Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Olen mahdollisesti ostamassa fj 1200:sta mutta haluaisin tietää ihmisten kokemuksia ko. pyörästä.?
    Näillä mennään mitä on saatu !
    Morjens!
    itellä on tuo 1100 FJ ensimmäistä vuosikertaa ja kyllä se niin h....tin hyvä pyörä on. Ei kai nuo ole muuta kuin parantunut siitä. Jos ei hae äärimmäistä ketteryyttä ja keveyttä niinkään vaan esim. hyviä 2päällä/matka-ajo-ominaisuuksia niin tod.näk saa juuri haluamansa. Viisi vuotta olen nyt itse ajanut vehkeellä jossa on mittarissa (vähintään) 130 tkm, eikä suuria murheita ole vielä ollut. Normaalia kuluvien osien vaihtoa, välyksien tsekkausta ja öljynvaihtoa. Luultavasti tulen itse ajamaan tuolla niin kauan kuin suinkin vaan pelittää vaikka haaveessa on ollut jonkin sortin matkaenska kokoluokkaa 650-850. Tenere/TDM tai iso DR vähän kiinnostaisi.
    Liekkö tuossa niin huonoja puolia..painavahan se tietty on ja 16" takarengas supistaa vähän kumivalikoimaa.Vanhemmassa tulee tietenkin se varaosien saanti, joka ei ainakaan maahantuojalta ehkä ole niin kovin hääviä.Ulkomailta varmaan saa tilattua vaikka mitä palikkaa,muutamalla orggilaisella lienee jo vähän rakennetumpaa versiota pyörästä.
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
    Mulla oli 1200fj.Hyvinä puolina on kestävyys,mootorin luonne vääntää nätisti alhalta asti,ajoasento suhteellisen hyvä,mittaristo ,laukku patteriston saa hyvin kiini ,siis matka rassi,bensan kulutus ihmeen vähän,persoonallisen näköinen,vankasti tehdyn oloinen,katteet suojaa tuulelta ihmeen hyvin,helppo huoltaa,yksinkertainen perus pyörä.Kuuluisin ja paras ominaisuus on varmaan tuo moottorin kestävyys joka on legenda............HUONOT PUOLET takarengas 16 tuumainen suorastaan sulaa raskaan pyörän alle ja on kallis ostaa ja miksi niin kapea????jousitus saisi olla jämäkämpi , tuota etujousitusta saa kyllä paranneltua helposti,turhan matala maavara,ulko näkö alkaa jo näyttää tosiaan vanhan aikaiselta mutta haittaako tuo sitten,äänet vakio putkilla jotka muuten aika kovia ruostumaan,peileistä ei näe muuta kuin hartiansa paranee vaihtamalla 1000 cbr:n peili jotka käy nätisti tilalalle ja ulkonäkökin kohenee , suosittelen!!!!ei mikään mutkaisen tien menijä,raskas käsitellä vaatii määrätietoista ja voimakkaita otteita,Vaikea löytää enää tosi hyvää FJ:tä joka olis myytävänä ja jos on maksaa paljon??HUONOIN PUOLI on tuo takarengas........................................ .................................Mutta jos hyvän löytää saa varmaan parhaan kestävyydeltää tuon ikäisistä pyöristä eli tohtii senpuolesta ostaa.Se on tosiaan luotettava , koneella ajelevat sellaista 200000 - 300000tkm ilman avaamista.

"oikeassa momentissa"
    Neljä vuotta ollut fj 1200 -87.Kilometrejä todennäköisesti 95.000, joista itse ajanut n.13.000 km.Ei mitään ongelmia,
    kulutusosien vaihtoa, venttiilien säätö, kaasareiden synkkaus,
    normaali huoltoa. Viime kesänä asennettiin dynojet, k&n ja
    Cobran sliparit. Tehoa penkissä 119 hp/9100 kierros ja vääntö 102/4100 kierros, takaselta. Hyvä pyörä vaikka ikää alkaakin jo olemaan.
    Ei tarvitse kierrättää eikä vaihteita selailla. Vääntää mukavasti alhaalta. Ilmajäähdytteisenä ei liikaa liikkuvia osia.Kestävää perustekniikkaa.Vaihdoin vielä Hagonin takaiskarin niin jämäköityi jousitus ja kestää matkustajan
    ja tavarat.
    Lainaa (huu @ Kesä. 02 2005,09:21) kirjoitti
    Vaihdoin vielä Hagonin takaiskarin niin jämäköityi jousitus ja kestää matkustajan
    ja tavarat.
    Mites tuommosessa *tarvikepumpussa, esim. Hagon on toteutettu nuo säädöt?
    Alkuperäisenä siinä on tuo ketjuvetoinen jousen kiristys ja vaijerilla vaimennuksen säätö.
    Mulla on vaan hajonnut se säätöpalikka, nyt säätelen jousta itsetehdyllä avaimella ja se on vähän *
    Muistaakseni öhläreissä on joissakin malleissa hydraulinen jousen kiristys, kuis haakkonissa?
    Kone vahva, ehdoton vahvuus tässä pyörässä.
    Miinuksena kokisin matkapyörässä ketjuvedon, en ole koskaan ymmärtänyt miksei FJ:tä tehty keppivedolla kuten XJ900.
    Jonkin verran olen kuullut myös valituksia katteiden haurastumisista ja varsinkin kakkos vaihteen päällä pysymisestä, jos ollut huono isäntä.

Kuitenkin kokonaisuutena tosi varma pyörä ja tehokin riittää mielestäni ihan hyvin vaikka joku tuolla jossain toisessa threadissa kaipasi viritysneuvoja.
    Jaksaa mennä myös kaksi päällä hyvin.
    Tärkeimmät kai tulikin jo..

Itse mainitsisin miinuksena vannekoon, kakkosen ja katteiden (jotka poistin) haurauden. Suurehkossa painossa on hyvät ja huonot puolet. Ei mua kyllä oo kaupungissakaan haitannut, mutta maantiellä mukava ykspääl,kakspääl..
    Faitterin rakentajat pitävät ongelmallisena keulan ympäri kiertävää rungon etuosaa, mutta tuskin sitä ajattelit heti pilkkoakkaan. Rakentelukohteena aika mielenkiintoinen ja suomessa harvinainen(?) Viripalikkaakin löytyy ikäisekseen suht helposti.
    Kiihdyttelyyn mukava rungon geometria/painopiste.
    Hukkapätkillekin sopiva, vaikka painava onkin.Vääntävä kone on parasta noissa.
    Parikin noita oli, mutta ton vanhemman päätin jättää ja lähteä siitä tekemään pyörää..
    Mun kotisivuilta löytyy linkkejä FJ-aiheisille sivuille
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
    Kakkosvaihteessa ollut ongelmia kai 1100-sarjan pyörissä ja 80-luvun lopun 1200-sarjassa. Kerrotaan että vaiva korjattu 90-luvun pyöriin.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Just hommasin "ikälopun" FJ 1100:n vuodelta -84. Käytin huollossa ja nyt ajelen. Pyörässäni on "hieno" Yoshimuran putki, jonka äänet varmaan puhuttelee nuorempaa väestöä, ei minua.

Vaatimukset kun olivat lähinnä tuossa ajoasennossa ja kaksi päällä matkailussa, niin hyvältä tuntuu. Ulkonäkö just meikäläisen makuun.

eBaysta löytyy tosi paljon osia ja muuta sälää, mutta turhan moni ei vain lähetä eurooppaan tuolta jenkkilästä.

Korjauskäsikirjan tilasin tuolta: http://www.themotorbookstore.com
    Sieltä löytyi käytetty, joka tuli postissa kotiin n. 20€ kokonaishinnalla ja opus oli kuitenkin aivan uusi muoveissa.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
    Jos jollakin on ylimääräisiä etukatteita FJ:hin niin mulle saa tyrkyttää.Halkeamat ja reiätkään ei haittaa..

Kohta on mullakin pyörä ajossa, enää pitää vaihtaa keulastefat,jarrupalat,tulpat,öljyt ja suodattimet.. *
    Kiitokset kaikille Rohkasevista tiedoista..... MENIN ja ostaa pläjjäytin vm.90 olevan fj1200 ja ajelin 250km kotio ja hienolta tuntui .... puhtia piisas riittämiin ja ajo asento oli näin 193 senttiselle vallan mainio.....
    Näillä mennään mitä on saatu !
    Pari kommenttia...

Takarenkaan leveys, 150 mm, oli omana aikanaan jo melkoinen läski. Ei sen leveämpiä juurikaan ollut. Superbikea ajettiin juuri tuon levyisillä. Ostin Suhosen Jarilta pari käytettyä Superbike-kilpurissa käytettyä rengasta ja laitoin 550 GPZ:aan. Koko oli 150/70-18.

FJ oli alunperin Superbike-kilpurina käytetty malli eikä sen mallin pyörissä käytetty silloinkaan kartaania. Tosin Myllymaan Repa ajoi K 100 nakumallilla Superbikea mutta kuitenkin...

Vanhoja pyöriä on kiva muistella...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Käytin muuten omassa fj:ssäni 160 leveää taka rengasta , sopi ja toimi mainiosti
    "oikeassa momentissa"
  14.  
    Mulla olevassa Hagonissa ei ole hydraulista säätöä vaan ihan
    avaimella säädettävä. Käytännössä aika hankala säätää.
    Hagonin oma avain ei oikein mahdu, joten säädän puukepillä
    ja vasaralla.Ei viitsi säätöjä turhaan vaihdella.
    Hydraulisäätöinen olisi paljon kätevämpi.