Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Lainaa kirjoitti
    Oletko katsonut, ettei niissä 10 Wattisissa vilkuissa ole rinnalle asennettu vastuksia lisäämään kuormaa??

    Ihan vaan sillä, että jos mopossa on originaali analoginen vilkkurele, niin se on mitoitettu ja toimii 21 W:n polttimoilla oikein. 10 W:n polttimoilla vilkkuu liian nopeaa (=liian vähän sähköistä kuormaa releelle) Vai onko Hondassa vakiona 10 W polttimot? Jota kyllä vähän epäilen, koska esim. omissa minivilkuissani on 21 W polttimot eikähän E-hyväksyntää taida saada liian himmeillä valoilla.
    Niin ei siellä mitään vastuksia kyllä näy, ellei niitä ole sitten tungettu myöskin sinne vilkun sisään! Edellinen omistaja oli asentanut minivilkut, ja sitä itsekkin hiukan ihmettelin että miten ne pelaavat sen releen kanssa, koska alkup. vilkut ovat sen hiukan yli 20w. Vilkun liittimet ovat kyllä aika alkuperäisen näköiset.

    Lainaa kirjoitti
    Minkäs tehoisia vastuksia olet käyttänyt? Meinaan että jos se onkin se vastus kärähtänyt heti kättelyssä poikki niin eihän se silloin siellä paljon vaikuta.
    No enpä tiedä minkä tehoinen se vastus oli, mutta kyllä se siinä vilkkutestissä kesti ainakin parikymmentä sekuntia, minkä ajan kokeilin. Hiukkasen se vastus kerkesi lämmetä, mutta ei mitään suurempaa, pystyi pitämään sormillakin vielä kiinni!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  2. #32
    Nyt mä en ymmärrä enää yhtään mitään...!
    Virittelin noi kaksi 5w polttimoa rinnakkain, että niistä tulee yht.10w, niinkuin edessäkin on(eli nyt ainakin pitäisi toimia samalla tavalla kuin nykyisillä vilkuilla), mutta ei niin ei! Sama h*lvetin disco-välke jatkuu...
    Taidan siirtyä mekaanisen ratkaisun puolelle ja siirtää noita nykyisiä vlkkuja hiukan alemmas, tulkoot minkä näköinen tulee!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  3. #33
    Laitat vaan pienempää vastusta siihen polttimon rinnalle, niin pitäisi skulata...

    Vaikuttas, että aiempiin minivilkkuihin on kätketty lisävastukset jonnekkin???
    Huono tie, parempi mieli
  4. #34
    No ei sinne vanhoihin vilkkuihinkaan oltu mihinkään piiloteltu vastuksia, ja nyt tuosta toisesta takavilkusta jotka tänään piti siirtää hiukan alemmas on hävinnyt vilkun lasi jonnekin!! Kyllä nyt taas kyrpii oikein urakalla...
    Aina kun meinaa onnistua, ja saada kaiken toimimaan (ja teoriassa toimiikin), aina joku homma kusee!
    Kun tuo 5w+5w viritelmäkään ei toiminut niin pitäiskö siihen rinnalle vielä viritellä vastusta?
    Kai se on pakko alkaa katselemaan jo elektronista vilkkurelettä, siitäkään kun ei perkule tiedä että toimiiko se!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  5. #35
    Osaisiko joku ledivilkkuja laitellut mahdollisesti auttaa,kun olisi pikku ongelma mulla

    Eli siis ostin omaan pyörään kawasaki Zx6R-01 ledivilkut eteen ja taakse.Eteen tulivat katemalliset,missä oli se rele mukana.Taakse varrelliset missä ei ollut relettä mukana vaan vastukset piuhoissa.

    Nyt vilkut tekevät seuraavaa:

    Kaikki vilkut toimivat VAKIOreleellä,mutta vilkkuvat nopeasti.

    Kun vaihdoin sitten sen ledivilkuille tarkoitetun tarvikereleen,etuvilkut eivät toimineet ollenkaan!Takavilkut taas toimivat normaalilla nopeudella,mutta vain muutama ledi vilkutti n.3/20:stä per puoli..

