Joo-o eli VFR myytiin perjantaina ja äsken piti käydä ostamassa. SS750FF Ducati.![]()
Vuosimalli on 2000 ja väri punainen, mittarissa reilut 20tkm ja 2otkm huolto tehty. ketjut ja rattaat menee uusiksi samoin renkaat, mutta se tingittiin hinnassa. Pääseepähän laittamaan suoraan mieleiset kumit alle ja voi vähän ratastaa pyörää paremmin kiihtyväksi.
Osaisiko joku Ducatisti sanoa millaiset välitykset tuohon kannattaa laittaa radalla ajoa ajatellen? Huippunopeutta en niin hirveästi tarvitse, kiihtyvyyttä sitäkin enemmän. Kulutuksen kasvu ei haittaa, kun bensa ei ole se suurin kulu tässä harrastuksessa.
Oltiin tyttöystävän kanssa reilaamassa alkukesästä ja käytiin kattomassa Le Mansin MotoGP kisat ja launataina rupesi tietenkin satamaan ja piti ostaa jostain sadeviitat. Ducati kauppa oli lähimpänä ja ostettiin punaiset Ducati sadeviitat. Tämä oli selvästikkin enne siitä että saan VFR:än kaupaksi ja ostan punaisen Ducatin tilalle.
Tyytyväinen olen. Oma pyörä meni halvalla, mutta myös tämän pyörän sain halvalla, joten ei viitsi valittaa. Jos joku meinaa pyöräänsä vaihtaa niin suosittelen myymään halvalla ja ostamaan halvalla tällöin saa pyörän vaihdettua. Kalliilla myyminen, kun ei tämänhetikisillä markkinoilla oikein onnistu, ei ainakaan minulla onnistunut.
Huomenna täytyy asentaa ankanpyrstö kohdalleen ja pestä sekä vahata pyörä. Nyt vähänja formuloita jännäämään, jos vaikka italialaisen auton näkisi palkintopallilla tällä kertaa.
Onneksi olkoon.. itse ostin samanlaisen mutta vähän tuoreemman pari kk sitten.....![]()
itsellä 1piikki pienempi eturatas kehissä + Putkisto + lastu + Suodatin
tervetuloa vaan joukkoonja onnea hyvästä valinnasta
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jaa, oletkin Karhulasta päin, ei muuta kun kättä pystyy ku "törmäillään"![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Päivitin profiilia.. muutin jo viime vuonna Espooseen. Morjestetaan silti jo tavataan.(Jake82 @ Kesä. 12 2005,21:07) kirjoitti
Hehhee, tämähän menee epidemian suuntaan...
Hiukan nopeammin vaan teit homman kuin minä kuukausi sitten.
Eli onneksi olkoon ja eikun kovaa ajoa ja moottorin murinaa!
Itsellä on tuo samanlainen malli ollut vasta päivää vaille kuukauden, joten hirveän syvä ei tuo kokemuksen rintaääni ole, vielä. Mutta silti, siinähän on vakiona aika pitkä ykkönen ja viitosta ei kannata tarjota alle 120 vauhdeissa, joten kolme pykälää pienempi takaratas, tai ainakin se pykälää pienempi eturatas ois varmaan ihan jees. Radalla meni mutkapaikat mukavasti, tietty omien taitojen rajoissa, ja näillä meikäläisillä radoilla ei varmaan ois haitannut yhtään sellainen isompi takaratas, joissain mutkissa ois saattanut saada jopa selvää etua. Siis noin äkikseltään perstuntumalla. Eli mullakin on sama homma harkinnassa, kunhan seuraavan kerran (ilmeisesti 11.7.) radalle pääsen. Jarrut on mainiot, ja kunhan oppii hallitsemaan kaasun käytön (mm. moottorijarrutus), niin kivaa sillä on kurvailla isompienkin seassa.kirjoitti
Ei muuta kuin hommaat supercorsat alle ja yläputket, filtteri ja ohjelmat hankintalistalle, niin kyllä maistuu mutka-ajo.
Niin ja itse hommasin maahantuojalta sen Ducatin tarvikeluettelon, jossa on numeroitu ja esitelty kaikki saatavissa olevat Ducati Performance -hilppeet, SS-cup -mallisista kisakatteista lähtien. Vaikkei nyt kaikkea Suomesta ostaiskaan, niin ainakin siitä vois olla hyötyä pyöräprojektia suunnitellessa. Siellä on muuten ne hamppirattaat ja ketjut myös, ja sellainen punainen ketju muuten ois varmaan aika mageen näkönen, jos ei muuta...
Tuskin tuo bensahomma tulee iso ongelma olemaan, koska se ei muutenkaan mikään kovin juoppo näytä olevan, edes rataa kiertäessä, ainakaan tuollainen vakiokuntoinen peli. Katsotaan nyt sitten kunhan itsekin saan hommattua tehokitit ja putket, josko ääni muuttuis kellossa, mutta tuskin kovin paljoa. Noin muuten noista yleiskustannuksista on vaikea mennä sanomaan, sillä saahan noita kilvettömiä R-pyöriäkin suht edullisesti ja osaa löytyy, mutta tuo SS-cupin harrastus ei kait silti ole kokonaisuutena sieltä kalleimmasta päästä.
Juu eiku tervetuloa vaan joukkoon tummaan... eiku puna-kelta-senna-mustaan!
Edit: looginen virhe, rattaat sekosivat
Renkaat on loppu, eli supercorsat voisin vaikka ostaakin. Yläputket on jo, eli niitä ei tarvitse hommata. Säädättää pyörän voisi, kun kerkeää. Alkuperäinen ECU on mukana ja DP kiinni, eli tuohon alkuperäiseen voisi ajaa FIM ohjelmat, suodattimen voisi vaihtaa ja penkittää ja säädättää samalla.(canepazzo @ Kesä. 12 2005,21:30) kirjoitti
Mihin Ducati kannattaa viedä jos haluaa Sen säädättää HYVIN?
Rattaat ja ketjut on loppu, joten nekin voi samalla vaihtaa. Siis kolme ISOMPI (ei pienempi) takaratas ja/tai yhden pienempi etunen harkintaan.
Joo sori, meni rattaat hetkeksi väärinpäin...(Harri @ Kesä. 12 2005,21:38) kirjoitti
En tiijä tarttisko molempia vaihtaa, siis sekä pienempää etusta että isompaa takasta, ehkä se isompi takanenkin vois riittää. Toivottavasti noi SS-konkarit heräilee pian kankkusistaan ja kommentoi...
Hommasin ittelle just eteen Supercorsan ja taakse tulee samanlainen kunhan saan hommattua. Ainakin aiempien kokemusten ja oman maun perusteella ne sopis tuohon kuin se sinne.
Itse olen tässä pikkuhiljaa kartoittanut erilaisia paikkoja säädätykseen ja muuhun, ja niitähän on siellä täällä, mielekkäin riippuu varmaan pikkaisen asuinpaikasta. Jos etelärannikolla asut, niin ilmeisesti Two Wheel Centerin kautta löytyis osaavaakin porukkaa säätöihin, ja tietty onhan se Klaukkalakin siinä lähellä. Muita mielenkiintoisia vaihtoehtoja näyttäisivät olevan muutama rr-tohuhussa mukana olevat pienet pajat, joista osalla on kokemusta myös Ducateista. Tuollainen SS-malli ei kait vaadi kovin ihmeellisiä laitteita (korjatkoon joku jos meni metsään), ja itse olen bongannut pari vaihtoehtoa Pohjanmaan rannikolta. Tosin kaikilla ei ole ruiskujen säätämiseen ja virittämiseen tarvittava laitteistoa, mutta noin muuten kyllä osaamista on. Niin ja eikös tuossa toisessa ketjussa joku maininnut jostain Karhula/Kotka -seudulla olevasta uudesta pajasta?
Onneksi olkoon uudesta pyörästä. Sanoisinko, että kerrassaan loistava valinta.![]()
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Desmo Jugend