Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Elikkä tämmönen iloinen tapahtuma kohtasi minua ja tähänasti uskollista ratsuani..

    onni onnettomuudessa oli että huomasin tyhjentyneen akun kotipihassa eikä 100 kilometrin päässä keskellä metsätaivalta vesisateessa...

    no eikun seuraavapa päivänä paikallisen honda korjaamontiskille kyselemään uuden hintaa...
    hinnaksi selvisi hyvinkin kohtuullinen 270€ siis liki 1800 mummoo

    siis mitä vi***a miten voi muutama kumisotkuun upotettu diodi maksaa liki 300€



    onneksi jätin tilaamatta Brandilta sen diodikimpun ja kävin kaivelemaa internetin ihmeitä

    ja kuinka ollakkaan saksanmaalla myydään kyseistä kalikkaa hieman kohtuullisempaan 59€ hintaan ja mainosteksti väittää tasasuuntaajan olivan alkuperäinen honda varaosa....
    .. jota itse kyllä epäilen

    mutta odotellaan nyt että postikusti kantaa sen paketin kotia että nähdään mitä sitä nyt tuli taas ostettua

    jos jollakin on kokemuksia näistä "tarvike-osista" niin jakakaa toki tietonne...

    onko muilta veturikuskeilta palanut näitä, niin edullisia tasasuuntaajia? ilmeisesti melko yleistä vanhemmissa VFR:ssä
  2. #2
    Tilasin ja vastaanotin VFRään juuri tuon hintaisen 'rectumfrierin' (=rectifier ) Saksasta! En tiedä onko sama tyyppi kuin VTRssä mutta säädin on käytännössä kaiketi lähes identtinen. EN ole vielä ehtinyt testaamaan / mittaamaan jännitteitä miten toimii. Viime kesänä paloi alkuperäinen, ja tällä hetkellä käytetty tuntemattoman mallinen tasuri hoitaa tehtävää.. varmuuden maksimoimiseksi nyt kulkee myös uusi varaosa mukana.

    Ja joo, tässä hintatasossa raaka-aineiden ja tarvittavien sähkökomponenttien päällä ei ole varmaankaan enää kuin noin 50 -kertainen kate.



    .
  3. #3
    jpp:n avatar
    Liittyi Mar 2003
    Hämeenlinna, eli hampton
    Ilmeisesti tuo ongelma koskettaa useampiakin Hondan malleja, varsinkin hiukan vanhempia. Yksi tekijä joka lyhentää tasasuuntaajan ikää on liika lämpö, eli kun alkuperäisessä ei tuppaa olemaan minkäänlaisia jäähdytysripoja ja se on tuulensuojassa, käy ko. mokkulan lämpö välillä aika korkealla.

    Entiseen VFR:ääni tuli viriteltyä tietokoneen prosessorin siili ja tuuletin pitämään tasuria viileämpänä.

    Lisätietoja lämmöistä löytyy mm. täältä.

    VFR:n tasurista on keskusteltu .orgissa täällä, täällä ja täällä.
    - I am Jack's smirking revenge -
  4. #4
    tulivaan mieleen,, itellä kärähti bläkkärin lataus käämi..soitin Brandille...550 eskoa ja 25 egee tiiviste ,,eli 575..

    sitte löysin netistä UK.sta ..käämi 130 euroa ,,tiiviste 10 euroa.. Brand hinnoittelee itsensä ulos..

    Tuntuu melkein petokselta yrittää myydä jollekin´osia tohon hintaa,,,sikamaista,,

    vaikka eihän hullu ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...

    mutta jossain pitää olla rajaa.... 130egee vs 550 egee..

    niin tilasin torstaina,,paketti kotona posti laatikossa maanantaina.

    brandin toimitus aika oli 5päivää
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  5. #5
    Kato Stormin kuvastosta, siellä on reguja murto-osahinnalla alkuperäisiin verrattuna, eikä tarvi tilailla mistään
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  6. #6
    Strom kertoi minulle ystävällisesti että VFR:n jännitteensäätäjää saa odotella min.3viikkoa.

    Tilasimpa sitten muualta.
    pyörää vailla.
  7. #7
    Myös ongelmia, ja pyörä on vfr800 vm.98. Tuntuisi siltä että akku ei pidä oikein hyvin virtaa vaikka keväällä latasin sen täyteen. Nyt on ollut muutaman kerran nihkeä lähtee käyntiin. Äsken mittasin latausjännitteen mittarilla akun navoista ja arvot vaihteli kierrosluvun mukaan 13.6 - 14.0 voltin välissä. Joten ilmeisesti se säätäjä pelittää aivan oikein. Täytynee seuraavaksi katsoa akun kunto, jäi meinaan talviksi erehdyksessä kiinni pyörään. Millä lailla teillä nuo ongelmat on ilmenneet ?
  8. #8
    Mulla kun paukahti tuo jänniteen säätäjä het alkuun kevääl niin oireet oli: pyörä ei lähdekäyntiin startilla, sammuu kesken ajon jos kierroksen tippu alle 2000rmp.

    Tilasimpa sitten eräästä liikeestä (nimeä en viitsi mainita) jänniteen säätäjän joka maksoin 100€ (aka halpa) jäähdytysrimat ja kaikki, kesti sen tasan 6viikkoa (vitutus maksimus) oireet oli 12 - 14.8v lataus. Säätäjä oli kooltaa n. yksi kolmasosa siitä mitä aiempi säätäjä joka pyörässä oli. No ei muuta kun uutta jälleen tilaukseen (eri firmasta) tänään sain tuon uuden säätäjän kiinni joka on nyt puolestaan n. yksi kolmasosa isompi mitä ensimmäinen säätäjä ja hintaakin oli melkein puolet enempi (170€) joten kyllä nyt ollaan noiden säätäjien kanssa sekaisin.

    ps. anteeksi vuodatus.
    pyörää vailla.
  9.  
  10. #9
    No jooo

    maanataina tuli paketti postiin ja oikein hienossa "alkuperäisessä" (tai ainakin sen näköisessä)
    Hondan paketissahan se regulaattori oli..
    itse regulaattori muuten saman näköinen mutta tässä on jäähdytysrivat,
    ihan kelpokapulalta sähköosista mitäänymmärtämättömän käsissä näytti

    ja hintaa tuli kohtuulliset 70€ ja toimitus 8 päivää postiennakolla

    ja tässä terveiset brandt:lle

    todennäköinen syy regulaattorin palamiseenkin löytyi, regulaattorilta lähtevä + johdon kuori hankaantunut puhki "takahäkin"kylkeen

    tämä uusi regulaattori lämpenee kyllä melko paljon mutta sen takia siinä ne jäähdytysrivat on...

    jos joku tietää saako niitä muovisia liittimiä jostain niin ilmoittakoon, paikallinen sähkötarvikeliike myi eioota ja ohjasi ovelle..

    täältä tähän