Toimiiko suoravetokaasarit suoraan turbon kanssa? Vai onko niissäkin jotain ongelmia?
Siis suoralla meinaan sitä, että ei tarvitse alkaa muuttamaan kaasareita mitenkään.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
ei toimi ollenkaan. et voi käyttää niitä. vakava varoitus siitä että mopo jää huutamaan ahdot punaisella etkä saa kierroksia laskemaan. tarpeeksi kun on ahtoa niin suoravetokaasareiden sliidit eivät jaksa jousikuormitteisina laskea vaan jäävät kattoon. jos meinaat turbottaa niin vaihda ihmeessä mun kanssa omat keihin fcrräsi mikunin alipaine 38seihin.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
no huh! Kiitoksia.. onneksi en ehtinyt ostamaan kaasareitaOli ihan tunneista kiinni, eikä olis ollut edes fcr ja vaan dellortot (200egee/kpl)
Eli alipainepaskoissa on siis jotain etuja!
Taidan ottaa läppärungot irti noista alipainekamiinoista ja duunata ruiskun. Tai sitten duunaa jostain auton tuplakaasarista
Oliks tää nyt vitsi vai ei?(Cterror1 @ Kesä. 01 2005,22:39) kirjoitti
Mäki voin kyl vaihtaa ton mun mikunini alipaineisen keihinini, jos joku muuki halu turbottaa
Mut mä kyl veikkaisin et suoravetoset kyllä toimii turbon kanssa, vai oonko mä nyt ihan hukassa?
Ei vit!!!Mä oon tänään ihan stoned, ei tajuu mitään!
MUTTA OIKEESTI HEI.. toimiiko vai eikö toimi.Alkais olee pikkunen kiirus............. mielellään sitten sitä kuuluisaa "faktaa"
Oletko kysellyt tuolta bompperi foorumilta, samoten söhmin puoleltakin voisi löytyä apua.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
pistin bomberfoorumille viestiä..
mikä ihmeen söhmi´?![]()
Jos ruiskun aiot laittaa, niin multa löytyypi 1000 ja 750 GSX-R:n läppikset suuttimineen, sopivaa korvausta vastaan. Halkaisija molemmilla seteillä 42 mm.(kwak750 @ Kesä. 02 2005,15:18) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Öö sori, elikkäs sfnet.harrastus.mp -uutisryhmä.(kwak750 @ Kesä. 02 2005,16:58) kirjoitti
Eli se aito ja ensimmäinen mp-keskustelupalsta.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
olet hukassa(MadMan @ Kesä. 02 2005,15:36) kirjoitti
alipainekaasareissa kaasukahva ohjaa imukurkussa olevaa läppää suoraan. jos sen sulkee ->alipaine laskee->sliidit tipahtavat alas -> bensantulo lakkaa ->laukka loppuu.
suoravetokaasareissa kaasukahva ohjaa luistia ylöspäin, ja se palautuu jousikuormitteisena alas... paitsi jos kurkun alipaine on riittävän iso. ja sehän on riittävän iso kun (ilman laskemista) 4-sylinterinen noin 1000 kuutioinen moottoripyörä haukkoo happea 11th rpmmällä 1 barin ylipaineella jotakin 20 kuution minuuttivauhdilla. siitä sitten laskemaan kuinka nopeasti ilma virtaa pitkin 36millistä putkea... kysymys... mitä jos ne luistit ei laskekaan
kukin tavallaan ja on noita turpoja jossain tehty suoravedoillakin (tietty.. joku aina kokeilee) mutta mä en ainkaan henkkoht tuhlaisi ensin rahaa suoravetoihin ja sitten ottaisi riskiä niiden toimivuudesta. kaasun hirtto turbopyörällä on jotain jota en halua koittaa.
PowerBike Finland
Pistää vaan pirun kireetä jousta sliidin päälle. Ja sit ajelee kyynärpäähän ulottuvan throttle rockerin kans.
TL1000R
Suoravetoiset PITÄÄ aina asentaa kahdella kaasuvaijerilla! Toinen on vetoa varten ja toinen on palautusta varten. Tämä tieto on kyllä mainittuna kaikkien suoravetoisten kaasareiden paketin mukana, käytettyinä myytyjen mukana tämä tieto ei aina kulje. *(Cterror1 @ Kesä. 01 2005,22:39) kirjoitti
Tahtovat ainakin pyöreäluistiset suoravetoiset jumitua vapaastihengittävissäkin koneissa, saati sitten ahdettuina. Jäykkä jousi tarvitaan noista molemmista vaijereista huolimatta, jotta sitä ei tarvitse normaaliajossa väkisin pois päältä vääntää.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
paitsi jos on suoravetoiset dellorto malossit joissa ei ole jousia vaan akselit niiden tilalla..elikkäs akselisto ja kaasukahvan palautusvaijeri takaavat kyllä sliidien alastulon perskules...onhan niissä tietysti yksi jousi joka on kaasarien ulkopuolella vetämässä vaijeria takas
Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
mutta MIKSI? miksi ihmeessä asennella turbo suoravedoilla??? koko hommassa ei ole mitään mieltä vaikka sen toimimaan saakin kahdella vaijerilla yms yms, ja joillain kaasutintyypeillä paremmin kuin toisilla.... mutta miksi?.... alipaineita saa ilmaiseksi romuttamolta joten kalvojen hajoitus on halpaa, lopputulos toimii ja elämä on helppoa
PowerBike Finland
ai kerroppas se mesta mistä "ilmaiseksi" saa..ja ne kalvotko on nykyään "halpoja"..ai jaha,se on suhteellista tuo raha itse kellekki?
no turbottakaa mun puolesta vaikka vanhoilla bingeillä..mutta alipaine on hankala elementti kaasareissa..ja paljonhan he nuilla alipaineilla turbottelee
Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
Siis nää kaasarit ei tuu mihinkään 4 pyttyseen, vaan tohon 750 darraan.
Luovuin tosta gsx 1100 ideasta kun se olis ollu niin tylsä vehje (kiitos sen supermoto videon), niin nyt sovitellaan sitten syksyllä ahdinta tohon motoon suoravedoilla.
Tietty lista on vielä pitkä mitä pitää hommata syksyksi. Veivi, ylikokomäntä, nokka ym.. alotin jo aikasessa vaiheessa hommaamaan osia syksyä/talvea varten![]()
Mutta kiitoksia kommenteista, taidan nyt ottaa sen riskin kumminkin. Oon vaan niin kyllästynyt noihin alipainekaasari helvettiin, että ei vaan jaksa niitä enäänKaasareita menee 2kpl, joten eihän se oo kun +400egee hukkaan, heh, noeivaan. Iso rahahan se on
Juuri tuota ainoata ulkopuolista jousta tarkoitin palautusjousella suoravetoisissa kaasareissa.(kössi @ Kesä. 02 2005,20:08) kirjoitti
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
no natsien ebaystä irtoaa kaikennäköisiä vakiokaasuttimia noin 100€ hintaan. pidän sitä melko edullisena kysyjän mainitsemaan dellorto 200€ kappale hintaan verrattuna. tosin luulin että tässä turbotetaan nelisylinteristä. tuo yksipyttyisyys muuttaakin asioita niin etten sano mitään. eikun kokeilemaan vaan(kössi @ Kesä. 02 2005,20:30) kirjoitti
![]()
PowerBike Finland
noniin nyt on sitten suoravetoset ja vkl asentamaan!
Ensi silmäyksellä aivan helvetin hyvä säädettävyys noissa dellortoissa ja helppo.Kyllä kannatti investoida se 400egeä.
Pääsin alipainehelvetistä pois! Huh..
Papattimiin ehdottomasti suoraveto kiihdytyspumpulla.. aina.
Ja kahella vaijerilla :P
Keihin FCR kicks ass.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
noniin nyt on kaasarit kiinni ja pitäisi saada joihinkin säätöihin ennen weekendiä!!!
Eli eli.. mites se nyt menikään, jos kierrokset jää "päälle" keskialueella? Seos laiha vai rikas? Imuvuotoja ei ole. Vaijerikin palauttaa..
Alakierrosalueella skulaa ok, kierrokset tulee ales.
Olis vähän kiire!!! Perkele että pitikin alkaa tälläiseen rumbaan ennen weekendiä![]()
Mä jo aattelinki ku kehuit tota säätöä helpoks(kwak750 @ Kesä. 08 2005,08:29) kirjoitti
Mun käsityksen mukaan säädettävyys on hyvä, mut ei oo helppo...
Ite en asiasta juuri mitään tiedä, mut kato josko vaik -> tosta <- ois apua...
Ja muistaakseni Tylyttäjällä oli joku hyvä linkki kanssa, jota se aina tarjoili...
Tos on toinen -> linkki <- ja lisä tuntuis löytyvän googlesta.... carb tuning tms.
Edit: Niin, itelläki pitää vähä kiirettä ennen b-weekendiä... onneks ei tosin oo kaasarihuolia, ku ei oo kaasareitakaan... katotaan jos aika riittää, niin ton mun sähkökillerbeen saattaa saada jopa kisakuntoon. Muuten tyydytään vaan kruisailemaan äänettömästi ympäri aluetta
kiitoksia täytyykin lukea noi läpi, tossa aamulla vähän säädin vielä, niin kyllä se toisen kaasarin vaijeri perkele jumitti vaikka oli löysällä.
Nyt palauttaa kierrokset jo suht nopeaan, mutta jos silleen hitaasti laittaa kaasua, niin jää vähän päälle, mutta nyt ei 99% varmuudella enään vaijerit jumita, tai ainakaan pitäis.
njoo tarkoitin tolla helpolla säädettävyydellä sitä, että noi kaikki säädöt on helposti käsillä, esim. kohokammio on yhdellä mutterilla alhaalta kiinni ja sen alla on heti pääsuutin, ei tarvi edes ottaa kohokammion pohjaa irti. Eikä tarvi enään irroittaa kaasareita kun voi lennosta vaihtaa kaikki suuttimet.
Toivottavasti tää alentaa säätötyön hintaa
niin muuten mistä se johtuu kun alussa kone yski imupuolelle aika rankasti. Välillä tuntu vähän että kaasarit irtoo imukauloista
Nyt ei enään yski, en tiedä loppuiko se seosruuvin kääntelyllä vai millä.