Juu kyllä himassa laitan visiirin ja pinlockin erikseen lillumaan lämpimään fairyveteen hetkeks ja sitte kuivaan jollain pehmeellä liinalla. Kyllä on siistii sitten taas ku näkee eteensä liikenteessä![]()
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Jätin eilen AGV iridiumin likoomaan fairyveteen 2-3 tunniksi ja vituiks män visiiri. Siitä kohdasta, jossa oli ihan törkeesti itikoita, alkoi lähtemään se hopean värinen pinta irti ja se tuli ihan sumeaksi. Visiirin sivut, jotka olivat tietty myös vedessä pysyivät kunnossa. Voiko niistä itkoista irrota jotain semmosta myrkkyä, joka pilaa tuollaisen iridiumin pinnan (veden ja fairyn yhteisvaikutuksesta)? Kyseinen visiiri on ollut kaksi kesää käytössä ja olen pessyt sen aina samalla tavalla. Tosin yleensä liotan sitä n. 15min, mutta nyt se oli niin paskanen, että ajattelin jättää likoomaan pidemmäksi aikaa.
Ja sitten toinen kysymys...osaako joku sanoa jonkun hyvän aineen, jolla sais sen koko iridiumin hopean värisen pinnan irti? Visiiriin jäi yläsyrjään parin sentin taisaisen nätti ehjä alue, koska se ei ollut vedessä. Ajattelin kokeilla poistaa sen pilantuneen alueen jollain aineella ja katsoa, mitä tulee. Ainakaan ei ole mitään menetettävää.
Honda VTR 1000F
Iridiumin pesuun taitaa paras aine olla pelkkä vesi... Itse olen pessyt pari kertaa oman iridiumin fairylla ja juoksevalla vedellä mutta yleensä pelkkä vesi riittää ja vessapaperilla/pehmeällä pyyhkeellä kuivaus.
Pain is just weakness leaving the body
Mitenkäs naarmujen poistaminen?? Onko kukaan löytänyt mitään ihmeainetta moiseen? Tuli meinaa tossa naarmutettua visiiri aika lahjakkaasti...![]()
Tähän mennessä kokeilemistani yhdistelmistä paras on ollut CRC:n visiirin / ikkunanpuhdistus spray ja pieni frootepyyhe. Samalla pyyhkeellä pärjää viikon reissun ja yhdellä CRC:n tölkillä koko kesän.
Ei tarvi irroittaa visiiriä kypärästä, suihkuttelee koko kypärän samalla kertaa. Lähtee itikat ja muu sonta naurettavan helposti irti. Kokemuksia pinnoitettuun visiiriin ei löydy, koska pimeällä / sateellakin joutuu ajamaan.
Erkki Hugg
Onkos Schuberth S 1: sen visiiriin puhdistuskeinoja, muutakuin vesi ?
Taitaa olla joku huurtumisen estokalvo ainakin sisäpinnalla.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Onkohan kukaan kokeillut visiiriin laittaa 5-SATEESTA ainetta???
Kun ESSOLTA ostin niin myyjä oli sitä mieltä että kyllä se siihen
sopii.
Muovipullossahan se aine on mutta silti. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat hierotaanko hellästi vaan, siis ulkopinnalle !!
pinlookiin ei kannata koskea...
Kotilon tuulilassissa aine kyllä toimii loistavasti.![]()
Stormilta saa valmiita Motorexin tekemiä pikapuhdistuliinoja, paketissa 6kpl märkää ja kuivaa liinaa...hinta 5,5 euroa..vähän kalliin tuntusia mutta luulis olevan hyviä reissun päällä taskussa ja ainakin nimenomaan siihen tarkotukseen tehtyjä.
Ite en ole kokeillut noita liinoja, Arain maahantuojan spesialisti hemmo sanoi että fairyvesi on paras ja olen sitä neuvoa noudattanut..![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Viime kesänä eksyttiin Lapissa johonkin motoristihotelliin, mistä sai noita Motorexin rättejä kaupanpäällisiksi pari kappaletta. Niitä kun pääsi kokeilemaan käytännössä niin kotona pitikin sitten käydä hakemassa niitä Stormilta ja nyt en enää lähde reissuun ilman niitä.(jiiässä @ Huhti. 13 2006,22:55) kirjoitti
Arkikäyttöön turhan kalliita (ja jokseenkin turhia), mutta reissussa toimivat todella hyvin ja helppo pitää mukana. Yhdellä rätillä putsaa päivän päätteeksi helposti kaksi kypärää olivatpa ne miten paskaisia tahansa. Vielä en ole törmännyt sellaiseen sontaan mitä tuon rätin litkut eivät olisi kiitettävästi irroittaneet.
