Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tommonen pieni pohjoismaiden pyrähdys olis edessä ja tarttis varmaan se FIN-tarra johonkin lätkästä, kun joka maassa toi eu-rekkarin fin merkintä ei riitä... Löytysköhän mistään sellasia rekkarikilven alletulevia läpysköjä, niin että se fin olis siis rekkarin allapuolella... Tosin voishan sellasen mustan lätkän tehdä muovista ja sitten liimata siihen ihan tavallinen tarra...
  2. #2
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:12) kirjoitti
    kun joka maassa toi eu-rekkarin fin merkintä ei riitä...
    ai niinku missä ei riitä?
  3. #3
    kyllä kaise muualla, muttei suuressa itäsessä naapurissa.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  4. #4
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:12) kirjoitti
    Tosin voishan sellasen mustan lätkän tehdä muovista ja sitten liimata siihen ihan tavallinen tarra...
    Tommonen oli mun Zetorissa aikoinaan ja hyvin "toimi". Ruuveilla muoviläpyskä rek.kilven reikiin kiinni ja läpyskään näyttävä FIN-tarra.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  5. #5
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2005,15:14) kirjoitti
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:12) kirjoitti
    kun joka maassa toi eu-rekkarin fin merkintä ei riitä...
    ai niinku missä ei riitä?
    No viranomaisilta voi tulla jupinaa... Varsinkin kun norja ei ole eu-maa...
  6. #6
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:45) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2005,15:14) kirjoitti
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:12) kirjoitti
    kun joka maassa toi eu-rekkarin fin merkintä ei riitä...
    ai niinku missä ei riitä?
    No viranomaisilta voi tulla jupinaa... Varsinkin kun norja ei ole eu-maa...
    Mulla ja kavereilla ei ole ikinä ollu mitään FIN tarroja eikä eu kilpiäkään niin Norjan kuin muiden Euroopan maidenkaan reissuilla, eikä niitä ole koskaan edes syynätty pyöristä. Eihän ne edes tajua ulkomailla eroa vanhojen mustien ja uudempien valkoisten kilpien välillä, eikä niitä taida edes kiinnostaakkaan.

    Itärajaa taas en ylitä kypärä päässä ilman rynkkyä ja viittä täyttä lipasta.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  7. #7
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:45) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2005,15:14) kirjoitti
    Lainaa (CBF600S @ Kesä. 01 2005,15:12) kirjoitti
    kun joka maassa toi eu-rekkarin fin merkintä ei riitä...
    ai niinku missä ei riitä?
    No viranomaisilta voi tulla jupinaa... Varsinkin kun norja ei ole eu-maa...
    No ei tosiaan tule jupinaa.
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
  8. #8
    Kypärä vois olla persoonallinen valinta paikaksi.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  9. #9
    A**olla oon kierrelly pohjoismaissa ilman minkäänlaista FIN- tarraa eikä siitä mitään sanomista ole koskaan tullut.

    Mutt jos haluut laittaa, niin tee sille oma pikkunen teline jostain muovista tai pellistä ja kiinnitä sinne kilven tuntumaan.
  10. #10
    Viroonkaan ei vaadittu viisi vuotta sitten, tuskin siis Norjaankaan.
    BMW R nineT -17
  11. #11
    jpp:n avatar
    Liittyi Mar 2003
    Hämeenlinna, eli hampton
    Eikö liikkuminen pohjoismaiden välillä ole ollut vapaampaa jo paljon ennen meidän eu-höpinöitä?

    Viime kesänä Ruotsissa ja Norjassa käydessä ei rajojen ylitystä huomannut muusta kuin muutamista asiasta mainitsevista kylteistä ja 30km/h nopeusrajoituksista . Pyörässä oli kiinni eu-rekkari eikä missään vaiheessa tullut viranomaisten kanssa keskustelua tästä aiheesta.
    - I am Jack's smirking revenge -
  12. #12
    Tässä vähän lakitietoutta.

    37 §
    Kansallisuustunnus

    1. Edellä 36 §:n 1 momentin a kohdassa tarkoitetussa auton, moottoripyörän ja perävaunun sekä vientirekisteröitävän ajoneuvon rekisterikilvessä on moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen rekisteröintijäsenvaltion tunnusmerkin tunnustamisesta yhteisön sisäisessä liikenteessä annetun neuvoston asetuksen (EY) N:o 2411/98 liitteessä olevan määrittelyn mukainen kansallisuustunnus siten, että asetuksen 2 artiklan 1 alakohdassa tarkoitettu rekisteröintijäsenvaltion tunnusmerkki on FIN.

    2. Hakemuksesta autoa, moottoripyörää ja perävaunua varten annetaan rekisterikilvet, joissa ei ole 1 momentissa tarkoitettua kansallisuustunnusta. Hakemuksesta tällaiset kilvet voidaan vaihtaa 1 momentissa tarkoitettuihin kilpiin.

    3. Jos ajoneuvossa käytetään kansainvälisessä tieliikennesopimuksessa edellytettyä kansallisuustunnusta, siinä tulee olla valkealla soikion muotoisella pohjalla mustat kirjaimet FIN. Soikion vaakasuoran halkaisijan tulee olla vähintään 175 mm ja pystysuoran halkaisijan vähintään 115 mm. Kirjainten korkeuden tulee olla 80 mm ja viivaleveyden 10 mm. Kansallisuustunnukseen ei saa liittää mitään lippua tai muuta merkkiä.


    EU-kilvet ovat käytössä autoissa, perävaunuissa ja moottoripyörissä. Rekisterikilvet ovat edelleen valkopohjaisia, numerot ja kirjaimet mustia. Kilven vasemmassa reunassa on sinisellä pohjalla kaksitoista tähteä ja niiden alapuolella kansallisuustunnus FIN. Jos ajoneuvossa on EU-rekisterikilvet, se ei tarvitse erillistä kansallisuustunnusta liikkuessaan EU-alueella. EU:n ulkopuolella kansallisuustarra vaaditaan jatkossakin.

    Hallitus esitti 28. huhtikuuta 2005, että eduskunta hyväksyisi kansainvälisiin sopimuksiin tehdyt lainsäädännön alaan kuuluvat muutokset.

    Suomessa säännökset ovat pääosin jo nyt sopimukseen hyväksyttyjen muutosten mukaisia. Niin sanottuun Wienin yleissopimukseen liittyneistä 62 maasta useisiin ovat uudistukset kuitenkin tuomassa merkittäviä muutoksia.

    Suomessa muuttuisi kansallisuustunnuksen käyttö ajoneuvossa. Tähän saakka kansallisuustunnus on täytynyt sijoittaa autoon rekisterikilven lisäksi, jos on matkustanut Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Sopimuksen muutosten voimaantulon jälkeen riittää, että kansallisuustunnus on rekisterikilvessä.




    ©
  13. #13
    Lainaa (duke @ Kesä. 02 2005,06:48) kirjoitti
    Viroonkaan ei vaadittu viisi vuotta sitten, tuskin siis Norjaankaan.
    Viroon on vaadittu ja jopa sakotettu, jos FIN merkkiä ei ole löytynyt. Tosin vaihtelevasti, joskus pääsi ja joskus taas ei.. Nykytilanteesta en tiedä.
    Myös green cardin kanssa on ollut vaihtelevaa käytäntöä. Kerran ratsasivat heti siinä tullin jälkeen ja sakot tuli, kun kortti oli unohtunut kotiin. Jonkun kerran kyselivät green cardia jo passintarkastuksessa, joskus taas ei ole kyselty ollenkaan. Viron EU-jäsenyyden myötä tämäkin käytäntö saattaa olla muuttunut..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14.  
  15. #14
    FIN -tarrat vaan kypärään sivuille, taakse ja päälle (jotta näkee myös helikopterista). Sitten vielä asennat ison suomen lipulla varustettun viirin pyörään, laitat suomen maajoukkueen jääkiekkopaidan päälle ja virität töötin soittamaan kansallishymniä. Ei oo varmaan kellään pokkaa tulla väittämään, että pyörästäs ei näy mistä se on kotosin.