Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 136:sta
  1. #91
    Lainaa (BigOne @ Kesä. 03 2005,22:06) kirjoitti
    Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.

    Hyvää matkaa sitten.
    Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.

    Hyvää matkaa myös sinullekkin.
  2. #92
    Lainaa (Lauri- @ Kesä. 04 2005,00:40) kirjoitti
    Lainaa (BigOne @ Kesä. 03 2005,22:06) kirjoitti
    Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.

    Hyvää matkaa sitten.
    Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.

    Hyvää matkaa myös sinullekkin. *
    Jotkut pyörät jaksavat liikkua vaikka kierroksia olisi alle 11000 RPM

    Kun moottori on tehty parasta mahdollista alakierrosvääntöä ajatellen, kierrättäminen vaikuttaa enimmäkseen käyntiääneen. Eihän sellainen moottori passaa todellisille asfalttisotureille, mutta on pahuksen mukava ajaa.
    Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
  3. #93
    En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään..
  4. #94
    Toi on just hyvä fillari:

    a) munanjatkeena huomattavasti pidempi ku joku hikinen 1000 gixxeri tai 10R.

    b) pääsee poliisia karkuun helposti.
    "Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
  5. #95
    Lauri hyvä, älä suotta kuuntele kateellisten irvailua. Eihän tätä
    lajia harrasteta järjellä vaan tunteella. Se on varmaa että jos jätät
    tuon busan ostamatta ja ens kesänä ajelet jollain arotuulen
    raiskaamalla tonnisella 170hp moponjatkeella niin jossainvaiheessa
    iskee varmasti ajatus että silläkin hetkellä voisit kirmata siellä jossain
    viehättävissä mutkapätkissä viidensadanviidenkymmenen
    hevosen saattelemana. Sellainen kyllä syö miestä!

    Ai niin: Kun ekan kerran tyyppäät tuota busaa niin pyydäppä että
    kaverisi kuvaa tapahtuman videolle. Sitä on sitten vanhana mukava
    katsella ja ehkä voit jakaa tuon hienon tilanteen myös meidän kanssa!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  6. #96
    Lainaa (Lauri- @ Kesä. 04 2005,09:40) kirjoitti
    En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään.. *
    No, sanotaan sitten että "en katsonut aiheelliseksi" ottaa ekasta isosta pyörästä kaikkea irti ekoina ajoviikkoina. Urhoolliset liikennevalolähdöt ovat toki asia erikseen, mutta siellä suoran päässä on aina se mutka. Nykyään suurin vauhdin hillitsijä on halu pitää ajokortti lompakossa, mutta eloonjäämisvaisto on heti toiseksi suurin.

    PS. "lujaa" ajaminen piikillä ja lujaa ajaminen isolla pyörällä on eri asioita.
    Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
  7. #97
    Kaverilla on sähkövatkain, jossa lukee "turbo"...
    Ei kuulemma uskalla vatkata vielä täysillä, vaan käyttää vaan kakkostehoa tänä vuonna. Ensi vuoden puolella aikoo yrittää täysien tehojen kokeilua. Varovaisuus on valttia...
  8. #98
    Voisko joku ostaa joskus sen pyörän oikeesti eikä jauhaa sen ostamisesta täällä... anteeksi vaan kaikille, mutta tästä on tullut aika yleinen tapa, ja mitä tehoihin tulee; ei se isokaan pyörä lähde käsistä jos järkeä on!

    Hyviä ajokelejä vaan kaikille!
  9. #99
    Olisko missään päin nettiä dynokäyriä tuollaisesta yli 500 heppaisesta Hajapusan tai jonkun muun pyörän koneesta?
    RSV Mille
  10. #100
  11. #101
    Lainaa (harkkis @ Kesä. 04 2005,17:47) kirjoitti
    ei se isokaan pyörä lähde käsistä jos järkeä on!
    Niinhän se toisaalta on.

