Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Moi!
    Olen ostamassa CBR 1000 F vm.97, ajettu n.70tkm. Pyörä on tosi siisti ja tuntui muutenkin toimivan tosi hienosti. Mutta kun tulin koeajolta ja pysäytin pyörän, alkoi paisuntasäiliöstä tulla nestettä ulos, en tiedä kuinka paljon, mut kyl siitä aika lätäkkö jäi. Myyjä selitti sen ylitäytön piikkiin.Tein sitten vielä uuden lenkin, ajoin noin 80km ja tullessani takaisin sama juttu. Sovittiin sitten, että liikkeen remonttimiehet tutkii pyörän ja palataan sitten asiaan.Nyt kun soitin sinne, sieltä sanottiin, että vika oli juuri siinä missä he arvelivatkin.
    Mun tuurilla siinä on kuitenkin joku kansiongelma. Eli kannattaako kyseinen pyörä unohtaa, vai voisiko asia olla niin kuin he antavat ymmärtää? Onko vastaavia kokemuksia kellään?
    Suzuki A100
    Suzuki GT250
    Honda VF 750F
    Honda CBR1000F
    Yamaha virago 1100
    Honda CBR1000F
    Suzuki GSX 600F
    Suzuki Gsx 1300R
    Suzuki Gsx 1300R gen2
    Suzuki GSX1400
    Harley Davidson flstci
    Kawasaki VN 1700
    Honda ST1300A
    Honda GL1800
  2. #2
    Eli olet liikkeestä ostamassa?

    Siinähän on silloin se 6 kk "takuu", joten siinä mielessä vähän huolettomampi juttu. Tottakai se sitten ahistaa jos pyörä menee pitkäksi aikaa pajalle, mutta luulisi että ne ei liikkeestäkään anna tietoisesti paskana olevaa laitetta eteenpäin, varsinkin kun tietävät että olet tuon "vian" tiedostanut. Kuitenkin sen joutuvat korvaamaan, jos sieltä jotain oikeasti sökönä.
  3. #3
    jos lämmöt nousi kovasti,ajon aikana voisi vika olla jumissa olevassa termarissa, mut voipi olla kyllä kansipahvikin risa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  4. #4
    Lainaa (mopokuume @ Touko. 26 2005,11:36) kirjoitti
    jos lämmöt nousi kovasti,ajon aikana voisi vika olla jumissa olevassa termarissa, mut voipi olla kyllä kansipahvikin risa.
    Se siinä olikin ihmeellistä, ettei lämmöt noussu ajon aikana, se oli koko ajan siellä normaalin alueen aika alkupäässä. Paikoillaan käydessä se alkoi nousta ja vähän yli puolen välin jälkeen alkoi flekti toimimaan ja lämpö laskea. Vettä sieltä kyllä sitten tosiaan hiukan tuli yli, ajattelin ensin, et jäähdyttäjän korkin tiiviste voisi falskata tai termostaatti ei aukea kokonaan.
    Suzuki A100
    Suzuki GT250
    Honda VF 750F
    Honda CBR1000F
    Yamaha virago 1100
    Honda CBR1000F
    Suzuki GSX 600F
    Suzuki Gsx 1300R
    Suzuki Gsx 1300R gen2
    Suzuki GSX1400
    Harley Davidson flstci
    Kawasaki VN 1700
    Honda ST1300A
    Honda GL1800
  5. #5
    Wänkä lämpömittari jos "normaalilämpö" hyvä että viisaria väräyttää ja jo asteikon 1/2-välissä käynnistyy flekti

    No mutta eikös pumppu ole alhaalla, termari ylhäällä ja paisari termarin & syylarin välissä Eli vaikka termari olisi kuinka tukossa ei sen pitäisi paisarista nesteitä puhallella. Oikeastaan ainoat vaihtoehdot nesteen ulospuhallukselle ovat:
    - lämpölaajentuma = liian täynnä oleva systeemi
    - kaasumuodostus systeemissä = keittäminen tai kansipahvi sökö

    Homma on periaatteessa helppo tarkistaakin käyttämällä mopoa paisarin korkki auki jonkinaikaa. Ilmakuplat viittaisivat vaihtoehtoon II ja tuskin se neste nyt ihan niin kuumaa tuossa vaiheessa on => vaihtoehto II B

    Yksi ihan uffoarvaus voisi tietty olla tukoskin syylarin puolella Joskus kallis syylari on saanut kivestä = reikä joka on sitten koti-keinoin paikattu = tukittu syylari tuolla "paikkauksella" ja koneen lämmetessä termari on täysin auki => maksimaalinen nestevirtaus jota syylari ei kerkiä päästelemään lävitsensä => painetta yläpäähän joka sitten purkautuu paisarin kautta. Tosin tämä kyllä sitten näkyy nesteiden nopeana katoamisena kun tuo lämpölaajenema pitäisi lopetella ruikkimisensa viimeistään säiliön mitta-asteikon välille
    - Pyörä myyty jo pois -
  6. #6
    Lainaa (juice67 @ Touko. 26 2005,11:28) kirjoitti
    Moi!
    Olen ostamassa CBR 1000 F vm.97, ajettu n.70tkm.
    vaikka ei liitykkään asiaan, niin voiko kysyä paljonko tuollaisella pyörällä pidetään hintaa. Nimittäin ittelläni on samanikäinen mutta jonkun verran enemmän ajettu ja ois jossain vaiheessa tarkoitus myydä, tai sitten antaa vaihdossa.
    Honda CBR1100XX
  7. #7
    Lainaa (CebariTonni @ Touko. 27 2005,10:44) kirjoitti
    Lainaa (juice67 @ Touko. 26 2005,11:28) kirjoitti
    Moi!
    Olen ostamassa CBR 1000 F vm.97, ajettu n.70tkm.
    vaikka ei liitykkään asiaan, niin voiko kysyä paljonko tuollaisella pyörällä pidetään hintaa. Nimittäin ittelläni on samanikäinen mutta jonkun verran enemmän ajettu ja ois jossain vaiheessa tarkoitus myydä, tai sitten antaa vaihdossa.
    Siinä on pyyntihinta 7900 €
    Suzuki A100
    Suzuki GT250
    Honda VF 750F
    Honda CBR1000F
    Yamaha virago 1100
    Honda CBR1000F
    Suzuki GSX 600F
    Suzuki Gsx 1300R
    Suzuki Gsx 1300R gen2
    Suzuki GSX1400
    Harley Davidson flstci
    Kawasaki VN 1700
    Honda ST1300A
    Honda GL1800
  8. #8
    Lainaa (HiTec @ Touko. 26 2005,15:34) kirjoitti
    Wänkä lämpömittari jos "normaalilämpö" hyvä että viisaria väräyttää ja jo asteikon 1/2-välissä käynnistyy flekti
    Moi!
    Kiitoksia vinkistä.Täytyy käydä siellä liikkeessä ja käytellä sitä ilman korkkia ja seurata tilannetta. Jos siltä näyttää, et alkaa kuplimaan jätän kaupanteon sikseen kunnes vika on korjattu ja katson sitten uudestaan ellei ole tullut tehtyä kauppoja jossain muualla. Kesä on lyhyt ja kunnon ajokelejä on usein aika vähän, ettei oikein viitsisi odotella pyöräkorjauksia. Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
    Suzuki A100
    Suzuki GT250
    Honda VF 750F
    Honda CBR1000F
    Yamaha virago 1100
    Honda CBR1000F
    Suzuki GSX 600F
    Suzuki Gsx 1300R
    Suzuki Gsx 1300R gen2
    Suzuki GSX1400
    Harley Davidson flstci
    Kawasaki VN 1700
    Honda ST1300A
    Honda GL1800
  9. #9
    Lainaa (juice67 @ Touko. 27 2005,11:59) kirjoitti
    Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
    No pääasiahan loppuen lopuksi on että se flekti käynnistyy, näytti mittari sitten mitä tahansa Mutta noin yleensä mittarin viisarin pitäisi kyllä nousta aika lähelle punaista ennen flektin pörräämistä - ylikuumenemissuojahan se flekti on eikä varsinainen jäähdyttäjä. Tietty jos systeemiin nakkaisi oikean lämpömittarin mukaan, niin saisi käsityksen ihan asteina mikä on käynnistymisen raja - onko vikaa flektin anturissa vai lämpömittarin puolella. Vian "vakavuus" on kuitenkin enempi kauneuspuolella (=ominaisuus?) kuin mihinkään toimintoon vaikuttavana
    - Pyörä myyty jo pois -
  10. #10
    Lainaa (juice67 @ Touko. 27 2005,11:59) kirjoitti
    Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
    Minulla kans alkaa jossain siinä 3/4 mittarialueen kohdalla flekti käymään, kuitenkin aika loppupuolella.

    Jos et ole saanut mopoa ostettua vielä heinäkuun puoleen väliin niin minulta vapautuu silloin kesälomareissun jälkeen mopo.



    Honda CBR1100XX
  11.  
  12. #11
    Lainaa (CebariTonni @ Touko. 27 2005,14:10) kirjoitti
    Lainaa (juice67 @ Touko. 27 2005,11:59) kirjoitti
    Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
    Minulla kans alkaa jossain siinä 3/4 mittarialueen kohdalla flekti käymään, kuitenkin aika loppupuolella.

    Jos et ole saanut mopoa ostettua vielä heinäkuun puoleen väliin niin minulta vapautuu silloin kesälomareissun jälkeen mopo.
    Moi!
    Kiitos tarjouksesta, mutta kävin kuin kävinkin sitten tänään hakemassa hondan kotiin. Kyllä nyt kelpaa pienen suzuki-harharetken jälkeen
    Suzuki A100
    Suzuki GT250
    Honda VF 750F
    Honda CBR1000F
    Yamaha virago 1100
    Honda CBR1000F
    Suzuki GSX 600F
    Suzuki Gsx 1300R
    Suzuki Gsx 1300R gen2
    Suzuki GSX1400
    Harley Davidson flstci
    Kawasaki VN 1700
    Honda ST1300A
    Honda GL1800