Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Onko kukaan muu arvon trumpetisteista kiinnittänyt huomiota triplen etujarruun ja varsinkin jarrukahvan löysähköön tuntumaan? Kyllähän pyörä pysähtyy, mutta kahvaa saa painaa melkein stongaan saakka. Meinasin vetää nenälleni, kun kokeilin kaverin Milleä viikonloppuna. Millen Brembot nappasivat kiinni heti kun kahvasta vähänkin painoi.
    Pitäisikö kokeilla toisia paloja tai sitten ilmailla jarruja? Luulisi että moiset radiaalihärpäkkeet olisivat hieman tunnokkaammat.
    Alla on jo kolmas triple, joista tässä uusimmassa ja edellisessä -04 mallissa havaittavissa samaa ilmiötä. -02 mallissa kahvassa oli parempi tuntuma ja "pitoa" heti alkusenteiltä alkaen.

Ja vielä ilmoille sellainen asia pohdittavaksi, että olisiko porukoilla kiinnostusta Triumph-kuskien ratatapahtumaan? Halukkaita järjestäjiä?

Ajokelejä...
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Ilmaamalla ainakin iteltä ongelmat poistuivat. Oma mopo on S3 -03:n ja siinä oli etujarruissa ilmaa jo uutena. Sitten kun ekan kerran ilmasin jarrut, niin huomasin kuinka paskat ne oli uudesta saakkaa sen ilman takia olleet...

Ratapäivät kiinostaa aina, pitäis vaan porukalla sopia, että kuka tulee 100% varmasti paikalle. Sit joku varaa radan ja kustannukset jaetaan porukan kesken (ja mielummin maksetaan etukäteen, niin ei jää kenellekkään persnettoo). Sillainhan se käy! Kiinnostaisko mestari Newmania järkätä??

Ps. Eikös -02 ja -04 malleissa ole täysin samanlaiset jarrut&palat??
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa (GFS @ Touko. 25 2005,11:45) kirjoitti
    Kiinnostaisko mestari Newmania järkätä??
    Juu, voidaanhan kaikkea järjestää, mutta mutta.. eikös noita ratapäiviä ole jo ihan liiankin kanssa. Taatusti löytyy jostain tilaa jos haluaa radalle. En nyt näkis että pelkälle Trumpparatapäivälle olis tarvetta. Tälle kesälle tuskin edes löytyy vapaata rata-aikaa, ainakaan viikonloppuisin. Arkena ei taatusti sitte olis paikalla ku pari hassua innokkainta.

Ens kesäks vois kyllä suunnitella jotain spetziaali-Trumppameetinki/ratapäivä/mökkiörvellys yhdistelmähässäkkää.. Jos mulla tota tehotonta mopoa enää ens kesänä on..
    Ducati Diavel Dark
    Lainaa (NewmanRS @ Touko. 25 2005,21:16) kirjoitti
    Jos mulla tota tehotonta mopoa enää ens kesänä on..
    Mitä siä oikein höpäjät, mist sie tuut, oot sie täyel järel? Eikö Daytonassa ole riittävästi potkua?
    Kait musta vaan on tulossa keuliva pelle. Tänään taas kävin dynottamassa ton romun. 133.5hp takarenkaalla. Se nyt ei vielä mua oikeen vakuuta.

Ducati Diavel Dark
    Oon kans tota etujarruu ihmetelly. Ei oo kauheen hyvä se tuntuma ku vipuu saa vääntää loppuun asti ja sit se on viel semmonen melko tunnoton ja pehmee. Toi ilmaa letkuissa on hyvä veikkaus. Se ku tuntuu just silt et siel olis jotai ylimääräst letkuihin päässy. Täytyy koittaa ilmata ne jos tulis paremmiks.
    Jos kyseessä ei ole uus pyörä/jarrupalat niin tuskin kysymys on ilmasta, vaan palojen kulumisesta. Jarrun palautumisenhan saa aikaan puristajan tiiviste. Eli palat kuluu, tiiviste palauttaa männän alkuperäiseen asentoon, matka männästä palaan kasvaa ja näin kahva painuu lähemmäs tankoa.
    Jos jarrun jättää "päälle" joksikin aikaa esim. nippusidettä hyväksikäyttäen niin tiiviste antaa kyllä periksi ja turha välys palojen ja mäntien väliltä poistuu.
    Tämä saattaa auttaa...
    Lainaa (NewmanRS @ Touko. 25 2005,23:20) kirjoitti
    Kait musta vaan on tulossa keuliva pelle. Tänään taas kävin dynottamassa ton romun. 133.5hp takarenkaalla. Se nyt ei vielä mua oikeen vakuuta.
    Mitä sieltä sit pitäis tulla? Eihän mun -02 hirveän paljoa enempää antanut, 155/138hv. Vai meinasitko, että yli 140 tulis takaselta? Voi olla työn ja tuskan takana 140 ylitys. Konetehon kun pitäis lähennellä jo 160.
    Minulla myös samaa etujarrun löysyyttä uudessa triplessä. Jarru kyllä nappaa hyvin, mutta kahvan liikerata on liian pitkä ja tuntuma löysä. Yritin ilmata etujarrua, mutta en onnistuntu parantamaan tilannetta. Käytin perinteistä pumpataan kahvaa - pidetään pohjassa - löysätään ilmaruuvia -menetelmää. Ehkä pitäisi yrittää jotain muuta konstia.

Noista ratapäivistä sen verran, että niitä voi olla todella vaikea saada. Olen yrittänyt parina viime vuonna varata firman moottoripyöräkerholle Ahvenistoa, mutta vuorot on jaettu jo vuoden alussa isommille järjestäjille.

*.m
    Lainaa (veeäm @ Touko. 26 2005,09:14) kirjoitti
    Jos kyseessä ei ole uus pyörä/jarrupalat niin tuskin kysymys on ilmasta, vaan palojen kulumisesta.
    On se varmaan aika uusi, kun ensimmäiset nollavitoset tulivat maahan huhtikuussa eli palat eivät varmaankaan vielä ole pahemmin kuluneet.

Joo, mutta vähän löysähkö on täälläkin '05 etujarru. Tosin nyt ~2000km jälkeen tuntuu hieman paremmalta eli kahva säädettynä siihen kädensijaa lähimpään asentoon etujarru on lukossa ehkä 1/3-1/2 kahvan nykäisyllä.

Tosin puristuksen alussa on kyllä edelleen sellaistä löysää tunnotonta aluetta mielestäni vähän liikaa.

Ilmausta alhaalta ylöspäin sillä Bilteman ilmauspurtilolla ajattelin jossakin vaiheessa kokeilla, kunhan ajamiselta maltan.
    Lainaa (Mr. Big @ Touko. 26 2005,09:45) kirjoitti
    Lainaa (NewmanRS @ Touko. 25 2005,23:20) kirjoitti
    Mitä sieltä sit pitäis tulla? Eihän mun -02 hirveän paljoa enempää antanut, 155/138hv. Vai meinasitko, että yli 140 tulis takaselta? Voi olla työn ja tuskan takana 140 ylitys. Konetehon kun pitäis lähennellä jo 160.
    No ehkä just siksi pitäis miettiä vaihtoa.. Tai jospa Trumpalta tulis uus Daytona 2006 kaudelle

Ducati Diavel Dark
    Lainaa (NewmanRS @ Touko. 26 2005,13:10) kirjoitti
    Tai jospa Trumpalta tulis uus Daytona 2006 kaudelle
    Veit jalat, eikun sanat suustani...
    Ilmasin eilen uudemman kerran tripleni etujarrua. Ihan perinteisellä tyylillä hoidin homman, mutta tällä kertaa tein sen antaumuksella ja annoin tulla nestettä ulos reilusti ja käytännössä siis vaihdoin jarrunesteet. Laitoin vielä yöksi nippusiteellä jarrukahvan pohjaan. Olen kuullut, että tämä operaatio tuo viimeisetkin ilmakuplat kapilaari-ilmiön avulla pintaan. Aamulla olikin ihan toinen ääni kellossa, mutta ei se silti ole tuntumaltaan yhtä tarkka kuin entisessä gikserissäni. Ihme homma, että modernissa pyörässä tuollainen on vielä ongelma.

*.m
  14.  
    Ongelma ei ole ilma. Ilmaamalla paranee tuntuma, mutta viikon päästä on taas samanlainen. Saman asia ajaa kun puristaa pihdeillä männät sisään ja pumppaa kahvasta takaisin levyihin kiinni. Ongelma on jarrusatulan mäntien tiivisteissä, jotka vetävät männät irti levyistä. Ongelmaan auttaa kun purkaa satulat ja rasvaa tiivisteet silikonirasvalla.

Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21