Olisin tuossa tiedustellut, kuinka kireällä nokkahihnojen pitää olla? Entä sytytysennakon säätö? Onko se säädettävissä? Malli on 900 S.i.e (Monster)
Eikös se nyrkkisääntö ole että etusylinterin kiristimen ja hihnan väliin pitää mennä 5 mm kuusiokoloavain ja takasylinterille 6 mm.
Sytkästä en osaa sanoa mitään.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Olen käyttänyt molemmissa 5mm. kuusiokoloa.
Sytyksen säätö kai jäi historiaan -70 luvun alussa, kun katkojan kärjet korvattiin elektroonisella sytyksellä.
Ducati 900 SS
Mitä olette, tai onko joku ylipäätään käyttänyt jotain muuta metodia Testastretta-moottorin nokkahihnojen kireyden tarkastukseen kuin Mathesis-testeriä?
Kyllä sitä sytkää voi säätää vaikka kärjetön sytkä onkin. Pick upeista voi molempien pyttyjen sytkäkäyrien lähtöpistettä muuttaa. *Eli siis mistä se boxissa määrätty ennakko lähtee. Jossain paskamerkeissä se on (hall-anturi tai anturit) kiinteä mutta ei laatupeleissä. Minkävuotinen S i.e sulla muuten on? Vois löytyy jotain kivaa palikkaa sulle.(aksu @ Touko. 27 2005,20:06) kirjoitti
ps. ettei vaan sulla ois mun vanha fillari...
Arlen who?
Eikös 2000 malliin tullut yksi sytytysanturi laturin koppaan ulkopuolelta kiinnitettynä. Sitä ei kyllä säätele mihinkään suuntaan, muuta kuin etäisyyttä rattaaseen (ilmaväli). Että tällainen laatumerkki.(900S.i.e @ Touko. 27 2005,23:13) kirjoitti
Joo. Olen hieman tutkinut pyörää tänään. On ilmennyt outoa nykimistä ja aattelin huomenna perehtyä siihen hieman tarkemmin.
Onko kellään ollut koskaan samoja oireita? Pientä nykymistä? Se alkaa olla hieman ärsyttävää![]()
Millaista nykimistä, noin tarkennettuna?(JJ.Strange @ Touko. 28 2005,21:18) kirjoitti
Millä kierroksilla, vai kenties koko kierrosalueella, tasakaasulla vai muuten?
Joo, vois tosiaan olla sähköonkelma, oisko laturi menossa kaputt tai joku sen piuha, kenties...
Ei tästä paljoa apua ole ei, mutta aattelin vaan kysästä ettei kyseessä ole sellainen alhaisilla kierroksilla vedättämisestä tai huonoista tulpista johtuva nypytys.
No sitte toi sun arvio oli vaan 30 vuotta pielessä.(assu @ Touko. 28 2005,17:44) kirjoitti
Mun 750:een säädettiin ennakkoa lisää antureista (vm. 2000) mutta uudempaan 900:een sama juttu tuli race -boxin avulla tehtyä. Eli voit olla oikeessa.
Aivasteleeko JJ sun pyörä muuten?
Arlen who?
No käyppäs vaikka maahantuojalla Klaukkalassa ja pyydä säätämään vähän rikkaammalle ruuttaa. Parin minuutin homma ja ei varmaan maksa mitään jos sopivasti osaat asian esittää. Jos tossa sun fillarissa on lyhyet avarat putket ja modattu filsukotelo niin kone saa olla vähän rikkaalla. Näin oli ainakin mulla S i.e.:ssä, "normisäädöillä" ei oikeen tykänny toimia (mm. aivastelua ja köhimistä vähänkin viileällä) mutta paksummalla seoksella pelas ku enkeli.(JJ.Strange @ Touko. 30 2005,17:28) kirjoitti
![]()
Arlen who?
Eli siis M900:een tuli tuo uusi sytkäanturi 2000-vuosimalliin. Sama systeemi M750:een tuli 2002-vuosimalliin (viimeinen M750-malli).(900S.i.e @ Touko. 30 2005,17:23) kirjoitti
Tässä mallissa on ilmeisesti jonkinlainen säätöruuvi ruiskujen kyljessä. Voiko tämän mallin lastuihin ajaa uutta dataa? Taitaa tosiaan tuo kylmä sää vaivata mörkö parkaa![]()