Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.(BigOne @ Kesä. 03 2005,22:06) kirjoitti
Hyvää matkaa myös sinullekkin.![]()
Jotkut pyörät jaksavat liikkua vaikka kierroksia olisi alle 11000 RPM(Lauri- @ Kesä. 04 2005,00:40) kirjoitti
Kun moottori on tehty parasta mahdollista alakierrosvääntöä ajatellen, kierrättäminen vaikuttaa enimmäkseen käyntiääneen. Eihän sellainen moottori passaa todellisille asfalttisotureille, mutta on pahuksen mukava ajaa.
Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään..![]()
Toi on just hyvä fillari:
a) munanjatkeena huomattavasti pidempi ku joku hikinen 1000 gixxeri tai 10R.
b) pääsee poliisia karkuun helposti.
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Lauri hyvä, älä suotta kuuntele kateellisten irvailua. Eihän tätä
lajia harrasteta järjellä vaan tunteella. Se on varmaa että jos jätät
tuon busan ostamatta ja ens kesänä ajelet jollain arotuulen
raiskaamalla tonnisella 170hp moponjatkeella niin jossainvaiheessa
iskee varmasti ajatus että silläkin hetkellä voisit kirmata siellä jossain
viehättävissä mutkapätkissä viidensadanviidenkymmenen
hevosen saattelemana. Sellainen kyllä syö miestä!
Ai niin: Kun ekan kerran tyyppäät tuota busaa niin pyydäppä että
kaverisi kuvaa tapahtuman videolle. Sitä on sitten vanhana mukava
katsella ja ehkä voit jakaa tuon hienon tilanteen myös meidän kanssa!
![]()
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
No, sanotaan sitten että "en katsonut aiheelliseksi" ottaa ekasta isosta pyörästä kaikkea irti ekoina ajoviikkoina. Urhoolliset liikennevalolähdöt ovat toki asia erikseen, mutta siellä suoran päässä on aina se mutka. Nykyään suurin vauhdin hillitsijä on halu pitää ajokortti lompakossa, mutta eloonjäämisvaisto on heti toiseksi suurin.(Lauri- @ Kesä. 04 2005,09:40) kirjoitti
PS. "lujaa" ajaminen piikillä ja lujaa ajaminen isolla pyörällä on eri asioita.
Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
Kaverilla on sähkövatkain, jossa lukee "turbo"...
Ei kuulemma uskalla vatkata vielä täysillä, vaan käyttää vaan kakkostehoa tänä vuonna. Ensi vuoden puolella aikoo yrittää täysien tehojen kokeilua. Varovaisuus on valttia...
Voisko joku ostaa joskus sen pyörän oikeesti eikä jauhaa sen ostamisesta täällä... anteeksi vaan kaikille, mutta tästä on tullut aika yleinen tapa, ja mitä tehoihin tulee; ei se isokaan pyörä lähde käsistä jos järkeä on!
Hyviä ajokelejä vaan kaikille!![]()
Olisko missään päin nettiä dynokäyriä tuollaisesta yli 500 heppaisesta Hajapusan tai jonkun muun pyörän koneesta?
RSV Mille
Klik
e. ei oo käyrä.
Niinhän se toisaalta on.(harkkis @ Kesä. 04 2005,17:47) kirjoitti
Mutta, kuinka moni - edes turbopyörän omistaja - on ikinä istunut yli 500hv pyörän päällä, saati ajanut sellaisella. Siinä on kuitenkin tehoa ihan järjetön määrä. Tuollaisella 550hv virityksellä ei kyllä ole mitään tekemistä "normaalin" turbopyörän kanssa. Tehoa on helposti noin tuplat normaaleihin perusvirityksiin nähden.
Ihmellisen tasainen käppyrä tuokin taisi olla. Voisi kuvitella että jos haetaan tuollaista n. 600 heppaa konetehoa, niin käyrä olisi aika hauska ilmestys(kuulapää @ Kesä. 04 2005,19:36) kirjoitti
![]()
RSV Mille
Suzukit on muutenkin niin tehottomia, turbotettuna jäävät vakio Kawasakeille.
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa toi ahdin pari pykälää isompaan, koska muuten saattaa jäädä Scanian jalkoihin liikennevaloissa.
Muutenkin turbobusa on aloittelijalle ehdottomasi helpompi harjoittelupyörä kuin vaikkapa ER-5, koska sillä ei tarvitse parin huntin vauhdeissa hämmentää vaihteita koko aikaa päästäkseen autoista ohi, jolloin jää enemmän aikaa ajamiseen keskittymiseen.
Hyvä vertaus tuo Scania ja Kawasaki(PowerKing @ Kesä. 04 2005,22:21) kirjoitti
...samaa sarjaa
![]()
Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
En jaksanu kaikkea lukea mutta antaa pojan ostaa kone jos huvittaa ja siltä tuntuu.. Ihan oikee yllätyin mitenkä negatiivisena ja halveksuen asia otettii vastaan...Kyllä mun mielestä maailmassa on kaikki mahollista nii miks ei yks turbo busa Tamperella alottelevalle prätkäkuskille. Mitä sitte jos on trolli... ehkä ei.. kuka tietää... Mielenkiinnolla tulevaa odotellessa.
Kawa ZX-7R vm.02
Vai voiskohan sen busan kuristaa 25kw siks aikaa ku oppii ottaa "kaikki" irti sellasest "helvetinkoneest"!![]()
Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
Jospa pyytäisit iskäs ja äitylis vähän seuraamaan tätä topicia ja pohdittais sitten uudestaan yhdessä, mikä mopo heidän pikkupoikansa kannattais hankkia...
Ei kukaan hanki piikin jälkeen tollasta mopoa... Ei vaikka olis ajanu kilogikserillä kaksvuotiaasta saakka...
No... Laitetaan jo valmiiksipalamaan.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Eikös täällä ollut jossakin linkki sellaiseen videoon jossa kaveri tyyppää toisen pyörää?(Paolo @ Kesä. 04 2005,10:50) kirjoitti
Edit: Linkki
Ei muuta voi sanoo ku että kyllä aika kovis oot jos ton saat kesytettyy suljetulla alueella ja oot valmis liikenteeseen ens kesänä. Ja kaikki tämä varsinkin piikin jälkeen![]()
joo mun tutulla oli tommonen migin koneella oleva mopotin,kyllä se keulii ihan hyvin(Athene @ Kesä. 03 2005,08:43) kirjoitti
![]()
![]()
paras viesti koko ketjussa
Ei vissiin pitäis olla suihkumoottorilla ongelmia keulimisen ja takanakin lipsumisen kanssa... Tuosta tilaukseen rapakon takaa, niin ei tarvi itte sovitella konetta...![]()
![]()
Sentään yritän...
This looks suspicious... But delicious...
H. Simpson
Tuohan on ihan mopo, vain 320 pollea. Tuohan jäisi aloittelijalle heti kättelyssä pieneksi. Sitä paitsi Late hakee nyt mopoa, jossa on riittävästi hevosia millä leveillä Esson baarin pojille.(Wiljami @ Kesä. 05 2005,14:28) kirjoitti
No en mä nyt tota Latelle, vaan näille jotka haluaa MikoyanGurevichin konetta runkoon(Wasserschwein @ Kesä. 05 2005,13:33) kirjoitti
![]()
..
Sentään yritän...
This looks suspicious... But delicious...
H. Simpson
Täähän oli just sitä tarvittavaa diipadaapaa, että tuollainen raskas peltikasa, joka painaa aika moninkertaisesti ja silti lähtee lapasesta, vaikka KAIKKI ajaa autoilla ja on ajaneet vuosia. Silti lähtee karkaamaan. Got it?(sakuc @ Kesä. 03 2005,23:51) kirjoitti
Se oli juuri se POINTTI. Turboahdetun pyöräajelun kanssa sillä on juuri se kontrasti, että 550hp mopossa (tuplateho autooni verrattuna) ei synny millään pienellä ja tasaisella ahtamisella (1300cc 4-syl vs 2,8L 6-syl) vaan virityksellä saatu maksimikiihtyvyys muistuttaa lähinnä kuurakettia tai sitä hetkeä, kun pistät jälkipolttimen päälle taisteluhävittäjässä. Näkökyky katoaa hetkeksi ja silloin sun pitäisi hallita peli, jossa yksi vetävä pyörä. Melko vaikea yhtälö. (Elämä on)
Kiihdyttelyyn sopiva pyörä jatketulla takaswingillä. Arkiajoon my ass.
Arkiajossa ei niillä huipputehoilla sitten tee yhtään mitään, eli why bother? Se VAAN NOKEENTUU NORMAALIAJOSSA. Turhaa tekniikan haaskaamista.
That was the point. Omat turbokokemukset on ajettu siis muutamia vuosia autoilla. Mutta luonne niissä on paaaljon helpompi saada kohdilleen sopivaksi kuin tuo esimerkki.
Ja vielä piti sanomani, että turbopeli sinänsä on idea, jota itsekin aion vielä todennäköisesti kokeilla omassa kaksipyöräisessä. En siis millään muotoa näe mitään ongelmaa noissa 200+ heppaisissa. Sopivilla paineilla turbolla on äärettömän kiva ajaa. Siinä on ison koneen vääntö ja menee kuin itsestään.
Lisäksi se toki on erittäin katu-uskottava.
Jos tämän kyseisen topikin pyörän saisi liikenteeseen, niin pelkästään upeaa. Ajaminen tuolla viritysasteella vain on katuliikenteessä hiukan "overkill"
Että sellasta. Ei tää mikään sormenheristelykommentti siis ollut.
Busa nimenomaan on ollut pitkään itselläkin mielessä ja sekä turbot, että märät ja kuivat ilokaasuviritykset on huolella kahlattu läpi. Turbo jäi niistä omaksi ajatusmallisuosikiksi, koska se on helpoiten kontrolloitavissa ja siitä on todella paljon itsellä kokemusta ahtotapana. Remmikin kiinnostaisi, mutta se on raskaampi ratkaisu mopossa, joten turbo on ihan jees.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jaah,ei varmaan tarvitse ensvuona laittaa omaa mopoa vakutuksiin ollenkaan,kun tämmöset heeeeebot nostaa niitä taas 50%kiitos jo etukäteen
Mistä vitusta näitä SAATANAN tauno tuningeja oikeen tulee
Joillakin ne aivot on jääny saamatta...
Toivon että tää oli täysi trolli
niin ja toi mopohan on 2-kuukauden päästä aivan lussu vessa niinkun nämä giksutin miehet tuppaa aina itkemään, vinkkinä sulle jottei tehot heti lopu kesken,NASA:lta varmaan sais nyt aika halvalla noita avaruussukkuloita on discoveryä ym,sellanen sopisi ihan kivasti kaupunki ajeluihin ym pikku matkaajoihin eikö
ja pappakin varmaan ihan mielellään betaalar,ettei vaan naapurin pojalla olisi hienompaa lelua kun meidän pikku mussukalla..![]()
![]()
![]()
Jos nyt kuitenkin hankkisit ensiksi siihen suzuki pv:hen muutamat irtokipinät ja pakoputken paukkulaakerit
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
toimiikohan noi 550heppaiset edes tavallisella bensalla..
Kunhan tapat itsesi, mul on ihan sama(paitsi et vakuutukset nousee)
..mut älä tuu mun lähelle tota kokeilemaan ..vedät sen kummiskin pillunpäreiksi ..ja viel puuttuu et vedät mut nuriin siinä samalla.
Ja sit niistä suihkumoottoripyöristä ..kyl nekin muistaakseni ketjuvetoisia on ..joten pito ongelmia voi olla mut sen verran pitkia ettei luultavasti keuli. *Siin pitää muistaa ettei laita jalkaa pakoputken lähelle
Mukavia ajokelejä kaikille muille paitsi topicin aloittaneelle![]()
Se on katu-uskottava peli..![]()
Ei siitä nyt tarvii hiiltyä ja luoda kauhuajatuksia..![]()
Niin.. ittensä saa tapettua minimotollakin..
Turbotetulla tietty..![]()
Minimoto ja 550heppaa(peksu @ Kesä. 05 2005,20:21) kirjoitti
Taidanpa suunnistaa ostoksille...
![]()
edit: Niin olispahan teho-painosuhteet kohillaan...
Sentään yritän...
This looks suspicious... But delicious...
H. Simpson
Turbotus on keinotekoista voimaa, V2 jytää![]()
![]()
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Ai toimiiko 600 heppaiset "busan" koneet tavallisella 95:lla. Mitä luulisit?
En ymmärrä miksi kaikilla iskee kauhea paniikki, jos joku on ostamassa tehokasta pyörää. Pelottaako ettei suurimman idolinne, Ghostriderin busa olekaan enää tehokkain?
Itse ainakin olisin kiinnostunut näkemään tuon tehoisen katumopon lähempää![]()
RSV Mille