Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moi,

    Aamulla kun lähdin duuniin, niin havaitsin puolessa matkassa takanakin olevan tyhjä Onneksi sattui huoltoasema siihen viereen ja sain renkaaseen ilmaa ja jatkoin matkaa... Työpaikan parkkipaikallas sitten havaitsin 1-2mm viillon josta ilma tuli pihalle, olen ilmeisesti jonkun lasin tjsp yli ajanut.

    Hain seuraavaksi jotain renkaanpaikkausvaahtoa huoltikselta kun en millään haluaisi vaihtaa melkein uutta takarengasta, sillä kun mahdollisesti vielä tämän kesän ajelisin. Pistin vaahdot tyhjään renkaaseen, ajelin 20km ja sitten laitoin renkaaseen oikeat paineeta ja ilma näyttäisi nyt pysyvän sisällä

    Kysymys kuuluukin seuraavasti: Uskallanko ajelella renkaalla jos tuo ilma vaan pysyy sisällä? Uskallanko luottaa vaahtoon vai olisiko syytä vaihtaa koko rengas? Kyseessä on Kawan 9R ja välillä tulee vauhdikkaastikin ajeltua (suljetulla alueella tietty )
  2. #2
    Näistä on miljoonaan kertaan keskusteltu. Kannattaa käyttää hakua.

    Tiivistetysti sanottakaoon, että omalla vastuulla. Varsin epätodennäköistä se on, että rengas räjähtää tms. Itellä oli pyörä ostettaessa paikattu jollain vaahdolla ja se ei sitten pidemmän päälle vaan oikeen kestäny eli alko vuotamaan ja paineet ei pysyny.
  3. #3
    Kyllä tuollaisen tubeless-kumin pystyy paikkaamaan, viet vaan rengasliikkeeseen, ja pojat hoitavat sen parilla kympillä kuntoon!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  4. #4
    Nyt olen paikatulla renkaalla ajellut reilu tuhannen kilometriä ja hyvin kestää. Mitä nyt silloin tällöin vaahto haluaa tulla ulos, mutta ajolla ja odottelulla reikä on taas pian ummessa. Radalle en kuitenkaan tuolla ole uskaltautunut.

    Onneksi tänään saapuivat uudet gummit
    Desmo Jugend
  5. #5
    Kiitoksia vastauksista. En tosiaan nyt tällä kertaa älynnyt hakua käyttää. Kiva, että silti vastasitte.

    Kyllä mä nyt taidan vetää johtopäätöksen, että varmuuden vuoksi rengas olisi syytä vaihtaa. Harmittaa vaan kun se pallo on miltei uus Mun olis kans jonkun verran tarkoitus radalla ajaa kesän mittaan ja silloin varsinkin renkaiden syytä olla kunnossa. Tuon vaahdon avulla varmaankin selviän nyt muutaman päivän, kunnes saan ajan renkaanvaihtoon.
  6. #6
    Eiköhän tuo paukkupullo ole lähinnä vain että pääsee sieltä keskeltä-ei-mitään nilkuttaen takaisin ihmisten ilmoille. Kunnon paikkaus sitten rengasliikkeessä sisäpuolelta sellaisella "tatilla" ja jo pitää
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Siinä mitään vaahtoa tarvi. Mato vaan renkaaseen karalla (molempia rengasliikkeestä) hännät puukolla poikki ja menoksi. Pitää radalla ja kadulla jos ei runno hirveesti kuituja poikki sitä laittaessaan tai läpimennyt esine ei ole viiltänyt pitkulaista haavaa läpi koko renkaan eli jos se on tiukka, se pysyy siellä missä ilmakin seuraavaan lakisääteiseen vaihtoon saakka*



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  8. #8
    Lainaa (maantiesika @ Touko. 24 2005,14:53) kirjoitti
    Siinä mitään vaahtoa tarvi. Mato vaan renkaaseen karalla (molempia rengasliikkeestä) ja menoksi. Pitää radalla ja kadulla jos ei runno hirveesti kuituja poikki sitä laittaessaan tai läpimennyt esine ei ole viiltänyt pitkulaista haavaa *
    Matoa on harkittu, mutta kun se on just sellainen viilto, eikä pyöreähkö reikä Mut pituudeltaan vaan max 2mm, ehkä vähemmän... uisko se mato tommoseen? Saamari kun rahnat kortilla enkä haluais viimesiä ruokarahoja renkaaseen laittaa Saattaapi olla, että joudun odotteleen tilipäivää ennen vaihtoa.. ei vais... onneks on keksitty visa. Sillä kun maksaa niin kaikki on ilmaista
  9. #9
    Lainaa (vahvajussi @ Touko. 24 2005,14:12) kirjoitti
    Kiitoksia vastauksista. En tosiaan nyt tällä kertaa älynnyt hakua käyttää. Kiva, että silti vastasitte.

    Kyllä mä nyt taidan vetää johtopäätöksen, että varmuuden vuoksi rengas olisi syytä vaihtaa.
    Tiedän vuosien takaa ainakin yhden kuolemantapauksen joka johtui siitä että vaahdolla paikattu rengas tyhjeni yllättäen kesken ajon. Itse vaihtaisin tuon uuteen ihan jo ajofiiliksen takia, kuinka kiva on joka kohdassa miettiä jotta kestääkö se paikkaus ja olla jatkuvasti skitsoilemassa paineiden kanssa.

    Eli IMHO olet vetänyt erittäin fiksun johtopäätöksen asiasta.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  10. #10
    Autonrenkaaseen olen joutunut paikkausvaahtoa käyttämään. Vaahtopaikkaus toimi noin kuukauden päivät, jonka jälkeen laski ilmat pihalle. Rengasta vanteelta otettaessa renkaan sisältä löytyi arviolta desin verran pahan hajuista nestettä. Neste oli pehmittänyt vanteen maalipinnan siihen kuntoon, että maalipinta lähti peukalolla hieman avustaen kalvona irti. Tuollaiset nesteet renkaassa tuskin tekevät renkaan tasapainollekaan kovin hyvää.

    Paikkausvaahto on hätäapuna varsin toimiva ja helppo ratkaisu, mutta itse en vaahtoa lähde renkaaseen ruuttaamaan ellei ole IHAN pakko.
    I reject your reality and substitute my own.
    -Adam John Savage
  11. #11
    Jep jep monet sotkee vanteensa vaahdolla, mutta oikeesti hyvä vaihtoehto on tubeless mato. Se ei sotke, pysyy yleensä kuin tauti ja pelastaa reissun nimim. kokemusta on. Muutaman kerran olen jo joutunut madottamaan pyöräni kun se takanen tuntuu olevan sellainen esinemagneetti ja myös skootterini nastarenkaita jos on nasta päässyt pyörähtämään ja puhkaissut gummin. Ensikertoja käytin myös vulganoivaa liimaa mutta luovuin siitä tarpeettomana. Mato on pysynyt joka kerta ja vähän isommassakin reiässä. Myös paineet se pitää todella hyvin mutta ei tarvitse uskoa ennen kuin kokeilee itse. Ellei toimi niin plan B on edelleen korjauttaa gummi rengasliikkeessä ellei sitten vaihda jo uuteen.

    Tossa on kara ja paketti köysiä jotka on syytä pitää ilmatiiviissä pussissa jottei roskat/pöly tartu niihin. Työkalu kustantaa jotain 15-20 egee ja narut 1 eeroa kappale. Ihan must have ensiapupaketti reissun päällä. Jotain puoli kiloa renkaaseen, naru vedetään lenkin läpi, työnnetään tasaisella voimalla reikään siten että pari senttiä hapsuja jää ulos, vedetään kara pois ja katkotaan hännät. Sit vaan painetta renkaaseen ja meno jatkuu.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  12. #12
    Lainaa (maantiesika @ Touko. 24 2005,19:58) kirjoitti
    Sit vaan painetta renkaaseen ja meno jatkuu.
    Mutta tässä se ongelma tuleekin tienpäällä - puhaltamallakaan kun sitä rengasta ei täyteen taida saada Siksi se paukkupullo on vähän kuin All-In-One ja sitten vaikka huoltarin pihassa tunkasee madon reikään ja paineistaa renkaan kunnolla
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    joo eihän sillä yksistään pärjää keskellä ei mitään. Siksipä pyörään kannattaa vielä tehdä 12v ulosotto ja hankkii autotarvikeliikkeestä sellanen pari kybää maksava sähköpumppu joka mahtuu satulan alle ellei sitten mistään löydy kätevää käsivemputinta. Voi sitten reissussa laitella paineita missä vain.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  14. #14
    Lainaa (maantiesika @ Touko. 25 2005,09:46) kirjoitti
    ellei sitten mistään löydy kätevää käsivemputinta.
    On sitten polkupyörissäkin kovasti yleistyneet nämä auton venttiilit ja fillaristeillehan löytyy varsin pieniäkin käsipumppuja kauppojen hyllyt notkollaan => mites tuollainen pieni fillaripumppu matorasian lisäksi "vararengas-pussiin" No meneehän tuossa ikuisuus jos jotain 200-leveätä takanakkiakin pitäisi pumppailla, mutta mitäpä sitä muutakaan yssisseen (?) keskellä korpea tekisi - tuolla tavalla sitä sentään on edes mahdollisuus päästä joskus sieltä myös pois
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #15
    Lainaa (HiTec @ Touko. 25 2005,10:03) kirjoitti
    On sitten polkupyörissäkin kovasti yleistyneet nämä auton venttiilit ja fillaristeillehan löytyy varsin pieniäkin käsipumppuja kauppojen hyllyt notkollaan => mites tuollainen pieni fillaripumppu matorasian lisäksi "vararengas-pussiin"
    Kannattaa sitten valkata sellainen missä on letku siitä pumpusta renkaaseen, tai se pumppaaminen on ihan erityisen perseestä...
  16.  
  17. #16
    Lainaa (HiTec @ Touko. 25 2005,10:03) kirjoitti
    On sitten polkupyörissäkin kovasti yleistyneet nämä auton venttiilit ja fillaristeillehan löytyy varsin pieniäkin käsipumppuja kauppojen hyllyt notkollaan..
    Mulla on fillarointia varten semmonen tosi pieni käsipumppu. Ehkä jotain 20cm pitkä. Toimii käsin vatkaamalla (mikä ilmasylinterin koosta johtuen on tietty melko hidasta) tai sitten semmoisella ilma-patruunalla. Patruunat on tietty myös aika pieniä tilavuudeltaan ja melko kalliitakin, mutta ei tarvi sitten pumpata ihan niin paljoa käsipelillä. Kesäkuumalla ajokamppeissa sitä mielellään maksaa pikkusen extraa ettei tarvi jumpata pientareella koko päivää..

    Vehjes on tietysti hankittu mahtavasta Biltemasta, samoin kuin patruunat. Ovat siis sellaisia kuin ilmapistooleissakin käytetään.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978