Useasti. Tuppaahan se lukkoon menemään tehokkaissa jarrutuksissa
Kerran pari paniikissa, kun auto/kissa/ufo hyökkäsi yllättäen eteeni.
Ihan vielä en ole uskaltanut puristaa kahvasta tarpeeksi, mutta ehkä jonain päivänä harjoitellessa.
Jösses sentään. Ei ikimaailmassa. Minähän en vapaaehtoisesti yritä etustani lukita.
Muutaman kerran on ollut hiekkaa sopivassa kohdassa asvaltin päällä ja etunen vetänyt lukkoon... Säikähdyksellä selvitty ja pystyssä pysytty toistaiseksi!![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
27.09.2006 viimeksi....tahallisesti![]()
....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
Endurolla ajettaessani ei kovin helposti etujarrua lukkoonsaa, jos osaa hyvin sitä painaa. Sateella tai oikein takapainoisena ajaessa saa sen kuitenkin lukkoon ja olen huomannut kuinka paljon jarrutusmatka pitenee. Endurolla paljon pelleiltyä (mm. takapyörän nostelua jne...) ja harjoiteltua, hyvä jarrutus tulee jo refleksistä.
Ihmetteli kesittelytestin tarkastava katsastusaseman mieskin, voiko teoriassakaan noin lyhyesti jarruttaa (50km/h lähes kolmeen metriin). Sitä nopeus energiaa kun menee niin paljon siihen, että pyörän perä alkaa nousemaan ja pitämään sitä matalalla korkeudella.
ABS versus ei-ABS testintapainen
Tuosta nyt ei saa selvää kuinka "järjestetty" tilanne on kun vedetään liinat kiinni mutta apurattaat tuo lisäturvallisuutta.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Kerran on ollut lukossa sadekelillä ja seurauksena pyörä kyljellään...
Itelle ei kuitenkaan käynyt mitenkään - mitä nyt ketutti jokseenkin paljon!![]()
Ja koskaan en oo myöhästyny mistään!
Honda CBR 600F -07
Sattuuhan sitä:
- sateella
-"paskaa" tiellä
- omiakin mokia
pystyssä kuitenkin *![]()
Sateella ja kikkaillessa!
Ei se eturenkaan lukittuminen tunnu märällä asfaltilla kovin kivalta.![]()
Rengas on "kalju" ja uus ois ollu tallissa jo kuukauden päivät!
"Häpy With Honda..."
Onhan se kun naapurin musti hyökkäs eteen ja hädissään iskin lukkoon katuviivoituksen päällä. Kyllä liuku ja komeesti.
![]()
Nopeat elävät, kuolleet eivät
En itse asiassa ole täysin varma kaatuko mopo mutkassa liiasta jarruttamisesta vai minkä takia lähti mopo lapasesta.
No yksi ja sama... ei kyllä muuten ole tullu rutistettua etusta lukkoon. Kylläpä sekin päivä luultavasti vielä koittaa... ja toivotaan että sillon muut tiellä liikkujat on jossain kaukana jos loppuu tie kesken
Turvallista matkaa kaikille!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Kerran pari paniikissa. Viimeeksi meni liikenneympyrässä kun joku k***pää kotilo kuski vaihtoi liikenneympyrässä kaistaa suoraan mun eteen.
Näillä mennää!
Näillä säillä alkaa jo etenkin sateella olla aika pliukasta molemilla renkailla, eivät tahdo enää lämmetä. Varokaa nyt erityisesti ajoratamaalauksia.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Kerran meinas tulla noutaja kun oli uudet tassut alla ja rengastarrat olivat huonosti irroitetut niin lukkoonhan se etunen meni.. Mutta hengissä selvittiin.
Plaa Plaa!!!
12-vuotiaana kakarana otin luvatta velipojan GT 125:n ajoon ja soratiellä pistin etujarrun lukkoon. Arvatkaapa opinko?
"Vain" vilkku rikki ja etulevy alkoi hankaamaan ikävästi!
Ei vielä normaaliajossa ole lukittunut. 'Jarrureeneissä' kyllä on tullut lukittua. Ei paha..
Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
Parhaani mukaan yritän välttää![]()
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Etunen ei ole ollut lukossa eikä mopo kyljellään.
-- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
on se joskus ollu...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
On - valitettavasti - vaikka pitäisi jo osata ennakoida ettei tarvitsisi ...![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Lukkoon en ole sattuneesta syystä saanut mutta jarrutusharkoissa on absit napsanneet useamman kerran.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Joskus on käynyt ja joskus on sitten![]()
Kerran on vahingossa menny. Liian suuren tilannenopeuden takia. Ajelin semmosta mutkasta pätkää sateella, yhtäkkiä huomasin että t-risteys edessä. Tais eka käydä etunen lukossa, sit paniikissa kahva ylös, sit kävi takanen lukossa.. sit ei uskaltanu enää kunnolla jarruttaa, mentiin pientareelle mut pystyssä pysyttiin.![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Kerran sijaispyörällä motarilta poistuessa kun ramppi loppuikin T-risteykseen tuli painettua etujarrua liian voimakkaasti. Ja kas jarrut olikin hieman tehokkaammat kuin omassa mopottimessa. Etunen lukkoon ja lähti luisumaan sivulle yllättävän nopeasti. Onneksi reaktiot oli nopeat eli etujarrun löysäys -> pitoa renkaalle ja pyörä heilahti takaisin pystyyn ja niin heilahteli mieskin sen selässä.
Opetus: Pitäisiköhän ensin kokeilla ja ottaa tuntumaa jarruihin kun hyppää itselle uuden pyörän satulaan ja lähtee liikenteeseen hosumaan *![]()
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Kerran pari.. Ei ollu auto, kissa tai ufo vaan polliisi.
"Kakslahkeinen sai mut rakastumaan kakspyöräiseen.."
ei oo etunen lukkoon mennyt, tosin pyörässä ABS:t joten taitaa silläkin olla vaikutusta asiaan.
FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
Vaihtoehdoista puuttuu tärkeä valinta - pyörässäni on ABS.
-- sjm
En ole vielä saanut lukkoon menemään. Soralla en ole kokeillut, ehkä jonain päivänä.![]()
TDM 850 -95
XL 1000 V -05
Pari kertaa on etunen pysähtynyt jarrutuksessa. Mutta onneksi on ollut suoraan meno tarkoitus niin ei ole tarvinnut kontata.
Kerran, mutta vain hyvin lyhyesti. Idiootti kotilokuski tunki kolmion takaa eteen.![]()
RF 900 R -97
ZZR 1100 -99
GSX 1300 R k6
GSX 1300 R k9