MCN testasi kiihdytyskisassa, kumpi pyöristä parempi liikennevaloissa.
Custom versus kyykky. (n 0.9 mb)
MCN:stä lainattu:
First away from the lights: A Triumph Rocket III or a Suzuki GSX-R1000 K5?
It's the latest from self-confessed Dutch maniac Daan. This is the same bloke who did 3000km in 24 hours on a BMW K1200S.
The Rocket III in our clip has aftermarket cans on and is making 140bhp, the GSX-R1000 is standard (so that's 160bhp-plus). The Triumph makes more torque, but the Suzuki is much lighter. Guess which wins to 90mph?
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Perkule kun ei saa tota näkymään työkoneella!
Kertokaa ny joku miten tossa kävi...![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Raketti lähti viivalta paremmin, mutta Gixxeri näytti menevän ohi 4-5 sekunnin kiihdytyksen jälkeen. Suora vaan loppui kesken...(ValeRossi @ Kesä. 09 2005,09:09) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Trumppa veti aluksi hieman keulaa mutta vauhtiin päästyään näytti siltä että sukisuki meni ohi.
hyvin raketti kiihtyy 0-100km/h...jos suska 4s paikkeilla sai kiinni....eikä keuli lähdössä,,helpompi kiihyttää paikaltaan lähdettäessä?...mikähän paino ero mopoissa on?..(Pianonvirittäjä @ Kesä. 09 2005,09:15) kirjoitti
Noh... Suzuki painaa kuivana joku 170kg ja Trumppa reilut 300kg.(fzr1000 @ Kesä. 09 2005,10:24) kirjoitti
Ekan 2/3 rocketti johti kunnes suuzuki tavoitti? Vaikea sanoa kun kuvakulma on ihan hanurista...
Oikeesti ton clipin perusteella on paha sanoa juuri mitään kiihtyvyyksistä. Yhdessä lähdössä on liian paljon virhemahdollisuuksia. Pitäis saada pikkasen faktatietoa kehiin, eli sama kuski ajamaan (mielellään kuski isolla K:lla), kellot molempien mopojen kyytiin ja useampi yritys.
Vai pystyykö joku sanomaan miten hyvin Gixxer lähti viivalta? Tai ryssikö Trumppa-kuski lähdön oikein huolella?
Edit: Löytyykös kiihtyvyyksistä oikein faktaakin MCN:stä?
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Jostain luin että toi trumppa menis 0-100km/h 2,8s:ssa eli ilmeisesti aika sama kuin tommosella gikserillä. En ole ikinä koittanut tommosia villimpiä vekottimia mutta eikö ainakin suskissa ole sen verran heposia ja lyhyt pituus ettei sillä voi täysillä kiihdyttää keulimatta alusta saakka?? Trumpassa taas on enemmän massaa ja tämä massa on pidemmän varren päässä joten sillä voi alusta saakka ilmeisesti vetää täysillä.
Näin järkeilisin...korjatkaa jos olen väärässä.
Melko tasoihin näyttivät menevän joskin raketilla ensi metreillä hiukan kaulaa ja suzu taas lopussa ohi. Tollanen raketti olis kyl kova vekotin.
![]()
![]()
Jeejee, Trumppa jyrää!! Taidankin heti mennä grillille kyykyttämään giksereitä speedyllä..
Siinä samalla voitte kokeilla kisata pari mutkaa(speedmaster @ Kesä. 09 2005,18:44) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Pakko kehua: Toi näkyy mandriva linuxin ostetulla perusasennuksellakin. Loistavaa, solong microsoft....(ValeRossi @ Kesä. 09 2005,09:09) kirjoitti
Biken testikuljettaja Anders Jonssonin paras henk koht. kiihtdytysaika 0-100km/h on vuoden 1994 Suzuki RF 900:lla ja aika oli 2,5s!(ukekkone @ Kesä. 09 2005,17:23) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Aikasta varovasti tolla gixxerillä täytyy lähtä ettei heitä kuperkeikkaa. Mikähän vaihde trumpalla oli suoran päässä? Gixu näytti kerkeävän heittää jo kakkoselle* Sehän hihkasee jotain reilut 170km/h ykösellä
![]()
hmm. mitens tämä tietokone nyt toimii?
