Viime keväänä tuli ZR-7 hommattua, eka pyörä.... hyvä ajoasento ja helppo ajaa. Varmatoiminen, kylmässä tallissa oli talven, akun laitoin vaan kiinni ja muutama startti ja zetori oli tulilla *javascript:emoticon('')
Kausi aloitettu!!!
Kyllä tuntu hyvältä päästä taas kunnolla liikkeelle
En tällä kertaa rassannut sen enempää, kunhan tarkistelin, rasvailin ja lisäsin vähän öljyä...
Varsinainen keväthuolto joku päivä työmatkan jälkeen kotona.
Laitan varmaan neuloja samalla prikan verran alemmas.
Sitten voikin käydä penkissä taas katsomassa miten on seokset metsässä, ja hepat samaten...
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Ostin Stormilta Fehlingin mustat kaatumaraudat. Koneen pultteja pitäisi ilmeisesti irroittaa asentaessa. Uskaltaako pultteja irroittaa koneen edestä aina yksi puoli kerrallaan? Ettei satu mitään vahinkoa.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Moi,
Kyllä noita koneen kiinnityspultteja voi yks kerrallaan irrotella.
Laittaa vaikka sinne koneen ja rungon väliin jotain puukiilaa yms. jos haluu pelata varman päälle.
Kaatumaraudat on ihan ok, ne vaan ottaa päällysteeseen kiinni vähän turhan aikasin. Eikä juurikaan jousta...
Omassani ei ole koskaan ollutkaan mutta kaverin ZR-7:ssa on ja ahvenistolla ne vähän raapi vaikkei kovaa vielä tullut ajettua.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Kausi aloitettu ja kaatumaraudat löytyy myös. Pientä fiksailua tullut tehtyä eli normit öljynvaihdot, jarrupalat, rasvailut ja tarkistukset. Mukavaa on, tekis mieli päästä jonnekin vähän kauemmaksi retkelle niin pääsee kunno fiilikseen!!
Tuossapa nuo näkyy. Olisko kuukauden vanha kuva, piti nuo peilit asennella. Nyt ei lunta ole enää pihallakaan ja ajokelit alkavat olla jo oikein hyvät. Kylmähän se vielä vähän mutta kunnon rytkyt päälle niin ei haittaa.
Elämäntapa motoristi.
Täytyy vielä sanoa että ite sain tuon pari vuotta sit hieman halvemmalla koska kuului jokin kumma ääni jota ei saatu sit millään pois, venat säädetty pariinkin otteeseen ja sitä rataa. Syyksi paljastui juuri tuo Piippuzetan kertoma alkukäyrän ja pakoaukon vuoto.
Se on käsittääkseni melko yleinen juttu näissä.
Elämäntapa motoristi.
Pitihän ne itsekkin käydä pakosarjan mutterit läpi ja käsin pyöri! Eli kyllä ne löystyy ajan oloon. Ei vielä onneksi pitänyt ääntä ja kiristämällä näytti selviävän tällä kertaa.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Hommasin Germaniasta Barracuda merkkisen putkiston.
Tuolta voi vilkasta:
http://www.womonlinestore.de/barracu....ex.html
ihan ok jos pelkkää pönttöä on ostelemassa.
Kokoputkessa on vähän paranneltavaa kollektorilta äänenvaimentimelle menevässä linjassa.
Alkuperäisellä putkella kallistusvarat on huomattavasti paremmat.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Motoplazasta tuli tilattua Ixil Xtrem Shorty bolt-on äänenvaimentaja. Luulisi olevan laadukas ja äänetkin sopivasti muuttuvat. Punaista vanneteippiä myös. Sitten alkas oleen pyörä itselle mieluisessa kunnossa.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Nyt tuli oikeat moottoripyörän äänet kun sain Ixilin paikoilleen. Killerin poistin myös. Omaan korvaan soundaa just hyvinOli siinä silti hommaa kun ajattelee että mainostetaan bolt-on. Orkkis putkea piti rautasahalla lyhentää ja kiinnitysruuvien reiät oli puoli senttiä päin pee:tä. Muutama poranterä siinä suli ja hikeä virtas helteessä. Lopputulos vähintään ysi! Nyt kelpaa taas päästellä. ZR-7 on smoothi ja hieno pyörä!
