Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
  1. #61
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,11:41) kirjoitti
    Minkä ihmeen takia te ootte halunneet pyöriinne minivilkut? Siis niin paljon kun painotetaan ja toitotetaan pyörän näkyvyyden tärkeyttä kaikin keinoin. Sitten jotkut haluamalla haluaa että vilkku olisi mahdollisimman huomaamaton. Miks ihmeessä? Miksei se suuntamerkki saa näkyä kunnolla? Ei ymmärrä

    Ite oon keväällä pyörää vaihtamassa, ja hitto että ottaa päähän kun oon katsellut myynti-ilmoituksia siitä pyörästä minkä haluaisin (parivuotias Kawa 750 Z), niin niissä on enemmistöön välkyt ekat omistajat menneet ja asentaneet minivilkut. Hohhoijaa, jää meikämimmillä semmoinen pyörä ostamatta. Jos turvallisuus on noin hällä-väli, niin tokkopa semmoisella pyörällä muutenkaan on kauhean nätisti ajettu, parempi jäädä myyjän talliin vaan

    Ugh.
    ehkäpä siksi että esim. ledi minivilkku on monesti jumalattomasti kirkkaampi kuin se valonheittimen kokoinen normi vilkku...vähän kun jaksaa asentaa ja tutkia asiaa ja ihmetellä hyviä vilkkuja ja pitää vaikka silmät auki liikenteessä niin kyllä ne minivilkutkin siellä näkyy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin muutkin vilkut..

    ja tottakai tiesit että niitä minivilkkuja saa vaihettua takasin originaaleihin bussin kokoisiin vilkkuihin jos tahtoo ettei turhaan sen takia kannata jättää halvempaa pyörää ostamatta....
    KooTeeÄm
  2. #62
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,11:41) kirjoitti
    Minkä ihmeen takia te ootte halunneet pyöriinne minivilkut? Siis niin paljon kun painotetaan ja toitotetaan pyörän näkyvyyden tärkeyttä kaikin keinoin. Sitten jotkut haluamalla haluaa että vilkku olisi mahdollisimman huomaamaton. Miks ihmeessä? Miksei se suuntamerkki saa näkyä kunnolla? Ei ymmärrä
    Meinaat että se parantaa turvallisuutta kun se vilkku on semmosen (polkupyöristä tutun) turvaviirin kokonen *

    Kai se riittää et se näkyy kun se vilkkuu *

    Okei, olen mäkin noista aika surkeita virityksiä nähnyt, mutta kun hiukan kattoo mitä sinne laittaa, niin ei oo ongelmia polliisin eikä turvallisuuden kanssa, eikä tartte sellaisia alkuperäis-matka-tv-malleja siellä sitten *
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  3. #63
    Mä oikein jäin odottelemaan näitä vastauksia että "näkyypäs hyvin, ihan varmana näkyy" ja tulihan niitä *

    Noh. Voihan niitä kirkkaita minivilkkuja olemassa ollakkin, enpä vaan ole itse sellaista vielä nähnyt, himmeitä vain on osunut kohdalle. Ymmärrän niiden kannan asiaan, joilla oikeasti kirkkaat minivilkut on - yhä odottelen mielenkiinnolla niiden kommentteja, jotka ovat asentaneet pyöräänsä juuri tällaiset himmeät minivilkut, että milläs niitä sitten puolustellaan jollei kirkkaudella voi. Hyvännäköisyydellä...?

    Ei se nyt ihan niinkään mene, että jos minivilkut on paremman näköiset, että ne automaattisesti olisi aina myös paremmat kuin mitkään vakiot.

    Sen enempää mulla ei ole tästä aiheesta sanottavaa.



    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  4. #64
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,15:37) kirjoitti
    Ei se nyt ihan niinkään mene, että jos minivilkut on paremman näköiset, että ne automaattisesti olisi aina myös paremmat kuin mitkään vakiot.
    ÄLÄ HELVETTI??

    joo se siitä kommentista

    mutta ulkonäöllisesti melkein mitkä tahansa minivilkut on sirommat ja sulosemmat kuin yhetkään integroimattomat vakiovilkut..

