Ajattelin alkaa hommata jompaa kumpaa pyörää, fzs tai diversion 600.
Nykyinen on suzuki gsx600f.
Mitkä näissä pyörissä on tehot, malli olis 95 jälkeen.
Olis vähän mukavampi matkapyörä ja vaimon ajaa,
vasta kortin saaneena.
Kiitän vinkeistä ja neuvoista.
![]()
![]()
Itse pähkäilin samaa tuossa jokin tovi sitten, tosin listan jatkona oli vielä pikku-bandiitti. Fasu ei minua ajoasennoltaan miellyttänyt ja vähän korkean oloinenkin oli, ja divari tuntui jotenkin köykäiseltä. Bandiitista taas ei jäänyt oikein minkäänlaista mielikuvaa, puolesta tai vastaan.
Loppujen lopuksi kuitenkin päätin uhrata pari kolikkoa enemmän ja siirryin suoraan zr-7s:n puikkoihin, luultavasti tuo 'hallituksen' ilmestyminen kuvioihin vaikutti aika kovasti tuohon kuitenkin, viissatkun jälkeen "vain" 100cc:tä enemmän kakspäällä ajettaessa ei kuulostanut kovin houkuttelevalta.
Juu, eipä tästä apua tainnut kyllä päätökseen olla![]()
Fasu on kyllä aikas korkea, mutta voihan sitäkin tietty madaltaa. Itse suosittelen hiukan leveämpää ohjaustankoa siihen jonka jälkeen on aika loistava pyörä. Peilit on ihan tajuttoman hyvät. Tuollaisella olen pärjännyt niin radalla kuin matkallakin. Jarrut on aivan mahtavat.
Kaikista jo mainituista vaihtoehdoista mun mielestä paras, vaikken divaria ole koskaan kokeillutkaan. ZR7:aa olen ja mun mielestä se on tehoton ja painava Fasuun verrattuna. Vaikka onhan se nakumalli muotoilultaan varsin onnistunut.
Mulla on FZ6S ja nykyään vaimo ajaa sillä. Ajoasento oli mulle ja vaimolle sopiva, mutta istuinkorkeus oli hänelle hieman korkea; hän kun halusi kantapäät maahan. Kävin madaltamassa penkkiä verhoomossa ja sillä saatiin pari senttiä pois. Toi jalan lyhyys/penkin mataluus on vasta-alkajille naismotoristeille usein syy valita joku custom-malli; esimerkiksi Viragoa näkee usein naisilla.
Kummastakin on kokemuksia, sillä eka pyöräni oli divari ja tänä kesänä vaihdoin sen vm. 2003 kuussataseen Fazeriin.
Diversionissahan ei ole tehoja kuin se kuutisenkymmentä hevosvoimaa, joten varmasti petyt siihen nykyisen pyöräsi jälkeen. Muuten kyllä ihan leppoisa ajettava ja erittäin pieniruokainen pyörä, jolla matka-ajo sujuu lepposissa merkeissä. En kuitenkaan suosittele sitä kuin aloittelijoille.
Fazerhan on ihan toista maata kuin divari. Tehoa 35 pollea enemmän ja kaikin puolin mielestäni parempi ajettava. Penkki siinä on kuitenkin kovempi kuin diversionissa, mikä voi puuduttaa paikkoja pitemmällä taipaleella.
Itse ajelen 99-mallisella 600 divarilla ja olen kyllä tykännyt pyörästä. Helppo ja nautittava ajaa. Ei väsy paikat pitemmälläkään reisulla; ainakaan tälläisella 170 senttisellä. Tehoa ei mielettömästi ole, mutta ajamiseni nautinto perustuukin muihin seikkoihin, kuin revittelyyn. Tekniikka pyörässä on vanhaa, mutta toisaalta siten myös luotettavaa. Kumpikin ostos varmaankin hyviä.
Born to be wild, paitti himassa.
Elämä on parasta huomenta.
Kyllä mä lähtisin (ylläri ylläri) Fasuun. Ite taittanut matkaa sekä korttelirallia ja soveltuu kyllä kumpaankin. Tosta penkin kovuudesta en tiiä, mulla ei ainakaan oo vielä puutunu millään välillä persus - tiiä sitte onko mulla poikkeuksellisen hyvä penkki vaiko berberi. Veikkaan että berberi. ;) Eniveis, kate tuo hyvän tuulensuojan eikä ainakaan mulla päässyt tuuli iskemään päätä alemmas, tosin olenkin tynkä 170cm. Tulee oikeen ikävä sitä katetta kun muistelee millasta matkantekoa sen kanssa oli. Istuinkorkeus mulle oli sellainen että päkiät ylsi maahan, nyt on etupumpuista laskettu keulaa 35-40mm.
Yhteiseloa alkaa toinen kesä ja taitettu n. 12tkm, oon tykänny ja suosittelen.
p.s. Matka-ajoon kannattaa ehkä pidentää välityksiä, vakioilla kierrokset kutosella 120 km/h 6000rpm, 100 km/h 5000rpm ja niin edespäin. Motarilla ainakin omiin korviin kuulostaa ikävältä kun fasu parkuu jatkuvalla syötöllä![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Kiitti kaikista vinkeistä.