    Mikähän mahtaa olla vialla?Piuhat on ainakin kokeiltu molemminpäin ja vain toisinpäin vilkut reagoi,eli siis pitäisi olla oikeinpäin.Voisiko rele olla rikki tms? tai onko pyörässä useampi rele vilkuille?
    Eihän tyhmä kipua tunne..

    Zx6R -01
  6. #36
    Kyl mullaki noi vilkut hakkaa liia nopeesti (halogeenit tosin), mut en mä tiedä mitä se sit haittaa ei häiritte mua ainakaa


    636 -06
  7. #37
    laitoin juuri 03 gsxr:n ledivilkut joiden teho 2w,siihen + ja - napojen väliin lisäsin 7w/6.8ohmin vastukset ja toimii niinkuin pitääkin, vastukset maksoi alle euron kappale,tais olla 60 senttiä,ei tarvi releitä vaihtaa
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  8. #38
    Lainaa (kwak750 @ Heinä. 25 2005,09:41) kirjoitti
    Eikö olis kaikista helpointa ostaa elektroninen rele MOTONETISTÄ 5egellä!

    Itse menin ostamaan kellermanin sikahintaset vastukset.. prkl. haluuko joku ostaa 2kpl jäähdytysrivoitettua vastusta 5egee
    Kompataan... Ei pala sormet kolvaillessa
    F = dp / dt
  9. #39
    Vaatiiko elektroninen ledeille tarkoitettu rele että kaikki vilkut ovat led-polttimoilla?

    Laitoin itselleni 1W led-vilkut eteen ja takana oli vielä normipolttimo (21W). Ostin elektronisen releen ja kytkin kiinni niin sulake palo Tehonkesto releessä max. 30W. Taakse tosin tulee vielä 10W polttimot, eli 10W normipolttimo takana + 1W led-polttimo edessä.

    Ja voisko joku fiksu selittää minulle vielä elektronisen releen toiminnan, sekä kolmannen navan tarkoituksen releessä?

    Alkuperäsessä Honda VTR SP releessä näyttäis reunimmainen johto kytkentäkaavion mukaan tulevan etuvilkuilta ja kiertävän siitä takavilkuille releen toisesta reunasta. Keskimmäinen piuha menee sitten vähän mihin sattuu

    Edit: Kysäisin kikotin.fi myyjältä releestä (15e, käy suoraan alkuperäiseen liittimeen?), että toimiiko rele jos toinen vilkku on led ja toinen normipolttimo. Vastasi että olivat tallilla kokeilleet kyseistä relettä moisella kokoonpanolla ja vilkut olivat palaneet jatkuvasti. Itselläni meni siis sulake. Mihinköhän perustuu..? Vaikka tiedän minkä kokoiset vastukset itselleni pitäisi laittaa niin perkl tahtoisin saada ton elektronisen releen toimimaan...



    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  10. #40
    Lainaa (P-J @ Heinä. 24 2005,11:03) kirjoitti
    Kaveri osti Allrightilta neljä minivilkkua ja kolmesta vilkusta toinen johto juottamatta kiinni! Jos tuntuu, ettei vilkut toimi sitten millään, niin purkuhommiin ja kolvi käteen. Väri oli carbonlook.
    Ja mä kun mietin jossain vaiheessa, että mikä h.lvetti jossain Kellermann:in led -vilkuissa oikeen maksaa? Laatu vissiin tms?? *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  11. #41
    Suoraan sanottuna, tää on ollut todella viihdyttävää luettavaa, kun on "sähkömiehet" tekemässä kytkentöjä ja toiset sähkärit ovat taas antamassa hyviä neuvoja!



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #42
    No niin sähkömiehet Tilanne on tämä:

    Pyörässä alkuperäiset 10W vilkut edessä ja taakse asennettiin 2W led-vilkut. Tein työtä käskettyä ja hankin 22ohmin vastukset rauhoittamaan nopeaa tahtia. Kokeilin kytkeä ensin yhtä vastusta takavilkun rinnalle-> Nopea tahti edelleen, etuvilkku ennallaan, takavilkku vilkkuu nopeaa himmeänä. (vain pari lediä syttyy vaivoin)
    Seuraavaksi kokeilin kahdella vastuksella, jolloin vastus 11ohm(?) etuvilkun tahti edelleen kova, mutta takavilkku tosi himmeä. Alkoi loppua kiinnostus, joten jäivät toistaiseksi noin.

