Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Tuo öljypään 5-vaihteinen laatikkohan ei mikään kovin hienostunut ole. Sen kaikki tietävät. Onko kokemuksia, saako tuosta jollain tietyllä öljyllä yhtään pehmeämpää. Itse olen noissa pitänyt Mobil HD'tä.
    <p>2002-2014</p>
    Ei ole 6-lovinenkaan ainakaan samalla Mobililla. Muuta öljyä en ole koskaan edes kokeillut. K-sarjalaisessa käytin myös perämoottorin kulmavaihdeöljyä kun oli sopivaa ja ihan samalla tavalla toimi.

Miksiköhän 6-lovinen piti tehdä kun vääntö riitti hyvin vähemmillekin vaihteille?
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Hävettää tunnustaa, mutta laitoin Hong Kong -tavarahelvetissä videolla mainostettua lisäainetta cruiserin laatikkoon. Olin vaihtanut öljyt aikaisemmin johonkin speksit täyttävään huoltiskamaan, mutta tuli mielestäni huonommaksi, joten päätin koittaa tuota. Videossa pyörii eri painoja ja näyttää kuluvan vähiten tuolla mömmöllä. En nyt millään muista mitä se oli, mutta sieltä öljyhyllystä varmaan löytyy vieläkin. Semmoinen pitkulainen tuubi.

Yllätyin vaikutuksesta. Vaihteet sujahtelevat päälle paljon paremmin ja loota toimii tosi hienosti ja pehmeästi. Tuosta innostuneena laitoin samaa mömmöä myös perään. Myös perä tuli hiljaisemmaksi ja pehmeämmin toimivaksi.

Olipas fiksu raportti.

Nyt kaikki ostamaan pitkulaisia tuubeja Hong Kongista.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Touko. 27 2005,10:13) kirjoitti
    Yllätyin vaikutuksesta. Vaihteet sujahtelevat päälle paljon paremmin ja loota toimii tosi hienosti ja pehmeästi. Tuosta innostuneena laitoin samaa mömmöä myös perään. Myös perä tuli hiljaisemmaksi ja pehmeämmin toimivaksi.
    Miten äänekäs ja kankeasti toimiva onkaan cruiserin perä jos se voi tulla vielä hiljaisemmaksi ja pehmeämmin toimivaksi?

R 1150 R:n perän toiminta ei ilmoittele mitenkään itsestään, kun laakerit on kunnossa. Se vain toimii.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Kyllähän tuo jossain vauhdissa vähän ulisee. Enemmänkin taitaa moottorijarrutuksessa päästää ääntä. Alle 50t. ajettu, joten tuskin siinä vielä laakerivikaa on.
    Dixi et animam levavi
    Itse olen saksalaisten foorumien mainoksen uhri ja vaihdoin taannoin Castrolin MTX 75W140 synteettiset öljyt K1200RS:n vaihteistoon ja perään. En ole tuota joutunut katumaan.
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
    Lainaa (r1150r @ Touko. 27 2005,12:42) kirjoitti
    R 1150 R:n perän toiminta ei ilmoittele mitenkään itsestään, kun laakerit on kunnossa. Se vain toimii.
    Bokseriässän laatikko ja perä -paketti sanoo pehmeän klak -äänen vetosuuntaa vaihdettaessa. Siis ei kun laitetaan pakki päälle vaan kun päästää kaasun ja kun taas kääntää kaasua auki... Samoin nelosvaihteella kuuluu enemmän viuhunaa kuin muilla vaihteilla. Pyörällä on ajettu 36 tkm, muilla kuin moottoriöljyillä on ajettu nyt 16 tkm, joten saattaa seuraava vaihto hiljentää ääniä hieman.

Mutta siellä on ääntä missä on liikettä.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Täytyypä koittaa tuota Castrolia seuraavaksi, kun ne sakemannit varmaan enemmänkin ovat kokemuksia keränneet. Tuo öljyn vaihto ja määrä ei kumminkaan kumoinen erä ole, joten parasta vaan kehiin.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (oldfart @ Touko. 27 2005,13:11) kirjoitti
    Itse olen saksalaisten foorumien mainoksen uhri ja vaihdoin taannoin Castrolin MTX 75W140 synteettiset öljyt K1200RS:n vaihteistoon ja perään. En ole tuota joutunut katumaan.
    Kukas tuota myy? (pääkaupunkiseudulla).... Suattais vaikka piruuttain kokeilla...
    <p>2002-2014</p>
    Allright
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
    Lainaa (ek@ @ Touko. 27 2005,16:28) kirjoitti
    Täytyypä koittaa tuota Castrolia seuraavaksi, kun ne sakemannit varmaan enemmänkin ovat kokemuksia keränneet. Tuo öljyn vaihto ja määrä ei kumminkaan kumoinen erä ole, joten parasta vaan kehiin.
    No onko se Castrol sitten parempi kuin Mobil. Kuka ratkaisee? Nuo äänihommat varsinkin kun on sellaisia, että sitä kuulee tai sitte ei miten haluaa ja öljyn paremmuttaa ei ainakaan korvakuulolta ratkaista. Molemmat ovat kai ainakin erittäin hyviä öljyjä.

Perän iso laakeri meni 55 tkm:ssä mutta öljyllä oli tuskin merkitystä varsinkin kun sitä sentään oli. Samalla Mobililla K 75:n perä kesti minulla 102 tkm eikä ole tiettäväst senkään jälkeen, kahdeksaan vuoteen. korjattu.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Mutu-hommiahan nuo ovat. Siksipä meinasinkin itse kokeilla. Rahallinen investointi kun ei kovin merkillinen ole. Soon nää öljyhommat kyllä varmaan yksi eniten mielipiteitä nostattavista ja uskomuksia viljelevistä "tieteenhaaroista". Kuka vannoo minkin käärmesalvan nimiin...

Ehkä tuo Mobil HD:n kokeilukorvaus menee myös tähän "kivaa-puuhata-pyörän-parissa" osastoon...
    <p>2002-2014</p>
    Omassa gessussa laatikossa on Castrolin Differential SAF-XJ,
    sae 75W-140 GL-5. Toimii hyvin. Kokeilkaa!!!
  14.  
    Motulilla on molybdeenivahvistettua vaihteistoöljyä "äänekkäisiin" laatikoihin, kannattaa kokeilla sitä. Ei se ainakaan lujempaa alkanut niillä ujeltamaan