Katso äänestykset tulokset: Onko etunen ollut koskaan lukossa? - Vai hirvittääkö pelkkä ajatuskin

Äänestäjät
651. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Useasti. Tuppaahan se lukkoon menemään tehokkaissa jarrutuksissa

234 35,94%
  • Kerran pari paniikissa, kun auto/kissa/ufo hyökkäsi yllättäen eteeni.

233 35,79%
  • Ihan vielä en ole uskaltanut puristaa kahvasta tarpeeksi, mutta ehkä jonain päivänä harjoitellessa.

93 14,29%
  • Jösses sentään. Ei ikimaailmassa. Minähän en vapaaehtoisesti yritä etustani lukita.

91 13,98%
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 108:een 108:sta
    etunen on ollut lukossa ihan tietoisesti muutaman kerran..mutta yritän kyllä välttää sitä.
    Sitä ei moni tiedä, harva arvaa ja kaikille sitä ei kerrota
    - Kawasaki ZR-7S - Suzuki GSR 600 -
    Meneehän se useastikin, kotitien pätkä soraa siinä saa päivittäin treenattua
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
    Toivottavasti ei tarvitse kokeilla tai voihan se olla hauskaakin
    Yamaha FZR 1000 EXUP

...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Eipä ole lukossa ollut, integraalijarruilla kun on tottunut leikkimään, niin hyvin helläkätisesti tuotä kahvaa on tullut puristeltua, jalkajarrua kyllä tulee poljeksittua kiire tilanteessa aika rajustikin.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Onhan se jonkun kerran lukossa ollut. Ei järin nautittava tunne kun niin käy liikenteessä jotain Irma-Annikkia tai Väinö-Penttiä väistäessä. Kerran menin kyljelleen asti, pari viikkoa oli kävely sit hankalaa, koska sain pohkeeseen kohtalaisen massiivi- kontuusion. Se sattui!!! Onneksi on ollut pyörissä täyskaskot niin ei koske lompakon puolelle.

1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
    Parikertaa paniikissa on tullut vetästyä kahvasta, että pysähy nyt p..le. Ne muutamat kerrat on sitten pysähtynyt mutta sydän ollut kurkussa.
    Nykysin luotan tekniikan pitävän pyörän liikkeellä.
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
    Endoja tehdessä liukas keli on monesti tehnyt tepposet
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    useestihan se on käynyt yhdenkin jarrutuksen aikan kymmeniä kertoja... Sitä vartenhan ne Absit on että niitä käytetään...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    vähänkö abs jarrut on tylsiä kun ei voi tulla liikenne valoihin peräilmassa.
    600rr
    Pari-kolme kertaa oon onnistunut, ja joka kerta on menty nurin ja sitten pyörää remonttiin.
    No niin, no
    Onhan tuo etunen ollut monesti lukkossa. Mopo aikana (tunturi tiger s) kaaduinkin kaksi kertaa sen vuoksi.

Kevarilla ja cb:llä on etunen ollut myös monesti lukossa, mutta tähän mennessä ainakin olen onnistunut hyvissä ajoin vapauttamaan otteeni jarrukahvasta ja polkimesta niin en ole lainkaan kaatunut moposta isommilla.
    "Omena päivässä pitää lääkärin loitolla ja ABS pärrässä pitää miehen tiellä."
    Olen jyrkästi samaa mieltä...
    No mitäs helevettiä, ei mene lukkoon kun ABS huolehtii.
    Ja kyllä, olen pari kertaa tyhjällä maantiellä koittanut jarruttaa
    aivan täysillä ihan vaan tuntuman hakemiseksi. Uskomattoman
    pehmeästi toimi vm2007 hondan absit. Odotin dramattisempaa.

Ensin kokeilin kostealla päällysteellä pelkällä etusella,
    sitten runttasin etusta ja takasta yhtaikaa täysillä pohjaan.
    Isossa matka-enskassa ainakin näytti olevan selvää hyötyä
    käyttää myös taka-ankkuria samalla, jos tarttee Pysähtyä.

Myöhemmin toisella ajorupeamalla koitin saman setin kuivalla tiellä,
    oli kyllä aika vakuuttavan tuntuista pysähtyminen. Tein 3-4 toistoa,
    aina kun olin taas saanut kelattua 110 mittariin niin uusi jarrutus.
    Ainakin minulle syntyi luottamus moponi jarruihin, ja niitä uskaltaa
    suoralla tiellä runtata surutta pohjaan.
    -- sjm
    Kyllä sitä joskus tulee tahallaan/huviksi lukittua, mutta normiliikenteessä vältän viimeiseen asti.
    Lahjattomat treenaa
    Tais ekana kesänä jäädä tiehen joku puoltoista metriä mustaa raitaa eturenkaasta ku luulin että oisin ollu bomberi, tuli selväks että en ollu ja oli pannut todella lähellä. (endoa yritin)

Nyttemmin oon harjotellu hiljasessa vauhissa supattelua ja siinä se tuppaa lukkiutua vähän väliä, mutta ei se sellasessa hölkkävauhissa niin jännitä muuten ku pyörän puolesta...
    =)
    ei saa lukkoon vaikka kuinka puristais

kerran puristin täysillä niin tuli jarrunesteet banjon ja pääsylinterin välistä pihalle..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  18.  
    Onhan se lukossa ollut kertoja monia todella lyhyen ajokauteni aikana, lukemattomia kertoja crosseilla tai muilla 2 pyöräsillä vempaimilla eikä nurin siitä syystä vielä ole menty (pitäähän se tietää rajat)
    Yamaha xv1100 -89
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234