Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Niin eli otsikko jo kertookin kysymyksen, eli käytättekö kytkintä kovissa kiihdytyksissä? Meinaan kiihtyy vaan tasasemmin ilman kytkintä... Ja onko haittaa jos ei käytä kytkintä? Ja pyörä oli kawan 10R -05
  2. #2
    Jaa mä en oo varmaan kovin kovaa sit kiihdytellytkään kun aina kytkintä käytän. Kai se on käytettäväksi tarkoittettu kun kerran on vakiovarusteena? *
    Ei vaiskaan, kyllä kai mopon tekniikka aika kovaa rynkytystä kestää, voi tulla jotain kulumista ajan myötä...itse en kyllä halua mopoa niin rääkätä
    CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
    "Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
    "Rakasta, kärsi ja kaadu"
    "Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
  3. #3
    Kyyl mä nyppään aina vaihtaessa vaikka melko samahan se on kun nopeasti kiihdyttää ja vaihtaa. Tärkeämpää on se kaasun kevennys ennen vaihtoa niin ettei vaihtohetkellä ole veto päällä.
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  4. #4
    Itse vaihdan yleesä ilman kytkintä, mutta kovissa kiihdytyksissä en, koska pelkään että nykäisen vaihdekeppiä väärässä kohdassa kaasun ollessa vielä pohjassa ja sitten tapahtuu jotain pelottavaa kuten mopo keulii tai hajoaa . Ehkä sitten joskus teen toisin kun varmuus tästä vielä lisääntyy. Ei se varmaan hajoa jos vaihtaa oikeassa kohdassa ja ainakin tuolla bomberfoorumilla puhutaan lisäksi pakkovaihtamisesta, jotta pyörän saisi keulimaan vauhdissa *.
  5. #5
    Hitaissa kiihdytyksissähän tuo tuntuu ihan luontevalta vaihtaa ilman kytkintä, ainakin vaihteet menee silmään aivan kuin voita leikkaisi.
  6. #6
    Ei siitä mitään haittaa ole, pieni nosto jalalla ja kyllä se vaihtuu kun sen aika on. Aika runnomista jos haluaa väärässä kohdassa pykältää. Mä meen vähän fiiliksen mukaan, yleensä kyllä aina tulee vaihdettua kytkimellä. Hytitellessä on tosin varsin kätsy vaihtaa ilman, ei tipu keula vaikka painopiste onkin edessä.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  7. #7
    mä ainaki käytän kytkintä mut kaasusta en päästä se on vauhdin surma
    Gsxr-1000 K6
  8. #8
    eipä siinä loppujenlopuks hirveesti aikaa kulu kun opettelee sen kytkimen käytön kunnolla
    Ite ainakin käydän aina kytkintä, mutten pahemmin kaasua päästä jos täysiä kiihdytän. Se alkaa käymään niin äkkiä ettei tos omassa naulimossa ainakaan niin hirveesti kierrokset ehdi nousemaan..
    Pieru kertoo paskan laadun
  9. #9
    Joskus tulee näin tehtyä, eli vaihteet raakana silmään. Varsinkin enskapyörällä soratiellä omaa kovaa ajettaessa tämä oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
  10. #10
    Hmm.. eiks kytkin oo tarkotettu liikkeelle lähtöön. itte vaihtelen noilla
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  11. #11
    Kyllähän noi tullee nosteltua ilman kun kovvaa kiihyttää, vaan muuten yleensä kytkimen kera. Eikä Sutsuki tykkää kummastakkaa tyylistä kyttyrää.
  12. #12
    mitä!!!
    Nappi vaihteet???
    mistä tollasia saa?
    tai ehkä olis parempi kysyä paljollako tollasia saa?
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  13. #13
    Lainaa (cb-61 @ Heinä. 12 2005,19:00) kirjoitti
    mitä!!!
    Nappi vaihteet???
    mistä tollasia saa?
    tai ehkä olis parempi kysyä paljollako tollasia saa?
    Pakko saada samanlaiset...
    Ai prkl ku olis komiat!!!
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  14. #14
    Lainaa (pale78 @ Heinä. 12 2005,18:13) kirjoitti
    Kyllähän noi tullee nosteltua ilman kun kovvaa kiihyttää, vaan muuten yleensä kytkimen kera. Eikä Sutsuki tykkää kummastakkaa tyylistä kyttyrää.
    miun sukisuki oksensi mennä viikolla 2-vaihteen rojut lohkon läpi kartanolle ku hytittäessä nakkas aina kuivan kakkosen sisään.. no on sil jo 75000 ajettu et se vähä selittää mut hauskaa oli niin kauan ku sitä kesti... nyt on sit 5-vaihteine matkalehmä.. ja etupyöräki tulee jo satases kenttään ku ei jaksa siit lähtee kolmosel jatkaa... meleko mopo
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  15. #15
    Lainaa (kst @ Heinä. 12 2005,18:01) kirjoitti
    Hmm.. eiks kytkin oo tarkotettu liikkeelle lähtöön. itte vaihtelen noilla
    Siis miten noi toimii ja paljo kustantaa? Onko millainen asennus??
  16. #16
    Lainaa (GIXXXERI @ Heinä. 13 2005,13:18) kirjoitti
    Lainaa (kst @ Heinä. 12 2005,18:01) kirjoitti
    Hmm.. eiks kytkin oo tarkotettu liikkeelle lähtöön. itte vaihtelen noilla
    Siis miten noi toimii ja paljo kustantaa? Onko millainen asennus??
    vihreestä isompaa ja punaisesta pienempää..
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  17.  
  18. #17
    Lainaa (suski750-f @ Heinä. 13 2005,13:31) kirjoitti
    Lainaa (GIXXXERI @ Heinä. 13 2005,13:18) kirjoitti
    Lainaa (kst @ Heinä. 12 2005,18:01) kirjoitti
    Hmm.. eiks kytkin oo tarkotettu liikkeelle lähtöön. itte vaihtelen noilla
    Siis miten noi toimii ja paljo kustantaa? Onko millainen asennus??
    vihreestä isompaa ja punaisesta pienempää..
    Oikein aavistettu

    Toimii sanoisinko täydellisesti, voit vaihtaa täyskaasulla ylöspäin alas kolme alinta kytkimellä vähän jeesaten. Ja mikäli pyöräsi omaa *luisto kytkimen niin niitäkään kikkoi ei tarvi.

    Tossa lisää http://www.proshift.co.uk/proshift.php

    Suomessa myynti ja asennus Viaber OY

    Hmm.. se paskempi juttu, se hinta n.2 ke

    Asennus helppo toimitetaan asennus osilla senkun pulttaat kiinni ja kytket neljä johtoo virta, maa, sytkän katko. Helpoo kuin puuron syönti



    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *