Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 166:sta
  1. #31
    Päätin sitten lopultakin käyttää kawan penkissä kun nuo seokset epäilytti putken ja K&N filtterin jäljiltä. Aiemmin siis pyörästä oli vain aukaistu seosruuveja 2,5 kierrosta auki ja neuloja nostettu n. 0.8-0.9mm. Kone toimi hyvin. Penkkitulos kummastutti, seokset oli sika rikkaalla ja 8000 jälkeen loppui penkin mittarista vara seosten suhteen.... Tehoa löytyi parhaillaan 72,41 ja vääntöä 62,74 (ei saatu kun kerran noin hyvät, ja vain nelosella) *Pääsuuttimet irti ja vakiot 108 vaihtuivat 100 ja eikun leikki uusiksi, Tulos = tehoa 76,84 ja vääntöä 64,33 ja sama mikä pykälä päällä + seokset hyvin kohdillaan... ja kaiken kruunasi se että entinen teho ja vääntö tuli jo 1000 kiekkiä alempana jatkuen parempana rajoittimeen saakka *. Eli ei niitä suutin kokoja aina kasvateta, Neulojen ja seosruuvien säädöt jäi ennalleen. (Ja luonnollisesti takapallilta nämä)

    Seokset siis penkittäjän mukaan hyvät vaikka nyt lisätyssä käyrässä 5000 - 6000 välillä näkyy hoikemmalle menoa, mutta toisaalta monissa kyykkypyörissä kuulemma max power irtoaa vasta tuolla kierrosalueella (14-15) korvilla. Ja se menee hoikalle tuossa vain kun kaasu on täysin auki ja penkki jarrutti pyörää 70% kokonaistehostaan (isommalla pyöräparka ei ois enää paljo jaksanu nostaa kierroksia...) + eipä tuolla 1000 kierrosalueen aikana kovin pitkään kaasu auki varmaan ajella.... *(sininen vanha punainen uusi, vertaa seos käyrää...)

    http://i20.photobucket.com/albums/b2...07/Dynokyr.jpg



  2. #32
    Keväällä 2005 tuli hankittua ZR-7 melkeimpä vain ulkomuodon vuoksi. Ja koska kyseessä ensimmäinen pyörä niin ei ollut suurille tehoille tarvetta...Kävi nimittäin niin kun kattelin pyörävaihtoehtoja niin loppusuoralla Bandit 600 ja ER-5. Sitten hokasin punasen ZR-7 mallin myynnissä ja homma selvä..Kaupat tehtiin jo melkein kuvan perusteella.

    Yhden kesä ajelun jälkeen voi vaan todeta, että tuntuu meikäläiselle sopivan kuin hanska käteen, varsinkin kun tuota pituutta on keskimääräistä enemmän (195cm. Olen ajellut kaverin Bandit 600:lla ja suurimpana erona tuntuu olevan vaihteiston välitykset ZR-7:n eduksi. Pyörä oli varustettu keskisuurella pleksillä, jonka otin loppukesästä kokeeksi pois. Huminat kypärässä muuttui oleellisesti pienemmäksi mutta taidan kuitenkin laittaa takaisin. Ainakin jos pitempää matkaa meinaa tulla eteen..

    Pikkuisen tuntuu kyllä värinät ohjaustankoon muuta taitaa kuulua asiaan...Ja sitten kesää 2006 odotellessa..
    * * * ZR-7 * * *
  3. #33
    Tänään kausi korkattu zr:llä, 68km tuli lisää mittariin. Ei siis paljon mutta aloitus se tuokin,huomasin vain että tuolla orkkisputkesta raiskatulla vaimentimella ääni ainakin kuuluu... . Ei siis vingu kuin sika mutta sellaista matalaa (kovaa) rötinää ja kuminaa kyllä tulee reilusti, no putken ahdistavin kohtahan löytyy moottorin alta jotta ihmekkös tuo. Ei vain kehtaisi nyt vaihtaa esim. tuohon leovinceen jota nyt halvalla saa kun pyörä penkitetty tuolle torvelle, toinen asia että pyörän välitykset on . Kiertää 100Km/h nopeudessa n.5250krm, pitäis tosissaan päästä paineilman viereen että sais vaihdettua tuon pienen eturattaan veke, ja 17 hampainen tilalle (se mutteri voi näköjään tarttua erittäin tiukkaan) . Mutta tässäpä tärkeimmät, eikun lisää kauden aloitustarinoita Zr foorumiin

