Onkos kellään kokemusta X-Speed kypäristä? Näyttää ainakin mattamustana aika tylyltä ja hinta on "pelottavan" edullinen..Kypäristä kun tietää vain käytännön kautta millainen se oikeasti on. Kaupassa sovittaminen ei kerro kuin istuvuuden.
![]()
Oho. Nyt jo viestin kirjoittaneena huomasin että kysymys on kysytty kauan sitten. Noh, kirjoitettu on, julkaistakoon siis. Kärsikäätten, torspot. =)
Itse sorruin kyseiseen merkkiin (ja itseasiassa väriinkin) tuossa viime kesänä. Hirmu meteli, huurtumaton visiiri todellakin huurtuu ja poskipalat kuihtuu nopeasti olemattomiin. Nykyään kypärä on hyllyssä, pyörii meikäläisen päässä ympyrää jos pääni sinne työnnän. Ostin tilalle laatua eli Shoein XR-1000:n. Vinkkinä vielä että minkä ikinä valitsetkaan, muista ostaa tarpeeksi pieneltä tuntuva potta, ajan kuluessa löystyy pirusti. Henkilökohtaisesti voin sanoa että kypärä on viimeinen varuste missä lähden säästelemään. Ei se kannata.![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Allekirjoitan edellisen vastauksen täysin! Makeen näköinen on kyllä, mutta kypärän sisällä käy melkoinen meteli ja huurtumattomaksi mainostettu visiiri kerää huurretta jo liikennevaloissa.
Villeintä kypärässä on juuri tuo pehmusteiden litistyminen: viime kesänä ostamani kypärä on nyt sopiva miehelleni - jolla on ainakin kolme numeroa isompi pää
Taisinpa aikaisemminkin vastata tämmöiseen kysymykseen, silloin taisin puhua "asiallisesta kypärästä", jossa "hinta-laatu on kohdallaan". No joo, mieli on muuttunut, kun olen saanut vähän vertailukohtaa. Halpahan se on kypäräksi, niin että kaipa hinta vastaa laatua![]()
mulla on kaks kuukautta ollu käytössä x-speed kypärä ja tuntuu ihmeen hyvältätoisaalta ei oo paljoa kokemusta muista kypäristä ku moponkypäristä joten en tiiä sit
![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Mullakin entinen kypärä oli X-Speed. Eihän se mikään hyvä ole, mutta täytyy muistaa hinta. Visiirin huurtumista voi estää mp-liikkeistä saatavilla pyyhkeillä. Hönkäsee vaan visiiriin ja pyyhkäsee. (tai sitten vaikka fairy-liuosta) ja toimii.