Vieläpä yritän kysellä, että löytyyköhän noista jotain vertailua, että minkä verran suojaavat ja minkä kokoisen alueen peittävät?
Miten suuri merkitys on selkäpanssarin nousemisella niskaan ja laskeutumisella perseenpäälle.
Onko noi gorejen mukana tulevat selkäpanssarit ihan paskaa? Ainakin tuossa omassa MP-Asun unit1 takissa se tuntuu ihan kovalta että vois suojatakki jotain. Ja toinen kysymys tekeekö sillä ylipäätään mitään kun se on takissa kiinni? Vai kandeeko heittää mäkeen ja investoida suoraan kunnolliseen ruhoon kiinnitettävä?
Jeppistä
Kyllä se takin omakin auttaa hieman mutta ennemmin luottaisin siihen ruhoon kiinnitettävään malliin.
Pain is just weakness leaving the body
Metriikää en aja enää ilman selkäpanssaria!!!
Kävi tosa viime tiistaina niin, ku olin muuten vaa ajelemassa illalla yhel pikkutiellä Paraisten lielahdessa. Näin ku auto alko peruuttamaan mun edessä erittäin vaarallisen näköisesti (80 alue) samaan suuntaan ku mä ajoin, ja sit se heitti maikolknight käännöksen (ja samalla meinas osua yhteen vastaantulevaan autoon) ja jäi poikittain keskelle sitä tietä, no mä olin jo osannu varautuu moiseen törttöilyyn hiljentämällä vauhtia paljon ennen kohtaamista ja pysähdyin hyvän matkan päähän, ku alko pelottamaan että mitä se seuraavaksi keksii! No siit meni semmonen 5-10 sekunttii ku takaata alko kuulumaan renkaitten ulvontaa ja näin ku auto tulee kovaa vauhtia kohti. Siin sit yritin lähettää karkuun mut se pamahti saman tien perseeseen!!
Siit ku mä aloin sit ojasta keräilemään itteäni, näin ku se perään ajanu auto oli mun takana ojassa, kuski hyppäs autosta ulos ja lähti juoksemaan tiellä poikittain olleeseen autoon ja YLLÄTYS YLLÄTYS ne kaasutti vittu yhdessä karkuun!!!
Mulla murtu selkäranka. Onneks, raajat toimii. Tietty pyörä ihan paskana, kesälomasuunnitelmat uusiksi ja todennäköisesti en aja enää tänä kesänä.
Oli viiminenkerta ku ajan ilman selkäpanssaria!!!
Busa -03
Samalla logiikallahan vois ajella ilman kypärää; jos rekkaan kajauttaa, niin eipä se pottakaan auta.(nickle @ Touko. 28 2005,00:07) kirjoitti
Itse olen käyttänyt tämän kesän Dainesen Wavea ja kun tuohon tottuu, niin eihän sitä ees huomaa. Eikä toi edes hikoiluta selkää kovin, hengittää ihan kohtuullisesti.
niinno no niin... joku tuommonen weiwi sitä tuli ostettua ja en maitokauppaankaan ajele 600metriä ilman sitä.. eikai se auta mikään jos 80Km/h pamauttaa petäjään tahi johonkin muuhun melko periksiantamattomaan materiaan... mutta saattaa se jeesata siinäwaiheessa jos joku liikennewaloissa päättääkin pamauttaa persiiseen noin normaalia taajamanopeutta tjms..... tahi kyntää seljällään motarilla ... siitä ainakaan haittaa ole missään tilanteessa....! ja Saa sillä kuristettua tään kaljamahan soukemmaksi
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Tänään kävin Dainesen Wave back protectorin ostamassa ja tarkoitukseni olisi sitä ryhtyä käyttämään aina ajaessani.
Rakenteensa puolesta tuntuu hyvältä selässä ja hengittää taatusti!
Eikä tuo tosiaan montaa sekuntia kauempaa vie pukea sinne takin alle.
Takissa oleva kova suoja on toki parempi kuin ei mitään. En usko että esim. tiukan nahkatakin (taikka tixtex) selässä oleva suoja niin helposti sieltä mihinkään ainakaan pois luiskahtaisi.(vegelius @ Kesä. 09 2005,14:57) kirjoitti
Mutta kunnon panssari suojaa huomattavasti laajemmalta alueelta, eli jos haluat maksimoida suojauksesi, hanki erillinen suoja...
Jos maksimoida haluaa oman terveytensä, on parempi olla ajamatta moottoripyörällä.(Köpi @ Kesä. 16 2005,10:41) kirjoitti
Tai ostaa aalrightiltä tms. semmonen suojapaita jossa on jo kaikki suojat ja sitten tietenkin airbag-ajotakki.![]()
Radalla käytän koko suojaa, mutta muuten takin suoja saa riittää(mp-asun) nahkatakki.
on se tärkeempi kuin polvisuoja.
Täysin ilman suojaa en viitsisi ajaa.
Jke
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
mp-asun suoja lieneekin CE-hyväksytty. Mun IXS'in suoja oli niin naurettava, että Dainese oli pakko hankkia. Lisäks custom-nahkarotsissa ei oo mitään, joten pakko se oli siksikin(jaket @ Kesä. 17 2005,12:21) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Ostettiin vuosi sitten molempia kyytiläisiä, eli teini-ikäisiä tyttäriä varten Hanxin selkäpanssarit. Tuumailtiin, että kun neidoilla on edes kypärät, kunnon hanskat ja takin alla asialliset selkäpanssari, voidaan suht hyvin omintunnoin niitä kuskailla.
No, koska harvemmin kuitenkaan on kummatkin panssarit yhtäaikaa käytössä, olen käyttänyt toista siitä lähtien kutakuinkin koko ajan itse. Siihen kun tottuu, on olo aika alaston ilman. Mitään ratakurvailua tai muutakaan vauhdikkaampaa menoa en pikkumopollani harrasta, mutta jos nyt joskus vaikka mökkitiellä vedän lipat ja katselen lopun ikääni sairaalan kattoa, vituttaa vähemmän, kun ei tarvitse jossittella, että oliskohan siitä naulassa roikkuneesta härpättimestä ollut jotain hyötyä. Ei siitä ainakaan haittaa ole. Ihan kovimmilla helteillä voisi olla vilpoisampi ilman, mutta yllättävän vähän se hiostaa.
Tarpeeksi lyhkästen löytäminen ei ollut aivan helppoa. Eli jos joku muu puolitoistametrinen moista etsiskelee, Hanxin lyhkäsintä kannattaa kokeilla. Ei ole välttämättä hyllytavarana, joten kannattaa kysyä etukäteen, jos tahtoo jossain sovitella.
Noissa Dainesen suojissa on muuten yksi kokoja koskeva juttu, joka kannattaa huomioida, mikäli myyjä ei osaa sitä sanoa. Eli esimerkiksi Wave-suojan saa Wave 1, 2, 3 versioina, joista kaikista on eri kokoja tyyliin s-xxl. Noista numero kertoo kuin pitkä itse panssari on, s-xxl taas sen, kuinka iso vyötärö sopii kyseiseen suojaan. Itse olen 185 ja 82 kiloa ja minulla on esimerkiksi nykyään Wave 3, kokoa s.
Moro!
Nyt olisi lähiaikoina tiedossa järkiintulo ja selkäsuojan osto, myös rinteeseen käytettäväksi.
Pientä ostajan opasta tarvittaisiin...
Sopivammalta näyttäisi Dainesen Wave 2 http://www.storm-motor.fi/product....d=23790
juuri tuollainen (mieluiten) hihaton suojaliivi. Vaikuttaa vähän asiallisemmalta kuin kuin ne perus-selkäsuojat strappikiinnityksillä...
En ole vielä käynyt mitään malleja kokeilemassa, mutta ovatko suojaliivi/paita sen ylimääräisen rahan arvoiset sellaiseen perus-selkäsuojaan verrattuna (ja onko muita suosituksia kuin Dainese ja Forcefield)? Sitäpaitsi 220€ on kyllä aika kova hinta, mutta toisaalta tuo onkin Storm. Ehdotuksia? Mistä kannattaa kysellä/ostaa?
