Tässä töissä istuskellessa keksin kokeilla tuommosta TFT-näytön puhdistusliinaa visiirin puhdistukseen. Paketissa on siis märkäliina jolla visiiri eka pestään ja sitten kuivaliina jolla homma viimeistellään.
En tiedä onko tuosta mitään haittaa mutta hyvää jälkeä näytti tulevan ja elukoiden jäännöksetkin irtosivat aika hyvin.
Taidanpa kesä reissuille muutaman paketin napata mukaan.
Onko parempia ideoita puhdistukseen?
Runsaasti vettä ja mietoa saippuaa! Alkoholi on kiellettyä, samoin paperi.
Miksi tehdä asiasta monimutkaista. Märkä serla likoomaan visiiriin muutamaksi minuutiksi ja lopuksi pyyhkäisy, jolla vedet ja ötökät pois. Tuolla olen muutaman vuoden pärjännyt ilman ihmeaineita.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Monimutkaista? Helpompi minusta on huoltsikan pihalla pyyhkäistä pesurätillä+kuivalla rätillä johon aikaa menee korkeintaa minuutti ku alkaa leekaan vesien ja serlojen kans....(Mik@ @ Kesä. 03 2005,11:37) kirjoitti
Lisäksi luulisi ennemmin TFT-näytön pintaan tulevan vaurioita ku visiiriin jos nyt ei kovin hiekan kans hankaa?
Tarkoitin sitä ainakin omasta kokemuksesta ettei minulla ole koskaan mukana ajossa näitä ihmeaineita tai sitten ne on loppu, mutta paperia ja vettä löytyy aina jostain. Toiseksi se pöly karkeana voi aiheuttaa visiiriin naarmuja, kun sitä irrottaa ja hieroo pois. Kun se ötökkäkin tarttuu ja kuivuu melko tiukkaan kiinni joskus, ettei meinaa lähteä irti, niin liottamalla ne itse olen parhaiten saanut pois.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Itse olen myös pyyhkinyt peilivisiirini tuolla puhdistusliinalla. Hyvää jälkeä tulee. Ainakaan vielä ei ole mitään valittamista![]()
Jos nainen on miehen mielestä syötävän näköinen, tarkoittaako se että nainen näyttää suuhun pantavalta?
Noh seuraava vesisade näyttää tarttuuko vesi kuin pahasti että miten kävi pinnalle.. Muutenkin kun on jo elämää nähnyt kypärä niin ei ole tarkkaa.![]()
Huoltsikalla kun juopi kaffetta ja / tai tankkaa mopotinta niin veskissä on juokseva vesi ja useinkin saippuaa ja toisinaan plussana sellainen fööni jolla voi kuivata. Ei muuten tule naarmuja eikä raitoja eikä nukkaa eikä ööö on se ihan hyvä systeemi vaikka aikaa meneekin muutama minuutti.
Tapansa kullakin... hieman hymyilytti kun yhdellä huoltisikalla näin bemarikuskin putsaavan integraalikypärän visiiriä autonikkunan pesemiseen tarkoitetuilla vehkeillä
Itse liotan hetken lämpimässä vedessä ja huuhdon ökkömökkiäiset veks. Toimii *![]()
** Not quite an angel or the one that fell **
No mikä jottei. Siis sillä pesupuolellahan on hyvä hinkuttaa öttiäiset irti - mutta kuivauspuolen kyllä hoitaisin mieluummin paperilla(tatjuska @ Kesä. 03 2005,12:27) kirjoitti
Se että TFT-aineilla menee visiiriä läträämään voi toimia ihan hyvinkin, mutta aina noiden kemikaalien kanssa on vaarana ettei se sovikaan juuri sille muovilaadulle => harmaantuuNiin ja jos visiirin sisäpuolella sattuu olemaan esim. joku huurtumisen esto käsittely, pitää noiden kamojen kanssa olla entistäkin huolellisempi
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Wettex-voimaa!! Voi käyttää uudestaan ja uudestaan, ei tule roskaa, ei maksa paljoa eikä naarmuta. Ei mitkään pesuaineet ole tarpeellisia, pelkkä vesi on ihan riittävästi ja sitä saa melkein mistä vain ja Wettexin imukyky riittää myös kuivaamaan visiirin.
