Onko ihmisillä kokemusta edellä mainitusta kypärästä?
Erehdyin ostamaan tuollaisen toissaviikolla ja voin sanoa olevani pettynyt. Kypärä vetää/pitää otsan kylmemmillä ilmoilla täysin jäässä.
Onkohan kyseessä jokin maanantaikappale vai onko X-spiritin idea tosiaan se, että se on luukut kiinni ja visiiri tiukkana tuollainen tuulitunneli, vai onkohan yläventtiileissä tapahtunut valmistusvirhe...
Parilta tyypiltä olen kuullut, että kypärä on tiivis sillon kun siinä on luukut kiinni (näinhän homman pitää toimia).
Edellinen shoei lähti liki vastaavasta syystä takaisin kauppaan. Siinä oli valmistusvirhe...
Näkemyksiä/kokemuksia? =)
"Enpä ole omassani moista ominaisuutta huomannut."
Eipä kaverikaan joka osti samalla kerralla identtisen, kokoa pienemmän. Pyörän tyypillä ei ole merkitystä. Nakussa ja kyykyssä, molemmissa pirullinen kylmä veto keskelle silmien väliä...
Todella raivostuttavaa!![]()
![]()
Jos pistän käden leuan kohdalle, viima vähenee... Vastaavasti jos avaan leukaröörin, viima suoraan otsaan vähenee silloinkin...
Ei minunkaan kyllä noin toimi, eli jos luukut kiinni, niin ei kyllä pitäisi kauheasti vetää mistään !
Ei muuta kuin kauppaan ja kokeile toista samanlaista...
Itse olen äärettömän tyytyväinen Spirittiini, enkä vaihtaiisi sitä aivan helpolla pois. Ja se tuli vieläkin paremmaksi, kun ruuvasin siihen Whisper stripin, josta on juttua muualla varusteiden puolella...
Spiritti täälläkin ja en kyllä ole kyseistä ongelmaa havainnut vaikka täällä Oulussa on/oli kylmä.
Liekkö käyttäjä turhan herkkä tai potassa vikaa![]()
GSX-R -13
Bussi -08
Bussi -07
XX
MZ
"Liekkö käyttäjä turhan herkkä tai potassa vikaa(Simprider @ Touko. 26 2005,08:26) kirjoitti
"
No siis jos HJC:n halpismalli on täydellisen tiivis ja edellinen Shoei oli vuodelta 98 (jonka vaihdoin tuoreemaan juuri väljyyden ja kasvaneen vedon vuoksi) ja tuo pakasta vedetty on tuulitunneli x 2 nuo kaksi, niin kyllähän se kypärässä se vika on oltava...
![]()
![]()
Kannattaa tarkistaa, ettei otsaventtilin väliin ole jäänyt valupursketta, joka estää sen täydellisen sulkeutumisen, eli otapa irti tai pyydä liikettä tarkistamaan. Ko. kypärä on Shoein huippumalli ja laadultaan normaalisti loistava.
Leukaverho rauhoittaa liian ilmavirtauksen, joten jos sitä ei ole asennettu, voi osa-apu löytyä siitä.
t. Shoppilaiset
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
No, tee kunnon testi, eli teippaa kaikki räppänät umpeen ja jos vielä vetää niin äijässä vika
Mulla on Z-One ja fasu 600, erittäin pienestä kiinni ilman pyörteily naamassa vaikka räppänät kiinni, eli kun pään asentoa muuttaa alas tai ylös niin vaikuttaa todella paljon siihen tuuleen kypärän sisällä. Johtuu lienee omasta pituudesta, fasun pleksin korkeudesta ja ties mistä.
Se leuka verho lopettaa kyllä pyörteilyn kypärän sisällä, mutta
tekee jotenkin tukalaksi olon kun pysähtyy.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Terve! Minulla on ollut X-11 (=X-Spirit) pari vuotta. Ostin sen lähinnä keveyden ja istuvuuden vuoksi. Sehän on kisakypärä, jossa ilman kierto on pyritty saamaan hyväksi, joten ehkäpä on olemassa monta vedottomampaa kypärää. Itse olen kyllä hyvin tytyväinen ko. kypärään - eikä vetokaan erityisesti häiritse.
"ko. kypärään - eikä vetokaan erityisesti häiritse."(2 or 4 @ Touko. 28 2005,00:57) kirjoitti
Siis kyllähän siitä on lähettävä jokaisessa kypärässä (ja erityisesti tässä hintaluokassa), että kun räppänät on kiinni, ei kypärä ole tuulitunneli vaan tiivis ja kun räppänät on selkosellaan, saadaan kypärään vetoa, jos muu logiikka olisi käytössä, niin varmaan räppänöiden sulkuluukkuja on turha kypäriin laittaa?!... Näin ovat aiemmat kypäräni toimineet - shoeit aivan yhtälailla.
Joka tapauksessa, oma pottani jätin myyjälle viime viikolla. Saavat ihmetellä siellä keskenään. Reklamaatiopaperia täytellessäni jonossa oli kaveri joka kertoi oman tuttavansa ostaneen juuri prikulleen saman potan liikkeestä ja valitti samaa ongelmaa. Keskelle otsaa tuulee ja pahasti, vaikka räppänät on kiinni...
![]()
![]()
Seurataan siis mitä tapahtuu![]()
Ite ostin Shoei XR-1000:n vuosi sitten keväällä ja kyllä se on alusta asti vetänyt pitkin naamaa() , räppänät kiinni tai auki. Auki kun pistään niin viilenee pää kivasti, nokan alla olevan räppänän jos pistää kiinni niin huurtuu herkästi. Siinäpä ne kiinni/auki erot ovat. Joka tapauksessa ilmavirta käy koko ajan naamalle ja siihen tottui. Ajattelin, että joku helvetin "rata"kypärien ominaisuus. Tänään vaan on ko. syystä flunssa kun eilen tuli kolmisensataa kilsaa päästeltyä viileämmässä. Niin ja on se leukarätti mikä lie kans. Ja nakupyörä, tietty. Ajellessa huomaa eron jos peittää kädellä aukon leuan alta. Seuraavalle pidemmälle reissulle teippaan kypärän jeesusteipillä leuan kohdalta umpeen ja otan vasta määränpäässä pois...
Ja joo se whistler/whisper strippi pitää varmaan kans käydä hakeen, jos vaikka ei tarttis eareja vähän väliä lykkiä korviin.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987