    kirkkaudellisesti niitä kannattaa vertailla ja tutkia mitkä oikeesti on ne kirkkaat ja hyvät ja ihanat ja komeet ja kauniit..
    KooTeeÄm
  5. #65
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 16 2008,15:41) kirjoitti
    kirkkaudellisesti niitä kannattaa vertailla ja tutkia mitkä oikeesti on ne kirkkaat ja hyvät ja ihanat ja komeet ja kauniit..
    Juu. Ja varsinkin kirkkaus hieman sivuviistosta. Monet LED vilkut tuntuu olevan kirkkaat suoraan takaa töllistellessä, mutta jos ajattelisi viestittää vaikka viereisellä kaistalla olijoille jotain niin aika himmeää tuikkua näkyy.
  6. #66
    Yksi syy siihen, miksi ledivilkut voivat vaikuttaa himmeämmiltä on kytkentätapa. Jos laittaa vilkut vaan suoraan kiinni, ne vilkkuvat liian nopeasti (vrt. auto jossa yksi vilkku palanut). Jos taas laittaa vastukset väliin, hidastuu vilkuntatiheys, mutta myös kirkkaus vähenee.

    Jos taas käyttää elektronista relettä pysyy kirkkaus hyvänä ja frekvenssi on sopiva.



    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  7. #67
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,15:37) kirjoitti
    yhä odottelen mielenkiinnolla niiden kommentteja, jotka ovat asentaneet pyöräänsä juuri tällaiset himmeät minivilkut, että milläs niitä sitten puolustellaan jollei kirkkaudella voi. Hyvännäköisyydellä...?

    Ei se nyt ihan niinkään mene, että jos minivilkut on paremman näköiset, että ne automaattisesti olisi aina myös paremmat kuin mitkään vakiot.
    Minä laitoin kirkkailla laseilla varustetut minivilkut pyörääni ihan vain ulkonäköseikkojen takia. Samasta syystä pyörässä on tumma tuplakupla, vaikkei sillä ole mitään positiivista merkitystä ajossa. Alkuperäiset osat löytyvät hyllystä ja ne on helposti vaihdettavissa takaisin.

    En usko, että e-hyväksytyt vilkkuni halogeenivaloina näkyvät yhtään sen paremmin kuin alkuperäiset oranssit, mutta ei kyllä radikaalisti huonomminkaan. Pyrin aina ajamaan liikenteessä siten, ettei aikeeni tule yllätyksenä muille. Laahaan jarrua hidastaessa vaikkei tarvisikaan ja vilkun kytken niin aikaisin kun vain järkevää ja mahdollista. Uskon vakaasti, että näillä toimenpiteillä on miljoona kertaa suurempi merkitys turvallisuuteni kannalta kuin sillä, että ovatko vilkkuni alkuperäiset vai ei.

    Oikeasti huonoja vilkkuja en ymmärrä itsekään. Vakiopolttimoita tuntui olevan jopa alle 10W teholla. Omissani siis vakionmukainen 21W. Ledejä en jaksanut alkaa kikkailemaan.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  8. #68
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,15:37) kirjoitti
    Mä oikein jäin odottelemaan näitä vastauksia että "näkyypäs hyvin, ihan varmana näkyy" ja tulihan niitä *

    Noh. Voihan niitä kirkkaita minivilkkuja olemassa ollakkin, enpä vaan ole itse sellaista vielä nähnyt, himmeitä vain on osunut kohdalle. Ymmärrän niiden kannan asiaan, joilla oikeasti kirkkaat minivilkut on - yhä odottelen mielenkiinnolla niiden kommentteja, jotka ovat asentaneet pyöräänsä juuri tällaiset himmeät minivilkut, että milläs niitä sitten puolustellaan jollei kirkkaudella voi. Hyvännäköisyydellä...?

    Ei se nyt ihan niinkään mene, että jos minivilkut on paremman näköiset, että ne automaattisesti olisi aina myös paremmat kuin mitkään vakiot.

    Sen enempää mulla ei ole tästä aiheesta sanottavaa.
    Niin jos jotakuta huvittaa pyöräänsä laittaa e-hyväksytyt minivilkut niin tällä tuskin on mitään velvollisuutta perustella valintaansa sinulle, kun viranomaisellakaan ei asiaan ole huomauttamista.

    Jos myynnissä olevassa uudehkossa pyörässä on minivilkut paikallaan on silti aika hyvä mahdollisuus että ne alkuperäiset rumilukset ovat jossain jemmassa.