    Mutta, kuinka moni - edes turbopyörän omistaja - on ikinä istunut yli 500hv pyörän päällä, saati ajanut sellaisella. Siinä on kuitenkin tehoa ihan järjetön määrä. Tuollaisella 550hv virityksellä ei kyllä ole mitään tekemistä "normaalin" turbopyörän kanssa. Tehoa on helposti noin tuplat normaaleihin perusvirityksiin nähden.
  12. #102
    Lainaa (kuulapää @ Kesä. 04 2005,19:36) kirjoitti
    Klik
    e. ei oo käyrä.
    Ihmellisen tasainen käppyrä tuokin taisi olla. Voisi kuvitella että jos haetaan tuollaista n. 600 heppaa konetehoa, niin käyrä olisi aika hauska ilmestys
    RSV Mille
  13. #103
    Suzukit on muutenkin niin tehottomia, turbotettuna jäävät vakio Kawasakeille.
    Kannattaa ehdottomasti vaihtaa toi ahdin pari pykälää isompaan, koska muuten saattaa jäädä Scanian jalkoihin liikennevaloissa.
    Muutenkin turbobusa on aloittelijalle ehdottomasi helpompi harjoittelupyörä kuin vaikkapa ER-5, koska sillä ei tarvitse parin huntin vauhdeissa hämmentää vaihteita koko aikaa päästäkseen autoista ohi, jolloin jää enemmän aikaa ajamiseen keskittymiseen.
  14. #104
    Lainaa (PowerKing @ Kesä. 04 2005,22:21) kirjoitti
    Suzukit on muutenkin niin tehottomia, turbotettuna jäävät vakio Kawasakeille.
    Kannattaa ehdottomasti vaihtaa toi ahdin pari pykälää isompaan, koska muuten saattaa jäädä Scanian jalkoihin liikennevaloissa.
    Muutenkin turbobusa on aloittelijalle ehdottomasi helpompi harjoittelupyörä kuin vaikkapa ER-5, koska sillä ei tarvitse parin huntin vauhdeissa hämmentää vaihteita koko aikaa päästäkseen autoista ohi, jolloin jää enemmän aikaa ajamiseen keskittymiseen.
    Hyvä vertaus tuo Scania ja Kawasaki ...samaa sarjaa
    Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
  15. #105
    En jaksanu kaikkea lukea mutta antaa pojan ostaa kone jos huvittaa ja siltä tuntuu.. Ihan oikee yllätyin mitenkä negatiivisena ja halveksuen asia otettii vastaan...Kyllä mun mielestä maailmassa on kaikki mahollista nii miks ei yks turbo busa Tamperella alottelevalle prätkäkuskille. Mitä sitte jos on trolli... ehkä ei.. kuka tietää... Mielenkiinnolla tulevaa odotellessa.
    Kawa ZX-7R vm.02
  16. #106
    Vai voiskohan sen busan kuristaa 25kw siks aikaa ku oppii ottaa "kaikki" irti sellasest "helvetinkoneest"!
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  17. #107
    Jospa pyytäisit iskäs ja äitylis vähän seuraamaan tätä topicia ja pohdittais sitten uudestaan yhdessä, mikä mopo heidän pikkupoikansa kannattais hankkia...

    Ei kukaan hanki piikin jälkeen tollasta mopoa... Ei vaikka olis ajanu kilogikserillä kaksvuotiaasta saakka...

    No... Laitetaan jo valmiiksi palamaan.
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  18. #108
    Lainaa (Paolo @ Kesä. 04 2005,10:50) kirjoitti
    Ai niin: Kun ekan kerran tyyppäät tuota busaa niin pyydäppä että
    kaverisi kuvaa tapahtuman videolle. Sitä on sitten vanhana mukava
    katsella ja ehkä voit jakaa tuon hienon tilanteen myös meidän kanssa!
    Eikös täällä ollut jossakin linkki sellaiseen videoon jossa kaveri tyyppää toisen pyörää?

    Edit: Linkki



  19. #109
    Ei muuta voi sanoo ku että kyllä aika kovis oot jos ton saat kesytettyy suljetulla alueella ja oot valmis liikenteeseen ens kesänä. Ja kaikki tämä varsinkin piikin jälkeen
  20. #110
    Lainaa (Athene @ Kesä. 03 2005,08:43) kirjoitti
    Mä ainakin mielenkiinnolla tuun kattoon, kun sun Busa lähtee sulta lapasesta. Tulee kunnon (kauhu)opetusfilmimateriaalia lapsille "do not try this at home kids"... Oma on elämäsi. Kynttilää en haudalle sitten tuo. Hautakiveen voisi kirjoittaa; "itseppä tätä kerjäsi".


    Pakko tämän on olla trolli ! Vaikka kuinka vakuuttelet ettei ole, en usko .

    Hei , miten olis, jos gixeriin vaihtais migin moottorin? Kuumeneeko persaus liikaa jälkipoltolla? Kuinka paljon sellainen vie polttoainetta? Kai se sitten keulii vielä äänivallin ylitettyäänkin ? Tuossahan ei onneksi enää mitään vaaraa nopeuden suhteen ole. Jos auto tulee sivutieltä eteen, pyörä menee siitä läpi kevyesti!!
    joo mun tutulla oli tommonen migin koneella oleva mopotin,kyllä se keulii ihan hyvin
    paras viesti koko ketjussa



  21. #111
    Ei vissiin pitäis olla suihkumoottorilla ongelmia keulimisen ja takanakin lipsumisen kanssa... Tuosta tilaukseen rapakon takaa, niin ei tarvi itte sovitella konetta...
    Sentään yritän...

    This looks suspicious... But delicious...
    H. Simpson
  22. #112
    Lainaa (Wiljami @ Kesä. 05 2005,14:28) kirjoitti
    Ei vissiin pitäis olla suihkumoottorilla ongelmia keulimisen ja takanakin lipsumisen kanssa... Tuosta tilaukseen rapakon takaa, niin ei tarvi itte sovitella konetta...
    Tuohan on ihan mopo, vain 320 pollea. Tuohan jäisi aloittelijalle heti kättelyssä pieneksi. Sitä paitsi Late hakee nyt mopoa, jossa on riittävästi hevosia millä leveillä Esson baarin pojille.
  23. #113
    Lainaa (Wasserschwein @ Kesä. 05 2005,13:33) kirjoitti
    Lainaa (Wiljami @ Kesä. 05 2005,14:28) kirjoitti
    Ei vissiin pitäis olla suihkumoottorilla ongelmia keulimisen ja takanakin lipsumisen kanssa... Tuosta tilaukseen rapakon takaa, niin ei tarvi itte sovitella konetta...
    Tuohan on ihan mopo, vain 320 pollea. Tuohan jäisi aloittelijalle heti kättelyssä pieneksi. Sitä paitsi Late hakee nyt mopoa, jossa on riittävästi hevosia millä leveillä Esson baarin pojille.
    No en mä nyt tota Latelle, vaan näille jotka haluaa MikoyanGurevichin konetta runkoon ..
    Sentään yritän...

    This looks suspicious... But delicious...
    H. Simpson
  24. #114
    Lainaa (sakuc @ Kesä. 03 2005,23:51) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Kesä. 03 2005,23:07) kirjoitti
    Ai niin... Vertailukohdaksi klipsis..

    No, vieläkö huvittaa kokeilla tuollaista aivan totaalisen järjettömällä tehopainosuhteella varustettua kaksipyöräistä..??

    Jos, niin... oh boyz!! Be caarefulll!! Don't blow it or turn upside down. Just be so f'n caarefulll.
    Eli et ole koskaan ajanut ahdetulla pyörällä?

    Mitä vittua tähän sitten tunget jotain autodiipadaapaa?

    Pysytään topikissa.
    Täähän oli just sitä tarvittavaa diipadaapaa, että tuollainen raskas peltikasa, joka painaa aika moninkertaisesti ja silti lähtee lapasesta, vaikka KAIKKI ajaa autoilla ja on ajaneet vuosia. Silti lähtee karkaamaan. Got it?

    Se oli juuri se POINTTI. Turboahdetun pyöräajelun kanssa sillä on juuri se kontrasti, että 550hp mopossa (tuplateho autooni verrattuna) ei synny millään pienellä ja tasaisella ahtamisella (1300cc 4-syl vs 2,8L 6-syl) vaan virityksellä saatu maksimikiihtyvyys muistuttaa lähinnä kuurakettia tai sitä hetkeä, kun pistät jälkipolttimen päälle taisteluhävittäjässä. Näkökyky katoaa hetkeksi ja silloin sun pitäisi hallita peli, jossa yksi vetävä pyörä. Melko vaikea yhtälö. (Elämä on)

    Kiihdyttelyyn sopiva pyörä jatketulla takaswingillä. Arkiajoon my ass.

    Arkiajossa ei niillä huipputehoilla sitten tee yhtään mitään, eli why bother? Se VAAN NOKEENTUU NORMAALIAJOSSA. Turhaa tekniikan haaskaamista.

    That was the point. Omat turbokokemukset on ajettu siis muutamia vuosia autoilla. Mutta luonne niissä on paaaljon helpompi saada kohdilleen sopivaksi kuin tuo esimerkki.

    Ja vielä piti sanomani, että turbopeli sinänsä on idea, jota itsekin aion vielä todennäköisesti kokeilla omassa kaksipyöräisessä. En siis millään muotoa näe mitään ongelmaa noissa 200+ heppaisissa. Sopivilla paineilla turbolla on äärettömän kiva ajaa. Siinä on ison koneen vääntö ja menee kuin itsestään.

    Lisäksi se toki on erittäin katu-uskottava.

    Jos tämän kyseisen topikin pyörän saisi liikenteeseen, niin pelkästään upeaa. Ajaminen tuolla viritysasteella vain on katuliikenteessä hiukan "overkill"

    Että sellasta. Ei tää mikään sormenheristelykommentti siis ollut.

    Busa nimenomaan on ollut pitkään itselläkin mielessä ja sekä turbot, että märät ja kuivat ilokaasuviritykset on huolella kahlattu läpi. Turbo jäi niistä omaksi ajatusmallisuosikiksi, koska se on helpoiten kontrolloitavissa ja siitä on todella paljon itsellä kokemusta ahtotapana. Remmikin kiinnostaisi, mutta se on raskaampi ratkaisu mopossa, joten turbo on ihan jees.



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  25. #115

    jaah,ei varmaan tarvitse ensvuona laittaa omaa mopoa vakutuksiin ollenkaan,kun tämmöset heeeeebot nostaa niitä taas 50% kiitos jo etukäteen
    Mistä vitusta näitä SAATANAN tauno tuningeja oikeen tulee
    Joillakin ne aivot on jääny saamatta...

    Toivon että tää oli täysi trolli

    niin ja toi mopohan on 2-kuukauden päästä aivan lussu vessa niinkun nämä giksutin miehet tuppaa aina itkemään, vinkkinä sulle jottei tehot heti lopu kesken,NASA:lta varmaan sais nyt aika halvalla noita avaruussukkuloita on discoveryä ym,sellanen sopisi ihan kivasti kaupunki ajeluihin ym pikku matkaajoihin eikö
    ja pappakin varmaan ihan mielellään betaalar,ettei vaan naapurin pojalla olisi hienompaa lelua kun meidän pikku mussukalla..
    Jos nyt kuitenkin hankkisit ensiksi siihen suzuki pv:hen muutamat irtokipinät ja pakoputken paukkulaakerit




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  26. #116
    toimiikohan noi 550heppaiset edes tavallisella bensalla..

    Kunhan tapat itsesi, mul on ihan sama(paitsi et vakuutukset nousee)

    ..mut älä tuu mun lähelle tota kokeilemaan ..vedät sen kummiskin pillunpäreiksi ..ja viel puuttuu et vedät mut nuriin siinä samalla.

    Ja sit niistä suihkumoottoripyöristä ..kyl nekin muistaakseni ketjuvetoisia on ..joten pito ongelmia voi olla mut sen verran pitkia ettei luultavasti keuli. *Siin pitää muistaa ettei laita jalkaa pakoputken lähelle

    Mukavia ajokelejä kaikille muille paitsi topicin aloittaneelle
  27. #117
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Se on katu-uskottava peli..

    Ei siitä nyt tarvii hiiltyä ja luoda kauhuajatuksia..

    Niin.. ittensä saa tapettua minimotollakin..

    Turbotetulla tietty..
  28. #118
    Lainaa (peksu @ Kesä. 05 2005,20:21) kirjoitti
    Se on katu-uskottava peli..

    Ei siitä nyt tarvii hiiltyä ja luoda kauhuajatuksia..

    Niin.. ittensä saa tapettua minimotollakin..

    Turbotetulla tietty..
    Minimoto ja 550heppaa
    Taidanpa suunnistaa ostoksille...


    edit: Niin olispahan teho-painosuhteet kohillaan...



    Sentään yritän...

    This looks suspicious... But delicious...
    H. Simpson
  29. #119
    Turbotus on keinotekoista voimaa, V2 jytää
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  30.  
  31. #120
    Ai toimiiko 600 heppaiset "busan" koneet tavallisella 95:lla. Mitä luulisit?

    En ymmärrä miksi kaikilla iskee kauhea paniikki, jos joku on ostamassa tehokasta pyörää. Pelottaako ettei suurimman idolinne, Ghostriderin busa olekaan enää tehokkain?

    Itse ainakin olisin kiinnostunut näkemään tuon tehoisen katumopon lähempää
    RSV Mille
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen