Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Minulla alkaa tulla pian 800km lasiin ja aika ensimmäiselle huollolle. Oletteko teettäneet jossain ja jos olette niin missä ja mitä siitä on joutunut pulittamaan vai oletteko tehneet itse? Siihenhän sisältyy öljyjen ja filtterin vaihto ja erilaiset tarkastukset, että onko osat vielä paikoillaan.

*.m
    HD-Centerissä tein Sprintiini...Kaide hoiti homman, no probs.
    ööh, maksoi about 150, nytten niin muista...
    Maint. schedule chart. pdf

Speed Triplen (kaasaripelin) huoltokohteet.
    Muihinkin Trumpan malleihin löytyy: linkit

"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
    Kaveri käytti just Triplen ja sanoi että n 150 e maksoi Motobox Karhula.
    L-twin rules

Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
    Aika kohtuuttoman hintaista minusta öljyn ja filtterin vaihdosta. Ulkomaisilla foorumeilla porukka kehuu saaneensa ensimmäisen huollon pelkästään filtterin ja öljyn hinnalla teettäessään huollon ostopaikassa.

Taidanpa suorittaa operaation itse.

*.m
    Seinäjoella tais olla 120 egee.
    Mites lie takuiden laita, jos huoltoja ei ole suoritettu "oikeissa" paikoissa.
    Lainaa (Epimetheus @ Touko. 18 2005,13:12) kirjoitti
    Minulla alkaa tulla pian 800km lasiin ja aika ensimmäiselle huollolle. Oletteko teettäneet jossain ja jos olette niin missä ja mitä siitä on joutunut pulittamaan vai oletteko tehneet itse? Siihenhän sisältyy öljyjen ja filtterin vaihto ja erilaiset tarkastukset, että onko osat vielä paikoillaan.

*.m
    ~150eur HD Center.

Oli siellä sentään jotain muutakin tehty kun öljyt vaihdettu. Ainakin vaijereita ja ketjuja oli kiristelty ja tyhjäkäynti oli tiukemmalla.

Ei kai Triplessä erillistä ruiskukarttaa ole kuitenkaan sisäänajon aikana, vaikka ulkomaan foorumeilla jotain tällaistakin horinaa jossain vilahti, että '05 Triplen ensihuollossa vaihtuisi myös tuo kartta?

No joo, mutta itse käytin lähinnä tuon huoltokirjan leiman takia.

Itse teen ensimmäisen huollon ja ei vaikuta takuuseen. Asiat ovat sovittavissa, mutta eipä siitä sen enempää.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Jos on ostanut uuden pyörän joka on maksanut useita tuhansia euroja niin luulisi olevan varaa yhteen 150e huoltoonkin! ..Vaikka ne huollot ovatkin ylihinnoiteltuja, mutta häviää takuulla sen huoltosumman kun on myymässä pyörää ja huoltokirja on puutteellinen.
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Lainaa (Miqa @ Touko. 18 2005,20:36) kirjoitti
    Jos on ostanut uuden pyörän joka on maksanut useita tuhansia euroja niin luulisi olevan varaa yhteen 150e huoltoonkin! ..Vaikka ne huollot ovatkin ylihinnoiteltuja, mutta häviää takuulla sen huoltosumman kun on myymässä pyörää ja huoltokirja on puutteellinen.
    Ai miten niin "häviää" ?? Musta toistasataa eukkaa on kyllä varsin suolanen hinta ihan moottoriajoneuvon perushuoltojuttuihin liittyvästä asiasta. Eli öljynvaihdosta. Motukan hinta putoo muutenkin , ja tuskin huoltoleimoilla on niin suurta merkitystä loppupeleissä. Ootkos ollut ikinä seuraamassa mitä pajalla huollossa tapahtuu ? Voitko olla varma että kaikki on tehty viimosen päälle taiteen sääntöjen mukaan ? Ootko saanut kattavaa raporttia asentajan kuittauksilla varusteltuna ? Yleensäkään mitään palautetta muuta kuin laskun ? Sitä vaan , että yhtäkaikki mä voin pitää seurantaa fillarin huolto-ohjelman mukaan ja tehdä kuittaukset huoltokirjaan ja listoihin ihan itsekin. Ero on vaan siinä että jos jotain jättää tekemättä tai huomioimatta , niin omaan pesäänsä kusee. Se on eri asia , jos on niin kädetön ettei homma luonnistu , muuten kuin huoltofirmojen kautta , niin mikäs siinä sitten auttaa.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
    Eilen käytin Daytonan ekassa huollossa Motomarketissa. Maksoi kokonaiset 20e. Vaihdoin ite öljyt ja suodattimen aikaisemmin. Eli pienet tarkistukset ja säädöt(ketjut) + leima huoltokirjaan, ei muuta tehty.