    Totaalisen uusavuton tumpelo voi tietysti jonkun pyörän jättää siksi ostamatta jos ei osaa neljää vilkkua vaihtaa takaisin paikalleen mutta moottoripyöräilijöiden yhteisö tuskin itkee itseään uneen moisen menetyksen takia...

    Tietysti jos esim. pyörän hervoton rumuus ei sen operaattoria mitenkään haittaa niin toki varmaan neekerinpäänkokoisilla vilkuilla varustettu vakio GS500 vie kehoa paikasta toiseen bensan voimalla - samalla logiikalla pilkkihaalarikin olisi linnan juhlissa aivan yhtä toimiva asuste kuin perä-hörkkölän lammen jäälläkin.

    Voin toki olla väärässäkin, mutta epäilen vahvasti että 99,9% pyöräänsä vilkkuja tai muita upgrade osia vaihtaneista motoristeista ei jaksa piitata mitä sinulla on sanomista ko. aiheesta.
    Sillä pienellä poikkeuksella että jos nyt satut olemaan epätavallisen kaunis voi muutama, taka-ajatusten siivittämä Lalli ja joku satunnainen Lillikin, urhealla ponnistuksella esittää kuuntelevansa.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  9. #69
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 16 2008,19:04) kirjoitti
    Niin jos jotakuta huvittaa pyöräänsä laittaa e-hyväksytyt minivilkut niin tällä tuskin on mitään velvollisuutta perustella valintaansa sinulle, kun viranomaisellakaan ei asiaan ole huomauttamista.

    Jos myynnissä olevassa uudehkossa pyörässä on minivilkut paikallaan on silti aika hyvä mahdollisuus että ne alkuperäiset rumilukset ovat jossain jemmassa.

    Totaalisen uusavuton tumpelo voi tietysti jonkun pyörän jättää siksi ostamatta jos ei osaa neljää vilkkua vaihtaa takaisin paikalleen mutta moottoripyöräilijöiden yhteisö tuskin itkee itseään uneen moisen menetyksen takia...

    Tietysti jos esim. pyörän hervoton rumuus ei sen operaattoria mitenkään haittaa niin toki varmaan neekerinpäänkokoisilla vilkuilla varustettu vakio GS500 vie kehoa paikasta toiseen bensan voimalla - samalla logiikalla pilkkihaalarikin olisi linnan juhlissa aivan yhtä toimiva asuste kuin perä-hörkkölän lammen jäälläkin.

    Voin toki olla väärässäkin, mutta epäilen vahvasti että 99,9% pyöräänsä vilkkuja tai muita upgrade osia vaihtaneista motoristeista ei jaksa piitata mitä sinulla on sanomista ko. aiheesta.
    Sillä pienellä poikkeuksella että jos nyt satut olemaan epätavallisen kaunis voi muutama, taka-ajatusten siivittämä Lalli ja joku satunnainen Lillikin, urhealla ponnistuksella esittää kuuntelevansa.
    Ei tossa ollut päätä eikä häntää mutta hulvattoman hauskaa luettavaa silti
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  10. #70
    Tuossa syksyllä korjailin vilkkuja pojan mopoon (Derbi). Jossain vaiheessa siihenkin oli vaihdettu vilkut, jolloin *alkuperäisten vilkkujen 10W+10W maksimiteho oli kaksinkertaistunut (edessä ja takana 21W polttimot). Takavilkku oli kumminkin epätiivis ja sisuskalut syöpyi parissa vuodessa piloille.

    Nyt mp-liikkeessä katselin uudet vilkut, oli e-hyväksyttyä (30€ pari) ja e-hyväksymätöntä (20€ pari, "ei tieliikennekäyttöön"). Saman näköinen vilkku kumpikin, joten tietenkin säästin ja ostin halvemman ;-)
    No siinä olikin sitten USA-mallin polttimot 23W eikä edes heijastinta sisällä. Oli liikaa sille mopon vilkkureleelle, toimi miten sattui. Säästö se on pienikin, kun ei valmistajan ole tarvinnut laittaa pellinpalaa heijastimeksi polttimon taakse, niinkuin 10€ kalliimpaan e-hyväksyttyyn ;-)

    Avuksi tuli *genuine Biltema-lediminivilkut, jotka irtosi pikkasen päälle 20€ hintaan. Nämä pelaakin hienosti, kirkkautta piisaa ja ovat e-hyväksyttyjä, teho vaatimaton 1W! Nämä kun heitin pelkästään taakse ja eteen jäi vielä ne joskus jälkiasennetut 21W polttimolla varustetut vilkut, niin ollaan taas suunnilleen vilkkureleen tehospeksissä ja vilkutellaan oikella taajuudella.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  11. #71
    Se vilkkujen e-hyväksyntä pitää sisällään vain kolme asiaa: värin, valaistustehon ja valokeilan näkyvyyskulman. Mitään heijastuspintoja ei välttämättä vaadita, mulla on itsellänikin kiinni e-hyväksytyt vilkut, joissa ei ole heijastinpintaa. Mitään pinta-alavaatimuksia ei myöskään ole.

    Hyväksynnästä ja hyväksymättömyydestä on vähän turhaa vaahdota siinä mielessä, että on olemassa paljon hyviä, mutta hyväksymättömiä vilkkuja. On huonojakin, ei siinä mitään, mutta pitäen mielessä nuo kolme yllämainittua asiaa arkijärjellä ja kriittisillä silmillä pärjää oikein hyvin. Esimerkiksi 21 W polttimo täyttää käytännössä aina valotehovaatimukset.

    Eri asia on tietenkin se, että uudemmissa pyörissä muiden kuin hyväksyttyjen vilkkujen käyttäminen on laitonta.
    High Stuck Are Wit To
  12. #72
    Lainaa (vesaila @ Loka. 16 2008,11:41) kirjoitti
    Minkä ihmeen takia te ootte halunneet pyöriinne minivilkut? Siis niin paljon kun painotetaan ja toitotetaan pyörän näkyvyyden tärkeyttä kaikin keinoin. Sitten jotkut haluamalla haluaa että vilkku olisi mahdollisimman huomaamaton. Miks ihmeessä? Miksei se suuntamerkki saa näkyä kunnolla? Ei ymmärrä

    Ite oon keväällä pyörää vaihtamassa, ja hitto että ottaa päähän kun oon katsellut myynti-ilmoituksia siitä pyörästä minkä haluaisin (parivuotias Kawa 750 Z), niin niissä on enemmistöön välkyt ekat omistajat menneet ja asentaneet minivilkut. Hohhoijaa, jää meikämimmillä semmoinen pyörä ostamatta. Jos turvallisuus on noin hällä-väli, niin tokkopa semmoisella pyörällä muutenkaan on kauhean nätisti ajettu, parempi jäädä myyjän talliin vaan

    Ugh.
    Outoja vastauksia...

    Jos kysytään, että miksi minivilkut niin ehkä oikea vastaus ei ole "näkyy nekin ihan hyvin".

    Ite laitoin (emmä niitä vieläkään asentanut ole) siksi että ilmanvastus on peukalon kokosella vilkulla todennäköisesti pienempi kun alkuperäisillä jäähallin kokoisilla. Eipähän tarvi niitä sitten ottaa stripille irti. Ja olipa ne alkuperäset jo niin haalistuneetkin että näyttivät suoraan sanottuna karuilta.

    Ja vielä viitateen muihin vastauksiin:
    Mitenkä se muuten vilkun kirkkauteen vaikuttaa jos vilkun rinnalle kytkee vastuksen? Mun sähköopin mukaan rinnalla oleva lisää vain virtaa (ja se siksi että rele toimis oikein) kun jännite pysyy vakiona. Tietty jos piuhat on niin hengettömät että jännite laskee niin sitte. *
  13. #73
    Lainaa (Talttapää @ Loka. 16 2008,16:49) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 16 2008,15:41) kirjoitti
    kirkkaudellisesti niitä kannattaa vertailla ja tutkia mitkä oikeesti on ne kirkkaat ja hyvät ja ihanat ja komeet ja kauniit..
    Juu. Ja varsinkin kirkkaus hieman sivuviistosta. Monet LED vilkut tuntuu olevan kirkkaat suoraan takaa töllistellessä, mutta jos ajattelisi viestittää vaikka viereisellä kaistalla olijoille jotain niin aika himmeää tuikkua näkyy.
    Omaan pirraan laitoin tällaiset vilkuttimet:


    On kirkkaat ( 21w ) ja näkyvyys suoraan sivultakin katsottuna erinomainen, ja myös etuvilkut näkyy takaa ja taka vilkut edestä päin.
    Vilkunlasi jatkuu vilkun takapuolelle muutaman sentin.
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  14. #74
    Lainaa (Reino6 @ Joulu. 17 2008,17:00) kirjoitti
    Omaan pirraan laitoin tällaiset vilkuttimet:


    On kirkkaat ( 21w ) ja näkyvyys suoraan sivultakin katsottuna erinomainen, ja myös etuvilkut näkyy takaa ja taka vilkut edestä päin.
    Vilkunlasi jatkuu vilkun takapuolelle muutaman sentin. *
    kuin sä kehtaat senkin raggari ja teiden vaarrallisin motoristi nyt sun täytyy heti mennä vaihtamaan vilkut takasin niihin bussin kokosiin vakiovilkkuihin että joku mahdollisesti ostaa sun pyörän tulevaisuudessa
    KooTeeÄm
  15. #75
    Lainaa (shwoomie @ Joulu. 17 2008,17:32) kirjoitti
    Lainaa (Reino6 @ Joulu. 17 2008,17:00) kirjoitti
    Omaan pirraan laitoin tällaiset vilkuttimet:


    On kirkkaat ( 21w ) ja näkyvyys suoraan sivultakin katsottuna erinomainen, ja myös etuvilkut näkyy takaa ja taka vilkut edestä päin.
    Vilkunlasi jatkuu vilkun takapuolelle muutaman sentin. *
    kuin sä kehtaat senkin raggari ja teiden vaarrallisin motoristi * nyt sun täytyy heti mennä vaihtamaan vilkut takasin niihin bussin kokosiin vakiovilkkuihin että joku mahdollisesti ostaa sun pyörän tulevaisuudessa *
    Sitten ku tuo pyörä tulee myyntiin niin täytynee vaihtaa tällaiset:

    Johdotuksien kanssakaan tarvi tapella kun ovat radio-ohjatut!
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  16. #76
    Lainaa (Reino6 @ Joulu. 17 2008,17:00) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Loka. 16 2008,16:49) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 16 2008,15:41) kirjoitti
    kirkkaudellisesti niitä kannattaa vertailla ja tutkia mitkä oikeesti on ne kirkkaat ja hyvät ja ihanat ja komeet ja kauniit..
    Juu. Ja varsinkin kirkkaus hieman sivuviistosta. Monet LED vilkut tuntuu olevan kirkkaat suoraan takaa töllistellessä, mutta jos ajattelisi viestittää vaikka viereisellä kaistalla olijoille jotain niin aika himmeää tuikkua näkyy.
    Omaan pirraan laitoin tällaiset vilkuttimet:


    On kirkkaat ( 21w ) ja näkyvyys suoraan sivultakin katsottuna erinomainen, ja myös etuvilkut näkyy takaa ja taka vilkut edestä päin.
    Vilkunlasi jatkuu vilkun takapuolelle muutaman sentin. *
    Itse vaihdoin samanlaiset kesällä,oli kyllä yllätys että näkyy niin hyvin ja kirkkaasti.Edellisessä pyörässä oli led-vilkut ja nekin oli tosi kirkkaat.Ulkonäköhän siinä vaihdossa on itselleni tärkein kriteeri.

    ps.en minäkään ymmärrä miksi muijat laittaa pakkelia naamaan,kun ei siitä mitään hyötyä ole.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  17. #77
    Näin lukee AKE:n sivulla Esimerkkeissä

    http://www.ake.fi/AKE....met.htm

    Moottoripyörään halutaan vaihtaa alkuperäisiä suuntavalaisimia pienemmät suuntavalaisimet eteen ja taakse ja valaisimien kiinnityskohta muuttuu. Vaihdettavien valaisimien tulee täyttää vähintään samat tekniset vaatimukset, jotka koskivat pyörää sen ensimmäisenä käyttöönottoajakohtana (esim. E-hyväksyntä). Etusuuntavalaisimien välisen etäisyyden tulee olla vähintään on 24 cm ja takasuuntavalaisimien vähintään 18 cm.
  18. #78
    Tuli mieleen kun tossa joku arvosteli että miten liikkeestä myydään laittomia vilkkuja.