Mulla on vähän sellainen kutina että 5sateesta tuhoaa visiirin aika näppärästi. En ainakaan itse lähtisi kokeilemaan.(Repala1 @ Huhti. 13 2006,22:42) kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ajoin koko viime kesän vastaavalla Rain-X tuulilasinkäsittelyaineella käsitellyllä visorilla ja aion ajaa tämänkin kesän. Eipä tuo oo mixkään menny...(Repala1 @ Huhti. 13 2006,22:42) kirjoitti
Ninja Wikakasa
Mistä noita kalvoja saapi, mulla agv:n potta ja en vielä ole löytänyt moisia....(speedmaster @ Kesä. 03 2005,17:16) kirjoitti
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Itse pyyhkäisen käteen vähän tavallista saippuaa, ja hinkkaan kädellä sitä visiiriin, veden kanssa se irroittaa kaiken, sitten huuhtelu ja pyyhkeellä kuivaksi.
matkalla putsailen sitä lähinnä ajaessa hanskalla, yleensä näkyvyys huononee, eikä parane.
![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
mie oon vahannu vissiirin nii lika irtoo vetellä ihan helposti
Triumph Tiger 800 XRX
Mulla on tollanen HJC iha tavis kypärä ja siinä väritön scriini. Siihen nyt olen kokeillut tota 5-sateesta tököttiä. Sanotaan näin, et se toimii ehkä MAX 2 ajokertaa, mut sit se onki iha yhtä tyhjän kanssa.
Sit nyt ostin sellaista "erikoisvahaa" mitä ajattelin kokeilla tohon HJC:n visiiriin.
Onko jollain tietoa onko noi NZI:n kypärien visiirit jotenki käsitelty vai sopiiko niihin myös kaikennäköset myrkyt PAITSI alkomahoolilla varustetut ?
Reissussa mukana on pieni pala sientä, joka on täysin fairy:llä kyllästetty ja pieni pehmeä rätti, toimii ja voi lisätä tota höyrystymisen estoa jos on tarvis.
Face Your Fears And Live Your Dreams
Niin että 5-sateesta toimii kuitenkin pari sadepäivää, se on jo hyvä.(Sakkeus @ Huhti. 18 2006,19:58) kirjoitti
Pullon kyljessä lukee että käsittely uusitaan kolmen viikon välein.
Täytyypä vaan kokeilla kuinka hyvin (huonosti) se sitten toimii.
![]()
Tokimotosta ostetulla Shell Advance visor Cleanilla saa kätevästi visiirin puhtaaksi.
Kävi vain kerran viime kesänä niin että, kivasti menneen ratapäivän jälkeen olin vihdoin kotona ja ajattelin vielä huoltaa varusteet ja putsata kypäränkin. Otin suihkepullon pöydältä ja huolellisesti ruiskutin potan ympäriinsä ja rupesin kuivailemaan. Sit hokasin että olinpa ruiskuttanut saman valmistajan samannäköisellä pullolla ja se pullo oli ketjurasvaa. Arg![]()
.
Kaikille vinkiksi ketjurasva lähtee sekin fairillakypärästä ja visiiristä.
Visiiri likoon yön ajaksi ämpäriin, jossa on vettä ja Sunlighttia. Ei tarvi kuin huuhdella tämän jälkeen. Vaivatonta.
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Mun kypärän visiiri on vahattu autovahalla, ei huurru, ja itikat lähtee ihan pyyhkäisemällä kostealla nenäliinalla *toimii*![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Ja muistetaan ostaa aina välillä uusi visiiri niin näkyvyys ei väkisinkin tulevien naarmujen vuoksi mene kovin huonoksi...?
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Oon muuten itse löytäny tänä keväänä vastaavan tapauksen...(koira @ Kesä. 03 2005,11:13) kirjoitti
LCD näytön puhdistukseen tarkoitettu spray, puhdistaa ja kirkastaa visiirin tod. hienosti.....
Taerosolin aine PRF laptop.....
Minäki kyllä luulen tietäväni kaikki vanhat konstit, tää on uus..
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-