Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    gpz 500 s kytkin alkoi TAAS luistaan, viime kesänä levyt ja jouset vaihdettu. Voisiko syy olla öljyssä kun alkoi öljyn vaihdon jälkeen öljyt nesteen 10w 40
    Honda CBR1000F 1996
    Kawasakit (ainakin jotku mallit) ovat kytkimen osalta hyvin tarkkoja mitä öljyä koneeseen laittaa.
    TÖSÖS !
    Kyllä susukissa ainakin luisti huonolla öljyl ja loppu kun vaihdoin Gastrolin mopoyljyyn !
    Triumph Tiger 800 XRX

Vaihda mopoille tarkoitettuun öljyyn, lisäaineistus on erillainen autojen öljyissä. Ainakin osa öljyistä ei sovi öljyssä uivalle kytkimelle, poikkeuksiakin tietenkin on...
    Ittellä on myös Gastrollin öljyjä ollut käytössä useemman vuoden, ei ongelmia.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    onko varmasti "mopoille"tarkoitettuu oljyy auton öljyis ei noita kitka-aineta kytkintä varten oo....
    zzr600-vm90
    Mulla rupes "öljynvaihdon jälkeen luistamaan". Mietin pääni puhki ja hain tietoa noista öljyistä....Sitten muistin että säädin siinä sivussa kytkinkahvaa irrottamaan vähän kauempana. Tsekkaa se ja pistä kunnon välys!
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
    Help!

Mulla on ko. ongelma GSX 750 F:ssä. Kytkin ei pitäisi olla loppu mutta luistaa. Öljyt olen vaihtanut Castrolin GPS:aan, mistä ei tuntunut olevan apua.

Onko GSX:n kytkimessä muuta säätöä kuin kytkinkahvan juuressa?
    Powerslave
    Lainaa (teppot @ Touko. 26 2005,14:31) kirjoitti
    Help!

Mulla on ko. ongelma GSX 750 F:ssä. Kytkin ei pitäisi olla loppu mutta luistaa. Öljyt olen vaihtanut Castrolin GPS:aan, mistä ei tuntunut olevan apua.

Onko GSX:n kytkimessä muuta säätöä kuin kytkinkahvan juuressa?
    Oletko kysyny tuolta Suzuki-puolelta? Ite asiaan senverran että mulla on huonoja kokemuksia Castrolin joistain öljyistä just kykimen kanssa (en muista öljyjyjen tyyppejä) mutta ne on kans pyöräkohtasiakin..
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Itellä ollut kanssa kytkin ongelmia juuri castrolin gps:n kanssa. nykyään motulin 5100 ja shellin au:ta, joista motulilla laatikko toimii jouhevammin. castrolin super bikestä on kuulut kanssa pelkkää hyvää.
    Mulle ovat huollossa laittaneet Kawaan Hondan mp-oljyä * mutta hyvin Kawa on niilläkin skulannut *
    Hmm... Pitänee laittaa sama kysely suska-puolelle, kun hakutuloksen johdattamana tälle kawapuolelle tämän kysymyksen laitoin.

Eräät ovat kehuneet tuota Castrolin GPS-öljyä, siksi sitä koneeseen laitoin. Aikaisemmin koneessa oli 1000km Bel-Ray:n 10W-40 m-pyöräöljyt, jotka myös pitäisi olla ihan tarkoitusta vastaavat.

Powerslave
    kyllä catrolin Gps pitäis olla ihan hyvä, ainakin minulla toimi kaks kesää.Nyt on koneessa Delvacin 15W40 ja sekin tuntuu toimivan.Ihan bensa-auton litkuja en kyllä koneeseen laittas.Ja tietty kytkinvaijerin säätö ei pahaa tee....
    Olin syksyllä myös huomaavinani omassa zetorissa pientä luistoa silloin tällöin, mutta öljyjen vaihdon jälkeen tuo katosi kokonaan. Ei tosin ole mitään käsitystä mitä merkkiä uusi tahi vanha öljy on, sillä talvisäilytyspaikassa laittoivat uudet ja edelliset olivat edellisen omistajan jäljiltä...
    Mahtaako pyörässäsi olla neste- vai vaijerikytkin. Jos on neste, ei tarvii lukee pitempään. Jos on vaijerikytkin, tarkista ettei vaijeri jumita. On kokemuksen mukaan erittäin yleinen syy.
    Pyörä voi toimia näennäisesti vaikka vaijeri on niin jumissa,
    että sitä ei saa liikkumaan edes pihdeillä irrallaan. Toisaalta jos vaijeri ei ole täysin herkkä, syntyy tilanteita että kytkin luistaa helposti. Vaijerin pitää liikkua kuoressa "heittämällä" vrt. rynkyn lukon iskuritappi.
    FJR -17
    1 Vaihtoehtonen varma homma vois ehkä olla käyttää Hondan öljyjä. On aika paljon ollu juttuu et Hondat on nirsoja öljyistä,et ainaki ks. brändätyt tuotteet on laatukamaa....

RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
    Yhden kytkimen oon castrolilla polttanu, motul tuntuu paremmalta
    Don´t tread on me!
    Viime vuonna keskellä kesää kytkin alko luistaa. Varsinkin 2 ja 3 vaihteella 8-11 trpm ei tapahtunut mitää, vasta sitten kun kierrokset nousi yli 11 niin ''tuli tehot takasin''. No mä kun en noista tekniikka puolen asioista tiedä mitään, niin sanoin mun vakkari huoltomiehelle tän niin päätettiin et vaihdetaan kytkinlevyt (pyörällä ajettu tässä vaiheessa n. 18 tkm joista 90% kadulla ja 10% radalla).