Näishää on molemmissa rajoitettu tehoo pikkuvaihteilla. Rumpetin kone kuulemma, siis Moto1:sen jutusta, on kuin tehty turbottamista varten. Laihdutuskuuria vaan hiukan, kai se Trumppa tekee siittä faitteriversion lähivuosina, joka vois olla mehukas...
Tossa Suzukissa ei mulle oo mitään, mutta ehkä rumppa vois olla jotain, ainakin siinä on kolmepyttynen kone joka näyttää laivatiisseliltä.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
No vaikka meillä kaikilla on muoviluodit, niin eikö tässä nyt voida myöntää että on tuo triumppa aika helvetin kova peli![]()
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
No äläs nyt...tuohan on isku vyön alle *(terä1krr @ Kesä. 09 2005,18:48) kirjoitti
. Antaa hemmon nauttia kun kerrankin kustomilla voi ottaa mittaa kyykystä kiihdytyksessä (tai kai sitä ennenkin on voinut...). Ite ainakin himoilen tommosen rocketin perään mutta opiskelijan budjetti...
.
...snif
K5:sta ja VMAXia vastaan viikko sitten 0-400 m kisaa ajaneena sanoisin että ei mikään tonnikyykkä oo helppo kiihdyttää kovaa.. Tuo Trumppa selvis koko ajan keula maassa ja sai (ehkä) vääntää kaasua ihan huolella.
Kyykällä taas pitää joko luistattaa kytkimellä tai kääntää kahvasta aikalailla saattaen ja siltikin keulii. K5:n luistokytkin kyllä kuulemma antaa jonkin verran anteeksi myös kiihdyttäessä. En tiiä, pitäis kokeilla itte..
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
Samaa muistelen lukeneeni Rocketin osalta eli tehoja on tarkoituksella laimenneltu pienillä vaihteilla, etteivät keskivertojavanaiset ole heti ekassa mutkassa kyljellään takarenkaan sutaistessa pidon huitsin kuuseen. Keulimisongelmaa tuollaisella tankkerilla tuskin tulee vaikka mikä olisi.(xjrrrrräyh @ Kesä. 09 2005,20:49) kirjoitti
Juu, näin on. Mutta nostanee kyllä keulaa, ainakin turvotettuna, muistelen artikkelista lukeneeni. Varmaan ihan mukava (ja mikäettei, keuliihan kotterotkin...).kirjoitti
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Vai on meillä kaikilla muoviluodit(gixeri @ Kesä. 09 2005,21:58) kirjoitti
![]()
![]()
Mutta joo, jos jossain nykymopottimessa on munaa niin tossa riumpissa sitä on. Standardihomokyykyt nyt on mitä on ja ne joka tapauksessa kuopataan unholaan 10 vuodessa. Toisin käy Rocketin...
AAMEN(MagnaMan @ Kesä. 10 2005,19:27) kirjoitti
![]()
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
No se varmaan tarkoitti että "minulla on muoviluoti", mutta vanhaan perinteiseen tyyliin oli käytettävä vanhaa ruotsalaista kuninkaallista ilmaisua "meillä kaikilla".
Lauloihan se possukin että "Meillä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisit saanut olla mukana" ja tarkoitti itteensä...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
mulla on ex-kyykkä Fzr1000 *(Kisu @ Kesä. 10 2005,12:30) kirjoitti
*... n.138hv takis ja tänään kävin hakemassa powerwheelie elämyksiä...en löytännnä tälläkään kertaa *
*.....tosin tais olla kyse "tosi" kyykkypyöristä *
![]()
No, nimenomaanNo, lähinnä tarkoitin vaan sitä, että nykymuotihan on nimenomaan se että aina ostetaan se kallein ja tehokkain kyykky (esim. tyyliin: honda voitti viime vuonna kolme kisaa enemmän motogp:ssä kuin suzuki, tottaki ostan hondan!). Sitten se pyörä on niin helvetin hieno ja tehokas ja ego tuplaantuu, että jos customi kyykyttelee sitä lähdöissä syy on kaikkea muuta kuin se että tämä kyseinen customi olisi vaan yksinkertaisesti tykki pyörä
IMHO
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus