En nyt pikasella vilkasulla löytäny samaa aihetta joten kysästääs nyt eriksee...
Elikkäs. Mulla on kawasaki ZX-7R vm.02 ja isällä on kawasaki ZZR 500 vm.91. Molemmissa vekottimissa vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle vaihteisto rusahtaa ikävän kuulosesti ja menee vähän nihkeesti vaihde sisälle, ainakin ZX-7R:ssä jos polkasee vaihteen nopeesti sisään se saattaa potkaista takasin ja jos taas rauhallisesti niin se rutisee kovasti. Onko muilla samaa "vikaa"/ ominaisuuta omissa kawoissa? Muuten vaihteet menee silmään ihan mukavasti.
Kawa ZX-7R vm.02
kuuluu asiaan! ei sole kawasaki jos se ei rutise!
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Siihen lopputulokseen me ollaan isä papan kanssa tultu että se on se ominaisuus eikä vika
Ei riemulla rajaa ku kawasakilla ajaa![]()
Kawa ZX-7R vm.02
Rutisee ja menee ainakin 800 väinössä. En ole asia antanut häiritä, kun en tiedä paremmastakaan.
- PER ASPERA AD ASTRA -
ZX-7R -00. 1->2 ei rutise. Ilman kytkintä vaihdettu lähes aina, tosin toimii ilman kytkintä paremmin kun kytkimen kanssa. Koneessa Teboil Superbike 10w-40. Kokeile sillä seuraavaksi.
http://www.teboil.fi/Product....55;4416
Samasta öljystä on vissiin nykyään 15w-50 versiokin.h
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mulla on taas sellaisia kokemuksia, että Kawasakien vaihteisto pelittää kohtuullisen napakasti ja äänettömästi. Ainakin verrattuna Yamahan aika raskaaseen vaihteistoon. Mene ja tiedä...![]()
Pyöränä on kuukauden vanha ylivuotinen zzr600 ja aivan samaa se mullakin tekee. tiedä sitten mistä johtuu.
Kawasaki zzr600
GPZ 900 R, kasikutonen. Rusahtaa isommalle vaihdettaessa. Eikä loppunut rusahtelu vaikka syöksytin uutta palikkaa kytkimeen (työ- ja pääsylinterit, kytkinlevyt, letkut). Pienemmälle vaihtuu ilman isompia räsähdyksiä, varsinkin jos antaa hieman hanaa välissä.
ZX-9R, ysivitonen, viikko sitten haettu. Kuvittelin, että toimisi kytkin/vaihteisto nohevammin kuin wanhassa... juu ei. Aivan samalla tavalla rusahtelee. Johtopäätös: se on ominaisuus, ei vika!
![]()
Vaihteet menevät kyllä mun kuussatkussa hyvin päälle, mutta hiljaisiksi niitä ei voi haukkua. Tosin täppiin saakka kahvasta väännettäessä saa vaihtaa huolellisesti, jotta loksahtaa nätisti sisään. Uusilla öljyillä tuntuisi toimivan syksyistä paremmin.
1-2 rutisee myös mun zxr:ssä.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Kuin myös. Välillä jos huolimattomasti nostaa vaihdinta niin jää tyhjälle, joka on älyttömän noloa kun nostaa kierroksia mutta mitään ei tapahdu(jukepoksi @ Touko. 26 2005,23:36) kirjoitti
![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
zzr-600 60tkm ajettu, rusahti niin perkeleesti ja pomppasi välillä kakkoselta pois > -95 9r, ajettu jotain ja rusahti tosi pahasti kakkoselle > Nyt 11tkm ajettu -02 636, eikä tuntuisi rusahtavan.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
ei rusahtele vaihteet, eikä takkuile.
( jos jossain rusahtelee niin hondassa, luulisi että koko laatikko hajoo).
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
hmmm... minulla rusahtelee vähän joka vaihteella, vaikuttaisi niinkuin kierroksilla olisi jotain tekemistä asian kanssa? Välillä vaihteet menee päälle ettei huomaakaan.
