Kertokaapa viisaammat onko tuossa 94:ssä GSX-F:ssä venttiiliensäätö paloilla vai ruuveilla? Ja mimmonen operaatio se on, eli voiko sen vasta-alkajakin suorittaa ilman suurempia ongelmia? Kommentoikaa myös missä välissä nokkaketju olisi hyvä vaihtaa, omalla pärrällä ajettu jo 43tkm ja vielä ei ole kiristimiä/ite ketjua vaihdettu![]()
Ruuveilla ja helppo homma on, edellyttäen tietenkin, että osaa ylipäätään mitään remppaa tehdä.
Joskus aikanaan on tullut kevareita rapattua, mutta isompiin pyöriin ei ole tarvinnut ikuna koskea. Oisko tuohon olemassa jotain hyvää manuaalia tohon hommaan? Niin ja voiko pyörän todellisia kilometrejä arvioida noista venttiileistä??
Kyseisessä vuosimallissa on palasäätö.
Jos on jotain joskus korjaillut niin ei varmaankaan paha hommeli.
Katteitakaan ei tarvitse irroittaa kunhan vain pikkaisen levittää. Mittaa ensin välykset ja jos löytyy säädettävää niin katsoo mitkä palat paikalla ja vaihtelee keskenään jos sattuu sopimaan, loput hakee kaupasta. Nokka liukuu akselillaan jolloin palan saa magneetilla pois.
Nokkaketjusta en osaa tarkempaa sanoa.
Kannattaa kyllä hankkia joku korjausopas niin siitä saa aika lailla apua.
-Pepe-
Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
Kiitoksia! Haynesin opas olisi varmaan hyvä, vai? Sitten uusi kysymys. Mistä pystys varmistamaan miten hyvin pärrän kilometrit pitävät paikkansa. Eli pyörällä ajettu 43tkm. Olisi kiva tietää onko kaikki kilometrit lasissa, vai uupuuko siitä paljonkin.. Niin ja jos nuo kilometrit on tuossa, niin minkä tyyppisiä huoltoja minulla on tässä edessä..
![]()
ei todellakaan tuossa ole pala säätö!!
vaan mutteri säätö...
välykset imu 10-15 ja pako 18-23
Haynesin oppaasta noi löytyy ja sillä kyl ton homman tekee leikiten.. nokista voi osaavca jotai peruja arvioida kilometreista ja elä huoli vielä nokko ketjusta.. itel on 70000 lasissa ja tän kesän ajan viel tol ketjul eli liki sataa tonnia menee..
kilsoista ehkä helpoin on päätellä ku katot nokkaketjun kiristäjän et missä menossa.. siin on 18 hammasta.. itel nyt 14 pykälässä menossa ja kiristäjä löytyyy kaasareiden alta.. eli vasemman sivu katteen ku irrottaa niin näkyy oisko 21mm kanta ja sit se on viel kahdel kuusiokolol kiinni 4 tai 6mm
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Anteeksi tietämättömyyteni. Itse nypein viime talven -92:sen ja -97:n koneita ja noissa molemmissa oli palasäätö.(suski750-f @ Kesä. 06 2005,12:47) kirjoitti
Oletin että tuossakin olisi ollut *![]()
-Pepe-
Kumpihan se nyt sitten oikeesti on, kun mulla on ollut aina sellanen käsitys, että 92-97 luvun GSX-F:ssä on samat motit??
![]()
Kyllähän sen sitten näet kun avaat. Itsekin luulin, että on ruuveilla säätö, muuta ei sitten ollutkaan.(Suzuki GSX-F 600 @ Kesä. 06 2005,19:20) kirjoitti
-Pepe-
Anteeksi tietämättömyyteni. Itse nypein viime talven -92:sen ja -97:n koneita ja noissa molemmissa oli palasäätö.???
nii eihän sul nyt mee vaan f- ja ärrä malli sekasi..
ärrä mallit on +92vm vesikoneita ja niissä on palasäätö
ilma/öljy koneet mutteri säädöllä
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Joo kyllä munkin 750 f vm-92 on ruuvi säädöllä.
Onko teillä ollut ongelmia venttiilinkopan ruuvien kierteiden kanssa ?
Mulla nimittäin jo avatessa nousi ruuvien mukana irtokierrettä parin ruuvin mukana![]()
RF 900R
Kyllä oli F koneita molemmat. Ilma/öljyjäähyllä, palasäädöllä (edelleen), 600:ii(suski750-f @ Kesä. 07 2005,11:29) kirjoitti
On kyllä ihan kuviakin todisteena.
-Pepe-
okei.. en pistä kusiaisen koneesta päätä vadille..
juu mulla tuli kans kierteet mukana vkopasta.. ja se on 7mm se kierre ja eipä duunista löydy ku parilliste mm helikoodeja... joten kuuden millin kierre pistettiin ja eri pultti ja kovaa ajoa
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Minä tein aivan samoin.
Ensin vaan entisestä pultista sorvilla kanta talteen ,josta sitten 6mm ruuvi läpi ,näin säilyi se sopiva laippa siinä ruuvissa.
RF 900R
92-vuosimallisessa pyörässä on ilmeisesti samat välykset, mitkä aiemmin mainittiin "imu 10-15 ja pako 18-23" ?
Haynesin manuaalista lainattua:
GSX 600 F '88 TO '96
Valve clearences (COLD engine)
Screw-type valve adjuster..........0,10 to 0,15 mm
Shim-type valve adjuster
Intake...................................0,10 to 0,20 mm
Exhaust.................................0,15 to 0,25 mm
Eli molempia on ollut, mutta tuskinpa vaihdettu moneen otteeseen.
"imu 10-15 ja pako 18-23" nuo ovat 750 välykset, ja kysehän kai on ollut nimen omaan 600:sta
-Pepe-
no tarviikos sitä nokkaketjua itse mennä ronkkimaan? vai onko säätö automaattinen? ja jos tarvii ite säätää ni kuinka piukeeks se tarvii saada?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Kehtaisko joku laittaa vähän tarkemmat ohjeet tuohon venttiilien säätöön. esim. mitä tarvitsee purkaa, että pääsee venttiileihin käsiksi, tankki kait ainakin, ja mistä tietää että kumpi on imu ja kumpi pako venttiili, ilmeisesti koosta? Paloja käyn kyselemässä suzuki kauppiaalta.
Vähän vaikea ruveta säätämään, kun ei ole kokemusta moottoripyörien korjaamisesta eikä ole manuaalia, mutta uskoisin suoriutuvani tuosta ilman huoltoa kunhan pääsen venttiileihin käsiksi.