Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Käydessäni tänään uusimassa piilolasini, satuin huomaamaan Ciba:n mainoksen Night & Day piilolaseista, jotka voi jättää kuukaudeksi päähän päivin ja öin. Vähän kun mietin, systeemi alkoi tuntumaan aika kätevältä kun kesä alkaa lähestymään - eipä tarvitsisi aina säätää piilareiden kanssa ennen ajoa.

Mutta onkos kenelläkään tällaisista kokemusta? Kuullosti varteenotettavalta vaihtoehdolta laserile.
    No minulla on tietoa... Tässä lyhyt info, loput omalta optikolta!
    Valmistajia noille linsseille on kaksi ja erot on aika pienet. Siitä mukavat linssit että joko ne on älyttömän hyvät tai älyttömän huonot. Jos on kuivat silmät niin ei toimi. Samaten jos on muista piilareista tullut jotain komplikaatioita niin ei toimi. Toiset voi pitää näitä linssejä sen 30vrk, toiset 20 jne. Senpä vuoksi ekan linssiparin kohdalla tarkastukset on usein, niin saadaan selville jokaisen oma systeemi. Linssejä voi joutua joskus putsaamaan, tyyliin kerran viikossa tai pari kertaa kuussa. Sopivuus ei tietysti ole taattu, mutta kannattaa kokeilla ja on turvallinen vaihtoehto leikkaukselle. Hinta on sitten tierysti yksi mikä vaikuttaa varmasti... Hinta 3 kk:n paketille pyörii siinä 120-140?:n hujakoilla. Kokeilukuukausi on edullisempi, 30-50?, ja tarjouksia on silloin tällöin. Kannattaa aina muistaa ne tarkastukset, ne ei ole kiusantekoa vaan niissä varmistetaan piilareiden turvallinen käyttö ja se että voi jatkossakin piilareita käyttää. Varaahan aika optikolta niin pääset nauttimaan lasittomuudesta... On muuten hassu tunne kun herää niin näkee tarkasti... ei tarvi heti hamuta laseja.
    Kokemuksia on, mulla on ollut tuollaiset jatkuvassa käytössä noin puolitoista vuotta ja olen erittäin tyytyväinen. Itse käytän linssiparia noin 5 viikkoa ja puhdistan aina viikon välein (siis yli yön nesteissä). Mitään ongelmia ei ole ollut, aikaisemmin mulla on ollut pehmeitä, kertakäyttöisiä ja ties vaikka mitä linssejä. Viidentoista piilolinssivuoden aikana nämä on olleet ehdottomasti parhaat.

Kannattaa siis ainakin sovittaa, tuskin petyt.
    Jeh. Tulin just optikolta, eka yö nukuttu n&d linssien kans. Kaikki toistaseks ok. Optikko sano äsken että näyttäs istuvan ihan hyvin mulle. Mulla ongelmana toi silmän "kaarevuus" eli optikot puhuu jostain BC arvosta, joka mulla siis 9.0 eli roimasti normaalia loivempi silmä Mut nää on nyt bc8.7 ja siis kaikki tähänmennessä ok. Kertakäyttöpiilareista myös lyhyt kokemus, ihan päteviä nekin = aamulla silmään ja illalla pönttöön. Kannattaa kokeilla, jos vaan finanssit on kohdillaan. Ei mitään halvinta lystiä, mutta asiat tärkeysjärjestykseen
    "Ei se hae kauneutta,
    Ei tavoittele totuutta,
    Ei se pyri selittelemään selittämätöntä
    Sade joka kastelee lehdet"

A.W.Yrjänä
    Kiitos vaan kokemuksista. Pitänee käydä poimimassa tuollaiset piakkoin. Tuli vaan otettu kuukausilaseja puolen vuoden satsi... Hmm.
    Ite oon kans käyttäny n&d linssejä jo pitkään. Ei oo ollu mitään ongelmii ja enkat yksillä linsseillä on n.40 vuorokautta. Yleensä pesen linssit 3 kertaa kk:ssa jottei pääse rasvottuun kauheesti.
    kiloGixxerillä alinopeutta!
    Kesäksi meinasin itsekin siirtyä noihin Night&Day linsseihin hajotettuani viime kesänä 2v vanhojen lasien sangat laittaessani niitä päähän kypärän laittamisen jälkeen. (oli vielä turvajoustosangat - mukamas, ja kalliit kehykset!) Uusia laseja ei tee mieli samalla tavalla teloa.

Ainoa ongelma minulla on noitten piilareitten kanssa ns lähinäön menetys, eli kun miinuksia on runsaasti ei piilarit päässä näe tarkasti kuin vasta noin 30cm päähän. Eihän tuo mopoillessa ole ongelma, mutta monessa muussa asiassa on, normaalisti kun pystyy tarpeen tullen vilkaisemaan esim lasien ylitse. Mutta olisihan se upeaa yli 20v tauon jälkeen herätä aamulla niin että näkee suoraan jotain!
    Itselläni on nyt ollut kyseiset linssit n.3kk päässä , 2 kertaa olen ne putsannut.Mitään eroa en ensimmäiseen päivään huomannut (silmät ei kuivu/punoita tms.)
    En tiedä miksi vaihtaisin linssit uusiin kun nämäkin vielä pelittävät hyvin.
    Jos joku tietää miksei näitä voisi pitää kuin 1kk niin kertokoon.
    Itse kokeilin noita tänä keväänä ja hauskaa oli ensimmäisen päivän. Toisena ja kolmantena päivänä alkoi tuntua jo kummalliselta ja joutui räpytellä valtavasti. Optikolla käydessä tultiin siihen tulokseen, että mun kyynelneste on koostumukseltaan sellaista joka sakkaa linssit eikä lähde edes pesemällä pois, eli mulle ainut piilari vaihtoehto olis kertakäyttöiset. Toisille sopii hyvin ja voi pitää pitkään ilman likaantumista, mutta toisille näköjään ei ollenkaan.
    Supermotard
    Lainaa (Tuppuzx6 @ Touko. 16 2004,22:45) kirjoitti
    Optikolla käydessä tultiin siihen tulokseen, että mun kyynelneste on koostumukseltaan sellaista joka sakkaa linssit eikä lähde edes pesemällä pois, eli mulle ainut piilari vaihtoehto olis kertakäyttöiset.
    Ootko käyttäny kuukausilinssejä ok, vai ilmenikö niissä vastaava ongelma? Meinaan ei viittis investoida noihin N&D linsseihin jos sitten ilmeneekin ettei pysty käyttämään.. Tosin kk-linssejäkin on tullu käytettyä 2-3 kk eikä ongelmia ole ilmennyt..
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
    Lainaa (mop1978 @ Touko. 16 2004,22:31) kirjoitti
    Itselläni on nyt ollut kyseiset linssit n.3kk päässä , 2 kertaa olen ne putsannut.Mitään eroa en ensimmäiseen päivään huomannut (silmät ei kuivu/punoita tms.)
    En tiedä miksi vaihtaisin linssit uusiin kun nämäkin vielä pelittävät hyvin.
    Jos joku tietää miksei näitä voisi pitää kuin 1kk niin kertokoon.
    Se materiaali on todettu kestävän silmissä parhaimmillaan sen 30 vrk. Jos niitä pitää yli sen, riski komplikaatioille kasvaa. Ei sitä silmässä välttämättä tunne ollenkaan, mutta sarvesikalvo alkaa kärsiä hapen puutteesta kun materiaali menettää ominaisuutensa. Hapen puutteesta sitten koituu kaikenlaisia ongelmia. Ensimmäisenä sarveiskalvo alkaa turvota ja sen molemmilta pinnoilta alkaa irrota soluja. Etupinta kyllä uusiutuu, mutta ne kuolleet solut tarttuu linsseihin ja mikrobit pääsee kasvamaan. Jos oikein huono tuuri sattuu omalle kohdalle niin joku tulehduksen aiheuttava mikrobi pääsee suoraan sarveiskalvoon ja aiheuttaa tulehduksen joka pahimmassa tapauksessa vie näön.
    Mutta siinä vaiheessa kun sun silmissä alkaa tuntumaan, on tilanne jo tosi paha!

Tuossa nyt ihan pintaraapaisu siitä asiasta, mutta tuota piilareiden ylikäyttöä voisi verrata kondomiin. Kyllähän sitäkin voisi varmaan käyttää useammin kuin kerran!!

Lainaa kirjoitti
    Ootko käyttäny kuukausilinssejä ok, vai ilmenikö niissä vastaava ongelma? Meinaan ei viittis investoida noihin N&D linsseihin jos sitten ilmeneekin ettei pysty käyttämään.. Tosin kk-linssejäkin on tullu käytettyä 2-3 kk eikä ongelmia ole ilmennyt..
    Se ensimmäinen kuukausi on edullinen juuri siksi että voidaan varmistua siitä että linssit toimii.
    Lainaa (Menna @ Touko. 14 2004,19:36) kirjoitti
    Hinta on sitten tierysti yksi mikä vaikuttaa varmasti... Hinta 3 kk:n paketille pyörii siinä 120-140?:n hujakoilla.
    Instru myy netin kautta vähän halvemmalla, puolen vuoden satsille tuli hintaa 154 euroa. Optikkoa vaan täytyy ensin pyytää siirtämään piilolinssimääräys verkkopalveluun.

Omat kokemukseni näistä linsseistä eivät ole niin ruusuisia. Kaksi linssiä jouduin palauttamaan puolen vuoden satsista, kun toisesta puuttuivat vahvuudet kokonaan (!) ja toisessa tapauksessa linssiä joutui puhdistamaan parin tunnin välein. Optikko vaan totesi, että näissä linsseissä on ollut vähän enemmän ongelmia kuin muissa. Muuten olen kyllä ollut suht tyytyväinen, vaikka aika harvoin pidänkään linssejä yön yli (optikon määräyksestä käytän linssejä kuten tavallisia päivälinssejä, vaikka siis ovatkin niitä Night&Day -linssejä). Aiempiin piilareihin nähdet aamut ovat kyllä huomattavasti helpompia linssit silmissä nukutun yön jälkeen!
    F800R
    Jeps. Kaikilla Instrun ketjuilla on se nettipalvelu, joka on kyllä tosi näppärä käyttää ja edullinen.