En oo itekkää oikee 170 ku sulka päässä.
vaimo samoja mittoja.
Mistä vuosimallista lähtien tota "fasua" on tehty.
Eik malli merkitä fz600fazer tai jotai sinne päin.
Vai fzs600??
Mitkä on Fazerin tehot, onko kukaa koittanu
kulkupuolia?
Diversion taitaa olla pois pelistä tehojen takia,
ei viittis mennä alaspäin, nyt gsx600f:ssä 85hp.
tässähän noi tehot tais ollakkin(kruiseri @ Kesä. 15 2005,12:21) kirjoitti
![]()
FZS 600 Fazeria tehtiin käsittääkseni 1998-2003. Viime vuonna Fazerin tilalle tuli FZ6-S.(hannuman @ Kesä. 15 2005,21:38) kirjoitti
Mm. täältä löytyy tietoa pyöristä:
http://www.bikez.com/brand/yamaha_motorcycles.php
Joo ja tossa nettimoton etusivulla
oli koeajossa -98 mallin fazeri.
Vakuutti mut, huiput yli 220 vakiona.
0-100 4sek.
Vaikka tää pappa -68 köröttelee vaan
ku suiza ei oikee mee ku 220.![]()
Moro.
Mulla olis sulle hyvä ja halpa Fzs 600 -02
http://www.nettimoto.com/293257
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Joo, kattelin mm. tota.(kala-aapo @ Kesä. 15 2005,22:24) kirjoitti
näyttää et täytyy kerätä viä rahaa.
Pistämpä suizan myyntiin.
Täytyyensin hiplata vähän ku kaatu kyljelleen.
![]()
Vanhanmallisissa fasuissa on mun mielestä satula hiukan matalampi. ja vissiin hiukan epämukavampi.
Oma 03 oli sellainen että perse puutui tunnin ajon jälkeen mutta loppukesästä jaksoi ajaa pidempäänkin.
Jos tuntuu korkealta niin taakse pidemmät koiranluut ja edestä pudottaa pumppuja, tai sit höylää satulasta pois. Tai vaikka kaikki edellämainitut.
Hyvä et konstit löytyy, hommaan kyllä
ton uuskeulasen, se miellyttää.
Onkohan vehkeeseen helppo saada
lisää tehoja?
Joo... sitä saa litrasenakin. *(hannuman @ Kesä. 16 2005,17:54) kirjoitti
![]()
*vitsi
Ei ymmärtääkseni pelkällä putkella ainakaan mitään isoja muutoksia saa. Mukavammat äänet.
Huono tie, parempi mieli
Pikku Fasu on loistava! Sillä viihtyy matkalla, kylillä sekä radalla ja tehotkin tuntuu riittävän jokaiseen keliin ja ajotyyliin (melkein). Mulla on -00 mallinen peli jossa hieman detaljii esim. leveempi stonga (saa mukavan leveen ajoasennon), teräspunosletkut (jarrut on muutenkin todella hyvät) jne... Loistava pyörä joka sopii aloittelijallekin helpon luonteensa ja hyvien ajo-ominaisuuksien takia! Suosittelen!
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Fazer on hyvä ajaa! Täällä olisi yksi kaupan...
http://www.nettimoto.com/299415
Suzuki GSX-R 750 -04
Ei saa puhuttua vaimoo ympäri, valittaa
että tossa jammussa on liian korkea keula,
se ois just hyvä.
Täytyy ostaa ens kesänä itelle vähän isompi
![]()
(hannuman @ Kesä. 23 2005,20:40) kirjoitti
Korkea keula?? Tarkoittaako muori ilmeisesti uusinta fazua? Jos tarkoittaa korkeaa ohjaustankoa = hieman pystympi ajoasento = aloittelijan helpompi ajaa *
Ei kai TUOTA enskaan sekoita?
Huono tie, parempi mieli
Fasu on varmasti parempi pyörä kuin Diversion, joka taitaa olla jo vähän eilisen tekniikkaa ja tehoton.
Fasun huonoja puolia: Vanhemmassa (1998-2002) mallissa valot on lähinnä vitsi, niillä ei näe mitään. Kone kiertää turhan isoilla kierroksilla matka-ajossa. Peileistä -vaikka niitä joku edellä kehui- näkee vain omat kyynärpäänsä.
Hyviä puolia: Tehokas ja pirteä moottori, hyvät jarrut, hyvä ajo-asento. Keskituki valmiina. Kulkupuoli riittänee hyvin kaikkeen normaaliin käyttöön. Ainakin on pirteämpi kuin koneeltaan suurempi ZR-7. Tärisee vain vähän. Luotettava.
Saahan siihen fasuunkin alakatteet. Esim. TCP:ltä..
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Osta hyvä vanhakeulainen, on tiputettu keulaa - yltää mullakin komeasti jalat melkein kantapäitä myöden!http://www.nettimoto.com/299633 *
..tästähän tuli fasujen myynti-ilmo.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri