Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Taas tyrkkää hienoa aihetta . Tuli mieleen etten ole koskaan nähnyt miten MP-poliisi etenee ruuhkassa jos kiireellinen tehtävä? Meneekö kuin ghost rider konsanaan vai huuteleeko kovaääniseen että tilaa että saa matkavessansa splitattua kaistojen välistä
    oli osuutta tän aiheen syntymiseen
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    Kyllä ne yleensä menevät ihan perinteiseen tapaan eli vilkut ja pillit päällä. Edessä olevat sitten väistävät.

Eipä sillä poliisivessalla kyllä paljoa mahtuisikaan splittaamaan.

Kyllä tolla "poliisi vessalla" ainakin mahtuu splittaamaan!!!!!
    Kai ne on oikeasti "keskivertoa" parempia kuskeja, niin ku 95 prossaa meistä väittää olevansa. Eiköhän ne ruuhkassa pääse jotenki eteenpäin. Vaikka hyppäämällä niin ku KITT.
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    Muista en tiedä, minä olen ainakin keskivertoa parempi kuski, Kyllä jämpti on näin.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    Miettikääpäs sitä, montako motskaripoliisia on kuollut
    työtehtävissään.(Ei taida olla kovinkaan montaa)
    Meinaa taitaa olla "keskiverto" kuskeihin verrattuna huomattavastin vaarallisempaa ajella tuolla liikenteessä, kuin tavallisella motoristilla.
    Hattussani ei ole kukkia.

Ne pojjaat osaa ajaa! Ja se on totta.
    Kyllä siinä ruuhkassa etenemisessä on muutamia niksejä, miten jouheesti pääsee eteneen... ja niitäkin ne kovasti reenaavat.
    Samoin kaikkia muitakin ajamiseen liittyviä asioita... reenit on sitä luokkaa, että siellä olis taviskuskit ihmeissään siitä, miten rätkättimellä voi ajaa...
    Hyviä tyyppejä ovat nuo ukkelit!
    Veturi.. se se mukavasti mennä puksuttaa...
    Lainaa (Minde @ Kesä. 16 2005,09:04) kirjoitti

... reenit on sitä luokkaa, että siellä olis taviskuskit ihmeissään siitä, miten rätkättimellä voi ajaa...
    Hyviä tyyppejä ovat nuo ukkelit! *
    Onhan se hyvä niiden reenata kun ei ole omaa rahaa kiinni pyörässä!
    Taviksella kun ei ole yleensä varaa kovin montaa pyörää pistää päreiksi "reenaillessa"

Jossain TM:ssä oli esitelty poliisin ajoneuvoja. Jutussa oli sitten mukana kuva miten poliisi mopo kääntyy tarvittasessa takaisin tulo suuntaan vain yhden kaistan levydellä.
    Vaikean näköinen asento kun mopo on melkein kylki maassa ja kaveri tasapainoilee puolikis seisaaltaan sen päällä.
    Saa yrittää joka luulee osaavansa
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
    Lainaa (Minde @ Kesä. 16 2005,09:04) kirjoitti

Ne pojjaat osaa ajaa! Ja se on totta.
    Kyllä siinä ruuhkassa etenemisessä on muutamia niksejä, miten jouheesti pääsee eteneen... ja niitäkin ne kovasti reenaavat.
    Samoin kaikkia muitakin ajamiseen liittyviä asioita... reenit on sitä luokkaa, että siellä olis taviskuskit ihmeissään siitä, miten rätkättimellä voi ajaa...
    Hyviä tyyppejä ovat nuo ukkelit! *
    Täysin samaa mieltä. Kyllä niillä tuntuu olevan tuo pyörän käsittely kovemmassakin vauhdissa aika hyvin hanskassa. Olen nähnyt, kun prätkäpoliisi teki U-käännöksen maantiellä (BMW K1200RS) ja lähti kotilokaaharin perään. Homma kävi näppärästi ja nopeasti, eikä häirinnyt juuri lainkaan muuta liikennettä, vaikka jonoja olikin molempiin suuntiin. Olen päässyt myös seuraamaan hetken aikaa kotilon takaa-ajoa (taas BMW K1200RS) ruuhkaisella maantiellä. Mainiosti näytti splittailu onnistuvan ja koska vilkut olivat päällä, jotkut kerkisivät antamaan latuakin. Ongelma vain näytti olevan se, että poliisin vauhti oli niin kova, että vain harva autojonossa kerkisi reagoimaan niihin hälytysvilkkuihin. Se ei kuitenkaan tuntunut haittaavan menoa. Eikös ne reenaile Räyskälässä noita hommia useamman kerran vuodessa.
    Lainaa (Asteriksi @ Kesä. 16 2005,09:45) kirjoitti
    Jutussa oli sitten mukana kuva miten poliisi mopo kääntyy tarvittasessa takaisin tulo suuntaan vain yhden kaistan levydellä.
    toi kikka olisi hyvä osata kun kwaka vaatii sen kaksi kaistaa kääntyäkseen jos riittääkään

Olisi kiva joskus päästä seurailemaan mopopoliisien ajoharjoittelua. Tai jopa itse osallistumaan.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
    Lainaa (ripee @ Kesä. 16 2005,08:54) kirjoitti
    Meinaa taitaa olla "keskiverto" kuskeihin verrattuna huomattavastin vaarallisempaa ajella tuolla liikenteessä, kuin tavallisella motoristilla.
    Mitenkään tunteilematta... Enpä usko että kuolemaan johtavissa onnettomuuksissa mopokuskin tarvitsee olla keskivertoa huonompi tai edes keskiverto kuski. Mikäli tätä edes voisi mitata jollain. Kyllä se suoja jonka moottoripyörän kori ja turvakaaret tarjoaa törmäyksessä taitaa valitettavasti olla yhtä "tehokas" myös taitavilla kuskeilla. Ai niin, mutta taitava kuski osaakin ennakoida tilanteet niin hyvin, ettei joudu onnettomuuksiin! Toisin sanoen, taitava kuski ajaa aina kahtakymppiä, aina vain valoisina kesäöinä kun on vähän liikennettä sekä vain sellaisilla teillä, missä on hirviaidat? Vai onko taitava kuski sittenkin sellainen joka osaa jarrutus-väistön sekä hidasajon ynnä wheeliet ja stoppiet ja uhkaavan vaaratilanteen lähestyessä osaa suorittaa komeita stuntteja ja pelastaa itsensä lisäksi takamatkustajan, lastenvaunuja työntävän äidin, traktorikuskin sekä konduktöörin, räjäyttää vihollishelikopterin sekä purkaa vielä atomipomminkin ja pelastaa maailman...?
    Ehkäpä minä olenkin taitava kuski koska olen vielä elossa? Vai onnekas?

Jotta pysyis edes vähän aiheessa tässä vielä mielipide:
    En usko että moottoripyöräpoliisi joutuu niin usein vaaratilanteisiin liikenteessä kuin esimerkiksi minä. Enkä minä edes kohella. Sitäpaitsi poliisimopo saa kyllä tilaa liikenteessä eikä tarvitse pahemmin kiilauksista kärsiä. Yleensä kun mopopoliisin näkee, ne huitoo käsillään risteyksissä, istuu pyörän päällä kyttäämässä kuuntelemassa musaa luoden turvallisuuden tunnetta meille muille tai ajavat mustan mersun edessä siniset valot vilkkuen. Harvemmin sitä näkee takaa-ajoja kevarien perässä pitkin pusikoita... vai?
    - Fly on, little wing... -
    Lainaa (Petteri @ Kesä. 16 2005,09:12) kirjoitti
    En usko että moottoripyöräpoliisi joutuu niin usein vaaratilanteisiin liikenteessä kuin esimerkiksi minä. Enkä minä edes kohella.
    Asutko Bankokissa vai Brysselissä?
    Lainaa (Petteri @ Kesä. 16 2005,10:12) kirjoitti
    ...Kyllä se suoja jonka moottoripyörän kori ja turvakaaret tarjoaa törmäyksessä taitaa valitettavasti olla yhtä "tehokas" myös taitavilla kuskeilla. Ai niin, mutta taitava kuski osaakin ennakoida tilanteet niin hyvin, ettei joudu onnettomuuksiin! Toisin sanoen, taitava kuski ajaa aina kahtakymppiä, aina vain valoisina kesäöinä kun on vähän liikennettä sekä vain sellaisilla teillä, missä on hirviaidat? Vai onko taitava kuski sittenkin sellainen joka osaa jarrutus-väistön sekä hidasajon ynnä wheeliet ja stoppiet ja uhkaavan vaaratilanteen lähestyessä osaa suorittaa komeita stuntteja ja pelastaa itsensä lisäksi takamatkustajan, lastenvaunuja työntävän äidin, traktorikuskin sekä konduktöörin, räjäyttää vihollishelikopterin sekä purkaa vielä atomipomminkin ja pelastaa maailman...?
    Olet tainnut katsoa liikaa MacGyveria
    Hiljaiseloa.
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 16 2005,11:38) kirjoitti
    Lainaa (Petteri @ Kesä. 16 2005,09:12) kirjoitti
    En usko että moottoripyöräpoliisi joutuu niin usein vaaratilanteisiin liikenteessä kuin esimerkiksi minä. Enkä minä edes kohella.
    Asutko Bankokissa vai Brysselissä?
    En
    Lainaa (s-saasko @ Kesä. 16 2005,11:49) kirjoitti
    Olet tainnut katsoa liikaa MacGyveria
    Liikaa???
    Lainaa (ripee @ Kesä. 16 2005,08:54) kirjoitti
    Mietitäänpä myös montako poliisimoottoripyörää ja montako siviilimoottoripyörää on Suomessa liikenteessä.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Ajeltaisko enemmän ja mietittäis vähemmän?
    Koulutusvaatimuksethan ovat hiton tiukat, jos joku ei tiennyt. Ei riitä, jos jollakin konstaapelilla on oma prätkä ja haluaisi prätkäpoliisiksi. Mm. fyysistä rääkkiähän siellä koulutuksessa on tiettävästi aika tavalla (muistan kuvia siitä kun työntävät pyöriä jossakin "sahara"-hiekassa) ja sen takia yhtään naista ei ole toistaiseksi koulutukseen hyväksytty.
    Eiköhän ne ajaa osaa.. En ainakaan itse ajatellu yrittäväni karkuun, jos lähtisivät perään. *
    Ehkä otin ehkä en!
    Lainaa (Jani @ Kesä. 16 2005,16:24) kirjoitti
    Eiköhän ne ajaa osaa.. En ainakaan itse ajatellu yrittäväni karkuun, jos lähtisivät perään.
    Näin sanoi minulle yksi LP:n konstaapeli mikä on itse moottoripyöräpoliisi,että ei kannata yrittää heitä karkuun.Ei tarvitse minusta kyseenalaistaa tuota väittämää.Asiallinen äijä ja sanoi vielä tuon itseään kehumatta!!Täältä ISOT tuolle ammattikunnalle
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
    Lainaa (Yömaha @ Kesä. 16 2005,16:03) kirjoitti
    Koulutusvaatimuksethan ovat hiton tiukat, jos joku ei tiennyt. Ei riitä, jos jollakin konstaapelilla on oma prätkä ja haluaisi prätkäpoliisiksi. Mm. fyysistä rääkkiähän siellä koulutuksessa on tiettävästi aika tavalla (muistan kuvia siitä kun työntävät pyöriä jossakin "sahara"-hiekassa) ja sen takia yhtään naista ei ole toistaiseksi koulutukseen hyväksytty.
    Ainakaan koulutuksen jälkeiset vaatimukset eivät ilmeisesti ole sitten enää yhtä tiukat, päätellen muutamasta täällä päin vaikuttavasta möhömahasta? Ukot hengästyvät jo noustessaan pyörän selästä.
    Joo mä näin kans kerran Pähkiksen nesteellä sellaisen moottoripyöräpoliisin että katoin aluks että onko Mika Halvari saanut jobin. Oli äijällä kokoa ja mahaa aivan älyttömästi. Arvioisin sellainen 130-140kg. Ois muuten ollut näky R1:sen selässä Oli ehkä pitänyt antaa prätkä kun ei mahdu maijaan enää kuin sikaosastolle.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  24.  
    Lainaa (eseb @ Kesä. 16 2005,10:00) kirjoitti
    Olisi kiva joskus päästä seurailemaan mopopoliisien ajoharjoittelua. Tai jopa itse osallistumaan.
    MP-poliisithan käyvät joka vuosi ennen ajokautensa alkua kahden päivän mittaisen ajokoulutuksen Räyskälässä. Viime vuosituhannen lopulla olin mukana seuraamassa koulutuksen vaiheita yhden päivän ajan, hommiin sisältyi normaali jarrutus/väistökuvioiden lisäksi Räyskälän hieman reilun kilometrin mittaisen radan kiertoa uudehkoilla Yammuilla, crossiradan kiertoa niinikään uudehkoilla pikkunelarienskoilla, viestiketjussakin mainitun "saharahiekan", joka itseasiassa oli pirun upottavaa, kuin hiekkarantahiekkaa, ylitystä vanhoilla jo vuosia sitten käytöstäpoistetuilla ja miljoona kertaa kaadutuilla bemareilla (tätä pääsi myös ulkopuolinen joukkomme testaamaan) sekä hieman alle satakilometrinen maastoajolenkki katukäytöstä poistetuilla maantiepyörillä. Ja maastolenkki ei todellakaan ollut mitään pelkkää hiekkatieajelua, vaan osittain ihan kelvollista kuivan kangasmetsän enduropolkua juurineen, töyssyineen ja spooreineen.

Minulla ainakaan ei tule mieleenkään lähteä näitä kaiffareita haastamaan maantietakaa-ajoon :-P
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90