    Itse vierailin oululaisessa liikkeessä ja katselin siinä "laittomia"vilkkuja. Niin myyjä tuli opastamaan että eiväthän ne ole vilkut ollenkaan. Kun pakettia tarkemmin tutki niin siinähän luki kissankokoisilla kirjaimilla että kyseessä on koriste valot, vaikka ne vilkuilta näyttikin. Jos sitten "oikeita" vilkkuja halusi niin niistä kyllä löytyi e-hyväksynnät. Näin oli oulussa, en tiedä miten muualla.
  19. #79
    Itse tuli viimevuonna muutoskatsastettua mopoa... Lähinnä slipari -> OK, oli e merkintää ja kaikenmoista paperia mukana + db killeri ja ukko kuulosteli ja kaasutteli, liekkö haistellutkin . 180/55 -> 190/50 taka nakki ei ongelmaa (soitin akelle ennen leimalle menoa, että on jotain faktaa itseläkin ja sanoivat, että renkaita ei tarvitse edes muutoskatsastaa jos renkaan takia rakennetta ei ole muutettu, ei ollut -> OK. Led vilkuissa e merkintä -> OK. Olin vaihtanut penkin PÄÄLLISEN mustasta punaiseen 1% -> OK. Teräspunos jarruletkuista esitin dukumenttia, ei kuulema tarvinnut. Siistiksi pidetyksi sanoi ja konttoriin täyttämään lappuja. Antoi kaavakkeen jossa piti ilmoittaa tekemänsä muutokset ja nimellä varustaa... ei ollut jarruletkuja yms edes koko lapussa. täyttelin ukon kanssa ja kerroin mitä tehty ja totesi vain, että paremin se noilla pysähtyy -> OK.

    30min konttorilla, 5min pyörän tarkastusta ja loppuaika kun koittivat saada tulostinta toimimaan + täytin laput mitä piti. Otteeseen tuli 2% muutoskatsastuksen osalta . Slipari + penkki + pyysin seriffejä varten otteeseen sen takarenkaankin niin tarvitse reissun päällä siitä tapella. Ukko kai vitsillä tokaisi kun ei muuta oikeen ollut, et laitetaan tuo penkki vielä ni saadaan edes jotain lukemaa, olin että ok. *






  20. #80
    Ei minivilkut, mutta kirkkaiksi vaihdetut integroidut vilkut. Edessä on hyväksynnät, mutta takana ei, vaikka samalta valmistajalta.

    Täytyy vaan ohjata tarpeen tullen Poliisisetä katsomaan hyväksyntämerkintöjä edestä
  21. #81
    Mitenköhän lailliset nää on? perkeleen kirkkaat on ainakin..
    ja E11 merkintä on lasissa, mutta mitenkäs tuo suuntavilkkujen etäisyys toisistaan?

    Integroidut takavilkut
    yzf-r6 -04
  22. #82
    Silmämitalla voisi väittää ettei asennus vaatimukset täyty. Itse valaisimella on jokin Brittien antama hyväksyntä, jos lasissa E11

    Vilkut löytyy kohdasta 6.3.
    http://www.unece.org/trans/main/wp29...gs/r053r2e.pdf
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  23. #83
    Lainaa (Oddo @ Maalis. 22 2011,20:37) kirjoitti
    Silmämitalla voisi väittää ettei asennus vaatimukset täyty. Itse valaisimella on jokin Brittien antama hyväksyntä, jos lasissa E11

    Vilkut löytyy kohdasta 6.3.
    http://www.unece.org/trans/main/wp29...gs/r053r2e.pdf
    voivoi..

    "For rear indicators, the clearance between the inner edges of the two illuminating surfaces shall be at least 180 mm"

    äkkiseltään vois arvioida ko. mitan olevan noin 10mm *

    näinköhän olisi laillinen vaikka mitta otettaisiin ulkoreunoista...



    yzf-r6 -04
  24.  
  25. #84
    Ei nyt ihan prätkä teksti mut kysymys aiheeseen kuitenkin:

    Käväsin auton kans konttorilla ja sain noottia peilivilkuista, hyväksyntä on kuulemma äärivaloille ei vilkuille.

    Yritin lueskella ja löytää jotain tietoja mutta ei löytynyt.

    Peilithän on hyväksyttyinä myyty ja niitä paljon löytyy suomenmaanteiltäkin (FK Hyper), hyväksyntä koodina YS SM2 E11 000128.

    UNECEn linkit ei ainakaan suoraan tarjonnu tota koodia ja oon pirun huono vieraissa kielissä.

    Onko noi nyt vilkuiks hyväksytyt ja löytyskö joku dokumentti minkä voin tulostaa autoon eri tarkastelevia tahoja varten??

    Kiitos jo etukäteen.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123