    Mikä ratkaisuksi?
  13. #43
    Tartee kans apua.. ostin undertailin jossa valmiina led vilkut (3 lediä molemmin puolin vilkuille),edessä norm. vilkut. Kävin hakemassa Stormilta vastukset, mutta edelleen vilkuttaa nopeasti.. Lisää vastuksia vai??



  14. #44
    Selittäiskö joku minulle, miksi HELVETISSÄ niissä ledivilkuissa ei voi
    mitenkään olla ihan sisäänrakennettuna

    1) sitä vastusta, että resistanssi vastaisi normaalia polttimoa
    2) kokoaaltotasasuuntaajaa eli diodisiltaa edessä, jolloin napaisuudella ei enää olisi väliä?

    Varmaan tuollainen Merkittävä Innovaatio joskus vielä tehdään,
    ja tällaiset PrEmIuM-hYpEr-lUkSuS-polttimot maksavat 42e/kpl.

    Jotain elektroniikasta ymmärtävänä välillä todella nyppii tämä
    kuluttajille myytävä roska.
    -- sjm
  15. #45
    Lainaa (sjm @ Maalis. 02 2008,17:51) kirjoitti
    Selittäiskö joku minulle, miksi HELVETISSÄ niissä ledivilkuissa ei voi
    mitenkään olla ihan sisäänrakennettuna

    1) sitä vastusta, että resistanssi vastaisi normaalia polttimoa
    2) kokoaaltotasasuuntaajaa eli diodisiltaa edessä, jolloin napaisuudella ei enää olisi väliä?

    Varmaan tuollainen Merkittävä Innovaatio joskus vielä tehdään,
    ja tällaiset PrEmIuM-hYpEr-lUkSuS-polttimot maksavat 42e/kpl.

    Jotain elektroniikasta ymmärtävänä välillä todella nyppii tämä
    kuluttajille myytävä roska.
    Samaa olen kanssa miettinyt...
  16. #46
    Lainaa (sjm @ Maalis. 02 2008,17:51) kirjoitti
    Selittäiskö joku minulle, miksi HELVETISSÄ niissä ledivilkuissa ei voi
    mitenkään olla ihan sisäänrakennettuna

    1) sitä vastusta, että resistanssi vastaisi normaalia polttimoa
    2) kokoaaltotasasuuntaajaa eli diodisiltaa edessä, jolloin napaisuudella ei enää olisi väliä?

    Jotain elektroniikasta ymmärtävänä välillä todella nyppii tämä
    kuluttajille myytävä roska.
    Jotain elektroniikasta ymmärtävänä tiedän että vaikka sen*diodosillan saisikin sopimaan minivilkkuun niin miten se 25w tehovastus joka lämpenee pirusti. *



  17. #47
    jmo:n avatar
    Liittyi Jul 2007
    Helsinki/Jyväskylä/Äänekoski
    Nyt oli näköjään tännekin Biltemaan tullut noita releitä led-vilkkuja varten. Miten tuo rele pitäisi kytkeä, kun omassa Kawassa vilkkurele näyttäisi olevan kaksinapainen ja Bilteman rele on kolminapainen?



  18. #48
    Lainaa (jmo @ Huhti. 07 2008,22:34) kirjoitti
    Nyt oli näköjään tännekin Biltemaan tullut noita releitä led-vilkkuja varten. Miten tuo rele pitäisi kytkeä, kun omassa Kawassa vilkkurele näyttäisi olevan kaksinapainen ja Bilteman rele on kolminapainen?

    Motonetistä saisi ihan 2-napaisiakin releitä. Tuotenro 48-1894. Hinta 5,90€.
  19. #49
    jmo:n avatar
    Liittyi Jul 2007
    Helsinki/Jyväskylä/Äänekoski
    Lainaa (EdGreat @ Huhti. 07 2008,22:49) kirjoitti
    Lainaa (jmo @ Huhti. 07 2008,22:34) kirjoitti
    Nyt oli näköjään tännekin Biltemaan tullut noita releitä led-vilkkuja varten. Miten tuo rele pitäisi kytkeä, kun omassa Kawassa vilkkurele näyttäisi olevan kaksinapainen ja Bilteman rele on kolminapainen?

    Motonetistä saisi ihan 2-napaisiakin releitä. Tuotenro 48-1894. Hinta 5,90€.
    Aivan, mutta kun Biltema löytyisi tuosta läheltä..
  20. #50
    Lainaa (jmo @ Huhti. 08 2008,08:56) kirjoitti
    Lainaa (EdGreat @ Huhti. 07 2008,22:49) kirjoitti
    Lainaa (jmo @ Huhti. 07 2008,22:34) kirjoitti
    Nyt oli näköjään tännekin Biltemaan tullut noita releitä led-vilkkuja varten. Miten tuo rele pitäisi kytkeä, kun omassa Kawassa vilkkurele näyttäisi olevan kaksinapainen ja Bilteman rele on kolminapainen?

    Motonetistä saisi ihan 2-napaisiakin releitä. Tuotenro 48-1894. Hinta 5,90€.
    Aivan, mutta kun Biltema löytyisi tuosta läheltä..
    En nyt mene vannomaan, mutta muistelisin että jossain foorumin syövereissä oli juttua, että se kolmas napa olisi kytketty myös maihin. Ehkä viisaammat osaavat auttaa paremmin. Sähköstä tiedän sen verran, että se on sinistä ja sattuu..


    Yhdessä topicissa oli napojen määrät toisin päin, eli pyörässä oli alunperin kolme ja asennetussa releessä kaksi.

    Linkki
  21. #51
    jmo:n avatar
    Liittyi Jul 2007
    Helsinki/Jyväskylä/Äänekoski
    Nyt on Bilteman rele pyörässä kiinni, se releen kolmas jalka tosiaan meni vain maihin. Ja hyvin pelittää vilkut
  22. #52
    Minä en ymmärrä että miksi te yleismittarilla mittaatte osien resistanssia. Vaihtakaa yksi osa kerrallan, koska jos vaihtatte molemmat vilkut yhdeltä puolelta vastus tippuu molemmista. Ja vaikka lisäätte taakse vastusta se tulee vilkkumaan nopeammin koska eteenkin tarvitaan. Jos teillä on yleismittari mitatkaa vanhoilla vilkuilla virta joka tulee polttimoon. Sitten polttimon wattimäärästä saatte resistanssin. Kun vaihdatte uudet polttimot, jos niissä lukee resistanssi niin lisäätte sitten siihen SARJAAN toisen resistanssit että summa pysyy samana kuin alkuperäisessä. Sitten pitäisi toimia. Jos uusi polttimo on ilmotettu wateissa, katsokaa spekseistä millä jännitteellä se on, ja laskekaa taas resistanssi.

    Itse ostin vanhaan pyörään (mihin vaihdoin ledivilkut) allrightista sen isomman vastuksen ja toimi täydellisesti. (maksoko 10€/pari). Tosiaan ledit ovat diodeita eli ne toimivat samalla kirkkaudella koko käyttöjännitteen yli. Liian alhainen vastus näkyy disco-vilkkuiluna. Jos tavallinen polttimo vilkkuu tummemmin kuin alkuperäinen on sen resistanssi suurempi, ja tällöin pitää vastus pistää RINNAN polttimon kanssa että resistanssi pienenee. Polttimoiden pitäisi kyllä olla sopivia jos ne ovat pyöriin tarkoitettua, ledejen kanssa suosittelen ostamaan valmiita vastuksia jos ei sähköasiat ole täysin hanskassa.



  23. #53
    Miksi ihmeessä pitää ruveta leikkimään joidenkin erillisten vastusten kanssa kun hommasta selviää yksinkertaisimmin vain vaihtamalla rele nykyaikaiseen, elektroniseen Vai onkos kyseessä vain jonkin sortin masokismi - mitään hienoa ja hyvää ei saa ikinä saada aikaiseksi ilman suurta tuskaa ja taistelua
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  24. #54
    No se on toinen vaihtoehto =)
  25. #55
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 11 2008,09:39) kirjoitti
    Miksi ihmeessä pitää ruveta leikkimään joidenkin erillisten vastusten kanssa kun hommasta selviää yksinkertaisimmin vain vaihtamalla rele nykyaikaiseen, elektroniseen Vai onkos kyseessä vain jonkin sortin masokismi - mitään hienoa ja hyvää ei saa ikinä saada aikaiseksi ilman suurta tuskaa ja taistelua
    Itsellä Yamaha R6:seen (vm. -05) ei ainakaan ollut sopivaa elektronista relettä. Yritin etsiä vaikka mistä. Kukaan ei tiennyt mistä löytäisi sopivan. Tämän johdosta jouduin laittamaan vastukset. Jos joku tietää mistä saa releen edellä mainittuun pyörään, kirjoittakoon ihmeessä!
    Itsellä toimii nyt vilkut vastuksien kanssa ihan ok ennen kuin koneen lämpö nousee 100 asteeseen. Tämän jälkeen vilkut muuttuvat discovaloiksi. Voisikohan tämä johtua siitä, että vastukset päästää lämmetessään enempi virtaa lävitse? Joku nero vastatkoon tähänkin, kiitos!
    Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
    Kotisivuni: anttilehto.net
  26. #56
    Lainaa (alehto @ Huhti. 11 2008,10:05) kirjoitti
    Itsellä Yamaha R6:seen (vm. -05) ei ainakaan ollut sopivaa elektronista relettä. Voisikohan tämä johtua siitä, että vastukset päästää lämmetessään enempi virtaa lävitse?
    Jos sopivaa relettä ei suoraan kaupan hyllystä löydy, tee se Siis eikun releiden kopat auki ja wanhan sisuskalut uusiksi. Näin sulla on "merkkikohtainen" rele, vaikka tosin kyllä hirviästi epäilen onko yksikään fillarivalmistaja(kaan) tuolle linjalle lähtenyt - tehdä nyt johonkin vilkkuihin oma, custom osansa joka maksaa ziljoonan jo valmistaakin

    Ja ihan peruskäsityksiä kohalleen: Kun fikkarin tai vastuksen läpi menevä virta kasvaa, kasvaa sen kuluttama teho ja ongelma ledien kanssa on juuri tässä. Niiden virrankulutus on liian pieni jotta se perinteinen bi-metalinen rele toimisi oikein - ääritapauksessa vilkkuminen lakkaa kokonaan kun virta ei enää riitä lämmittämään tuota bi-metallilärpäkettä lainkaan Eli jos sulla lämmön myötä vastusten virrankulutus kasvaisi, tarkoittaisi se suurempaa tehokulutusta ja siten hitaampaa vilkkumista
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27.  
  28. #57
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 11 2008,10:17) kirjoitti
    Lainaa (alehto @ Huhti. 11 2008,10:05) kirjoitti
    Itsellä Yamaha R6:seen (vm. -05) ei ainakaan ollut sopivaa elektronista relettä. Voisikohan tämä johtua siitä, että vastukset päästää lämmetessään enempi virtaa lävitse?
    Jos sopivaa relettä ei suoraan kaupan hyllystä löydy, tee se Siis eikun releiden kopat auki ja wanhan sisuskalut uusiksi. Näin sulla on "merkkikohtainen" rele, vaikka tosin kyllä hirviästi epäilen onko yksikään fillarivalmistaja(kaan) tuolle linjalle lähtenyt - tehdä nyt johonkin vilkkuihin oma, custom osansa joka maksaa ziljoonan jo valmistaakin
    Ei se kaikissa pyörissä ole niin yksinkertaista. Omassani on samassa paketissa vilkkujen ja seisontajalan rele. Siitä taisi joku diodikin löytyä eli yhteensä 7 napainen paketti. Meni vastusten kanssa säätämiseksi.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12