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta Bullfighter-selkäsuojasta, ostin messuilta. Kohta pääsee kokeilemaan... Se on siis sellainen jaokkeinen henkseli-tarravyö-systeemi. Aika litteänohuen oloinen, ja mukavan tuntuinen päällä, liekö sitten tosipaikassa hyödyksi?
Ääh, pääsee kokeilemaan??
siis: kohta pääsee kokeilemaan miltä tuntuu ajella suojus seljässä... en siis ajatellu testimielessä vetästä perskylelleni...
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Tee se itse miehenä poikien kanssa päätettiin toissa viikolla tehdä selkäsuoja testi ja kuvattiin se videolle. Testissä pudotettiin 2.57 metrin korkeudesta 1 kg:n painoinen pieni leka selkäsuojiin. Elon laskuopin mukaan tuosta pitäisi tulla noin 25 joulen isku (Joku voisi vielä tarkistaa omalla laskukoneella). Selkäsuojan alla oli Osborne tietokoneiden mukana tulevia pahvilaatikoita.(vegelius @ Kesä. 09 2005,14:57) kirjoitti
Testi ei tietenkään täytä minkään tieteellisen tutkimuksen vaatimuksia ja se on tehty kieliposkella, uuden videokameran käyttöönoton yhteydessä. Tämän lisäksi objetiivisuus on tietenkin kaukana, kun edustan Forcefield selkäsuojia. Tutkimuksen kohteena oli pahvilaatikot ja niiden vahingot iskun jälkeen.
Testissä oli viisi suojaa: halpatakin vaahtomuovisuoja, markkinoiden kalleimman ajotakin irtosuoja (CE 1621-1), kaksi erikseen ostettavaa irtosuojaa (1621-1 L1 & 1621-2 L2) sekä tavanomainen pehmeä selkäsuoja (1621-2 L2).
Tuossa on vähän pureskeltava:
http://www.forcefield.fi/videot/Testi01.wmv
http://www.forcefield.fi/videot/Testi02.wmv
http://www.forcefield.fi/videot/Testi03.wmv
http://www.forcefield.fi/videot/Testi04.wmv
http://www.forcefield.fi/videot/Testi01.wmv
Testin ensimmäinen todellinen johtopäätös oli että ajopukujen omat suojat oli ne sitten CE 1621-1 hyväksyttyjä tai ei, ovat todella huonoja iskunvaimennuksessa. Toinen johtopäätös on se että erillisessä selkäsuojassa on pinta-alaa huomattavasti enemmän kuin irtosuojassa ja siten se voi jakaa iskun energiaa isommalle alueella, eli suosittelen erillistä suojaa edelleenkin. Eron huomaatte videolta.
eikös tuo ole sellainen alumiinikennolla oleva "kertakäyttö" panssari itse en ainakaan rinteeseen moista ostais,i koska kumminkin tulee (ainakin itselle) noita kumoutumisia sen verran, että laittaisin jonkun suojan joka ei menetä toiminta kykyään joka tällin jälkeen. Vaikka ei se nyt varmaan mistään pienestä menekkään, mutta kumminkin ainakin itseä vaivaisi moinen asia että onko se panssari nyt vielä ehjä vai ei(Laareppi @ Maalis. 19 2007,20:38) kirjoitti
Ainakin itse tykkään tuollaisesta vyö+henkselit systeemistä koska kun suojaa ei tarvitse esim. afterskiissä
on se helppo löysätä avaamalla vyö tai ottaa kokonaan pois ilman sen kummempia riisumisia mutta kokeilemalla varmaan selviää mikä itselle sopii.
Mikähän mahtaa olla Dainesen Wave 1, 2 ja 3:n ero? Liittyykö se jotenkin suojaavuuteen? Dainesen omat weppisivut eivät kovin paljoa asiaa valaisseet.
FZS 600 Fazer, -00
Tarviikos housut ostaa isommat, jos käyttää selkäsuojaa? Kun eikös se suojan alaosa tule häntäluun päälle, ja näin ollen housujen alle osittain?