Onko kohtalotovereita?
6r -95
No joo, mitä enemmän jenkaa sitä paremmin menee. Eikös juu? Muuten jotain häikkää...(Puhun siis raakana vaihtamisesta)
Pääasia jotta kovempaa ajettaessa (isoilla kierroksilla) toimii hienosti. Siihenhän tuollaiset mopot on suunniteltu. Kustomilla voi sitten vaikka pysähtyä ja vaihtaa isompaa jos kolistaa liikaa
Jake
en tiedä onko sattumaa,mut kolmesta kawasta kokemuksia,tuntuu olevan valvolinen öljyt,kun kiusaa eniten kawan vaihteistoja!(zrx1200,zzr-600,zx6r).castrol korjasi aika paljon.nykyään en kyseisiä mönjiä koneeseeni laita..![]()
Samoin tääl rutisee -95 mallinen 9R, mut eipä tuo haittaa(jukepoksi @ Touko. 26 2005,23:36) kirjoitti
![]()
-04 9R ei rutise, vaan pehmeästi menee jokainen vaihde päälle kumpaankin suuntaan. Öljyinä Shell Advance Ultraa
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Shellin olen itsekin huomannut auttavan vaihdeongelmiin. Paitsi tuskinpa ne noin uudessa vehkeessä muutenkaan rusahtelisi.(Seeber @ Touko. 27 2005,09:12) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Millä tavalla kiusaa? 5 kesää olen käyttänyt Valvolinen Durablendia, kytkin ja laatikko pelaa moitteettomasti. 1. ja 2. vähän kolahtaa, mutta eipä näytä haittaavan. (ZX-10 -88)(teroseppo @ Touko. 27 2005,08:57) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Mulla -99 ysissä Valvolinen mineraaliöljyt ja loota toimii mulla mukisematta/rusahtelematta.
Jokainen kwaakku on selvästikin yksilö - vaihdelaatikkoaan myöten. Onhan meilläkin jokaisella oma ääni, miksei kwaakkujen laatikoilla sitten...
Nonii..tiesin,että niitäkin on,joilla valvot toimii hyvin.Mutta..mutta omakohtaisen kokemuksen faktaa ei voi sivuuttaa! ylim."vapaat" hävis,rusahtelut väheni ja mikä parasta ykkönen ja kakkonen menee päälle jouheammin.Nämä siis minun kokemuksia öljyjen eroista!joten käyttäkää kaikki minkä öljyn parhaakseen näkee...![]()
(Jusupuh @ Touko. 27 2005,12:09) kirjoitti
tuohon tököttiin siirryn kunhan vaan ensin tulee.
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Mulla zzr 600 D. Ykköseltä kakkoselle vaihtaessa rutisee, jos vaihtaessa aikailee. Jos taas vaihtaa hetimiten, kun kytkin on painettu pohjaan, ei rutinaa kuulu. Siis jos kierrokset pääsee vähän laskemaan niin hieman protestoi, mikä käsittääkseni ei kauhean vaarallista ole. Ilman kytkintä vaihtaessa ei rutise.
ooo
-> vaihda ilman. Miksi käyttää?(gpz 500 s @ Touko. 27 2005,20:47) kirjoitti
Jake
Ruuhkassa hieman nykivää on meno, jos ei kytkintä käytä...(uijui @ Touko. 27 2005,21:27) kirjoitti
ooo
[QUOTE= (gpz 500 s @ Touko. 27 2005,21:55)]Isoilta pojilta oon kuullu, jos ei käytä kytkintä varsinkin 1-2, rasittaa laatikkoa todella pahasti.(uijui @ Touko. 27 2005,21:27) kirjoitti
Itellä kolahdellut kaikissa Kawoissa eri öljyillä.
Don´t tread on me!
Jooo sen verran viel,et nykyinen 12är tykkää vaihtaa paremin ILMAN kaasun löysäystä,josta tuleekin sit hieno maisemahawaji..Cöljy tappaa vittuilut!!