![]()
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Siinäpä tupsahti matkahuollosta Dynojet, K&N, NGK iridium pakettiSaapa tempastua seokset kohdalleen ja hyödyn uudesta putkenpätkästä. Säätöön ja dynoon aikanaan. Luulis nyt jotain vaikuttavan pyörän luonteeseen.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Joko olet Andyc saanut kalikat kiinni ja dynoon??(Andyc @ Kesä. 17 2011,16:44) kirjoitti
Kiinnostaisi todella tietää miten puskee...
En nyt löytänyt omaa lappua Vittaniemeltä mutta kyllä siinä +10hv tais olla vakioon...
1/4mailin oma ennätys on tällä hetkellä 11,803s
ja paras loppunopeus 179,77kmh / 111,70mph
Keulassa oli hihnat noissa lähdöissä...
Mailin paras on Lappeenrannassa ajettu 209kmh
En tiedä onko joku ajellut tutkaan tai kennoihin putkiviri seiskalla kovempaa??
Tälle kesälle pitäisi vielä ehtiä testaamaan varttia, olisi kiva jos Virtasalmelle eksyisi pari muutakin ZR-7:aa viivalle...![]()
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Ensi viikolla pyysivät soittamaan Oulun Bikefoxille ja varaamaan dynoajan tarkemmin. Kuukauden jonot sielläkin olleet. Eiköhän tässä Heinäkuun aikana kaikki osat ole kiinni. Slipari, tulpat ja ilmansuotimen olen jo vaihtanut paikoilleen. Vai että kymmentä heppaa on mahdollista saada irti. Varsin paljon mielestäni. On se kyllä tosi tukkoinen tuo orkkis pönttö ja varmaan seoksetkin säädetty mahdollisimman alas vakiona.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Ihan oikeessa olit, jotta optimistisesti ilmoittelin tehonkasvusta...
Vakiona 6.5.2007 mitatut:
vääntö:65Nm/5701rpm *teho:71,1hv / 9203rpm
Ilmanputsari oli puhdistettu vajaa tonni aiemmin. seokset kuitenkin aivan järkyttävän rikkaalla
a/f alle 11 5600rpm:stä eteenpäin
ja alle 10 meni 6500:sta eteenpäin.
Siihen kymppiin tuo taulukko loppuikin joten en tiedä kuinka älyttömän rikkaalla yläpää oikeasti oli...
Teho nousi aika lineaarisesti
yli 65hv 7300 - 10200
yli 70hv 8500 - 9500
Vääntökäyrä oli pirun tasanen n.63-65Nm 4000 - 7500 kierroksilla. Sitten tippukin alle 50Nm:n 9500 jälkeen.
Vähän laitettuna 31.5.2009 mitatut:
vääntö:65Nm/6727rpm *teho:78,9hv / 9798rpm
Ilmanputsari KN, imuilmanvaimentimen kansi pois ja pari lisäilmareikää putsarille, dynojet neulat ja isommat suuttimet, dynojetin sarjassa oli ainoastaan pienempiä pääsuuttimia joten hommasin isommat. Barracuda kokoputki.
Seokset meni aika mielenkiintoisiksi...
Matalilla alle 2,6t kierroksilla a/f alle 10 eli rikkaalla ,
siitä laihalle 3,5t - 4t a/f yli 17,
4,5 - 5,7 oli aika kohillaan a/f 12-14,
siitä eteenpäin meni laihalle.
Tehokäyrässä loivempi osuus 4t-4,7t alueella,
yli 65hv 7200 - rajoitin 10490,
yli 70hv 7900 - rajoitin
yli 75hv 8500 - rajoitin
Vääntökäyrä vähän heitteli mutta vääntöä riitti paremmin loppuun asti...
Pitäs laittaa lambda taas kiinni, säätää ja viedä dynoon...
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Reilu 3 tkm nyt kyseistä pyörää "koeajettu", ja kyllä tuo tuntuu ihan käypäseltä laitteelta. Tehoihin on jo toki kovasti tottunu ja löylyä pitäis olla lisää, mutta se taitaa olla ikuisuusongelma mopoilussa. Toistaiseksi siis kovasti tyytyväinen olen ostokseeni.
..Tietenkin tyytyväisyys johtaa myös pieneen huolestumiseen seuraavan pyörän suhteen. Ettei vain vaihtais huonompaan..![]()
Kawasaki ZR -7 vm-00
75,53hp / 9750rpm raapas takarenkaalta Zepi tänään Dynossa. Hienosti pelaa ja tasainen vääntö käyrä. Ixil xtrem änäri, K&N filsu, Dynojet suuttimet & neulat, Ngk iridium kynttilät.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Vaihdossa tuli... Aivan liian aliarvostettu pyörä.
Isojakin mopoja ollut, mutta todella hauska tämä kawasaki, erittäin ketterä, sakotkin tarvittaessa saa...![]()
CB 1300 -07
Tuohan vaikuttaa hyvältä. Miten oli seokset?(Andyc @ Elo. 15 2011,20:54) kirjoitti
Jos otit dynojetin paketista suuttimet niin mitkä valitsit?
Siinähän taitaa olla kolme settiä pääsuuttimia...en vaan muista minkä kokoiset. Vakiot on .108
Itse ostin pikkasen isommat pääsuuttimet kun kone kävi lambdan mukaan laihanlaisesti.
Olishan tuossa voinut sen ilmanputsarikotelon ja imuilmatorven kanssa kikkailla mutta mennään nyt näillä.
Ei ehtinyt varttimailille tänä kesänä, harmi kun Virtasalmen FHRA:n V8>I päivä peruttiin... rata-ajelukin jäi muutamaan Ahvenisto pyöritykseen.
Nyt alkaa aika ja tilaisuudet käymään vähiin...
Hyvää loppukautta ja pitäkää kumipuoli alaspäin.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Vaihdoin isolohko intikkaan Zepin. Jos haluaa huippuhyvän ZR-7 niin Euro Motor Centeriltä Oulusta löytyy. Kaikilla herkuilla, huollettuna ja uusilla kumeilla. Löytyy nettimotosta. Pyörää pidin kuin kukkaa kämmenellä. Halvalla näyttäs lähtevän ja varmasti pikku takuunkin sille saa.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Vielä on kesää jäljellä... No jos ei kesää niin ajokautta kuitenkin.
Kuinkas moni on vaihtanut / vaihdatuttanut nokkaketjun kiristäjän?
Tuolla Zephyr 750 puolella näitä on muutamakin...
meinaan vaan että sama konehan noissa on.
Kiristäjä taitaa olla vähän erilainen...
Korjatkaa jos olen väärässä.
Tänään joutui tulemaan autolla, kun pitää äipälle hakea talvirenkulat kiesiin.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Moro
2008 tuli seiska hankittua, ihan eka pyörä ikinä mulle. Nyt ollut pari vuotta poissa rekisteristä, tänä keväänä pitäisi jatkaa siitä mihin viimeks jäi.
Reippaat 76 k mittarissa, 1999 mallinen, sininen zepeli.
Pihalla puoli metriä lunta, pohojoissawossa ku ollaan.
Vakuutustarjouspyyntöä pitäis laittaa menemään, ifille tai pohojolaan saattaa kallistua.
Etuputkien öljyt ja stefat vaihtoon. Tuoretta delvacciakoneeseen ja tietty suotatin. Ja uus akku. Säilytysaineet tankissa, saapi nähhä kuink buuttaa.
Muutenkin pientä läpikäyntiä ennen kilipiasemalle vientiä.
Vapulta jos pääsis veivaamaan niin oishan se hienoo.![]()
Taas maistuu ajelu![]()
Perjantaina 23.3. työmatkat Kawalla.