    Edit 13.4.2006 Välitykset vaihdettu nyt menee 4250kier.min = 100Km/h vastaavasti 5250kier.min. = 120Km/h, mielestäni käypäset välit tuohon pyörään. Kilometrejäkin tuli n.170km lisää...



  4. #34
    Lainaa (Kiwikasa @ Huhti. 13 2006,10:06) kirjoitti
    Edit 13.4.2006 Välitykset vaihdettu nyt menee 4250kier.min = 100Km/h
    Itsellä on suht koht samat.
    muistaakseni 100km/h on 4100krs
  5. #35
    Lainaa (Kiwikasa @ Maalis. 04 2006,23:06) kirjoitti
    Pääsuuttimet irti ja vakiot 108 vaihtuivat 100
    Sama oli tuomio omassa seiskassa. Slipari vaihdettu ja seokset oli selvästi rikkaalla. Penkittäjä suositteli 100:sen suuttimia. Että pienempää vaan tilalle. Vielä ku sais kaivettua jostain inspiraation vaihtoon.
    Z1000 -08
  6. #36
    Penkittäjällä ei sattunut olemaan sellaista räikkävääntimen näköistä erikoisavainta jolla suuttimet saa vaihdettua kaasarit paikallaan? Missä minä kävin (Mp Mesta Heikkinen) sai suuttimet vaihdettua varttitunnin sessiolla... Se oli siis kuin räikkäväännin mutta hylsyn tilalle sai vaihdettua erilaisia ruuvi / kuusiokolopäitä, ja sieltä päästä missä on se kumikahva sai pyörittämällä ruuvit pyörimään. Eli siinä oli kulmavaihde ja muistaakseni momentin näki myös siitä kapistuksesta.... Pätevä peli, ja sen verran matala että sopii kaasarien alle heittämällä. Pituutta sillä oli sen verran että vaikka kaikki olis vaihtanut samalta puolen . Melkein sinuna kyselisin josko jollain paikallisella firmalla olis vastaava ja itse maksaisin vaikka tunnin työn jos saapi vaihdettua kaasarit paikallaan, ei oo mukavaa kädet verillä tapella paikkojen ahtauden takia kun on paremmatkin vehkeet keksitty. Paljonko sulla muuten Zr potkaisi seokset paksulla?
  7. #37
    Lainaa (Kiwikasa @ Touko. 12 2006,14:16) kirjoitti
    Penkittäjällä ei sattunut olemaan sellaista räikkävääntimen näköistä erikoisavainta jolla suuttimet saa vaihdettua kaasarit paikallaan? Missä minä kävin (Mp Mesta Heikkinen) sai suuttimet vaihdettua varttitunnin sessiolla... Se oli siis kuin räikkäväännin mutta hylsyn tilalle sai vaihdettua erilaisia ruuvi / kuusiokolopäitä, ja sieltä päästä missä on se kumikahva sai pyörittämällä ruuvit pyörimään. Eli siinä oli kulmavaihde ja muistaakseni momentin näki myös siitä kapistuksesta.... Pätevä peli, ja sen verran matala että sopii kaasarien alle heittämällä. Pituutta sillä oli sen verran että vaikka kaikki olis vaihtanut samalta puolen . Melkein sinuna kyselisin josko jollain paikallisella firmalla olis vastaava ja itse maksaisin vaikka tunnin työn jos saapi vaihdettua kaasarit paikallaan, ei oo mukavaa kädet verillä tapella paikkojen ahtauden takia kun on paremmatkin vehkeet keksitty. Paljonko sulla muuten Zr potkaisi seokset paksulla?
    Kävin Viaberilla mutta homma tyssäs siihen ku ei ollu sopivia suuttimia. Toi työkalu kuulostaa aika houkuttavalta. Täytyy kattoo olisko duunissa jotain sinne päin,tai sit tosiaan maksaa sen tunnin työn ja säästää hermoja. Ei tarvis alkaa ähräämään. Potkua oli *69,3hp ja vääntöä 60,6. Ja kaasareitten synkka oli kuulemma aika poskellaan. *

