Virhe | .ORG!

Virhe

Virheviesti

PDOException: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '2147483647' for key 'PRIMARY': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:6:"Notice";s:8:"!message";s:77:"Use of undefined constant MENU_PREFERRED_LINK - assumed 'MENU_PREFERRED_LINK'";s:9:"%function";s:44:"MenutrailbypathActivetrail->setActivetrail()";s:5:"%file";s:93:"/var/www/html/sites/all/modules/contrib/menu_trail_by_path/src/MenutrailbypathActivetrail.inc";s:5:"%line";i:43;s:14:"severity_level";i:5;} [:db_insert_placeholder_4] => 5 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://www.moottoripyora.org/drupal-header?destination=keskustelu/showthread.php/211433-K1200S [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 217.30.184.81 [:db_insert_placeholder_9] => 1759578772 ) funktiossa dblog_watchdog() (rivi 157 tiedostossa /var/www/html/modules/dblog/dblog.module).
Sivustolla tapahtui odottamaton virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Tuli sitten vihdoin testattua RM Heinolla K1200S. Aiemmin keväällä tutustuin jo parin kaverin Blackbirdiin ja Busaan, joten tää oli sitten looginen jatke...

    Oma pyörä on 600 Thundercatti ja siihen verrattuna piti vähän määrätietosemmin mennä mutkiin. Mutta se nyt oli hieman odotettavissakin... Vaihteet napsahteli erittäin tarkasti ja helposti kohdalleen, liikerata tuntu tosi pieneltä ja se sopi mulle.

    Jarrut yllätti sekä positiivisesti että negatiivisesti. Takajarru tuntu tosi hengettömältä, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut... tiedä sitten oliko säädetty siten tai oliko vain koeajopyörän ominaisuus. Etujarru meinas alussa yllättää kun vähän vaan hipas ja jarruteho oli kuin catilla olis kaikki antanu. Erittäin hyvät jarrut kunhan vaan totuttelee ensin...

    Tehot tuntu kanssa riittävän hyvin, ainakin jos vertaa nykyiseen pyörään Tuntu vähän jopa hassulta kun käänsi kahvaa, kuunteli ääniä ja ajatteli että nyt pitäis vaihtaa niin yllätys yllätys -> kierrokset oli vasta puolessa välissä menossa punarajaa kohti

    Kaiken kaikkiaan tykkäsin BMW:stä. Tilava pyörä kun itsellä on pituutta melkein 190. Hyvät peilit ja analogiset mittarit on aina paremmat kuin digitaaliset hässäkät... mun mielestä ainakin.
    Erittäin positiivinen koeajo kaikkiaan. Nyt pitää sitten lotota kun ei halvimmasta päästä ole noi mallit

    Saa kommentoida, mä jatkankin fiilistelyä...
    History: CB600F Hornet / YZF600R Thundercat / GSX1300R Hayabusa
  2. #2
    Aika samanlaiset fiilarit täälläkin. Parikymmentä senttiä Jürgeniä lyhyempänä tilaa oli ohjaamossa vieläkin paremmin, mutta silti pyörä tuntui kompaktilta eikä todellakaan miltään valtamerilaivalta.

    Vaihteita tosiaan tuli vaihdettua aivan liian aikaisin, en osaa sanoa mikä tuossa moottorissa tekee sen että sitä ei viitsi kierrättää.

    Luonnossa ulkonäkö istuu vähän paremmin silmään, mutta vieläkin tuo ajovalokompleksi näyttää jotenkin pikaisesti piirretyltä. Kokonaisuutena ei ruma, mutta nokasta voisi olla nätimpikin.

    Kaikenkaikkiaan kummallinen laite, positiivisessa mielessä. Sillä pystyy ihan rauhassa köröttelemään taajamassa viittäkymppiä ilman että pyörä provosoisi kaahailuun, mutta sitten jos haluaa mennä niin peli muuttuukin aika ärräksi. Koeajon jälkeen suupielet oli virneessä koko loppupäivän ja tällaisen vähän päälle parikymppisen mielessä Bemarin imago nousi rajusti nuorekkaampaan suuntaan.

