Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Ihan :sta toi Hämeenlinnan MP parkki. Ajetaan kävelytien yli korotetulle nupukkikivi kaistaleelle. Siinä saa vekslata jotta saa jalan sopivaan kohtaan, jotta pyörä pysyy edes pystyssä. Kaistaleen reunassa on vielä todella korkea rotvalli.

    Parasta on se että siinä on vieressä parkkipaikka ja lisäkilpi jolla kielletään MP:n parkkeeraus muualle. Liekö kuitenkaan laillinen kielto.

    Pitäs ruveta porukalla lähettämään noottia HML:n tekniselle lautakunnalle jotta sinnekin saadaan kunnon MP-parkki.



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #2
    Mikä on MP-parkki?
  3. #3
    Niin noh, kai toikin on yksi valittamisen aihe. Mulla ei ole koskaan ollu mitään ongelmia saada pyörää tohon parkkiin. Hyvin on pystynyt ajaan siihen, eikä ole pelkoo, et "jalka"painuu.
    Ai jaa?
  4. #4
    ihan hyvä paikka... ja vielä maksuton
    minulla ei ole ollut ongelmia ko paikassa, vaikka omistankin ison ja raskaan mopon

    mikään ei estä parkeeraamasta kadun varteen, mutta silloin kannattaa maksaa parkkimaksu
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  5. #5
    Lainaa (Sämby @ Elo. 19 2007,14:23) kirjoitti
    Niin noh, kai toikin on yksi valittamisen aihe. Mulla ei ole koskaan ollu mitään ongelmia saada pyörää tohon parkkiin. Hyvin on pystynyt ajaan siihen, eikä ole pelkoo, et "jalka"painuu.
    Mitäs sanot jos kotilokuskienkin pitäis ylittää kaksi korkeaa rotvallia päästäkseen parkkiin. Ilmeisesti heidänkin ois turha valittaa ja he olisivat vissiin mielestäsi näitä samoja turhan valittajia jos valittaisit?

    Mites sitten muuten sateella tuohon parkkeeraus? Pitääkö kenkäsi märillä kivillä. Itse en osaa sanoa koska en ole koittanut hyppiä märillä kivillä MP kengilläni, mutta ajatus ei houkuttele. Ei myöskään märän ja korkean rotvallin turha ylittäminen innosta.

    Täytyy todeta että en ole missään muualla nähnyt noin kurjaa MP-parkkia. Ainakin Porvoossa ja Joensuussa on ihan toisenluokan parkit! Kiitos näiden kaupunkien teknisille lautakunnille!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #6
    Siis hetkonen? Vertaat, että pitäis olla samat olosuhteet, kuin kotilokuskeilla?? Etkö oikeesti meinaa päästä siitä rotvallin yli?? Ja etkö oikeesti pysy prätkäkengillä sateella pystyssä??
    Ok, kyllähän se parempi vois olla,mut MUN mielestä toikin on ihan hyvä.
    Mitä näistä, poiketaan joskus kahveella torilla ja puhutaan jostain muusta.
    Ai jaa?
  7. #7
    Lainaa (Sämby @ Elo. 20 2007,15:17) kirjoitti
    Siis hetkonen? Vertaat, että pitäis olla samat olosuhteet, kuin kotilokuskeilla?? Etkö oikeesti meinaa päästä siitä rotvallin yli?? Ja etkö oikeesti pysy prätkäkengillä sateella pystyssä??
    Ok, kyllähän se parempi vois olla,mut MUN mielestä toikin on ihan hyvä.
    Mitä näistä, poiketaan joskus kahveella torilla ja puhutaan jostain muusta.
    No mikäpä ettei poikettais kahveelle Jussiin. Ja puhutaanpa vaikka siitä kuinka kotilokuskit jaksaa urputtaa turuntien katukivetyksistä.....
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  8. #8
    Lainaa (sky @ Elo. 19 2007,22:28) kirjoitti
    pitäis ylittää kaksi korkeaa rotvallia päästäkseen parkkiin. I
    en ole löytänyt kuin yhden onhan siinä olemassa nämä autoille tarkoitetut "luiskat"... siitä jalkakäytävälle... ja matalan rotvallin yli parkkiin... ei voi olla ylivoimainen suoritus .... kun skootteritytötkin sen hallitsee
    ollaan kiitollisia saadusta edusta... joten
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  9. #9
    Lainaa (pahali @ Elo. 20 2007,23:00) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Elo. 19 2007,22:28) kirjoitti
    pitäis ylittää kaksi korkeaa rotvallia päästäkseen parkkiin. I
    en ole löytänyt kuin yhden onhan siinä olemassa nämä autoille tarkoitetut "luiskat"... siitä jalkakäytävälle... ja matalan rotvallin yli parkkiin... ei voi olla ylivoimainen suoritus .... kun skootteritytötkin sen hallitsee
    ollaan kiitollisia saadusta edusta... joten
    No oispa mukava kuulla motoristityttöjen mielipide ko parkista. Siis Sellaisen jolla on oikea moottoripyörä.