Onneksi piilareiden valmistajat hyvittää kiitettävästi nuo vialliset linssit niin ei tarvi asiakkaan kärsiä nahoissaan ja todistella vikoja, joita aina silloin tällöin putkahtelee.
    Nostetaanpa tämä aihe esiin, kun voinee kiinnostaa useampaakin.

Itsellä ollut moiset nyt noin 6 kk ja varsin tyytyväinen olen.

Terps!

ko. alalla työskentelen ja Pureja käytän. Siis Lombin vastaavat... On kyllä vahvasti kiinni käyttäjästä. Itsellä toimii täydellisesti, vaikka kertakäyttöiset tökkii lähes heti. Pystyn vaivatta pitää sen 4 viikkoa ilman ongelmia. Lopussa alkaa sitten räpyttely ja kun silmästä ottraa pois, näkee hyvin mistä johtuu, alkaa olla aika "harmaa" linssi. Näöntarkkuudet kyllä säilyy=).

Noita pehmeitä piilareita ei tosiaan valmisteta kuin 8.6 BC:llä joka siis ilmaisee sarveiskalvon kaarevuutta. Jos kaarevuudesa suuriakin eroja, niin saattaa hieman haitata, mut koska kysessä ohuen ohuet pehmeät piilarit niin kyllä ne mukautuu aika pitkälle ja kyynelneste hoitaa loput.

Näin prätkä kaudella on kyllä uskomattoman kätevät, kun ei tarvi pelata laseilla kypärän kanssa, vaikka aurinkolaseilla kuitenkin.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Harva pystyy pitää koko kuukautta mutta kannattaa kokeilla, eihän sitä koskaan tiedä.

Periaatteessahan linssejä voi putsatakin välissä, mut itse en moiseen ryhdy, koska käsittelyssä ne linssit eniten kärsii. Joskus jos rankan yön jälkeen vähän silmiä aristaa ja linssitkin tuntuu tippuvan niin silloin kannattaa putsata, mut muuten mielellään päässä niin vähällä käsittelyllä kuin mahdollista.

Ja kuukauden kun on linssejä pitänyt, kannattaa ehdottomasti pitää ainakin muutaman päivän väli ennen seuraavan kuukauden jakson aloittamista. Saa verkkokalvo kunnolla happea.

Ja kaikille piilolasikäyttäjille, ostatte linssinne netistä tai mistä tahansa, käykää tarkistuttamassa silmänne säännöllisesti ennen kuin pilaatte ne. Sellaisia tapauksia ikävä kyllä näkee, jotka tilaa netistä kun kerran on tarkastuksesta maksanut vuosia sitten *(kaikilla se ei kestä kovinkaan kauaa) ja sitten tullaan itkemään kun silmät on pilalla. Ostetaan vaan netistä mitä halvalla saa, välittämättä esim. merkistä, jos yhtä on sovitettu, ei se tarkoita että kaikki silmään sopivat. Optikko liikkeet ei tässä kilpailutilanteessa enää piilolaseilla leipäänsä tienaa ja juurikin asiakkaan lähtökohdista liikkeet eivät myy "tuntemattomille" asiakkaille piilolaseja ilman tarkastusta, tai ei ainakaan pitäisi!

Kaikki joukolla kokeilemaan;), uskomattoman käytännölliset jos soveltuu ja se selviää vain kokeilemalla;)...

Ja mitä tulee hintoihin, alkaa kaikilla suurilla ketjuilla maassamme olemaan nettipalvelut joista halvalla linssejä saa ja kuitenkin niin että tilannetta valvotaan. Ja suosi suomalaista ketjua, älä isoa I:tä!!!
    Honda 1100XX Blackbird -98
    Triumph Daytona 1200 -96
    Vielä...

Tutkialin tuossa hintoja niin meiltä saa liikkeestä 145€:lla puolen vuoden Pure Visionit, sisältäen toimenpidemaksun. Siis pelkät linssit 105€. Ja pelkkä sovitus ja 1kk linssit 17€. Ei pidä kai mainostaa mistä on kysymys mutta liikekohtaisesti on suuriakin eroja ja nämä hinnat taitaa jo voittaa nettikaupatkin;)... Ja palvelu on loistavaa

Etsivä löytää , pääkaupunkiseudulta tuskin löytyy halvempaa...
    Honda 1100XX Blackbird -98
    Triumph Daytona 1200 -96
  17.  
    Mulla on kans ollut night&day linssit nyt suunnilleen pari vuotta, tyytyväinen olen ollut ja eikä ainakaan silmät ole kuivuneet enää niin paljoa kuin ennen.

Täältä näyttäisi kanssa saavan edullisesti piilareita.

Kun voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin, ja kissa putoaa aina jaloilleen, niin mitä tapahtuu, jos voileipä sidotaan kissan selkään voipuoli ylöspäin?