eli sanokaas kumpi se kannattas suorittaa välivaiheen A vai kerralla raskaan pyöränkortti.
opettaja ehdotti kyllä sitä välivaiheen korttia.
no kaksuotta on lyhyt aika ja jos aloittas kevyillä customeilla ja sitte kävis isomalla pyörällä kokeilemassa.![]()
![]()
![]()
Eikös se kannattais heti se iso A? Eihä mikää estä sillonkaa alottelee kevyemmillä pyörillä. 2 vuotta ei ole lyhyt aika *![]()
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Kokeile ajaa suoraan iso, voi siltikin pienemmillä pyörillä aloittaa
Ja jos ei iso meinaa sujua niin vaihda väliluokan korttiin sitten.
nojuu jos kerran jo saat ison aan ni aja se nyt valmiiks...
tai sit käyttöön....![]()
zzr600-vm90
Hassu ongelma. Silloin kun minä ajoin moottoripyöräkortin eli vajaa pari vuotta sitten, ajoin inssin ja käsittelykokeen piikillä. Ja ikää mulla oli sillon paria viikkoa vajaa 21. Kun sitten menin vähän myöhemmin poliisiasemalta hakemaan mukamas rajoitettua A-korttia oli siihen kuitenkin lyöty valmiiksi voimassa oleva rajoitukseton A!
edit. pari erhettä.
Itselläni on enää inssi jäljellä rajottamattomasta A:sta
Eipä itselläni ainakaan ole ollut ongelmia ajella suoraan isolla pyörällä, tosin pyörä on kawasaki er-5 joka on sopivan laiska siihen hommaan
Suzuki GS 500 E on omalla pihalla oottamassa kortin saamista
miten muuten menee noi korttiasiat.. ? ikää on se 21v ja teoriakokeen täti selitti et poliiseilla oli viel tiedoissa et A1 kortti tulisi.Tosin soitin autokouluun että ne soittaa kyttikselle ja vaihtaa..
Eli mietityttäny jos ne kämmää jotain, ikää olisi kuitenkin tarpeeksi niin eikös se silti tulisi rajottamaton suoraan?![]()
Yzf600r -98
ei ainakaan tässä harrastuksessa... kun se isompi/uudempi/parempi pyörä rupeaa houkuttelemaan niin kolme tuntiakin on tappava ajatus....(Arrow @ Kesä. 09 2005,20:29) kirjoitti
Yamaha FZ6-S -06
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha YZF 1000 R Thunderace -00
Suzuki GSF 600S Bandit -01
Suzuki GR650 -89
Hiukan ehkä aiheen vierestä, mutt läheltä liippaa kuitenki.
Ajokortin takapuolella on se taulukko kaikist ajoneuvoluokista ja merkinnät siitä mitä saa ajaa. A:n kohdalla on kaks riviä. Mitä merkityst sill on ett onko merkintä siin ylemmällä vai alemmalla rivillä?
Tottakai oikea kortti kerralla, mitä sitä pelleilemään. Ei silti ole pakko heti hirmu tykkiä hankkia.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
no vajaat 19tuntia ensimmäisee ajo tuntiin aikaa .ja heti aamusta arvauskeskukseen et saa taisteltua sen lääkärintodistuksen.
onneks mullon ennestää B kortti ollu jo yli neljättä vuotta jos osuu hankala tyyppi joten voin vedota siihen ja näkökykykää ei oo muuttunu mihinkää suuntaa. tänää kokeilin lukea viijen metrin päästä muutaman ilmoituksen lasien kaa työpaikalla
silti huolettaa hieman et millainen asenne sillä akalla on prätkiä kohtaa jolle mulla on huomenna aika.![]()
![]()
Tietysti kerrallla iso A. kax vuotta menee ihan liiankin nopeesti ja sit potuttaa odottaa korttia myöhemmin
![]()
I* catch You...
