Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Olisko jollain kokemuksia/ideoita ao. "ongelmaan"
    (missä vika vai onko ns. ominaisuus)

- Vaihde vapaalla tai kytkin pohjassa
    - Kun kieroksia nostaa niin 2500:sta ne hyppäävät 4000:n
    - Alaspäin tullessa vastaavasti 4000 > 2500
    (eli et saa kaasulla kierroksia pysymään alueella 2500-4000)
    - Normaali ajossa toimii OK

T: IPa
    Äkkiseltään kuulostaa että joku ilmaletku on irti tms. Oletko tarkistanut liitokset ilmansuodatinkoteloon?

Onko pyörä ihan vakio, vai onko PC3? Alkoiko ihan yhtäkkiä?

Pyörätön
    Kyllä mun 03:ssa on samantapainen "hyppäys".
    Ei ehkä ihan noin laajalla kierroslukualueella, eikä edes kovin helposti havaittavissa. En ollut sitä havainnutkaan ennen kuin luin viestisi, eli normaaliajossa ei aiheuta mitään ongelmia.
    Lienee "ominaisuus"? (Ai niin, siis mun pyörä on vakio).
    Itselläni oli sama ongelma 2002 mallissa. 2003 mallissa ei tuota ole, mutta asensinkin siihen PC:n ja happianturi eliminaattorit. Honda on myöntänyt, että joihinkin yksilöihin happianturien johdot on vahingossa kytketty ristiin, eli takapyttyjen anturi säätää etupyttyjen ruiskuja ja vice versa. Tämä aiheuttaa ko. ongelman. Tiedän kyllä tapauksia, joissa tämänkään korjaaminen ei ole poistanut ongelmaa. Mutta kannattaa ainakin tsekata, josko piuhat on väärin päin. Eli koita vaihtaa piuhojen paikkaa. Jos huononee vaihda takaisin. Jos paranee, niin hyvä.
    Nedi VFR
    Mä juuri laitoin nuo happianturien eliminaattorit, joten jos tarvitset apua niiden löytämisessä ja "ristiinkytkemisessä" niin mulla on kuvia ja voin auttaa vaikka messengerillä tai maililla.
    Pyörätön
    Kiitoksia vastauksista ... (tiedämpä nyt mistä kyse)
    Katsotaan mitä saavat "takuuna" huollossa tehtyä ja tutkitaan happianturit jos muutosta ei tapahdu.

T: IPa
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Se happianturien ristiinkytkeminen ei varsinaisesti aiheuta tai korjaa ongelmaa. Se antaa ruiskunohjaukselle syyn olla noteeraamatta niitä (potentiaalinen vikatilanne), jolloin mylly käy rikkaammalla ja samalla tasaisemmin. Yksi kesto-ongelma on ollut... starter valven (tyhjäkäyntisuutin?) väärä synkkaus, joka on ilmeisesti kaikissa VTECeissä ollut tehtaalta lähtiessä reilusti pielessä. Synkkaus vaatii purkamista, joten se kannattaa teettää esim. 24 tkm:n huollossa. Katsokaa myös, ettei pakoputkisto fuskaa ennen kannuja, myös se aiheuttaa kuulemma samantapaisia ongelmia.

VFR Clubin keskusteluissa on näistä piiiitkää juttua.
    1000
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onkos teillä sama ongelma kuin mulla: kun kaasun kääntää ajaessa auki ja sitten kääntää sen nopeasti hyvin lievälle moottorijarrutukselle, niin koneen veto ensin ohenee, ohenee ja ohenee kaasua kääntämättä, ja sitten noin 0,5...1 sekunnin kuluttua potkaisee taas vedon hetkeksi päälle. Korkeilla kierroksilla tämä voi olla niin rajua, että märällä asfaltilla saa olla oikeasti tarkkana ettei tule pipi. Erittäin ärsyttävä piirre, kyytiläisetkin meinaa tippua taipaleelle. Olen kokeillut XX:ää muutaman kerran ja kilosta RR:ää pari kertaa viime aikoina ja yrittänyt provosoida niistä samaa piirrettä esiin, mutta tuloksetta. Mun VFR:ssä tuo on ollut mukana aina.

Nimim. "ryhdynkö lintuharrastajaksi"

1000
    En äsken saatunut ko. ongelmaa aikaiseksi, vaikka yritämällä yritin.

PS: Eipä tuo 2500-400 ongelma huollossa poistunut, ehkä alue hieman pieneni ... Katsellaan jatkossa josko PC ja happianturi eliminaattorit korjaisivat sen.
    Olen yrittänyt toistaa molempia noista "ongelmista" mutta ei onnistu. Pyörässä siis Leo Vince, PC3, eliminaattorit.
    Pyörätön
    Lainaa (Hannula @ Kesä. 06 2005,17:12) kirjoitti
    Onkos teillä sama ongelma kuin mulla: kun kaasun kääntää ajaessa auki ja sitten kääntää sen nopeasti hyvin lievälle moottorijarrutukselle, niin koneen veto ensin ohenee, ohenee ja ohenee kaasua kääntämättä, ja sitten noin 0,5...1 sekunnin kuluttua potkaisee taas vedon hetkeksi päälle. Korkeilla kierroksilla tämä voi olla niin rajua, että märällä asfaltilla saa olla oikeasti tarkkana ettei tule pipi. Erittäin ärsyttävä piirre, kyytiläisetkin meinaa tippua taipaleelle. Olen kokeillut XX:ää muutaman kerran ja kilosta RR:ää pari kertaa viime aikoina ja yrittänyt provosoida niistä samaa piirrettä esiin, mutta tuloksetta. Mun VFR:ssä tuo on ollut mukana aina.

Nimim. "ryhdynkö lintuharrastajaksi"
    Mulla oli eka VFR (2002) tuon takia BikeWorldissa takuuhuollossa viikon verran, mutta eivät saaneet vikaa "päälle". Ruiskut ja läpät säädettiin, mutta ei auttanut. Power Commanderilla vika häviää. Ainakin jos laittaa noi happianturi eliminaattorit samalla.

Nedi VFR
    Ensiviikolla mennee tuo mun pyörä penkitykseen, katotaan miten paljon muuttuu valmiista mapista -> penkityksessä säädettyyn.

En muuten Nedi huomannut tässä vikaa ennen PC3:sta, tosin en montaa tuhatta ehtinyt ajamaankaan...
    Pyörätön
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mitenkäs teidän säädetyt pyörät ovat muuttuneet alle 3000 kierroksen osalta, vakiohan lähinnä hakkaa suurilla vaihteilla ja reilulla kaasulla. VFRpietun säädetty oli aika hyvä, käyttökelpoinen veto alkoi jo 2500 kierroksen tuntumasta ellei aiemminkin, mutta siinä on hieman lyhennetty toisiovälitys.
    1000
    Muuttui mielestäni paremmaksi, ao. linkissä ensitunnelmat. Ero ei ole järisyttävä, mutta mielestäni kuitenkin selkeä.

Jos 1000RR tai XX vertaa on silti selvästi tehottomampi, sitä ei säätö paranna ;) Minulle tämä pyörä sopii kuin nappi silmään vaikka tehokkaampiakin olen omistanut. Ulkonäkö, ei paljon samanlaisia liikenteessä, Äänet V-4 jne.. Teho "riittävä" toisinsanoen MINULLE riittävä. Jos enempi haluaa niin tämä on väärä pyörävalinta.

Putketkin laitoin lähinnä äänien takia ja PC3:n jotta ei käy liian laihalla + ajettavuus.

Lisäkokemuksia parin viikon perästä kun tulen lomareissulta takaisin (matkalla pyörän penkitys ja säätö jarrupenkissä)

Linkki
    Pyörätön
  15.  
    Itse itselleni vastaten...

Pyörä kävi tänään penkityksessä jniskan osaavissa käsissä. Valmiiseen mappiin löytyi korjattavaa, kävi turhan paksulla. Nyt pitäisi olla seokset kunnossa kaikilla kierroksilla/kaasun asennoilla. Kokemuksia ei ajosta kauhiasti ole vielä, mutta tässä tekniset tiedot:

Tehot & vääntö takarenkaalta (Penkki kalibroitu samoin kuin Viaber):
    Max teho: 100.9hv @ 10402rpm
    Max vääntö: 77.0Nm @ 8335rpm

Vertailukohtaa vakioon ei ole muuta kuin Nedin tiedot jotka löytyvät haulla, pitääpä seuraavaksi vilkaista ja verrata. Taitaa tosin olla turhaa kun on eri penkki mutta näkeehän tuon käyrän muodon sentään. Edit. Enpä enää löytänyt haullakaan niitä Nedin käppyröitä...

Pyörätön