Useasti. Tuppaahan se lukkoon menemään tehokkaissa jarrutuksissa
Kerran pari paniikissa, kun auto/kissa/ufo hyökkäsi yllättäen eteeni.
Ihan vielä en ole uskaltanut puristaa kahvasta tarpeeksi, mutta ehkä jonain päivänä harjoitellessa.
Jösses sentään. Ei ikimaailmassa. Minähän en vapaaehtoisesti yritä etustani lukita.
parissa paniikki tilanteessa on lukkitun kyllä... eikä oo kivaa (onneks ei oo tullu keräiltyä)
somewhere out there
kyllähän se aika useesti lukkoon menee... mut ei se haittaa
Don't hate the player, Hate the game
Mä vedin lipat, kun edellinen omistaja (saksanmaalta) oli vaihtanut jarrusylinteriin liian ison tiivisteen. Etujarru lukkoon ja menoksi. Ei meinannut sitäkään kukaan uskoa. Oli muuten viimeinen käytetty saksantuontipyörä, jonka ostin(Guest @ Kesä. 05 2005,08:53) kirjoitti
![]()
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Ohan se välillä lukossa käyny, takapyörä tosiaan herkemmin nousee kun että menis etunen lukkoon, riippuu tietty alustasta mut pyrkimys olis toki ennakoida noita tilanteita.
V60
Tänään viimeksi, ei ton vanhan suizan etupää toimi mitenkään kehuttavasti ja kun rengas on vanha vipattava bridgestone ni menihän se lukkoon kun olin tulossa rampille johtavaan risteykseen syksyn viimeisillä vauhtisokeuksilla.
Lukittui sen verran etta vinkas pari kolme kertaa, ehdin kääntyä kuitenki.![]()
Kyl se lukittuu sillontällö varsinki jos pitää kovemmista vauhdeista himmata nopeesti lähelle nollaa.
Mites sitä muka jarrutetaan ellei pohjaan paineta kahvaa?? Etusella on kiva liukastella mut kyljelleen ei auta päästää.![]()
Sukisukimies
Kivahan sitä on välillä ulisutella![]()
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Kesällä 2005 ajelin mutkatietä ja tiukan mutkan jälkeen peuralauma keskellä tietä. Kiskoin jarrukahvaa niin paljon kuin jaksoin. Jarrutin aluksi myös takajarrua, mutta perä alkoi irrota, joten keskityin etujarruun. Yllättävän lyhyellä matkalla vauhti pysähtyi ja silloin n. 3 metriä ennen peuroja.
Olin "tiennyt", ettei etujarru lukkiudu kovassa vauhdissa (minulla n. 100 km/h). Nyt jouduin sen testaamaan ja eihän se sitä tee, ainakaan minulla.
Hiljaisessa vauhdissa etunen varmaan lukittuu, kun momentit ovat vähäisiä.
tietenkin kun napakasti jarruttelee
ABS...
yritän, ettei se lukittuisi. Mutta kerran yllätti kaivonkansi märällä ja housusta sai kauhoa ylimääräisiä.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Katuajossa kyllä lukkiutui aika-ajoin, nyttemmin pelkästään radalla ajaessa ei kyllä lyö lukkoon. Lienee se yllätyksettömyys, joka vaikuttaa.. renkaiden erojen lisäksi.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Jokusen kerran on etunen piirtänyt viivaa kun on endot menny hieman mönkään.![]()
Pain is just weakness leaving the body
juuu muutaman kerran vahingossa... lähinnä rollaus burniksissa![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
valitsin kerran pari vaihtoehdon.
muutaman kerran on mennyt tahattomastikin paniikkitilanteessa. Ei hyvä!
sitten olen muutamia kertoja hakenut näiden jälkeen sopivan hiljaisella suoralla kovia jarrutuksia renkaan lukittumiseen asti. Ja onhan sen saanut riittävän kovalla kiskaisulla lukittumaan ennen kuin takanen nousee. Ei niissä nyt sanottavaa vaaraa kuitenkaan ole koskaan ollut.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
On se ja loppua en jaksa kertoo![]()
Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
Muutamia kertoja sekä märällä et kuivalla asfaltilla reenatessa![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Kyl tos just eile tuli jarruu kokeiltuu.. 110 km/h vauhtii ja etunen lukkootäl kertaa selvis pelkäl säikähdyksel kiitos harjottelun ja tuurin
![]()
Välillä on tullut äkkitilanteessa huudatettua etupyörää muutaman sekunnin sadasosan ajan.
...
Oli pariin otteeseen lukossa Ahvenistolla kaksi viikkoa sitten, kun sade kasteli radan. Ei ole kovinkaan mukava tunne
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
pariin kertaa lukossamut yhtenä kappaleena aina selvitty.. älynny vähentää vähä sitä jarruvoimaa
![]()
pari kertaa on menny "hätä" jarrutuksessa lukkoon...
CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
http://www.hondariders.fi
Jep lukossa on useasti ollut, joskus kaaduttukin sen seurauksena. Lähinnä harraste pohjalta nykyään ja radalla.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Joo lukossa on etunen ollut jarrulevylukolla ja sen käytön lopetin, kun mursin palasen lokasuojasta...
On se joskus jarruttaessakin lukossa käynyt, ainakin harjoituksissa.
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
Kerran pikaisesti. Taisi olla asvaltilla risteyksessä hiekkaa ja tuli pikkasen nopea jarrutus eteen, onneksi vauhti oli jo muutenkin alhaalla ettei tarvinu kyntää maata.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kerran tai kaksi on pitänyt lukolle asti viedä. Suosittelen harjoittelemaan, tarvittaessa tahtoo muuten mennä aristellessa turhan paljon aikaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Kerran oli, unohdin levyjarrulukon...ja kaaressa kyljelleen. Noeivaan, onhan se aina joskus, ei siinä mitään ihmeellisiä peliliikkeitä yleensä tule.
Vanhalla diablo renkaalla sai separista perän ilmaan kunhan pehmeästi jarrua lisäs. Uudella Michelin pilot road- renkaalla etunen tahtoo lukkiutua helposti eikä takapäätä kovin helposti saa ilmaan. Kovassa vauhdissa etunen alkaa ulvahdella helpommin, vaikkei kokonaan lukkiutuisikaan.
Honda CBR 600F