    Nähtäväksi jää mikä on vaikutus kunhan saa noi hoidettua.
    Z1000 -08
  8. #38
    Täältä löytyy sininen zr-7 -99

    Olisin kiitollinen jos joku viisaampi voisi selittää tuon takaiskarin jousen esikuorman säätämisen. (Siis sieltä yläpäästä..)

    Huoltomanuskan mukaan:

    1. Käännä mutteria (nut) taaksepäin
    2. Käännetään koukkuavaimella säätömutterista

    Epäselvää on mitä mutteria/asiaa tuossa kohdassa 1 tarkoitetaan??
  9. #39
    Itselläni on ZR-7 S. Ensimmäinen pyöräni ja tänä keväänä olen sen liikkeelle ottanut. Kilometrejä on nyt kertynyt 3 vkossa 3.000. Pyörä tuntuu hyvältä yksi päällä ja kaksi päällä.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  10. #40
    Lainaa kirjoitti
    Olisin kiitollinen jos joku viisaampi voisi selittää tuon takaiskarin jousen esikuorman säätämisen. (Siis sieltä yläpäästä..)
    Jousen yläpäässä on se "hammastus" josta sitä säädetään koukkuavaimella, ja alapäässä on sormin pyöritettävä neliasentoinen (no, -03:ssa ainakin) "mutteri".

    Disclaimer: muistaakseni, en nyt tälle keväälle ole tuota säätänyt kuin "yläpäästä" vähän jäykemmäksi. Sitä(kään) en muista mitä kumpikin noista tarkalleen ottaen säätää, ja manuaaliakaan ei jaksa kaivaa esille nyt. Ylempi oli jousen jäykkyys ja alempi vaimennus, tai sitten muistelen taas aivan mitä sattuu. Eiköhän joku korjaa jos pieleen meni.
  11. #41
    Ylempi on jousen esijännityksen säätö (seitsemän kohtainen) ja alempi on palautuksen säätö. Älkää kysykö mitä ne tarkoittaa, sitä en tiedä.
    Itsellä on tuo esijännityksen säätö aikast jumissa. En ole saanut sitä säädettyä. Ei ole ollut kanttia vääntää kun tuntuu että mopo kaatuu tai jousi hajoaa. Pitäisi ilmeisesti saada sellainen nopea nykäisy-veto aikaiseksi.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  12. #42
    Lainaa (rauman @ Touko. 13 2006,20:50) kirjoitti
    Ylempi on jousen esijännityksen säätö (seitsemän kohtainen) ja alempi on palautuksen säätö. Älkää kysykö mitä ne tarkoittaa, sitä en tiedä.
    Itsellä on tuo esijännityksen säätö aikast jumissa. En ole saanut sitä säädettyä. Ei ole ollut kanttia vääntää kun tuntuu että mopo kaatuu tai jousi hajoaa. Pitäisi ilmeisesti saada sellainen nopea nykäisy-veto aikaiseksi.
    Jep. Aivan sama ongelma. Ei uskalla vaan vääntää.

    Sitä mietiskelen, että pitääkö kuitenkin ensin jotain mutteria kääntää taaksepäin/löysätä ennen kuin alkaa koukulla vääntämään, koska manuaaliassa jostain sellaisesta höpistään..
  13. #43
    Lainaa (JiiOo @ Touko. 13 2006,21:59) kirjoitti
    Sitä mietiskelen, että pitääkö kuitenkin ensin jotain mutteria kääntää taaksepäin/löysätä ennen kuin alkaa koukulla vääntämään, koska manuaaliassa jostain sellaisesta höpistään..
    Mulla ei manuaalissa ole mitään sanottu mistään mutterin väännöstä. Vääntöä vaan koukulla.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  14. #44
    Lainaa (JiiOo @ Touko. 13 2006,21:59) kirjoitti
    Lainaa (rauman @ Touko. 13 2006,20:50) kirjoitti
    Ylempi on jousen esijännityksen säätö (seitsemän kohtainen) ja alempi on palautuksen säätö. Älkää kysykö mitä ne tarkoittaa, sitä en tiedä.
    Itsellä on tuo esijännityksen säätö aikast jumissa. En ole saanut sitä säädettyä. Ei ole ollut kanttia vääntää kun tuntuu että mopo kaatuu tai jousi hajoaa. Pitäisi ilmeisesti saada sellainen nopea nykäisy-veto aikaiseksi.
    Jep. Aivan sama ongelma. Ei uskalla vaan vääntää.

    Sitä mietiskelen, että pitääkö kuitenkin ensin jotain mutteria kääntää taaksepäin/löysätä ennen kuin alkaa koukulla vääntämään, koska manuaaliassa jostain sellaisesta höpistään..
    Oli aika tiukassa mutta vaatii vaan lisää vartta siihen koukkuavaimeen. Kunnon puhdistus ja vähä liukastetta niin auttaa kummasti. Ja itse ainakin huomasin että noi säädöt vaikutti käytökseen varsinkin kyytiläisen kanssa.
    Z1000 -08
  15. #45
    Mopo vielä keskituelle niin helpottaa jousen esijännityksen kiristämistä.

    Itse käytin entisessä ZR:ssä asentoa 5 jousen esijännityksessä ja asentoa 3 paluuvaimennuksessa, toimi mulla hyvin. Painoa kuskilla n. 85-90 kg ajokamoineen. Ja keulassa oli jäykemmät öljyt, muistaakseni 15W.

    Emännän kanssa säädöt täysille niin pysyi mopo ajettavana.
    - Kawasaki ZR-7S => Triumph Sprint RS -
  16. #46
    ZR-7 :lla ajettu vuoden 2000 loppukesästä.
    Pari ajokautta meni ihan muuten vaan pörräillen ja satunnaisesti radalla käyden.
    Vauhdinnälkä kasvoi ja sporttihirmuja oli kiva kiusata tollasella vanhalla veturilla.
    Joten joutui vaihtamaan alle WP:n takapampun ja etujouset.
    Etujousiin 7mm lisää esijännitystä ja öljyt itse sekotettu 10w/15w öljyistä... hyvin toimii.

    Vanha alkukäyrästö meni rikki joten hommasin Barracudan saksasta, siitähän se säätäminen vasta alko...
    No nyt on mitattu 209 todellista nopeutta mailin matkalle lappeenrannan lentokentällä ja kyllä se siinä vielä kiihty.
    Tuossa oli 17/38 ratastus.

    1/4maili meni vakiolla parhaillaan 12,093s loppunopeus 175,2
    Nyt oli liian lyhkäset välitykset... 15/39.
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  17. #47
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
  18. #48
    Alotellaas 2010 kausi vaikka tällä... kun nyt ollaan taas kevättä kohti menossa niin että hanki pöllyää..

    Kawan ZR-7 / ZR-7S malliin liittyen...

    Mitä muutoksia olette tehneet ZR-7:aan?
    Ja mitä on vielä toteutuslistalla/suunnittelun asteella?
    Onko dynokäyriä ja jos on niin voiko niitä skannata ja laittaa näytille?

    Kulkupuoli: (0-100, 1/4-maili, mailin kiihd. huiput gps:llä, yms)
    0 -100 : ??, *täytyy testata 5hz lähettimellä ja racechronolla tulevana kesänä.
    1/4 maili : 12,093 *175,2km/h (vakiona 2001)
    mailin ajo : lpr lentokenttä 209km/h (vähän viriviri 2009)
    huiput gps: ??, täytyy testata tulevana kesänä.

    Ulkonäköasiat: (vilkut, peilit, 1/4-kate, alakate, hugger, undertray, kustomointi, yms)
    *tehty *- sirommat vilkut, muuten vakio
    *suunn. - uudet peilit,
    * * * * * *-takalokasuojan muotoilu / undertray

    Tehoon (toivottavasti) vaikuttavat: (pako-/imupuoli, kaasarit, sytytys, turbo yms)
    *tehty - 2008 kauden alussa Barracuda kokoputki (halvempi kun orig. vaimennin Sumekolta)
    * * * * *- 2008 K&N ilmansuodatin
    * * * * *- isommat pääsuuttimet (vakio .108 *nyt .117, kun lambda näytti laihaa)
    * * * * *- dynojet neulat
    * * * * *- 2009 imuilmakotelon kansi pois ja muutama lisäreikä putsarikoteloon.
    * * * * * * (jos menee laihalle, ilmansaantia on helppo rajoittaa teippaamalla reikiä kiinni)
    * * * * *- seosruuvit 2.0 kierrosta auki
    *suunn. - KTrick sytytyksen ajoituksen mittaaminen ja säätö
    * * * * * - ilmakoteloon viileämpää ilmaa jotenkin (ehdotuksia?)

    Turvallisuuteen: (alusta, jarrut, valot, yms)
    *tehty *- WP-takapamppu ja WP Progr-etujouset, + n.7mm lisää esijännitystä.
    * * * * * *- teräpunosjarruletkut eteen.
    *suunn. - valoille virta suoraan akulta, releen ohjaus kuten ennen.
    * * * * * *- ledeillä jarruvalo, takavalo, mittariston valot, vilkut

    Muuta (rattaat, öljyt, penkki.. yms)
    *tehty *- nyt edessä 17- ja takana 39-piikkinen,
    - öljyt Motorex 10-50 Stormilta
    suunn. - vaihtopenkin hommaaminen ja sen muotoilu rata-ajoa ajatellen.
    - jalkatappisarja jostain, jotenkin (ehdotuksia?)

    Mitäs muuta mieleen tulee??

    2010-kesällä sitten ZR-7 kokoontuminen, vaikka jollekin kiihdytys- tai lentokenttäpäivälle niin samalla selvitetään se nopein ZR-7...ja jossain vaiheessa voisi käydä kiusaamassa muoviluoteja Alastarolla tai Kemoran radalla, miksei Ahvenistollakin...

    * * * *Kevättä odotellessa...
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  19. #49
    Täältä käsi pystyyn! Laitoin omani juuri ajokauden ollessa ohi ja räntäsateessa kotia ajellen. Tuolla se tallissa ex enskan paikalla tallissa lymyää, ja tänä vkonloppuna tuli lykättyä akkukin paikoilleen ja heräteltyä kaveri talviunilta

    Yllättävän vähän näitä miunki mielest on, ja täällä foorumillakin aika vähän puhetta koko mopottimesta.

    Mä oon ainaki innokkaasti mukana kaikessa em toiminnassa mitä aiemmat kirjoittelijat olivat ehdotelleet miitistä lentokenttäpäivään (sama asia, noh)

    Tulis vaan se kevät!!!

    Laitetaan nyt tämäki jos jollakin joku asia tulee..
    janileino1006@hotmail.com
    Elämäntapa motoristi.
  20. #50
    Kausi käyntiin!!
    Nyt on ajeltu jo reilu viikko ja aika monta seiskaa olen tienpäällä nähnyt muutenkin.

    Edellisessä omassa kirjoituksessa mainitsin yhdeksi tapaamismuodoksi jonkin noista
    *- Ajoharjoittelu joillakin ratapäivillä,
    *- 1/4 mailin kiihdytysajotapahtuma
    *- Nopeusmittaustapahtuma

    Kaivoin vähän infoa mahdollisuuksista:
    Paikka * * * pvm/aika * * * * * hinta* *järjestäjä * *muuta
    Ahvenisto *Su 02.05. 13-18 **45€ **MP-Tuki Ry
    Ahvenisto *Ma 03.05. * * * * * ** * * *.ORG
    Alastaro ** Ma 10.05. ** * * * * * * * *.ORG
    Alastaro * *La 15.05. 10-20 * 55€ * MP-Tuki Ry
    Alastaro * *Su 16.05. 10-20 * 55€ **MP-Tuki Ry
    Kemora * * Ma 17.05. - ti 18.05. * * .ORG
    Ahvenisto *Ti 18.05. 13-18 * *40€ * MP-Tuki Ry
    Ahvenisto *Ti 25.05. 13-18 * *40€ * MP-Tuki Ry
    Alastaro * *La 29.05. * * * * * * * FHRA V8 & GTI vauhtipäivät kiihdytysajo 1/4 maili
    Alastaro * *Ti 08.06. * * * * * * * * * * .ORG
    Ahvenisto *Ti 08.06. 13-18 **40€ **MP-Tuki Ry
    Ahvenisto *Ma 14.06. * * * * * * * * *.ORG
    Ahvenisto *Ti 15.06. 13-18 **40€ **MP-Tuki Ry
    Halli * * * * *La 19.06. 12- ** *15€ **Nopeusetesti HVR Hallin lentokenttä http://www.nopeusmittaus.com/
    Kemora * * Pe 25.06. * * * * * 55€ * MP-Tuki Ry
    Kemora * * La 26.06. * * * * * 55€ * MP-Tuki Ry
    Kemora * * La 26.06. 18:00 - Su 27.6. 18:00 150€ Rataperse MP-Tuki Ry
    Ahvenisto *Ma 28.06. * * * * * * * * *.ORG
    Gotland * * Ma 05.07. - ke 07.07. *.ORG *Gotland Ring, Ruotsi
    Ahvenisto *Ma 12.07. * * * * * * * * *.ORG
    Botniaring *To 22.07. * * * * * * * * *.ORG
    Botniaring *Pe 23.07. * * * * * * * * *.ORG
    Ahvenisto *Ti 27.07. 13-18 *40€ * MP-Tuki Ry
    Alastaro * *Ke 28.07. - to 29.07. * .ORG
    Botniaring *To 05.08. * * * * * * * ** .ORG
    Botniaring *Pe 06.08. * * * * * * * * *.ORG
    Kemora * * La 07.08. - su 08.08. * .ORG
    Alastaro * *La 14.08. * * * * * * * FHRA V8 & GTI vauhtipäivät kiihdytysajo 1/4 maili
    Alastaro * *Su 15.08. * * * * * * * * *.ORG
    Ahvenisto *Ke 15.08. 13-18 *45€ *MP-Tuki Ry
    Kiikala * * * La 21.08. 10-18 *15€ *BurnOutParty Kiihdytysajo 1/4 maili http://www.riversidecruisers.fi/
    Joensuu * *La 21.08. 12-18 * 60€ *Nopeustesti Lentokenttäajot http://www.lentokentta.info/
    Alastaro * *Ma 23.08. * * ** * * * * .ORG
    Ahvenisto *La 28.08. * * * * ** * * .ORG
    Ahvenisto *La 18.09. * * * * * * * * .ORG

    Edellä mainittujen lisäksi on tietysti paljon eri järjestäjien ajopäiviä, (muoviluoti, TFMK, Zoo MC, SRRA, yms...) noista voi hakea tietoa jos jaksaa...
    Ja tietysti .ORGin järjestämät ajelut... Eikös noita ole ainakin torstaisin.

    Mitäs luulette, osallistuisikohan la 29.5. FHRA:n järjestämään alastaron kiihdyttelyyn enemmän kuin 2 ZR-7:aa.
    Edelliskerralla ei tainnut olla enempää.

    Omat parhaat ajat / nopeudet mainitsinkin 15.9.2009 viestissä.
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  21. #51
    Jos jollakin zr:n omistajista on jäänyt alkuperäinen ohjaustanko nurkkiin pyörimään tyhjän panttina stongan vaihdon seurauksena, ja olisi siitä vielä valmis luopumaan. Voisin vaihtaa sen sopivaan määrään euroja.
  22. #52
    Jos jollain on tarvetta sliparille niin olisi ylimääräinen Devil SB2
  23. #53
    Huomenna lähtö kohden Kemoraa. Rataperseily siellä la-su ja maanantaina takas. Toivottavasti kaikki pysyy nipussa.

    Tämän alkukauden aikana katkesi ensin kytkinvaijeri, sitten meni kytkinlevyt vaihtoon, sitten katkesi kaasuvaijeri Ahveniston reissulla.
    Väsättiin kaasu oikeaan polveen jämävaijereilla ja nippusiteillä. Hyvin pääsi kotio.
    Ahvenistolle ei päästy pörräämään kun desibelit oli yli 95:n. Barracudan E-hyväksytty putki ilman db-killeriä oli 96-97db.

    Heittäkääs tuloksia kehiin, te jotka olette käyneet mailin ajoissa ja varttimaililla...
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  24. #54
    Pyörä ja kuski lähes ok rataperse-ajon jälkeen...

    2075km tuli ajettua Kemoran rataa 24h aikana.
    Alkuun tuli vettä aivan älyttömästi ja kun rata kuivui niin huomasin tuon Barracuda-röörin kollektoriputken olevan aivan väärin sijoitettu ja/tai väärin muotoiltu.
    Oikealle kun kanttas vähän reippaammin niin johan se raapi rataan. Ei hyvä. Kemoraa kun kierretään ns. oikealle eli radan seitsemästä mutkasta viisi on oikealle. Tai jos se paluusuoran loiva nopea vasen lasketaan mutkaksi niin 5/8 oikean suuntaan.
    Tuli sitten roikuttua aika älyttömästi jotta sai keskinopeuden pidettyä kohtuullisena.

    No neljän vuoden päästä päässee taas hankkimaan ennätystä takas Kawasakin nimiin...
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  25. #55
    piippuZetalla huimaa urheiluhenkeä ja kovaa rataperseilyä. nostan kypärää. on se melkoinen mies ja pyörä vuoden 1976 tekniikkaan suoraan perustuen tuo zr-7. en jaksaisi/pystyisi ainakaan ratapersiöön millään vehkeellä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #56
    Poikkesitko Kawabata radan varressa jossain vaiheessa?? Ymmärsin että olisi saattanut reitti mennä Vetelin läheltä...

    Edelleen reidet ilmottelee ettei portaiden alas kävely ole hyvä ajatus. Ylös menee helpommin.

    Toiset ajelee kauden mittaan eri paikkoihin ja näkee vähän kavereita siinä samalla, toiset lähtee pyörimään rataa ympäri... Jos ihan vaan järjellä ajattelis niin eihän tollasia rataperseitä tulis ajeltua.