Ei se nyt mitään avaruustiedettä tämäkään ole. Aivan varmasti näet ja tunnet onko se kennosto rikki vai ei. Ei ole kyse mistään muovikypärien pintajännitysmysteerioista, vaan verrattavissa pikemminkin esimerkiksi rumpukalvoon.(vuohi @ Maalis. 21 2007,17:08) kirjoitti
Itse olen laskenut veivillä nyt noin 3 vuotta. Tuohon mahtuu melko sekaan muutama rankempikin kumoutuminen ja vielä toistaiseksi en ole saanut kennoa hajalle, suojan kylläkin. Uskoisinpa, että sitten kun pannutat sen kennon löysäksi, niin suoja on myös maksanut itsensä takaisin.
Waven valkkasin silloin juurikin siitä syystä, että se tuntui mukavalta myös alamäessä. Tämä forcefield/halvarssoni vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuttavuudelta toki, joskin mäkipuuhasteluihin melko epämiellyttävän oloinen.
No kappas. Silmälasikauppaan on näemmä mentävä..(mazak @ Maalis. 21 2007,17:33) kirjoitti
FZS 600 Fazer, -00
heh hyvä testi compact_d:n
Forcefield vaikutti yllättävän jämäkältä tuossa. Nyt kun multakin löytyy kolmenlaista selkäsuojaa niin voisi tehä vastaavanlaista testiä. Pitäisi vaan löytää jotain sopivasti särkyvää selkäsuojan alle mistä vahingot voisi todeta.
Myös muista ajovarusteista olisi kiva nähdä erilaisia testejä, eikös jotkut pyörälehdet testailekkin ajopukuja raahamalla niitä auton perässä nukke sisällä?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mistä voisi ostaa tuon takin sisään pujotettavan Forcefieldin suojan?(compact_d @ Maalis. 21 2007,16:55) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ei vielä mistään, ensi kuun puolessa välissä saapuu maahan ensimmäinen erä irtoselkäsuojia ja naisille suunniteltu oma selkäsuoja pari viikkoa myöhemmin.(Pedaali @ Maalis. 24 2007,19:39) kirjoitti
Jee, uskomattoman hienoa! Tulen oitis sovittamaan, josko siinä olisi vähän leveämpi se "vyöosa". Tätä F:n nykyistä mallia sovittaessa tuntui, että "vyö" oli liian kapea mun hmmm... melko naismallisille linjoille(compact_d @ Maalis. 24 2007,19:48) kirjoitti
. Leveämpi vyö ehkä istuisi mukavammin tai sitten olen vaan niin tottunut nykyiseen, leveävöiseen Rukkaan.
Kokemuksesta voin suositella erillistä ja HYVÄÄ selkäsuojaa!
Tossa 2000-luvun alussa Kalajoella vetäisin ulos kiihdytyskisoissa maalin jälkeen, maalissa vauhtia oli 270 kph.
Siinä sitten ympäri pyöriskellessäni hiekalla, hiekka-kivikossa ja kivikossa, jäi eräänä muistona mieleen selästä kuulunut karmea rusahdys ja samalla kiitin itseäni ja jopa vähän "viisaampia", etten ollut mennyt halvimpaan vaan ostanut kunnollisen, erillisen selkäsuojan. Maksoi aika paljon, mut ei enemmän kuin henkeni tai terveyteni...
Mut mitä v----ua, kadulla vaan en edelleenkään meinaa muistaa sellaista pitää (kun nyt en kuitenkaan katuvessalla lujaa muka ajaa tai... pääse tai jotain)... so what! Tyhmä mikä tyhmä kai sitten
Tai siis kuten sanotaan, et on kuskeja jotka on lipanneet ja sit sellaisia, jotka ei vielä oo lipanneet
... tai sitten sitä toista tai sitä seuraavaa kertaa!
Toki on todettava: Suositukseni koskee vain tätä erillistä kokemusta eikä perustu sen kummempiin testeihin jne, no tätähän tämä on-
Asko Määttä, FB45
Baldie Racing & Media Relations
Tuleekos tuotteet Lifestylen sivuille myyntiin?(compact_d @ Maalis. 24 2007,19:48) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Tulee, niin kuin kaikille muillekin jälleenmyyjille.(Pedaali @ Maalis. 24 2007,22:36) kirjoitti