Ducati Diavel Dark
    Huomenna menossa Motomarkettiin. Saa nähdä paljonko kustantaa, en oo edes kysynyt vielä hintaa.

Samalla pitäisi saada uusi mökäpönttö, jos vain on saapunut.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
    Lainaa (Miqa @ Touko. 18 2005,20:36) kirjoitti
    Jos on ostanut uuden pyörän joka on maksanut useita tuhansia euroja niin luulisi olevan varaa yhteen 150e huoltoonkin!
    Joillekin se nuukailu on vaan elämäntapa. Tuottaa tietynlaista tyydytystä tehdä sama asia paljon halvemmalla ja joku muu maksaa itsensä kipeäksi. Aika moni kokenut motoristi osaa tavallisen huollon tehdä itsekin. Saatikka jos on ropannut koneiden kanssa koko ikänsä.

Mutta ei se kaikille niin helppoa ole. Ulkomaan trumppafoorumilla yhdeltä kaverilta meni öljynvaihto keturalleen, kun ohjekirjassa ei missään käsketty laittaa öljyproppua takaisin kiinni. Muuten oli kyllä ihan seikkaperäiset ohjeet. Ite tarkistin.

Muutama vuosi sitten (~2000) Banditin ISO huolto (öljyt, suodattimet, venttilien säätö, synkka ym.) maksoi merkkihuollossa himpun vajaa 100€, mitä pidän kohtuullisena.

BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Öljyn ja filtterin vaihto on perusjuttuja, jotka pitää tehdä muutenkin vähintään kerrran vuodessa. 150 euroa ei ole iso raha pyörän hintaan nähden, mutta kun niitä menoja tulee lainan lyhennyksistä, vakuutuksista, bensoista, varusteista ja osista, niin jokainen säästetty satanen tulee tarpeeseen. 15 vuotta noita laitteita roplannut vaihtaa öljyt varmaan yhtä hyvin kuin sertifioitu huoltomies.

*.m
  15.  
    Mielestäni ei ole mitään järkeä maksaa noin älyttömiä hintoja huolloista, joita kuka tahansa osaa tehdä. Itse tehtynä suodatin+täyssyntettinen kunnollinen öljy=n.50€ eli yhdestä huollosta tulee jo säästöä 100€. Vieläpä väittäisin, että itse huollot tekevä, jolle pyörä on todellinen silmäterä, tekee jokaisen työvaiheen huolellisesti ja tarkkaavaisesti (puunaa ja puhdistaa tarkkaan vaikeatkin paikat jne.). Monissa huolloissa tehdään tarvittava huoltotoimenpide nopeasti alta pois ja otetaan rahat asiakkaalta. Välttämättä tämä "asiantunteva huoltomies" (joka joidenkin mielestä on lähes yli-ihminen) ei tarkista edes ihan perusasioita kuten esim. jarrunesteet, jäähdytysnesteet, ilmanpaineet, hapettumia liittimissä tms. Suosittelen lukemaan jutun pyöräkorjaamoista Tekniikan Maailma 2/05. Itse tein talven aikana lukuisia huoltoja ja tarkistuksia, joita ei normaali huolloissa ikinä katsottaisi, ja mikä parasta, suurin osa näistä tarkastuksista oli erittäin aiheellisia. Itselleni tulee 2-3 huoltoa kesän aikana, joten säästö on melkoinen.
    Lisäksi perustelut "jos olet noin kalliin pyörän ostanut niin luulisi olevan rahaa myös viedä se huoltoon" ovat aivan täyttä puppua! Itse pyörää saattaa joutua maksamaan useamman vuoden, vakuutukset n. 170€/kk, bensat 150-250€/kk, pari satsia renkaita ajokaudessa jne. Tähän kaikkeen pitäisi riittää rahat, joka tarkoittaa sitä, että pitäisi tehdä töitä niin paljon kuin vaan ikinä pystyy. Tässä ohella pitäisi tietenkin myös opiskella Että kyllä ne vaan on aika merkittäviä säästöjä pienelle ihmiselle. Nyt tuli kirjoitettua niin paljon, että olen ainakin viikon hiljaa...
    <p>-</p>