Tuli tuossa hankittua Autocom (Active) ja nyt pitäisi saada virtaa ko. vehkeeseen. Manuaalissa suositellaan virta otettavaksi esim. takavalolinjasta (parkki?) mutta BMW:n kohdalla varoitellaan/kielletään ettei näin saisikaan tehdä jos on ABS ja siinä joku takaatulijoiden varoitussysteemi?
1) Voiko R1150R:ssa (-03 ja ABS) ottaa virran takavalosta / liittyykö tähän joitakin riskejä?
2) Jollei, mistä virta kannattaisi ottaa (mieluiten virtakytkimen ja sulakkeen takaa)?
Tuo "takaa-tulijoiden-varoitussysteemi" on ehkä käännöskukkanen / palaneen takavalon korvaava himmeästi palava jarruvalo-härdelli. Eli jos takavalo kärähtää, alkaa jarruvalo palaa himmeästi. Tuo sydeemi ei tällöin toimi, koska vikatilanteen aistiva elektroniikka näkee virtaa jatkuvasti kulkevan takavalon virtapiirin läpi.
Kuten yleensä. Sähkötyöt kannattaa tehdä kunnolla. Releellä, ohjausvirta virtalukon takaa ottaen...
<p>2002-2014</p>
omani kytkin releenavulla akkuun suoraan ja kuten edellisestä kirjoituksestä selviää ohjaus virtalukolta .ja maadoita kunnolla!myös akkuun niin ei ole häiriöaltis .(Ctrl+Alt+Del @ Touko. 25 2005,18:05) kirjoitti
papan vetreyttä lisää hevosvoimat persiin alla