No levyt laitettii ja vaihdettii viime alku syksystä, vanhoissa levyissä ei ollut mitään, ei ollu yhtään tummat eikä likaset tms, mutta huoltomies sanoi, että multa oli lähtenyt sieltä alhaalta joku vaijeri karkuun, mikä aiheutti sen luistamisen. Laitto sen takasi ja ongelma hävisi. Noh, nyt taas sama homma.

Mikä vaijeri sieltä menee ja onko se siellä jossain levyissä kiinni vai miten? Koska ainakin se vaijeri mikä näkyy siinä ulkopuolella niin se on hyvin paikallaan ja kiinni, liikkuu hyvin kun puristan kytkintä jne. Ja mikä sen aiheuttaa, että se vaijeri lähtee karkuun? Mulla pyörässä QS niin käytän manuaalisesti kytkintä vain pienemmälle vaihtaessa ja varmuuden vuoksi ykköseltä kakkoselle etten polje vahingossa vapaalle. Onko ongelma musta johtuva (mun ajotyylistä tms) vai onko vaa puhtaasti joku ''tyyppivika''? Kahvasta vaijeri on pysynyt paikoillaan.

Pyörä siis Kawasaki ZX 6R vm 2019, mulla ollut alusta asti. Pyörässä nyt 26,5 tkm ja tosiaan noin 90% kadulla ja 10% radalla tullu noi kilometrit. Öljyjä oon vaihdellut 2000-3000km välein, riippuen hiukan kuinka paljon Alastaroa on tullut alle.

Kadulla tota kytkin hommaa en ole huomannut ollenkaan, kun vaihtelen jo viimeisään siinä 6000 rpm kohtaa isompaa sisään. Mutta Alastarolla varsinki Palmasin, Lemminkäisen ja Kahvilan jälkeen niin on tosi vaikeeta. Se ongelma on nimeomaan toi 8-11 väli, alle 8000 rpm tuntuu toimivan normaalisti ja yli 11 000 rpm tuntuu taas toimivan normaalisti.
    Netissä on todella paljon tekstiä haulla "ZX6-r clutch slipping".

Tyypillisin vika on näköjään liian vähäinen kytkinkahvan vapaa liike.

Vaijerin alapäässä on palautusjousi - mekaanikko lienee tarkoittanut sitä.
    Viimeksi muokannut: Mikeyx; 05.09.2024 klo 19:52.
  19.  
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Viime vuonna keskellä kesää kytkin alko luistaa. Varsinkin 2 ja 3 vaihteella 8-11 trpm ei tapahtunut mitää, vasta sitten kun kierrokset nousi yli 11 niin ''tuli tehot takasin''. No mä kun en noista tekniikka puolen asioista tiedä mitään, niin sanoin mun vakkari huoltomiehelle tän niin päätettiin et vaihdetaan kytkinlevyt (pyörällä ajettu tässä vaiheessa n. 18 tkm joista 90% kadulla ja 10% radalla).

No levyt laitettii ja vaihdettii viime alku syksystä, vanhoissa levyissä ei ollut mitään, ei ollu yhtään tummat eikä likaset tms, mutta huoltomies sanoi, että multa oli lähtenyt sieltä alhaalta joku vaijeri karkuun, mikä aiheutti sen luistamisen. Laitto sen takasi ja ongelma hävisi. Noh, nyt taas sama homma.

Mikä vaijeri sieltä menee ja onko se siellä jossain levyissä kiinni vai miten? Koska ainakin se vaijeri mikä näkyy siinä ulkopuolella niin se on hyvin paikallaan ja kiinni, liikkuu hyvin kun puristan kytkintä jne. Ja mikä sen aiheuttaa, että se vaijeri lähtee karkuun? Mulla pyörässä QS niin käytän manuaalisesti kytkintä vain pienemmälle vaihtaessa ja varmuuden vuoksi ykköseltä kakkoselle etten polje vahingossa vapaalle. Onko ongelma musta johtuva (mun ajotyylistä tms) vai onko vaa puhtaasti joku ''tyyppivika''? Kahvasta vaijeri on pysynyt paikoillaan.

Pyörä siis Kawasaki ZX 6R vm 2019, mulla ollut alusta asti. Pyörässä nyt 26,5 tkm ja tosiaan noin 90% kadulla ja 10% radalla tullu noi kilometrit. Öljyjä oon vaihdellut 2000-3000km välein, riippuen hiukan kuinka paljon Alastaroa on tullut alle.

Kadulla tota kytkin hommaa en ole huomannut ollenkaan, kun vaihtelen jo viimeisään siinä 6000 rpm kohtaa isompaa sisään. Mutta Alastarolla varsinki Palmasin, Lemminkäisen ja Kahvilan jälkeen niin on tosi vaikeeta. Se ongelma on nimeomaan toi 8-11 väli, alle 8000 rpm tuntuu toimivan normaalisti ja yli 11 000 rpm tuntuu taas toimivan normaalisti.
    Mistäs diagnosoitu että ongelma on nimenomaan kytkimen luistaminen? Normaali kytkimimen luistaminen käy niin että kun saavutaan täyskaasulla väännön kohdalle josta luistaminen alkaa kierrokset ampuvat siitä samantien rajoittimelle. Tuollainen kaasualueen ongelmaväli kuulostaa joltain ihan muulta kuin kytkimen luistamiselta.