Pitänee tässä laittaa vakuutukset uuteen harkintaan ja yhtiöt kilpasille. Keskustelusta on käynyt ilme, että kannattaa olla tarkkana erilaisten ehtojen kanssa.
Tässä katselin Pohjolasta saapuneita maksupapereita. Liikennevakuutusmaksu oli halvennut kokonaiset 32 senttiä/3kk viime vuodelta, vaikka bonukset nousivat 5% (25->30). Tästäkös suivaannuin ja tein eilen kierroksen eri vakuutusyhtiöihin (If, Fennia, Lähivakuutus ja Tapiola). 3kk jaksoja vertailin, päätin että Pohjolaan jäävät. Muualla olisi kaskosta (suurin) joutunut maksamaan yli 100e enemmän kuin Pohjolassa. Liikennevakuutus oli Pohjolassa 10e kalliimpi kuin halvimmassa Fenniassa. En jaksanut muuttaa.
Kesä 2003 oli eka pyöräkesäni. Silloin oli vakuutukset suurin piirtein samoissa hinnoissa kuin nyt, viime kesä oli halvempi. Tämä siis vaikka bonarit koko ajan nousevat.
Mopot, musiikki ja lentopallo.
Ei jollain olisi tuota vertailua tallessa sillä alkuperäisen viestin linkki ei ainakaan enää anna mitään muuta kuin virheilmoituksen.
~SV1000N~
Eti tuolta PDF:ää.
Muistutan teitä edelleen siitä, että kannattaa aina pohtia, mistä luvut ovat lähtöisin
http://www.vakuutusneuvonta.fi/Vakuver....tt%E4in
... jotain piti muistaa
Kiitos ja kumarrus.(seku @ Elo. 10 2005,13:02) kirjoitti
Mielenkiinnosta ja suuntaa-antavana tässä kyselinkin.![]()
~SV1000N~
Vakuutusten vertailu eri tilanteissa näytti tuovan eri yhtiöt edullisimmaksi eli täytyy kilpailuttaa omalla pyörällä ja tiedoilla eri yhtiöt läpeensä. Mulla on aina ollut vákuutukset Lähivakuutuksessa fiilingistä johtuen. Eipä ole tullut hintoja kysyttyä muilta.
Jorkki
Ylläpäin olevaan viestiini:
Minulla oli Pohjolan alennuksissa mukana keskittämisalennus. Se ei kuitenkaan olisi kuulunut, sillä pitäisi olla 3 eri vakuutusta sieltä. Sen olivat poistaneet joten hinta nousi. Jos kuitenkin otan Pohjolasta kolmanneksi vakuutukseksi esimerkiksi tapaturmavakuutuksen (halpa), saan kaikkiin keskittämisalennuksen, joka maksaa tapaturmavakuutuksen takaisin ja saattaapi jäädä vielä plussalle. Pitää soitella ja kysellä tarkemmin.
Mopot, musiikki ja lentopallo.
Ei vakuutushinnoista mitään tolkkua saa muuten kuin itse omilla spekseillä eri yhtiöistä kysymällä. Vakuutuksen hintaanhan vaikuttaa mm: Pyörän ikä ja moottorin koko, vakuutuksenottajan sukupuoli, ikä, asuinpaikkakunta, muut vakuutukset samassa yhtiössä, mahdolliset bonukset/ sattuneet vahingot sekä kaskossa haluttu omavastuu. Pärstäkerroin/ tinkimiskyky saattaa myös vaikuttaa. Muuttujia on niin paljon, ettei mitään yksinkertaisia listahintoja voi olla.
Onko kukaan kuullut tälläisestä mitään, mitä minun korviin kantautui.
Olen merkitttynä pyörän omistajaksi. Minulla on yritys.
Merkitsen firman haltijaksi (LY-tunnus vakuutus yhtiölle). Jonka seurauksena bonukset nousisivat 70%:iin.
Onko väittämässä mitään perää?
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
http://www.tfmk.com/pdf/vakuutustietoa05.pdf
Kivat vakuutukset saatiin kyllä tuota kautta kumpaankin mopottimeen (mulla shadow 600, miehellä drag star 1100).
edit: Mieheni soitteli tarjouksia uuteen pyöräänsä ja hintaerot olivat valtavia.