Ymmärsinkö oikein ? Jännität siis lääkärintodistuksen saantia ? Sellaista sairautta ei ole keksittykään että se estäisi suomessa kortin saannin.(SALOMON @ Kesä. 13 2005,20:20) kirjoitti
No, se on sitten vaan VOE VOE
no onneks sain sen ja eka ajotuntiki ois jo takana eli taisi vissii jännittäminen johtuakki siittä.(veekaks @ Kesä. 14 2005,10:28) kirjoitti
kui kauan teillä muute meni ennenku opitte sen hitaan ajon? mulla viellä opettelun allasamoin ku oikia oppinen jarruttaminen.
ja opetus pyöränä toimii satapiikki varadero.
![]()
Eka opettelin pujottelua. sittenkun se alko sujumaan niin hidasajokin meni heittämällä
Kyllä se siitä, kunhan löydät tuntuman niin se menee helposti
ajatko pikku A:n kun piikki alla harjottelussa ? itselläni oli kokoajan iso pyörä alla kun ajoin ison suoraan.
Yzf600r -98
välivaiheen A:aan eli 2vee joudun ajaa maks 25kw pyörää ja sitte saan niih isoa ajaa ku vaa uskollan koska olen kuiteski 30 kesäinen(Stl @ Kesä. 15 2005,19:00) kirjoitti
sorry et puutun mut kaks vuotta on sit tosi pitkä kun saat kortin...(SALOMON @ Kesä. 15 2005,23:18) kirjoitti
miettisin vielä sinuna sitä suoraan ison ajoo....![]()
![]()
zzr600-vm90
Anteeksi että puutun sun asioihin mutta sun autokoulumaikka pitäist hirttää jos on ehdottanut että ajat pikkukortin ekaks. Miksi??
??? Mua jännitti viime kesänä aivan vitusti ne autokoulunkokeet, kyllä niistä selviää. Viime ja tää kesä ehkä 2kk ajokokemuksen mukaan olen jo haaveilemassa ZXR750 122hv päivityksestä. Mulla ois loppunut piikillä harrastus jo ekaan viikkoon. 2 vuotta piikillä kun laki jo ikäs puolesta antais mahdollisuuden muuhun, niin tappaa harrastuksen. Ainakin mun kohdalla kävis niin. Sorry tässä mun mielipide oikeasti. Aja vaan se iso A heti kun vielä kätevästi onnistuu. Vaikka olisit Custom miehiä niin hajoot siihen piikkiin.
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Edelleen viittaan edelliseen kommenttiini. Minä sain siis suoraan rajoittamattoman A:n, vaikka ajokokeet suoritinkin piikillä 20-vuotiaana. Vai onko tässä kyse siitä, että poliisisetä on mokaillut ja tehnyt sen vaihteeksi pienen ihmisen hyväksi?![]()
juu tuurilla sait kyl se ois pitäny ajaa täystehoisella.....(Jasso @ Kesä. 16 2005,08:09) kirjoitti
zzr600-vm90
Menee ohi aiheen, mutta kyllä esim aktiivinen epilepsia ja jotkut mielenterveyden häiriöt (lääkitystensä vuoksi) voivat estää ajokortin saannin.(veekaks @ Kesä. 14 2005,10:28) kirjoitti
Ja takas aiheeseen: aja ihmeessä se A, ei se ole yhtään sen hankalampaa kun muistaa että kuljettaja vie pyörää eikä toisin päin. Tsemppiä!
-nomen est omen-
en halua tilastoihin jote aloitan miel pienemmällä
ja ainaki opettaja kerto et tutkintoa ei tartte ennää suorittaa.![]()
![]()
ja jos on silloin kuristettu cebari niih ei muuta ku täysteho osat takas paikolleen.![]()
![]()
hei muute laittakaa osoitetta kehii josta vois käyvä tarkastamassa vakuutusmaksut erikokoisille pyörille.