten jälkeen? (Kun kaasari, putki yms. vaihdettu). Se vaan lähinnä kiinnostaa et minkä verran jää tehoeroa esim. 400 KTM:ään?
Onko toi ihan hiilikuitulevyä vai ootko liimannu vaan orginaaliosien päälle hiilikuitutarraa? Jos toi on ihan levyä niin viitsitkö kertoa miten hyvin tollasta pystyy työstämään eli taipuuko miten helposti vai napsahtaako heti paskaksi?(Pyöräkaista @ Loka. 02 2005,17:30) kirjoitti
Toki kaikki asiasta tietävät voi vastata...
Vinkkejä työstämiseen kaivataan!
Nostin neulaa pykälän ja revin kaikki saasteletkut pois (sejoka menee pakosarjaan kalvopumpun kautta) ja sen kaasarin alla olevan solenoidista lähtevän letkun tukin. Nyt tuntuu toimivan. Huipputehoa ei tullut lisää mut käyttöalueella kaasuun vastaavuus parani ja nypytys tasakaasulla on poissa. En halua tota DJ:n sarjaa ostaa turhaan kun tarkoitus olis hommata FCR. Kiitos neuvoista(drzjar1 @ Loka. 13 2005,20:12) kirjoitti
En tiedä ootteko löytäny jo tän Suzukin oman tarvikeluettelon
http://www.suzuki.de/prospekte/zubehoer_dr-z_2005.pdf
hinnat Saksan hintoja, eli +5% on meidän hinta.
Onkos kukaan muu kokenut takajousta liian löysäksi. Itse jouduin kiristämään jousen tappiin jotta muuttui paremmaksi ja nyt pyörästä tuli tietysti liian korkea. Eli pitäis löytää joku lyhyepi ja jäykempi jousi.![]()
Kuskin painon mukaanhan se jousi pitäisi aina valita, eli painavat kuskit varmaan huomaavat sen löysyyden, toisin kuin kevyet.. Tehtaalta pyörät tulevat aina kompromissialustan kanssa.(hermezetas @ Loka. 19 2005,18:57) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
tämmönen kilpiteline ledivalolla on ufon valmistamana. takavalo toimii minun mielestä riittävänä kilpivalona(Kalpa @ Loka. 19 2005,15:08) kirjoitti
![]()
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Niin noh... tosi kompromissi. Mulla kun on tota elopainoa jopa 67. Mitenköhän mukava "lulla" mahtaa olla painavammalla. Ei tarvii paljon tehoo ku keulii(Earthend @ Loka. 19 2005,19:27) kirjoitti
![]()
Mulla elopainoa 93 ja ei tarvii paljoo tehoa keulimiseen kunhan istuu riittävän takana *![]()
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Tosta lussusta takapampusta, mä painan 80kg ja IMO se on aivan naurettavan löysä vaikka oon kiristänyt jousta melkeen tappiin ja kokeillut eri iskarin säätöjä. Toi suzukin pamppu on sellanen että vaikka sitä kiristää niin se perä vaan nousee mutta silti kädellä painamalla saa perää joku 15cm alaspäin ja ajossa se on sellanen takakenon oloinen ja näköinen. ei näin.(hermezetas @ Loka. 19 2005,22:22) kirjoitti
Siis jos kiristää esijännitystä? Sen tarkoitushan on säätää painumaa, eikä se vaikuta jousen jäykkyyteen. Jousen jäykkyyttä jos haluaa säätää niin pitää vaihtaa koko jousi.(Kalpa @ Loka. 19 2005,22:51) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Taitaa olla niin että Suzuki on hakenut mukavan peruspyörän kompromissia edullisella hinnalla. Takaiskari ei vaan ole samalla tasolla etupään kanssa. Tosin eteenkin kaipaisi jäykempiä jousia muttei niin kipeästi kun taakse. Samantyyppinen ongelmahan on SV:ssä mut siinä heikompi lenkki on keula. Mutta minä en valita, tää säätäminen kuuluu osana harrastukseen ja jos sitä ei ole niin vaihtuu pyörä![]()
Mulla on painoa noin 75kg ja olen ollut tyytyväinen S-mallini takaiskariin. SAG-mittauksen perusteella jousi on mulle aavistuksen verran tiukka.
Mulla jousi on punainen, ilmeisesti 5.3 kg/mm vai miten se yksikkö nyt olikaan. Vaimennus ja paluuvaimennus on suurinpiirtein puolivälissä.
Etukeulaan olen myös ollut tyytyväinen, säädöt tosi löysällä. Ässässähän on eri keula kuin SMssä.
Edit: vakiojousi taitaa sittenkin olla 5.5.
KTM950SE
Ei nyt oikeen aukee. Siis jos kiristän jousta niin se ei vain painu niin paljoa mutta on aivan yhtä löysä?(Earthend @ Loka. 19 2005,23:04) kirjoitti
Tuskin esijännityksen säätö nyt mikään de facto "jousen jäykennin" on mutta kyllä mä olen sillä perstuntumalla saanut juosta auttavasti piukennettua. Vai onko tämä jousen kiristyminen mun päässä, siis samoin kuin moottorin viritysten yhteydessä viljellyt "vastaa kaasuun paremmin", "keskivääntöä tuli lisää" ja "kierrosherkempi".
Joo jäykempi jousi olis se oikea metodi mutta sitten kannattais samalla vaihtaa iskari ja kun samalla "pitäisi vaihtaa "listalla on FCR ja Wiseco/Athena kit niin toi DR-Z onkin vaikka SM450R samaan rahaan ja ilman vaivaa, plussana katu-uskottavuus![]()
Juu unohin mainita että kyseessä on SM. Siinä jousen väri on valkoinen. Tossa vois olla ideaa laittaa E tai S-mallin jousi, koska jousen pituus pitäisi säilyä alkuperaistä vastaavana tai muuten tulee ongelmaksi paluuseen jäävä tyhjä liike.(drzjar1 @ Loka. 20 2005,09:20) kirjoitti
Mistä löysit SAG-taulukon?
Mulla ei ole mitään SAG taulukkoa, pelkästään rullamitta ja tieto (luulo?) että race sag pitäis olla noin 100mm ja free sag noin 25mm.
edit:
Service manual kertoo sivulla 6-34 että jousen pituuden tulee olla välillä 247.5...259.5 mm. http://www.matkaendurot.net/gallery....0&pos=0
Eli, jos race sagiä ei voi säätää asialliseksi ilman että jousen mitta menee em. välin ulkopuolelle, on jousen jäykkyys väärä. Tuolloin myös free sag on todennäköisesti eri kuin 25mm. Näin minä tämän olen ymmärtänyt.
KTM950SE
Ei kai sentään. Kyllähän pelkän jousen voi vaihtaa ja kannattaakin jos se ei ole sopiva omalle painolle.(Kalpa @ Loka. 20 2005,14:52) kirjoitti
KTM950SE
Heh!Pienen tutkailun tuloksena selvis et SM:ään ei voi vaihtaa takajousta, kun ei ole purettava malli. Niinkuin ei ole S-mallikaan. E-mallin takaiskari on purettava ja siihen saa eri jousia. eli yhteenvetona -> koko iskari uusiksi.
Ja luultavasti OEM e-mallin takaiskari on about saman hintainen kuin joku paremmin asiansa hoitava tarvikeosa.(hermezetas @ Loka. 20 2005,17:30) kirjoitti
Eessä ja ässässä on kyllä sama takaiskari.
KTM950SE
Vähän löpsöhän tuo peppu on (oma ja moponkin), ja 95 kilon keijukaisen alla keulii aika helposti. Sou not, kivaa se vaan on.
Kyselin FCR:ää tuolta Allun putkasta.
Sieltä vastattiin notta: "We can supply the FCR with spigots machined to fit your original rubber. We usually recommend the FCR35 rather than the 39. Testing has given 6hp in the midrange for the sacrifice of 1hp at the top end.
The price would be £330+VAT. (eli noin 572 euroa!!!)"
En kyllä ole kuullut että kukaan olisi sentään 35:sta laittanut; mieluummin tilaan sen Mikunin TM36:n sitten. Toisaalta tuntuis hullulta käyttää 39:siä, jos kumikurkut pysyvät vakioina. Ota näistä nyt sitten selvää. Jos avartaa putkea ja ilmaboxia, niin isompi mehumaija E:n kurkuilla lienee kyllä paikallaan...
Mitenkähän se TM40 ja E-mallin kurkut tosiaan toimis? Olis aika edullinen vaihtoehto verrattuna tohon Keihinin käikäleeseen...
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Mun mielestä oikea kaasari DRZtaan on se joka on E-mallissa vakiona eli FCR39. Jonkunlainen kompromissi on Edelbrock 40mm tai Mikuni TM40. Muitten osalta ei maksa vaivaa. Olen samaa mieltä että S-mallin kumikurkku on korvattava isommalla samalla kun laittaa isomman kaasarin.
475cc bigbore+stoker sietänee FCR41sen.
KTM950SE