    Eihän se halpa pyörä ole, mutta voisi olla ominaisuuksiin nähden kalliimpikin.

    Mielenkiinnolla odottelen millainen on päivitetty versio R1100ässästä...
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  3. #3
    Peli on kyllä petollinen vauhdin suhteen. Alinopeussuositukset pitää tuplata, että saa edes jotain fiiliksiä. Peileistä näkee muuten tosi hyvin, mutta ei ihan suoraan taakse, joten välillä pitää vähän kuikuilla, että onko siellä joku valoshow menossa. Laatikko vähän kolahtelee pikkuvaihteilla, mutta minua se ei ainakaan haittaa. Yhden lehden testissä oli laatikko hajonnut kun olivat radalla paukutelleet vaihteita ilman kytkintä radalla 3000km testin lopussa. Saattoi olla yksilövika, mutta voi myös olla mopon heikko kohta. Käyttöohjeessa kyllä käsketään käyttämään kytkintä vaihdoissa. Onhan noissa takuut, jos tulee maanantaikappale vastaan.

    Kierrokset jostain 7000:sta rajoittajalle kyllä sujahtavat tosi nopeasti. Rajoittaja tulee päälle jossain 11000rpm kohdalla. Yksi sakemanni oli baanalla koittanut GPS:ssän kanssa, että se vastaa 273 km/h vauhtia. Eli sen enmpää ei kulje, joten ihan mopo.

    Ulkonäkö on paljolti kiinni katsojasta, mutta itse kyllä tykästyin alkuihmettelyn jälkeen.
    Dixi et animam levavi
  4. #4
    Eilen pääsin vääntämään pyörälläni Alastaron radalla ja lystiä oli! Yllättävän letkeästi taittuu mutkiin ja pysähtyykin jykevästi tarvittaessa. Eihän tuolla mitään litrasportteja kiusata, mutta notkea peli tuollaiseksi maantiejuhdaksi. Suosittelen lämpimästi ratareissuja kaikille ko. pyörän omistaville.
    - Rajatonta Voimaa! -
  5. #5
    "Eihän tuolla mitään litrasportteja kiusata"

    Hitaat moottoriradat on tietysti pahoja tuollaiselle, mutta tuollahan on ajettu Nurburgringin nordshleife:lla 7.57 kun radan virallinen ennätys moottoripyörillä on Helmut Dähnellä 7.47. Eli kyllä tuo K1200S pitäs olla ainakin nopeilla radoilla ihan tasaväkinen noiden "litrasporttien" kanssa. Dähne ajoi ennätyksen Honda RC30:lla, eli vaikka ennätys onkin jo 12 vuotta vanha, ei RC30 kuitenkaan ratapyöränä ole nykyisiä litrasia katupyöriä hitaampi, ainakaan paljon?

    Nurburgringillä tosin vaikuttaa enemmän kuskin taidot kun pyörä. Rata kun on yli 20km pitkä niin kukaan ei pysty ajamaan 100% onnistunutta ajoa, vaan nopein on se kuka tekee vähiten ajovirheitä, ei välttämättä se kuka on "nopein".
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  6. #6
    Power Cupissa Marcus Barth, joka tuon 7:57 ajoi, oli vasta 8:ssa lähtöruudussa, eikä päässyt ruutulipulle asti.
    Dixi et animam levavi
  7. #7
    Lainaa (Boxer @ Touko. 29 2005,21:30) kirjoitti
    "Eihän tuolla mitään litrasportteja kiusata"

    Eli kyllä tuo K1200S pitäs olla ainakin nopeilla radoilla ihan tasaväkinen noiden "litrasporttien" kanssa. Dähne ajoi ennätyksen Honda RC30:lla, eli vaikka ennätys onkin jo 12 vuotta vanha, ei RC30 kuitenkaan ratapyöränä ole nykyisiä litrasia katupyöriä hitaampi, ainakaan paljon?
    Kyllähän sitä jos kaikki mainospuheet uskoo, niin kyllä se varmaan sitten on ihan täysverinen sportti, mutta eiköhän se ole sitä vain Bmw:n standardien mukaan?

    Vaikuttaa kieltämättä ihan hyvältä "sport-touring" vehkeeltä, mutta tuskinpa tuo japanilaisten ratatykkien kanssa niiden kotikentällä on edes samalla kierroksella. Onhan se kone muihin Bemareihin verrattuna tietenkin todella tehokas.

    10-15 vuotta sitten se olisikin ollut lähes niin moderni ja edistyksellinen, kuin Bmw:n mainokset antavat ymmärtää sen nyt olevan. Täytyisi varmaan käydä penkittämässä, niin näkisi vähän mitä sieltä sitä tehoa oikein löytyy. Ei se ainakaan tunnu niin erikoisen tehokkaalta, mutta voihan se "takapuolituntuma" hämätä.

    Mitä taas tulee tuohon Nurburgringin aikaan, niin sen todistusvoima ei ole hääppöinen jo edellä mainitsemistasi syistä.

    Kas kun eivät käyneet kellottamassa Man-saarella
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  8. #8
    Lainaa (Ekku @ Touko. 29 2005,22:53) kirjoitti
    Täytyisi varmaan käydä penkittämässä, niin näkisi vähän mitä sieltä sitä tehoa oikein löytyy.
    Villi huhu kertoo, että Suomen kamaralla olisi penkitetty 146hp takapyörältä...
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  9. #9


    Saahan tuosta maalilla aika agresiivisen näköisen pelin. Eikä tuo teho nyt niin paljoa merkitse, kun käyttöalue on huomattavasti alempana kuin litraisissa ja rajoittajakin iskee päälle jo 11000rpm.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    Yllättävän liukkaasti tuon saa lähtemään mutkasta kun vain avaa. Mutta juuri tuo mutka-ajo radalla on aika hassun tuntuista kun laitoksessa on noin 20 cm pidempi akseliväli kuin sporteissa. Se ei käänny mutkaan ihan sillä tavalla kuin olettaisi eikä varsinkaan Suomen tiukat mutkaradat ole tuon kotikenttää. Sen takia ymmärrän nuo Nürburgringin ajat, kun siellä ei käsittääkseni ole ihan kauheasti neulansilmämutkia.

    Keulan niiaamattomuus ja abs:t rataolosuhteissa olivat myös kokemus. Yllättävän hyvin pyörä hidasti vauhtia n. 180 km/h:sta 60 km/h:iin (Alastaron pääsuoralta ekaan kurviin)ilman mitään kommervenkkejä. Tuo "jarruharjoitus" olikin hyvästä, niin eipä enää jännitä nykäistä kahvaa pohjaan. Keula vähän hankaloitti alkuun jarrutusrupeamaa, mutta se ei nyt ollutkaan mikään yllätys. Niin kuten kaikki huomaa, en ole ennen omistanut tai edes ajanut BMW:tä...

    Ratanamia täytyy saada lisää...
    - Rajatonta Voimaa! -
  11. #11
    Lainaa (ek@ @ Touko. 30 2005,02:55) kirjoitti
    Saahan tuosta maalilla aika agresiivisen näköisen pelin. Eikä tuo teho nyt niin paljoa merkitse, kun käyttöalue on huomattavasti alempana kuin litraisissa ja rajoittajakin iskee päälle jo 11000rpm.
    Toi mattamusta onkin aikas makeen näkönen...
    Ja eikös niistä kaks-värisistä joudu maksaan extraa jotenka suoraan heti vaan tollanen
  12. #12
    Kyllähän se väritys maksaa, mutta jos haluaa tuon mustan rungon, niin silloin pitää ottaa se. Saisikohan tuon mustan rungon jotenkin ruikutettua yksiväriseen pyörään?
    Dixi et animam levavi
  13. #13
    Tän jutun saa ehkä vielä liittymään tuohon testamis-otsikkoon... eli armas pyörämme ryyppää öljyä n 4 dl / 1000 km. Onko tuo niin sanottu ominaisuus? Tietty hermostuttaa, kun edelliseen pyörään ei tarvinnut huoltovälillä (10 000 km) lisätä lainkaan öljyä...
    - Rajatonta Voimaa! -
  14. #14
    (poistettu tili)
    Lainaa (Jerry Cotton @ Touko. 27 2005,23:25) kirjoitti
    Vaihteita tosiaan tuli vaihdettua aivan liian aikaisin, en osaa sanoa mikä tuossa moottorissa tekee sen että sitä ei viitsi kierrättää.
    Mitäs sanoo pyörää kokeilleet, täriseekö moottori ylemmillä kierroksilla pahasti kuten Bike kertoo?

    Tuo S -malli on sopusuhtaisen näköinen pyörä, R on mulle vähän liian erikoinen. Vaikka se taitaa nyt "lyödä" mun Fasun, jonka hinta tosin laski.
  15. #15
    Lainaa (R2-D2 @ Kesä. 20 2005,09:37) kirjoitti
    Mitäs sanoo pyörää kokeilleet, täriseekö moottori ylemmillä kierroksilla pahasti kuten Bike kertoo?

    Tuo S -malli on sopusuhtaisen näköinen pyörä, R on mulle vähän liian erikoinen. Vaikka se taitaa nyt "lyödä" mun Fasun, jonka hinta tosin laski.
    Ikävin tärinä tulee jossain 6500 - 7000 kierroksen kohdilla. Tuon jälkeen moottori taas tasoittuu eikä väristä laitetta normaalia enempää. Jossain 9000 tulee vähän enemmän tärinää myös, mutta se ei ole mitenkään epämiellyttävää. 9000 - 11000 kierrosta on taas kovin pehmeää...
    - Rajatonta Voimaa! -
  16. #16
    Taitaa olla vähän yksilöitä nuokin. Edellinen KRS tärisi enemmän ja juuri vähän yli 4000rpm kohdalla, mikä tuli aina ikävästi juuri moottoritienopeudella vastaan. Tärinä siirtyi kummallisesti ylemmäs ja vaimeni öljynvaihdon jälkeen. Useimmilla RS:llä ilmeisesti kuitenkaan ei kummempia tärinöitä esiinny, eikä omakaan ollut vielä paljon mitään ajettu.

    KS tuntuu käyvän ihan mukavan tasaisesti, enkä kyllä tärinästä valittaisi. Ihan pienillä kierroksilla se vähän jurruttaa, eikä alle 2500 rpm tule paljoa ajeltua. Yläkierroksilla tulee tärinää, mutta ei mitenkään häiritsevästi, enkä mitään erityistä aluetta ole pannut merkille. Täytyypä tänään koittaa vähän tarkemmin, joku erityine alue löytyisi. Kampiakselin vastapainoa ei joka sylinterille olla saatu samanlailla, kun tuo voiman ulosotto vie tilan, joten siinä ehkä vähän selittyy:

    Dixi et animam levavi
  17. #17
    Tuo olikin hyvä kuva! Minulla on tosiaan tuo reilusta kuudesta tonnista sinne seitsemään sellaista värinää, ettei juuri 10 minuuttia kauemoaa tee mieli niillä kierroksilla ajaa.
    - Rajatonta Voimaa! -
  18. #18
    Tässä sama edestä.


    Tuossa edellisessähän näköi kyllä jotain reikiä noissa rattaissa, joten kai se jotenkin on painotettu. Lisäksi nuo tasapainoitusakselia auttaa asiaa. En minä kyllä häiritseväksi tuota tärinää kokenut, mutta en ole kyllä noita yläkierroksia kauaa vinguttanutkaan yhtäkyytiä. Enemmän taitaa kuski täristä, kun kona alkaa ärjymään siinä 6000 jälkeen.

    Mutta semmoinen vika tuli tänään, että kun vaikka vapaalla ärjäsee koneen tuonne ylärekisteriin, niin se jää pariksi sekunniksi huutamaan n. 5000 kieppeille ja laskee sitten hissunkissun. Aloin ihmetellä, kun moottorijarrutus muuttui omituisesti. Täytyy huomenna tiedustella mikä mättää. Jos vaikka vielä kaasu hirttää, niin pääsee otsikoihin.
    Dixi et animam levavi
  19. #19
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 20 2005,22:25) kirjoitti
    Täytyy huomenna tiedustella mikä mättää. Jos vaikka vielä kaasu hirttää, niin pääsee otsikoihin.
    Hmm, ettei nämä ole vaan niitä paljon puhuttuja lasten tauteja...
  20. #20
    Itse asiassa taisi tuo vika löytyä. Kun tanko on ihan vasemmalle käännettynä, niin vikaa ei ilmennyt, joten arvasin tutkia vaijeria. Löysäsin vaijeria ja vika meni ohi. Oli siinä vähän tyhjää alussa alunperinkin, joten vähän ihmettelen. Lieneekö tuossa jokin kytkin, joka katkaisee ruiskun jos on kierroksia ja kaasu pois? Ei ilmeisesti vaijeri päästänyt kytkintä tarpeeksi toimimaan. Kummallisesti se kuitenkin itsestään on kiristynyt. Liekö lämmenneet ilmat juuri riittävästi lämpölaajentanut vaijerin kuorta enemmän kuin itse vaijeria? Jos on ollut ihan hilkulla, niin tuo voisi olla yksi selitys.
    Dixi et animam levavi
  21. #21
    Näytti olevan Bemarin 1200S testissä uusimmassa FB:ssa, jonka ostin eilen (sisältää Keith Coden ajo-oppaan). Vastassa XX, Busa ja 12R. Vaikka Bemari jäi testin viimeiseksi mm. etupään heikon tuntuman vuoksi, se kiihtyi lyhyiden välitysten johdosta muistaakseni toiseksi parhaiten 12R:n jälkeen , joka oli omassa luokassaan, ja jolla tosin varmaan tulee paskat housuun kun avaa torvet kunnolla 3:lla alimmalla vaihteella. Busa oli yllättävän kesy kiihdytysaikojen perusteella, joten taitaa olla perusteetonta Busan maine hyvin kiihtyvänä pyöränä.

    Eihän Bemari mikään sporttipyörä ole siinä mielessä, että kilokyykyille pärjäisi, mutta todennäköisesti matkavessana hyvä - itse en ole ajanut sitä - ja siihen käyttöön luultavasti valmistajan puolelta tarkoitettukin. Painonpudotus edeltäjään nähden on huomattava.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  22. #22
    Lainaa (Tommy @ Kesä. 01 2005,16:14) kirjoitti
    Tän jutun saa ehkä vielä liittymään tuohon testamis-otsikkoon... eli armas pyörämme ryyppää öljyä n 4 dl / 1000 km. Onko tuo niin sanottu ominaisuus? Tietty hermostuttaa, kun edelliseen pyörään ei tarvinnut huoltovälillä (10 000 km) lisätä lainkaan öljyä...
    Mainoksen uhrina laitoin 1000km huollon jälkeen RVS-mömmöä öljyyn. Ostin 4-6l yljytilavuudelle sopivan putelin. Käytin noin puolet ohjeiden mukaan pakkauksesta ja loput jotain 500km ajon jälkeen. En vaihtanut öljyjä kun on uusi puhdas kone ja uudehkot öljyt. Tuossa paketissa on jotain desi öljyä, mihin geeli sekoitetaan. Tuon jälkeen öljymäärä oli ylärajalla ja on vieläkin, kun mittarissa tulee justiin 5000km. Ei ole tarvinnut lisäillä yhtään. En tiedä johtuuko tuosta mömmöstä, vai onko muuten niin tiivis. En myöskään osaa sanoa johtuuko se tuosta RVS-käsittelystä vai ihan vaan sisäänajosta, mutta pyörä alkoi liikkua liukkaammin ja pehmeämmin. Mielestäni positiivista vaikutusta sillä oli. Ainakaan ei tunnu humpuukilta se aine.

    Pyörään laitettiin myös uusi ruiskun softa, kun ehdin soitella tuosta moottorijarrutuksesta ja varata ajan, ennen kuin tarkistin sen kaasuvaijerin. Testerin mukaan kaasun asennon tunnistin toimii niin kuin pitääkin ja moottorijarrutus on tehtaan esimerkkitulostuksen mukainen. Konetta ryntäyteltiin 8000rpm muutaman kerran peräkkäin.

    Softan päivityksen jälkeen varsinkin pienillä kierroksilla huomaa eron tasoittuneena käyntinä. Myös moottorijarrutus tuntuu sillai mukavammalta, että kun ruisku taas herää jossain 2600 kierroksen kohdalla, niin se ei tapahdu ihan niin pykälällä kuin ennen. Muutenkin käy havaittavasti tasaisemmin. Olen kyllä tosi tyytyväinen pyörään. Mototrip:lla oli kyllä hyvä palvelu asiassa ja huoltomies soitteli maahantuojalle ja kyseli kaikkea, ennen kuin softa päivitettiin - täydet pisteet.
    Dixi et animam levavi
  23. #23
    Ihanko pääsit näkemään / keskustelemaan huoltomiehen kanssa!

    Eikös tuonne Tripin huoltopuoli ole piikkilangoilla ja susikoirilla erotettu tavallisista kuluttajista? Taidat olla paremmista piireistä

    Ei sillä - hyvää palvelua minä siellä aina olen saanut, mutta joskus olisi kaivannut kyllä sitäkin, että olisi päässyt juttelemaan huoltoheebon kanssa...
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    No sen verran omatoimisuutta vaadittiin, että menin väijymään sinne parkipaikalle huoltomiestä, jotta pääsin keskustelemaan.

    Itse huoltotiloihin ei ollut asiaa, mutta eipä ollut sinänsä tarvetta, kunhan pääsi suoraan huoltomiehelle sanomaan asiansa. No lopulta istuin sisällä liikkeessä ja sinne se huoltomies tuli selvittelemään sitten mitä tehdään ja puhui maahantuojan kanssa puhelimessa. Ihan jäi hyvä mieli asiassa, kun vielä esiteltiin käppyrät ja kuviot, ettei mitään vikaa ole, mutta tungetaan nyt uusin ohjelma sinne. Tuonnehan voisi mennä toistekin.
    Dixi et animam levavi
  25. #25
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 30 2005,11:29) kirjoitti
    Näytti olevan Bemarin 1200S testissä uusimmassa FB:ssa, jonka ostin eilen (sisältää Keith Coden ajo-oppaan). Vastassa XX, Busa ja 12R. Vaikka Bemari jäi testin viimeiseksi mm. etupään heikon tuntuman vuoksi, se kiihtyi lyhyiden välitysten johdosta muistaakseni toiseksi parhaiten 12R:n jälkeen , joka oli omassa luokassaan, ja jolla tosin varmaan tulee paskat housuun kun avaa torvet kunnolla 3:lla alimmalla vaihteella. Busa oli yllättävän kesy kiihdytysaikojen perusteella, joten taitaa olla perusteetonta Busan maine hyvin kiihtyvänä pyöränä.

    Eihän Bemari mikään sporttipyörä ole siinä mielessä, että kilokyykyille pärjäisi, mutta todennäköisesti matkavessana hyvä - itse en ole ajanut sitä - ja siihen käyttöön luultavasti valmistajan puolelta tarkoitettukin. Painonpudotus edeltäjään nähden on huomattava.
    Eiks näistä ollu testi uusimmassa Bikessäkin ja siellä mielestäni BMW oli ykkönen. Voin tietysti olla aivan väärässä, kun ei tule tota lehteä enkä pysty heti tarkastamaan.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  26.  
  27. #26
    Tänään tarkastin ja voittaja oli S. Näin ne testit menee.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.