Heli
Oletteko huomanneet, että if on aika kettu ekan vuoden motoristeille. Pyörä pitää olla vakuutuksessa jotain 140 pv vakuutuskauden aikana, jotta saa bonukset nousemaan 5%. If:llä vakluutuskausi loppuu kuitenkin elokuun lopussa, joten ei oikein kerry toi bonari ekavuotisilla, ellei nyt aloita aikaisen kevään lumilla jo kaasuttelua. Nyt on tulossa kuulemma muutos 90 pv. Se jo parantaa asiaa. Katsotaan tarjoukset keväällä.![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Aina yhtä vinkeetä, tämä vakuutuskeskustelu!
On hyvä, että kyselette ja vertailette. On myös totta, että voi netota paljon kilpailuttamalla. Edelleen on totta, että yrittäjät on vakuutuksissaan usein eliittiluokkaa.
On kuitenkin niin, että ongelmamme lienee tänne 50-vuoden kuluessa syntynyt järjestelmä. Se poikkeaa muusta Euroopasta -hyvin merkittävästi.
Siksi vaikuttaa siltä, että motoristien edunvalvonta tulee olemaan hampaatonta, ellei institutionaalista järjestelmää saada palasiksi, jolloin sitä päästään vertaamaan muiden maiden vastaaviin. Tämä tarkoittaa liikennevakuutuksen ensisijaisuuden poistamista. Se taas heikentänee nykyistä vakuutusturvaa. Kartellin purkamisella on hintansa.![]()
... jotain piti muistaa
Lopultakin SMOTO näyttää –jotain. Mitä muuta seuraa ja koska, jää nähtäväksi
http://www.smoto.fi/uutiset/mp_vakuutukset.pdf
![]()
... jotain piti muistaa
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....oittelu(JK81 @ Loka. 14 2005,14:25) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Löytyhän se vihdoinkin se Nordean laskuri kanssa.
Jos jotakuta kiinnostaa niin tuolta: Nordean MP vakuutuslaskuri
Pitääköhän nuo laskelmat paikkansa? Perusmaksu 37kW:n BMW F650 Dakarilleni tuli 409e ilman alennuksia tai bomuksia, ja se on kyllä halvempi kuin nykyisen vakuutukseni. Mutta kun otin toiseksi esimerkkipyöräksi Yamaha FZS 1000 105 kilowatteineen, ero oli ihmeen pieni, sen vakuuttaminen maksaisi 500e. Eikö ajatus on että tehokkaista pyöristä maksaisi enemmän ja vähätehoisista vähemmän kuin tähän asti? Tuohan on selvästi alle puolet nykykäytännön ison luokan n. 1300e vuosimaksusta.
Kuinka paljon omistajan ikä vaikutta? Olen 39v. Mitä tulos saa esim. 20-vuotias?
Samaa kyselin minäkin tuolla toisen tredin puolella. Mun kohdalla vaikuttaa siltä että ainoa seikka joka mainittavasti vaikuttaa vakuutuksen hintaan on asuinpaikka. Kuskin tai pyörän ikä ja teho/painosuhde eivät tuntuneet juurikaan muuttavan laskurin antamaa hintaa.(dakar @ Marras. 13 2005,18:27) kirjoitti
![]()
Kävin eilen Tapiolassa kyselemässä vakuutusten muuttumisesta ja miten meinaavat vastata Pohjolan uuteen systeemiin.
Virkailijalla ei ollut mitään tietoa mistään muutoksista mutta soitti jonnekkin pääkonttoriin jossa sanottiin että katsellaan tilannetta...
Omat vakuutukset 5kk olivat 560€ jotka tietenkin saisivat pudota, Pohjolan laskuri antoi samansuuntaisia summia, mutta jos seisonta-aika muuttuu niin samaan rahaan voisi ajella jo keväällä tai myöhään syksyllä.![]()
Purkaan sen joutuu kumminkin...
No onko kenelläkään tietoa tuosta pohjolan seisonta-ajattomasta vakuutuksesta?
Pohjola
Oman pyörän spekseillä(GSX-R 750 -90 bonukset: liikenne 20, kasko 70) tuli vuosi hinta n.900e halvemmaksi kuin IF:llä!!!
Jos IF:n omavastuun olisi nostanut 150->600e niin ero olisi kaventunut 350e...
Ja tuossa pohjolassa olisi se etu ettei tarvitsisi ajatella sitä seisonta-aikaa...
Klikkaappa vaikka tästä.(zaumer @ Marras. 16 2005,11:48) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Kävin tänään netin kautta laskettamassa vakuutusmaksut pyörääni pohjolassa ja ifissä. Molemmissa kaskoon 300 € omavastuu. Jos ifin vakuutusta pitää 6 kk voimassa vuodessa, jäi pohjolan vakuutus vielä n 10 % halvemmaksi. Eikä tarvii ilmoitella seisonnasta.... Kai muut yhtiöt vastaavat kevääseen mennessä tähän haasteeseen? Toivottavasti tulee vielä parempia tarjouksia...
ST 4 S
M 900
MS 1100 S
tulee tässä kans lähiaikoina siirrettyä vakuutus yhtiöö kun saa lähes puolet halvemmalla vakuutuksen kun tuolla pohjolassa menee Teho/paino suhteen mukaan vakuutus. Nyt itsellä on vielä vakuutus if:sä mutta siirtyy kyllä tonne pohjolaan lähiaikoina if:sä on koko vuosi n 1000e ja pohjolassa vaan 585e nyt voi sit ajokausi jatkua pitemmälle kun ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi
siellä on jopa auton vakuutus halvempi
tässä linkki mistä voit laskea oman vakuutuksen hinnan
http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/_...aturvaLaskuri/
![]()
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Painava ja tehoton lehmäni todella kallis vakuuttaa Pohjolassa...
Tulihan pyydettyä Pohjolasta vakuutustarjous omaan pyörään ja kyllä se veti pohjat selkeesti muihin yhtiöihin verrattuna
Tällä hetkellä vakuutus IFissä ja ½ vuotta ajoa maksaa n. 480€ kun taas Pohjola vetäs hinnasta 100€ pois ja ajaa saa vaikka helmikuussa MP-näyttelyyn, jos keli sallii, eli seisonta-ajoista ei tarvi enään vaihdon jälkeen miettiä. Tosin, vaihto tulee ajankohtaiseksi vasta keväällä kun kelit sulaa, jottei turhasta rupea maksamaan talvikeleillä ja saa kasvavan Bonuksen IFistä mukaan *![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Pohjolasta vakuutus kaskolla BMW K1200S 2005, jossa 150€ omavastuu ja bonukset 30+60 = 1 332,61€.
Nykyinen Turva kahdella seisontakuukaudella noin satasen halvempi -> Ei kannata meikäläisen vaihtaa.
Dixi et animam levavi
itsellä tuli vaan ensimmäisenä mieleen, kun saa aikaisin keväällä liikenteeseen ja vetäälipat/pojat ottaa kortin pois niin mitäs sitte kun ei saa seisontaan???
Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
No katos ku se vakuutus on tehty meille customisteille eikä me kaaduta eikä meidän pyörillä pääsekään niin lujaa et kortti menis. Niitten kun törttöilee tarttee vaan pitää se vanha vakuutus, eikös se vielä pysy valikoimissa(Moottoripyöräilijä @ Joulu. 16 2005,23:48) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Jos tulee tuollainen "pakkotilanne" esim. kortti palaa 2kk:ksi, niin mikä estää vaihtamasta vakuutusyhtiötä?(Moottoripyöräilijä @ Joulu. 16 2005,23:48) kirjoitti
Jos taas lipat otat, niin se yhtiö korvaa jossa vakuutus on lippojen ottohetkellä. Ts., jos tulee 2kk:n arvio korjaamoreissulle esim. johtuen siitä kun jotain osia aletaan vasta japanissa valmistaa kun ne tilataan, niin toiseen vakuutusyhtiöön klomps! Ei noissa vakuutusyhtiöissä asiakasuskollisuudella ole ennenkään pahemmin netonnut!Vähän sama tyyli kuin noilla matkapuhelioperaattoreilla: Uus asiakas saa kuunkin taivaalta, mutta vanhat uskolliset parikin vuotta olleet asiakkaat maksavat kaikesta täyden hinnan.
Ja se on muuten vak. yht. oma moka jos ei ota tuotteessaan tuollaisia reunaehtoja huomioon, kuten asiakassuhteen jatkuminen em. "ajokaudenkatkotilanteissa".
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums