Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Siis, olis aikeissa vaihtaa ss ducati 748:aan. Hieman mietityttää ajoasento, varsinkin pitemmillä matkoilla. Onko kukaan nostanut ohjausta ja miten?
    Varmaan 748:n omistajat kommentoi tarkemmin aikanaan, mutta niitä odotellessa ja vain pienellä tyyppäystuntumalla vois sanoa että eihän se mikään matkapyörä oo, mutta kyllä siihenkin tottuu. Kuten useimmissa kyykyissä, olot paranee kun vauhti nousee yli 80, tai mielellään yli, ja mutkaisemmalla reitillä tietty vielä mukavampi.
    Noin muuten tuo kait on aikas yksilöllinen juttu, mutta ainakin itsellä sen ajoasento ei ollut 'pahin' mitä olen kokeillut. Nykyisen SS:n ajoasento tuntui aluksi melko etukenoiselta, mutta esim. jalkatilaa siinä on ihan kivasti verrattuna pariin muuhun kyykkäriin.
    748 ei pitäisi olla paha SS:n jälkeen. Omakohtainen kokemus oli, että SS on jotenkin rasittavampi. Siinä ikäänkuin kurottaa tangolle ja 748:ssa tulee kyynerpäihin ihan luonteva kulma. Ainakin itselle lievän olkavammaisena tuo nojaaminen painaa lavat taakse ja asento on namuinen. Jos on heikot ranteet, jännittää ajamista, tms. niin voihan tuo 748 olla tuskainen. Treenauksen puutetta... Eihän tuo italianplikka kaupunkiin ole tarkoitettukaan.
    Mulla on kiinni semmoiset ällän muotoiset korotuspalat, joissa tanko tulee ~ 2cm ylemmäs kuin alkuperäispaloissa. Ajoasento (näiden palojen kanssa) oli minulle positiivinen yllätys kaikkien kuulopuheiden jälkeen. Vakiopaloilla en ole ajanut - kuinka paljon 2cm sitten vaikuttaa?

Luonnollisesti ajoasento on aika tiivis, mutta jos tiessä on mutkia niin hyvin sillä kilometrejä nielee.
    Mielestäni SS:n ajoasento on tiukempi ja rasittavampi kuin 748/998:ssa, eli olen samoilla linjoilla RikTenin kanssa. Jos 748/998:ssa ottaa rennosti ja samalla hieman "rönöttää" tankin päällä, ajoasento on aika mukava loppujen lopuksi.

Tähän ei kysytty, mutta jaloillakin on aika paljon tilaa moniin muihin kyykkyihin verrattuna.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
    Ihan sopiva ja mukava ainakin minun välityksilleni(pitkät kädet) jopa kaupungissa. Jo ensimmäisellä koeajolenkillä yllätyin kuinka hieno laite se on. Uskaltaisinko sanoa, että pyörä tuntuu jopa leppoisaltakin. Vielä mukavampi se on kuitenkin radalla ja mutkateillä aktiivisemmassa käytössä. Pyörä on jämäkkä ja ketterä sekä sopivan karu. Tunnokkaat jarrut ja kaikenkaikkiaan helppo ajettava. Ajelen pyörällä myös silloin tällöin työmatkoja ruuhka-aikoina ja mielestäni se ruuhkassa seisoskelu on vääränlaista käyttöä mille tahansa ajoneuvolle ja erityisesti 748:lle.
    Ainoa asia joka voisi olla toisin voisi olla, että laite saisi olla ehkä 998. Mutta kyllähän tällä 748:llakin hyvin köröttelee.
    En ole omaani vielä vaihdellut putkistoja, lastuja, vapaavirtaussuodattimia ym. Etsiskelen em. tyylisiä varusteita käytettyjen ja tarpeettomien tavaroiden markkinoilta. Elikkäpä jos löytyy ylimäärisiä putkistoja/slipareita, niin saa ilmoittaa asiasta minulle.
    Lainaa (lepattaja @ Kesä. 03 2005,03:47) kirjoitti
    En ole omaani vielä vaihdellut putkistoja, lastuja, vapaavirtaussuodattimia ym. Etsiskelen em. tyylisiä varusteita käytettyjen ja tarpeettomien tavaroiden markkinoilta. Elikkäpä jos löytyy ylimäärisiä putkistoja/slipareita, niin saa ilmoittaa asiasta minulle.
    vähän enemmänkin kuin noita tilpehöörejä tarjolla täällä - koko pyörä nimittäin
    Jos SS on rasittavampi, niin 748 täytyy olla hyvä matkamopo. Supersport vaatii totuttelua, mutta ainakin allekirjoittaneelle se on ensimmäinen mopo, jossa polvien puutuminen pitkillä matkoilla ei ole ongelma. Muutenkin ajoasento alkaa tuntua jo ihan leppoisalta.

Tai sitten vain kertamatkat ovat lyhentyneet

edit: Apina...

Desmo Jugend
  9.  
    Tai sitten olet lepattajan tapaan yksi niistä ISA-standardin mallikappaleista, eli italialainen standardiapina.

Heh, ei vainen, kyllähän moisella ajelee, jos ei tartte körötellä pitkiä matkoja tolkuttoman hitaasti.