Suosittelen.
Häkkisen tyyli on sporttisin! Ohuita kelmuja vaan visiiriin ja heittää niitä sitä mukaa pois kun kilometrejä karttuu (tai käy viemässä muovijäteastiaan)
Johnsonin Pled ja tavallinen pikkupyyhe tankkilaukkuun. Löytyy supermarketista eikä maksa paljoa. Sitruunasta jää hyvä tuoksu![]()
- Fly on, little wing... -
Itselläni on Pantene hoitoaineen suihkepullo (mahtuu hyvin taskuun) ja siinä mieto fairy/vesi seos. Samassa taskussa läjä nenäliinoja. Jos vaikka kesken ajon sattuu menee visiiri liian likaiseksi niin eiku pysäkille, kypärä pois päästä, Pantene pullo esiin...suihkutetaan visiirille...pyyhitään pois nenäliinalla. Samoin teen töihin mennessä ja kotiin tullessa..![]()
-
Mulla on käytössä "tein itse ja säästin" -tyyppiset kertakäyttöpyyhkeet. Tarvitaan 1) kaksi pientä minigrip-pussia 2) nippu nessuja 3) valmista fairyliuosta suihkepullossa (ja tätä mun keittiöstä löytyy aina). Kostutetaan puolet nessuista kevyesti, taitellaan toiseen pussiin ja loput kuivana toiseen.
Käytön pitäisi olla suht ilmeistä - toisella pyyhitään ja toiseen kuivataan tai niistetään. Tollanen sopivan kostea rätti on vaan näppärä kun sillä voi tarvittaessa liottaa siten että heittää sen siihen visiirin päälle olemaan joksikin aikaa.
Jep.
Kannattaa muistaa, että huoltiksen autonikkunanpesu kipassa on aikamoinen hiekkakasa odottamassa.
Hiekkaa muuten on myös papereissa, eli yleisimmissä talouspapruissa, sen kiillotusominaisuuden vuoksi.
Nenä- ja genitaaliaalueen pyyhkimiseen tarkoitetussa paperissa ei ole. Joten sellasella, niin ei tarvii uutta visiiriä joka kesä.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Mulla on mukana sellainen frotee-käsipyyhe, jonka sitten tauolla/perillä uitan yhdestä kulmasta läpimäräksi. Sillä sipasen kevyesti heti ajon jälkeen skeidat pois ruudusta ja samalla rätillä, sillä kuivalla osuudella, sipasen kuvaruudun kuivaksi.
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
JEP.(-O- @ Kesä. 04 2005,13:46) kirjoitti
Talouspaperi naarmuttaa...
NIM. kokemusta on ja sekös tässä v**uttaa
Jos joku potkaisee minua perseeseen niin kovaa, että siitä jää kengänpohjan muotoinen mustelma, kasvanko silloin korkoa...?
sama systeemi ja toimii(Iku @ Kesä. 03 2005,20:58) kirjoitti
![]()
"oikeassa momentissa"
Itse asiassa seuraamalla vaikka kamera-puolen forumeita, niin asia valkenee kummasti. Meinaan kypärään kyllä uusii sen muovilärpäkkeen aika moneen kertaan vrt. joku "muutaman tonnin" kameraputkeen linssiä(-O- @ Kesä. 04 2005,13:46) kirjoitti
Siksi aika usein (kuten allekirjoittaneellakin) tuota kameralinssiä suojaa edullinen UV-filsu - jos tulee naarmuja, on se helppo & halpa vaihtaa
![]()
No entäpä mitä litkua/mömmöä laitatte mahdollisesti visiiriin sateen varalta? Kokemuksia: mitkä hyviä, mitä suosittelette ja miten hyvin ne edesauttavat veden norumista visiiristä?
TEE TYÖTÄ kuin eläisit ikuisesti,
mutta RAKASTA kuin kuolisit tänään
Samallahan se ruukkukin tulee vahattua kun pyöräkin - ja tietty myös "ikkunat" molemmista(veitikka @ Kesä. 07 2005,08:49) kirjoitti
![]()
Pitkällä matkalla pidän mukana vauvapyyhkeitä...ovat todella tehokkaita, kun antaa hetken liota, ja saahan niitä alkoholittomiakin. Kotona annan vaan vetisen tiskirätin liota hetken, niin hyvin irtoo.
Miten puhdistatte pinlock-visiirin? Itse olen vaan huuhtonut vedellä, ja antanut kuivua, mut siitä jää läiskiä. Uskaltaako sitä kuivata millään paperilla vai miten saa pisarat pois? Sitten kun sinne visiirin ja Pinlockin väliin menee vettä/likaa, en ole keksinyt muuta, kun taivuttaa sitä visiiriä sen veran, että vesi huuhtoisi välistä sitä paremmin. Ei oikein viittis pinlockia irrottaakaan, kun tuntuu hankalalta yksin tehtäväksi.
![]()
järvivedessä ei kannata pestä iridium visiiriä jossa on paljon ötököitä kiinni. Kerran ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin laittaa visiiri järveen likoamaan ja sen jälkeen pesu omaa kättä käyttäen. Olis ollut parempi kun en olisi koskenutkaan visiiriin...
...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
Vastaus on että "en puhdista", en ainakaan tien päällä. Kotona sitten ottaa sen pinlockin kokonaan irti ja pesee ja kuivaa erikseen, harvinaisen helppo homma kun se on irrallisena suora. Mutta liikenteessä ei kyllä visiiri paskaannu kuin ulkopuolelta, paitsi jos on flunssa...(Cebari600F @ Kesä. 07 2005,10:47) kirjoitti
Mutta jos sinne väliin menee jotain, niin sulla on se pinlock huonosti paikoillaan. Sen pinlock-kalvon silikonitiivisteen pitäisi ottaa joka kohdastaan kiinni visiiriin, käytännössä niin että se on lähes ilmatiivis. Vettä sinne väliin ei ainakaan pitäisi päästä mistään.
Sen pinlockin saa kyllä ihan helposti yksinäänkin irti, ottaa sen visiirin vaan päistään kiinni kämmensyrjillä, ottaa kiinnityspinnien ympäriltä pinlock-kalvon peukalon ja etusormen väliin, vääntää visiirin esim jalkaa vasten suoraksi (helpointa istuessa) ja pulauttaa sen kalvon irti. Näin se ainakin sujuu shoein CX-1V -visiirien kanssa, muutama sekunti menee. Takaisin sitten sama mutta toisinpäin.
No ainakin se, että porukka hankaa niillä ihan mitä tahansa auton pintoja. Ja silloin niissä on kuraa ja hiekkaa...(HiTec @ Kesä. 03 2005,12:41) kirjoitti
Itse suosin kans tuota märän rätin makuuttamista vähän aikaa ja sitten pyyhkäisy ja kuivaus vanhasta lakanasta tehdyillä räteillä.
Kaikkein paras on kun ajaa pesukadun läpi niin tulee kypärä, vaatteet ja pyörä pestyy/kuivattua samalla. Vahauskin sujuu![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Ja jos on tosi kova jätkä, niin tilaa kuumavahalla ja menee läpi pelkissä uimahousuissa ja kypärässä?(Ron Jeremy @ Kesä. 10 2005,21:18) kirjoitti
Ite käytän pieneen suihkepulloon sekoitettua Fairy/vesiliuosta ja sit pieni pala mikrokuituliinaa! Sopii kätevästi mukaan ja kaiken maailman inisijät lähtee kiwasti visiiristä![]()
Sinne vaan kypärä päässä ämpärin ääreen "naaman pesulle" ja käyttäkää sitä hyttyssientä kuivaus paperilla,toiminut jo 20 v.(HarriS @ Kesä. 07 2005,13:04) kirjoitti
![]()
If you can't fix it,fuck it.
I know art when I see it,fart when I smell it.