    Nyt on hyvin palvelleet Michelinin Pilot Road renkulat vaihtokunnossa. Muistelin radalle mennessä että näillä olisi ajeltu reilut 17000 km, mutta MP-päiväkirjasta tarkistettu vaihtohetki asettuukin reilun 22000 kilometrin päähään.
    Silloin oli tontti just ostettu ja oli tiedossa ettei ihan heti tule ylimäärästä aikaa/rahaa ratailuun
    Hyvin nuo ZR-7:n alla kesti vaikka viime kaudella kävin vartillakin kumia lämmittämässä pari kertaa. Ratasopivuudesta voisin mainita sen verran että vasemmalle olevissa mutkissa pystyi menemään ihan normaalisti polvi maassa, jotta että pitoakin riitti ainakin minun tarpeisiin sopivasti. En kuitenkaan kokeillut lähtisikö perä irti jos oikein kunnolla antaa hanaa kantatessa. Turha kiusata kumeja, ei noi kuitenkaan mitkään varsinaiset ratarenkaat ole..
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  27. #57
    Norjassa 2016kilometriä juhannuksena vaimon kanssa. Tosi hyvin pelasi kakspäällä +tavarat ja vetojakin riitti.

    Olisi illu hyvä jos olisin hoksannu säättää tuon paluuvaimennuksen jo ennen reissua enkä vasta sen jälkeen kuten nyt

    On se mukava pyörä. Vaihtokuume hävisi tyystin mikä hieman kyti ennen tuota retkeämme. Pystyy pitämään reipasta matkavauhtia eikä paikatkaan puudu kuin kohtuudella. Ohitukset onnistuu reippaasti vaan kahvaa kääntämällä. Todella mainio pyörä mutkaisilla teillä räppäilyyn.

    On käyny pieni virittäminen mielessä, mutta niinhän se aina on että tehoa ei ole koskaan liikaa, ja kun siihen aina tottuu niin pian joten näillä näkymin ilman sen suurempia virittelyjä mennään.
    Tai mistäs sitä tietää, jos näkis tuon piippuzetan seiskan niin saattas sekin kärpänen purasta..
    Elämäntapa motoristi.
  28. #58
    Siinä on ollu hyvä juhannusreissu!!
    Ajoinhan minäkin vakiolla siihen asti kunnes kävin enempi radalla ja huomasin ettei alusta oikein toimi.
    Vaihdon WP:n kilkkeet eteen ja taakse niin alkoi toimimaan.

    Tehopuolen hommia on tehty pikkuhiljaa parin vuoden aikana kun alkuperänen putki hajos eikä jaksanu alkuperästä ostaa kun "full system" virivirin sai saksasta pelkän Sumekon äänenvaimentimen hinnalla.

    Vakio kannattaa käyttää penkissä jollain osaavalla ja ottaa samalla seokset paperille. Sitten on todella paljon helpompi alkaa modaamaan. Nyt mulla on tattarisuon prätkäpajan dynon mukaan jo 78,78 takarenkaalla 9000 kierroksella.

    Täytyy käyttää Vittaniemen pajalla espoossa niin saa aiempiin vetoihin vertailukelpoisen käyrän ja seoksetkin vähän ymmärrettävämpään muotoon.

    putkea vaille vakion näköinen tuo mun laite on, kulkupuoli tulee ennen ulkonäköä...

    Aamulla Alastaroon tenavien kanssa katsomaan kiihdyttelyä...
    2000_km/24h club, Kerava, 2nd member
    3x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
    Current record 2171km, driven 2010... (rewritten in 2014)

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  29. #59
    Täytyy vielä lisätä tuohon; kulkupuoli ennen ulkonäköä-kommenttiisi.

    Vakionakin näyttää oikein hyvältä, oikealta moottoripyörältä

    Mulle vaihettu vaan minivilkut ja peilit. Se on siinä.
    Elämäntapa motoristi.
  30.  
  31. #60
    Täälä ilmottautuu yks ZR-7 kuski lisää! 12R kawa meni vaihtoon (moni pitää varmaan järjettömänä nyt) ja hain tilalle tuollasen ZR-7:n 19tkm ajetun ja -99 vuosimallin. Renkaat menee heti vaihtoon ku on nii kuluneet,tilattu uudet michelin pilot road 2:set. Vähä huoltoa vielä ja eiku baanalle!
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen