Millainen olisi hyvä mopon kahlitsin? Eli mimmonen olisi helppo käyttöinen, turvallinen ja kohtuu etullinen?
Hyvä lienee hitonmoinen kettinki, jolla saat pyörän sidottua johonkin ikipetäjään.
Jarrulevylukosta ei ole kuin pahaa sanottavaa, 2 kertaa oon nähnyt semmosella hajotettavan etulokarin unohduksen myötä ja eipä tuo ole pyörän pöllimistäkään estänyt..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Voisin olla eri mieltä. Jarrulevylukko on näppärä käyttää, helppo pitää mukana pidemmilläkin reissuilla ja se estää tehokkaasti pyörän lykkimisen, varsinkin jos jarrulevyt on lukittu sekä edestä että takaa.(veepee78 @ Helmi. 13 2006,14:20) kirjoitti
Jos joku tulee pakulla pyörää nussimaan niin sitten jarrulevylukosta ei ole paljoa apua, mutta tuskin on mistään kettingeistäkään koska tarvittavat katkaisuvälineet voi lastata pakun kyytiin.
Mitä taas lukon unohtamiseen tulee niin asian voi ratkaista helposti pysäköimällä pyörän aina nokka edellä. Silloin lähtö tapahtuu aina jaloilla lykkimällä taaksepäin ja jos lukko unohtuu niin mitään vahinkoja ei pääse syntymään koska pyörä liikkuu vain lihasvoimalla.
Minä ainakin vannon kettingin nimeen omissa mopoissani.
**Matka jatkuu... kohti vanhainkotia, siis**
Karkaistu kettinki. Veneliikkeissä ja joissakin rautakaupoissa on valmiiksi passeleilla silmukoilla varustettuja järeitä pitkiä ketjuja, joissa on kangas- tai muovisukka päällä naarmuja estämässä. Kettinkiin sitten tietty saman järeysluokan munalukko.(Suzuki GSX-F 600 @ Helmi. 11 2006,14:45) kirjoitti
Jos lukon pitäisi sopia reissuun mukaan, niin aika turhia taitavat olla kaikki kevyemmät ratkaisut. Vaijerit saa helposti poikki ja jos lukko ei lukitse mopoa mihinkään kiinteään niin pyörä nousee pakuun vielä ihan yhtä helposti kuin lukitsematonkin. Virta- ja ohjauslukko estää satunnaisia työntelijöitä jo ihan yhtä hyvin kuin levy- yms. lukot, jos on estääkseen.
Eihän mikään täydellistä suojaa anna, mutta heikkohermoisen voron touhut keskeyttää tehokkaasti akkuvarmennettu hälytin...
Vaimo.(Suzuki GSX-F 600 @ Helmi. 11 2006,14:45) kirjoitti
Tosin se ei ole helppokäyttöinen, ei turvallinen eikä varsinkaan etullinen.
Kyllä siitä lokarista palaset irtoaa ihan lihasvoimallakin ja erittäin helposti. Tämä kun on tullut testattua. Toki jos ei ole unohtavaista sorttia niin sitten.(Wasserschwein @ Helmi. 13 2006,14:47) kirjoitti
Tottahan se on että kyllä nuo vaikeuttaa sitä pöllimisoperaatiota, mutta ei kyllä ollenkaan estä jos joku pyörän on päättänyt nssia..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Tietysti irtoaa jos sen laittaa siten, että se osuu ensimmäisenä lokariin. Sen takia onkin tärkeää laittaa lukko aina siten, että se kajahtaa etuhaarukkaan eikä lokariin tai jarruihin.(veepee78 @ Helmi. 13 2006,22:48) kirjoitti
Jarrulevy lukko jossa hälytin, onpi hyvä keksintö. Jos tulee lukko unohdettua ni meteli melkonen, ei se pöllimistä estä, onpahan kuitenki hidastimena.![]()
Kovat kundit ei tanssi.
Vinkkinä levylukon muistamiseen: sujauta levylukon suojapussi virtalukon päälle, joudut aina ottamaan pussin siitä poies kun tunget avaimia virtalukkoon -> muistuu mieleen että lukko on kiinni jos unohtui...
Toinen hyvä keino on vetää "spiraalijohto" levylukkoon kiinni ja toisenpään pujottaa kahvaan, kyl sen huomannee kans.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Mulla tuli levylukon mukana velcro-nauha, joka on tarkoitus laittaa jarrukahvan ympärille. Koska etujarru on lukossa tällä, sen kun joutuu ottamaan pois, samalla muistaa ottaa levylukonkin pois.
Tollanen hälyttävä levylukko löytyy multakin ja on hyvä!(v1000cc @ Helmi. 14 2006,09:56) kirjoitti
R1 -08
Oma hälyttävä jarrulevylukkoni oli kans loistava keksintö, se ei nimittäin kestänyt vitunkaan vertaa kosteutta edes peiton alla. Ei se itseäni juurikaan häirinnyt, mutta muutamia fasistinaapureitani kylläkin.(v1000cc @ Helmi. 14 2006,09:56) kirjoitti
Heinäpään Härkä, zx-10r
Voihan fasisti naapuritTaidan alkaa ettimään oikein tukevaa karkaistuaketjua. Mistä löytys tommonen kohtuullinen ja siedettävän hintainen ketju?
Matkakäyttöä varten vois kyllä harkita sellaista levylukkoakin.
Onko kellään tietoa mistä tommasta ketjua saa pääkaupunkiseudun ympäristöstä(Talttapää @ Helmi. 13 2006,15:59) kirjoitti
![]()
Voiskohan täältä löytyy: http://www.maritim.fi/(voima-makkara @ Helmi. 17 2006,13:16) kirjoitti
Jos ei niin sitten vaan käymään esim bauhaussin kaltaisessa rautakaupassa...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
On tietoa, eli melkein mistä vaan lukkoliikkeestä.(voima-makkara @ Helmi. 17 2006,13:16) kirjoitti
Voisin muuten myydä omani tarpeettomana, sillä mopo on nykyisin tallessa tallissa.
Lenkit pikkusormen paksuista karkaistua kamaa, pituutta jotain ~metrin verran.. Ja siihen samaa kaliiberia olevan käyttämättömän Abloyn teräslukon. Pistä postia, jos kiinnostaa. Saat puoleen hintaan, verrattuna siihen mitä kaupassa maksaa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Omani ostin Tuupakan uudesta Yamaha centeristä, sieltä veneosaston puolelta. Joku tuollainen Abus se on, mutta pidempi eli yltää hyvin parkkihallin paksun betonipilarin ympäri ja mopon vanteen läpi takaisin tuohon isolle silmukalle:(voima-makkara @ Helmi. 17 2006,13:16) kirjoitti
Olen tainnut nähdä noita samoja ainakin vantaan Jumbon viereisessä K-Raudassa myös ja luultavasti saa useimmilta Abus jämyiltä.
Löyty Stormin sivuilta ihan perskuleen hyvä keksintö!
Varsinkin lievästi tai enemmän dementoituneille!
(itseni mukaan lukien) *
Luma Xmart jalkatappilevyjarrulukko "Uutuudet"
Ikävä se on lähteä liikkeelle ilman toista jalkatappia!!
Talvet nukun ovet ja ikkunat auki, jotta lumi sulaisi nopeammin!
Venelukituskettinki sukkineen taisi olla jotain 50 eur kantturoilla ja siihen Abus Granit kovimman luokituksen munalukko toisen mokoman. Tuosta kuvan jarrulevypatenttilukosta en tiedä mittään.(Suzuki GSX-F 600 @ Helmi. 24 2006,19:54) kirjoitti
Tollasen näkönen kun tossa talttapään laittamassa kuvassa on myytävänä vantaan jumbon vieressä k-raudassa munalukko osastolla. Siis ilman tuota lukko-osaa, tarvii siis munalukon. hinta oli 25. e. sitten siinä oli semmonen kumi päällysteinen ketju joka maksoi 11 e. karkaistu. kyljessä luvattiin että on erittäin kestävä. Eli näihin tarvii munalukon molempiin.