    Okei. Se toinen rotvalli ei ole yhtä korkea, mutta ei se mikään liuskakaan ole, jollaisia on liittymissä.

    Meitsi kumartaa teille moottoripyörän käsittely kingeille ilman muuta.

    En ole muuten tavannut juuri motoristeja jotka eivät mielestään osaisi käsitellä pyöräänsä ja jotka yleensäkään voisivat kaataa pyöränsä.

    Ps. Jalkakäytävä on jalankulkijoille, eikä moottoripyöräilijöille. Luepas ne liikennesäännöt uudestaam
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Mitäs sanot jos kotilokuskienkin pitäis ylittää kaksi korkeaa rotvallia päästäkseen parkkiin. Ilmeisesti heidänkin ois turha valittaa ja he olisivat vissiin mielestäsi näitä samoja turhan valittajia jos valittaisit?
    Ajatko kotilolla talvella? Ei mitenkään harvinaista, että tiehöylän penkka on sotkettu kivikovaksi penkaksi, johon kyllä normikotilon kynnys ottaa kiinni. Kitumaasturit ovat tietty oma lajinsa.

    Entä rotvallinreunoihin ruhjotut aluvanteet? Yllättävän monessa kotilossa oikea etuvanne on kuin rotan syömä.


    Lainaa kirjoitti
    Mites sitten muuten sateella tuohon parkkeeraus? Pitääkö kenkäsi märillä kivillä. Itse en osaa sanoa koska en ole koittanut hyppiä märillä kivillä MP kengilläni, mutta ajatus ei houkuttele.
    Kuinkas parkkipaikan ulkopuolella mukulakivillä kävely? Entä kauppakeskuksen kivilattia entäs pudonneet puunlehdet?

    Kannattaisiko mennä ostamaan kunnolliset kengät?



  11. #11
    Lainaa (lavikainen @ Elo. 22 2007,11:09) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mitäs sanot jos kotilokuskienkin pitäis ylittää kaksi korkeaa rotvallia päästäkseen parkkiin. Ilmeisesti heidänkin ois turha valittaa ja he olisivat vissiin mielestäsi näitä samoja turhan valittajia jos valittaisit?
    Ajatko kotilolla talvella? Ei mitenkään harvinaista, että tiehöylän penkka on sotkettu kivikovaksi penkaksi, johon kyllä normikotilon kynnys ottaa kiinni. Kitumaasturit ovat tietty oma lajinsa.

    Entä rotvallinreunoihin ruhjotut aluvanteet? Yllättävän monessa kotilossa oikea etuvanne on kuin rotan syömä.


    Lainaa kirjoitti
    Mites sitten muuten sateella tuohon parkkeeraus? Pitääkö kenkäsi märillä kivillä. Itse en osaa sanoa koska en ole koittanut hyppiä märillä kivillä MP kengilläni, mutta ajatus ei houkuttele.
    Kuinkas parkkipaikan ulkopuolella mukulakivillä kävely? Entä kauppakeskuksen kivilattia entäs pudonneet puunlehdet?

    Kannattaisiko mennä ostamaan kunnolliset kengät?
    Hei kuule, sä et nyt tajunnu koko juttua?

    Minkä takia talvella hiekotetaan?
    -Tosi mies osaa ajaa/kävellä liukkaalla jäällä.

    Miksi talvella käytetään nastarenkaita?
    -Tosi mies selviää kyllä kesärenkaillakin.

    Minkä takia on olemassa suojateitä?
    -Tosi mies osaa katsoa ympärilleen.

    Minkä takia maantiellä ohituskaistan ja vastaantulevien kaistan välillä on useimmiten suojakaide?
    -Tosi mies pitää autonsa kyllä omalla kaistalla.


    Saanko mä tulla luvan kanssa nauraa räkättämään sulle että oot tosi P*SKA KUSKI, jos joskus satut kaatamaan pyöräs syystä tai toisesta?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #12
    Mulla on ainakin ongelmana sieltä pois pääsy. Parkkiin pääsen ihan hyvin, mut pois en. Oon tälläinen 161cm sulkapäässä oleva naishenkilö ja busalla perraaminen ihan tasaisella asfaltillakin tekee tiukkaa, ku noi varpaan kärjet vain ottaa maakosketuksen. Jotta sellaista...
    -Hayabusa-
  13. #13
    Lainaa (sky @ Elo. 22 2007,14:51) kirjoitti
    Hei kuule, sä et nyt tajunnu koko juttua?

    ...

    Saanko mä tulla luvan kanssa nauraa räkättämään sulle että oot tosi P*SKA KUSKI, jos joskus satut kaatamaan pyöräs syystä tai toisesta?
    Tervetuloa vaan. Vahingonilohan on tunnetusti parasta iloa.

    Kerro nyt kuitenkin sen mystisen MP-parkin sijainti, niin tarkastan paikan viikonloppuna Hämeenlinnaan tullessani.

    Jos se todellakin on sellainen, ettei moottoripyöräilyyn soveltuvilla jalkineilla pysy pystyssä, niin lupaan julkisesti perua sanani. Lisäksi otan asian puheeksi Hlinnan kaupungin kanssa, kun siellä muutoinkin virkani puolesta asioin suht tiuhaan.
  14. #14
    kyseinen mp-parkki on torin "alalaidassa" kotiloparkin ja jalkakäytävän välisellä "korokkeella" puiden välissä...ja oikein liikennemerkeillä merkitty
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  15.  
  16. #15
    Lainaa (sky @ Elo. 21 2007,13:54) kirjoitti
    No oispa mukava kuulla motoristityttöjen mielipide ko parkista. Siis Sellaisen jolla on oikea moottoripyörä.
    Lasketaanko 230kg naku oikeaksi moottoripyöräksi? *
    Kaupungissa käydessäni nuukana ihmisenä käytän tuota parkkia lähes aina, ja täytyy tunnustaa että ei siinä teknisellä puolella ole ihan kaikki olleet täysillä ajatuksessa mukana, mutta kyllä siihen suhteellisen helposti mopon saa parkkiin, ja pääsee pois. Inhottavaa siinä on se että joudut sekä menemään että tulemaan jalkakäytävän yli...
    Nupukiviä en ole kokenut kauhean liukkaiksi jalan alla, ei edes pikkupakkasella. Yleensä moponi käy siinä parkissa maaliskuun ja joulukuun väliaikoina tasaisen epävarmasti...
    Mutta ollaan onnellisia että saatiin tekniseltä puolelta edes tuommoinen kaistale käyttöön, ennen tuota ei ollut mitään "omaa" parkkia *
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä