Nyt ollaan askel lähempänä Ducatia, kun eilen sain vanhan VFR:än kaupaksi.
SS750FF olen ajatellut ja perusteluja on jossakin toisessa topicissa.
Nyt kysynkin mitä kannattaa tarkistaa, kun tuollaista käytettyä käy katsomassa? Lähinnä kaipaan vihjeitä tuon mallin tyypillisistä viosta..
Kiitos jo etukäteen.
edit. niin ja jos joku noista lastuista jotain ymmästää niin kaikki info olisi terve tullutta.
edit. Olenko ymmärtänyt oikein, että ss750:n alkuperäiseen lastuun voi ajaa FIM ohjelmat ja tämä toimii paremmin kuin DP lastu?
Kyllä ( jos mopossa on 15M ECU ). FIM:n koodi ei automaattisesti tarkoita, että toimii paremmin kuin DP:n, koska FIM:n säädöt tehdään "blueprintatuille" koneille. Eli jos kone on kaikilta osin säädöissään, toimii FIM varmasti paremmin, koska se kannattaa myös säätää kyseiseen yksilöön *(Harri @ Kesä. 11 2005,09:17) kirjoitti
.
Jos olet kerran SS:ia ostamassa, niin harkitse ihmeessä myös 900:sta.
Aloitetaan sillä pienemmällä niin ei lähde radalla käsistä..
niin ja on halvempi hankkia, kun ei tuota rahaa puissa kasva (saatanan rahapuukin tuossa ruukussa työtää vain lehtiä).
Jos olisi rahaa oikein ylimääräistä niin ostaisin sen 1000 kuutioisen, mutta ei vielä.
Vitsiniekka ...(Harri @ Kesä. 11 2005,23:26) kirjoitti
![]()
![]()
Pakko oli Harri, You know...
Mut onneksi olkoon uutukaisesta mopottimesta. Merkkiä sen enempää syleksimättä!!! Ei kun kovaa ajoa![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Joo.. voisin tulla esimerkiksi torstaina Kotkaan käymään, kun on taas noita ajohaluja ihan riittävästi.(Yamaha1 @ Kesä. 12 2005,20:09) kirjoitti
Mutta katsotaan, miten saan vehjettäni rassattua..
No kyllähän se jonninverran vaikuttaa että millasella mopotilla on aiemmin tottunut ajelemaan ja toisaalta, radallahan voi käydä vaikka kustomilla (kustomeja tai -kuskeja sen enempää väheksymättä), mutta jos haluaa ruveta paneutumaan siihen rata-ajoon ja nimenomaan siihen merkkikohtaiseen cupiin, niin valinta ei varmaan ole ihan pielessä.(Yamaha1 @ Kesä. 12 2005,20:09) kirjoitti
Toivottavasti ei ja olet oikeassa. En keksinyt parempaakaan tähän tilanteeseen, kun ei ole rahaa/taitoja isompaan eikä myöskään ole varaa satsata kuljetuskalustoon tässä vaiheessa.(canepazzo @ Kesä. 12 2005,20:59) kirjoitti
No siihen voit aluksi totutella että pitkillä suorilla tonniset rivinelkut ja osa pienemmistäkin menee menojaan, mutta ovat sitten mutkissa tien tukkeina.![]()
(plus vielä muutama tomaatti- tms. hymiö, ettei kukaan oikeasti nopea ratakettu provosoidu untuvikon kommenteista, heh)
Tosin pitäis varmaan mennä katsomaan joku SS-cupin kisa ihan livenä (hmm... hyvä idea muuten, vaikka isommalla porukalla), ja katsoa kuinkas kovaa ne siellä oikeasti niillä ajaa, varmaan ei ihan heti tule ne rajat vastaan tuolla 'vajaatehoisella' mopotillakaan, ei vauhdeissa eikä muuten.
Katsomaan voisi mennä. Botnia olisi hyvä, kun siellä on se hyvä ja halpa leirintäalua lähellä. Toisaalta Motopark olisi erittäin katsojaystävällinen paikka, kun menisi jo aamuyöstä sinne alalenkin sivuun parhaille paikoille katsomaan.(canepazzo @ Kesä. 12 2005,21:41) kirjoitti
En usko, että pyörän rajat tulee tänä tai edes ensi kesänä vielä vastaan. Sitten, kun rajat tulee vastaan siirrytään isompaa kilvettömään samanlaiseen ja katsotaan mihin vauhti riittää (=mennään tulppaamaan cup kisoja).
Joop, jokunen harrastelija on kait tuonut kilvettömiä yksilöitä euroopasta suht edullisesti. Eli jos/kun pakettiauto tai kunnon kärryzydeemi on, niin rata-aihioon päässee kohtuubudjetilla käsiksi. Hmm... ehkä joskus itsekin.