Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Terve, mistä kannattaa tilata osat Ducateihin?

Löysin tuollaisen osoitteen foorumeilta kuin
    www.desmorados.com

Mutta ongelmaksi koituu:
    a) ei tuosta ruottalaisesta saitista ota mitään tolkkua
    b) en tiedä mitä missäkin huollossa pitää tehdä

Löytyisikö jostain (jonkun muun) SS :iin hurahtaneen tee-se-itse-saittia? Jos ei, niin olisko ideaa raapaista sellainen pystyyn?

Huollotkaan nyt ei ole mitään tolkuttoman hintaisia mutta kun kiinnostaisi tietää mitä tuo vehe on syönyt 8)~~ Ja mokoman lisäksi aina se vaiva naarata itsensä ilman mopoa huollosta ja takaisin hakemaan mopo. Ja ne huoltojonot... mieluummin käyn itse Espoosta käsin Lappeenrannassa faijan verstaalla tekemässä viikonloppuisin huollot kuin odottelen ja ihmettelen et "millo pääsee taas" :-)

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi:
    1) onko itse huollossa mitään järkeä jos ja kun oma peukalo ei ole keskellä kämmentä?
    2) mistä osat?
    3) mitä noissa X km välein tehtävissä huolloissa pitäisi tehdä?

Arvokkaasta avustanne jo etukäteen kiitellen - ei kai tätä foorumin osaa muut luekaan kuin fiksut ihmiset jotka ovat ymmärtäneet valita sen _oikean_ pyörän :]. *

Jos sinulla on omistajan käsikirja, siinä kerrotaan mitä huolloissa milloinkin tehdään.
    Korjausopas kannatta hankkia, pyöräsi vuosimallista riippuu, joudutko ostamaan Ducatin oman kirjan, vai käykö Haynes, vuosimalliin -98 asti(muistaakseni).
    Pääpiireteissään 10000 välein venttiilivälysten tarkastus/säätö, öljyn + suodattimen vaihto. 20000 km. edelliset + jakohihnojen vaihto.
    Tietenkin normaaleja tarkistuksia ja säätöjä, jarru- ja kytkinnesteiden, ilman- ja poltoainesuodattimen vaihto jne.
    Ei mahda olla ylivoimaisen hankalaa, itse kyllä mieluiten ajoitan huollot talveksi, on paremmin aikaa, ei tarvitse hosua. Viikonloppu voi olla liian lyhyt aika, jos joudut hankkimaan vaikkapa venttiilinsäätöpaloja.

Osien hankinta- ja muita linkkejä löydät helposti ja runsaasti selaamalla tätä asiallista Ducati foorumia.

Toivottvasti tästä on jotain apua. Lisää ja parempia neuvoja saat ihan varmasti.

Jaa, tuosta ylempää huomasinkin, että pyöräsi on -99.
    Eli se manuaali lienee sitten oltava Ducatin oma.
    Maksoi Hailacilla syksyllä "tarjouksessa" 60 €.

Ducati 900 SS
    1) Itse huoltamisessa ja virittämisessä on aina mieltä koska (ainakin minun tapauksessa) se on puoli harrastusta!

2) Täältä ORG!:n Ducatipalstan viestejä lukemalla selviää muutamia vaihtoehtoisia osia huoltoihin liittyen joita saa normaalista varaosaliikkeestä, kuten öljynsuodattimet ja hihnat. Viritysosia mm. Kaemna (saksa).

3) Mulla ei ole koskaan ollut mitään varsinaista huolto-ohjelmaa. Hihnat vaihdetaan ja venttiilit säädetään 10 000km välein ja kaikki nesteet sekä tulpat vaihdan vuosittain (iskareihin olen vaihtanut parin vuoden välein). Kulutusosat tarpeen mukaan. Kauden mittaan sitten mitä rikki menee tai kuluu...
    BMW R nineT -17
    Mahtaisiko tuo opus:
    http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3290

kuitenkin piisata - onko nuo vanhemmat -91 - 96 ducatit kuinka samanlaisia tekniikaltaan kuin tuo mun 1999 ?

Sorry jankutus mutta ei kehtais maksaa 50E manuaalista joka ei toimi :-)

Tänks anyway, kyllä tää menee väistämättä siihen että ainakin johonkin pisteeseen saakka puretaan tuo mopo itse :-)
    Enpäs ole vielä ekspertti, mutta samanlaista vehjettä jo jonkin aikaa tutkiskellut. Eli näyttäis siltä että ei noissa 10 000 km välein (ja tietty öljyä+suodatinta tihuemmin) tapahtuvissa perushuolloissa tosiaan ole mitään sen ihmeellisempää, samat hommat kuin muunmerkkisilläkin, eli öljyt, suodattimet, yms, sekä perustarkistukset, mutterien ja pulttien kireystarkistukset, ja taisi huoltomanuska mainita remelien lisäksi ilmanputsarin 20 000 välein, tosin sekin lienee normaalia pässinlihaa. Perusosat löytyy tosiaan mp-liikkeistä tai autotarvikeliikkeistä ja Hailacilta, sekä tietty ulkomailta. Itse ostin 10tkm perustarpeet mp-liikkeestä, kun laiska olen.

Tuo -99 taitaa olla kaasarikone (vai onko?), joten ainoa 'hankalampi' homma on ehkä se venttiilivälysten tarkistus ja säätö, jota ei äkkinäinen heti osaa, ainakaan ilman hyvää manuaalia ja/tai desmodronian maisterin neuvoja. Sen voi teettää asiansa osaavassa D-huoltoliikkeessä, mutta tuntiveloitus tietty maksaa ja aikaa menee päivä, pitää olla kylmä kone kun venttiilejä tutkitaan/sorkitaan.
    Remmien vaihto on helppo homma, helpommalla pääsee kuin esim. rivinelosen nokkaketjun ja kiristäjän kanssa. Yksi pieni harmi, mutta siis pelkästään harmituksen lähde on noissa FF-malleissa se että katteen joutuu ruuvaamaan auki aina kun öljyä vaihtaa/lisää. No, tuleepahan putsattua kolot samalla.
    Kiitokset.

Ajattelin tuosta Ducatin manuskasta tuon huoltovälihässäkän tehdä selväjärkiseksi suomenkieliseksi html-taulukoksi niin siitä ottaa tolkkua, joku siitä voisi jopa hyötyäkin.

On kyllä lievästi sanottuna arseesta tuo Ducatin oma "Owner's manual" - ei tuosta ota mitään tolkkua kun joka kolmas palsta englantia, saksaa ja italiaa sekaisin
  7.  
    Lainaa kirjoitti
    On kyllä lievästi sanottuna arseesta tuo Ducatin oma "Owner's manual" - ei tuosta ota mitään tolkkua kun joka kolmas palsta englantia, saksaa ja italiaa sekaisin
    Ainakin noissa tämän vuosisadan vehkeissä on erikieliset osiot erotettu toisistaan kokonaan, joten tolkun saa paljon helpommalla. Kannattais varmaan huuveroida Ducatin kansainvälisiltä sivuilta esim. SS750/900 -manuska pdf-muodossa, siitä saa varmaan apuja ainakin perusasioissa.