Maanantaina oli tiet jäässä joten menin autolla, tänään taas prätkäillen
Hyvin kulkee kunhan ei jäille eksy...![]()
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Tervehdys tänne!
Onkos tämä myös S-mallille tarkoitettu palsta?Huomenna olisi meinaan tarkoitus hakea (mikäli ei lunta taas sada
)
Vähän on kuolleen oloinen paikka, kun ei ole kuin muutama viesti tältä vuodelta? Missäs kaikki ovat?Vai onko kyseessä niin hyvä matkapyörä, ettei kenelläkään ole tien päällä aikaa pysähtyä kirjoittelemaan?
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Nyt on hommailtu ko. pyörä!Onkos muilla S mallin omaavilla vibrannu matalilla kierroksilla etukate? Hirveetä mekkalaa pitää.. Täytynee irrotella ja kiristellä uusiks, josko sillä helpottais
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Juu, iloisesti tuo metelöi. Syyllinen todennäköisesti on se siinä valojen alla oleva (muutaman vuoden takaisten muistikuvien perusteella karkeasti arvoiden) 15x15 cm palanen. Sen alle kun laittaa sopivaa pehmustetta (esim. tuota huonekalujen jalkoihin tarkoitettua pehmustetarraa) niin tilanne luultavasti ainakin vähän helpottaa.Onkos muilla S mallin omaavilla vibrannu matalilla kierroksilla etukate?
Joo itelle tuli hommattua saksasta 2009 punainen zr-7 vm. 2000, mittarissa silloin 30 000km. Oli aluksi kuristettu mut viime kauden alussa se sitten otettiin pois ja ai että kun oli aivan eri pyörä. Piti tietenkin heti käydä huippuja kokeilemassa autobahnilla ja kyllähän se mittariin sen 205 tuli.
koko perän on edellinen omistaja vaihtanut sekä tuplavalot ja myös pleksin oli asentanut mutta alpeilla ollessani se pyörä kaatu parkkipaikalla ja sehän hajos siihen. En tykännyt siitä muutenkaan ja oli tarkotus ottaa pois. Nyt kun on tullu ajeltua saksassa aika paljon niin se pleksi olis tosi mukava vaikka humisee kypärässä paljon kovempaa sen kanssa kuin ilman. Niskat tulee kipeeks kun ajaa yli 140 matkavauhtia, mutta on se hienompi näin.
Nyt on mittarissa 42 000km ja oli suunnitelmissa jos kesällä lähtis norjassa ja ruotsissa käymään tai jos iha alpeille taas suuntais. Olin syksyllä amk puolesta työharjoittelussa Biketeamilla Vantaalla ja vaihdoinkin omaan pyörään loppukaudesta jarrupalat,tulpat,kaasarinkurkun kumiputket (oli halkeillut niin paljon että imi ilmaa välistä eikä käynyt tasaisesti),ketjut ja rattaat,öljyt ja suodatin ja oli mielessä nyt ennen kauden avausta vielä venttiilinvälykset tarkistaa ja koska kuristukset otin pois ajattelin kanssa kaasarit synkronoida, tosin ei oo vehkeitä sit varten. Pitää kattoo jos jollain tutulla olisi tai jos veis ihan liikkeeseen.
Hiljastahan täällä kyllä on, aina välillä tulee seurattua enempi ja toivottavasti uusien kuskien myötä palsta aktivoituu.
Pitäis jostain löytää toinen takavanne jarrulevyineen ja rataspakkoineen,
sais vaihdettua touring-kumin alle vähän näppärämmin...
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Kannattaa katsella tuon ebayn tarjontaa...Siellä on hyvin välillä zr-7 osia ym.
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
www.purkuosat.net/
tuolla tais olla -99 takavanne roippeineen. ebaysta ja allrightiltahan noita osia näyttää parhaiten löytävän.
onko kukaan laittanu etulokarin jatketta kiinni? Ei taida auttaa kivien lentelyyn putkirn väliin?
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]