Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    Lainaa (kkipsi @ Touko. 24 2005,15:59) kirjoitti
    Mikäs tossa oli sitä sporttia? Minusta tuo kuulostaa touringin määritelmältä. *Sport touring on sellaista tourinkia, jossa kyytiläinen ei enää viihdy

    Ajelin viime kesänä kawalla pitkin keskieurooppaa. Takalaukussa kulki mukana kaikki mitä kuski ja pyörä 2 viikossa tarvitsevat. Päivämatkat olivat 300-700km, reitti vaihteli alppitiestä autobaanaan ja keskinopeus oli pätkästä riippuen 40-200km/h. Minusta se oli sport tourinkia ja siihen tarkoitukseen 12R on erittäin sopiva!
    Ja minkäs takia tuossa ei matkustaja viihtyisi? Vai eikö 12R:n kuski viihdy?

    Samoilla spekseillä mekin ollaan oltu mutta kyllä viihdyttiin molemmat. Niin no se kwaakun takapenkki....
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  2. #32
    Lainaa (suzufani @ Touko. 23 2005,13:23) kirjoitti
    Kaks päällä ei ole ikinä mukava ajaa oli pyörä mikä tahansa.
    Kun silmiin kerran sattu:
    Olen hiukan eri mieltä. Kaks päällä mukavuus riippuu seurasta. Ajan hyvin paljon mieluummin mammeli tarakalla kuin yksin.
    Totta kai yksin on huolettomampi.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  3. #33
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 24 2005,11:05) kirjoitti
    Voisin kuvitella kuskin kärsivän puutteesta, jos matkustajan takapuoli on puutunut. Ei tosin ole kokemusta kun yksin ajelen
    Ei pidä paikkaansa, päinvastoin. Tämä syy-yhteys on muutenkin epälooginen, koska todella moni tuntuu ottavan kyytiin oman äitinsä!
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  4. #34
    TÄH! Oidipaalisia tai heinäpaalisia oireita motoristeilla! Ny meni maine, pyärä myyntii!
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  5. #35
    Lainaa (kkipsi @ Touko. 24 2005,15:59) kirjoitti
    Sport touring on sellaista tourinkia, jossa kyytiläinen ei enää viihdy

    Ajelin viime kesänä kawalla pitkin keskieurooppaa. Takalaukussa kulki mukana kaikki mitä kuski ja pyörä 2 viikossa tarvitsevat. Päivämatkat olivat 300-700km, reitti vaihteli alppitiestä autobaanaan ja keskinopeus oli pätkästä riippuen 40-200km/h. Minusta se oli sport tourinkia ja siihen tarkoitukseen 12R on erittäin sopiva!
    Just joo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mieti vähän itsekin kunnolla
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

    http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

    Honda CBR 1100 XX -04
  6. #36
    Nii jäi kevväälä vähä kesken mut nyt tullut kaikille enempi kilometrejä. Oisko kolmen kauppa? XX, busa vai kawa 1200?
  7. #37
    Lainaa (Pihu @ Elo. 10 2005,22:22) kirjoitti
    Nii jäi kevväälä vähä kesken mut nyt tullut kaikille enempi kilometrejä. Oisko kolmen kauppa? XX, busa vai kawa 1200?
    Hommaa vaan se XX ja nauti *
    Uskoisin että tuosta kolmikosta se on paras kaks päällä ajoon... *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  8. #38
    Nii vanhemmat ruiskut oisko ollut tehokkaimpia kuin uudet? Siis xx:n
  9. #39
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    .
    FJR 1300 passais noihin ehtoihin, mutta joko se luokitellaan homosohviin?? *



    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  10. #40
    Lainaa (Pihu @ Elo. 10 2005,22:41) kirjoitti
    Nii vanhemmat ruiskut oisko ollut tehokkaimpia kuin uudet? Siis xx:n
    Ruiskumalli tuli vuonna -99, tehoa ilmoitettiin olevan 152hv, kaasarimalleissa taas 164hv, lukemat katsoin Hondan esitteistä... *
    Mulla oli pari kesää -00 XX, hyvin sillä pysyi muun liikenteen mukana *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  11. #41
    Ei toki. Matkamersu on matkamersu. Hintaluokka vm kakstonnisissa on aika lailla samaa luokkaa.Mutta huoltovälillä on kuulemma kilometrien ero?
  12. #42
    Lainaa (Transalp @ Elo. 10 2005,21:46) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:
    -laukkusatsi
    -mahdollisesti matkustaja
    -kardaaniveto
    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    .
    FJR 1300 passais noihin ehtoihin, mutta joko se luokitellaan homosohviin?? *
    Kysäisin emännältä. Hänen mukaansa Cagivan vaihto Fjärrään ei ole muuttanut allekirjoittaneen seksuaalista suuntautumista laisinkaan. Lähtökohta oli 102% hetero.
  13. #43
    Niii yhtä rumia kaikki keulasta sanokaas te



  14. #44
    Ei nopein (vain 263 km/h), mutta kaikkein sporttisin vaihtoehto sport-touring luokassa näkyy profiilissani. Mukava myös kaksin, eikä ole ruma keula
  15. #45
    Jos nopeinta sport toureria tai matkapyörää yleensäkin etsit, niin huippunopeudella ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä, koska sitä pystyy äärimmäisen vähän hyödyntämään, vaikka Saksan autobaania ajaisit koko ajan (mikä taas on enimmäkseen umpitylsää). Sen sijaan tulisi kiinnittää huomio niihin asioihin, joilla saadaan kuljettaja, ja jos on myös matkustaja mukana niin myös matkustaja, pysymään hyvässä ajovireessä. Silloin tarve taukoihin vähee ja kilometrejä per ajopäivä saa paljon enemmän aikaiseksi. Toinen on tietysti polttoainetankin suuruus suhteessa kulutukseen. Siinä minusta tavoite olisi päästä ainakin 300 km tankillisella, ettei joudu liian usein käymään juottopaikalla.

    Nopeus tourerilla mitataan minusta km/vrk eikä km/h -asteikolla.
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  16. #46
    Lainaa (kawajack @ Elo. 11 2005,09:23) kirjoitti
    Jos nopeinta sport toureria tai matkapyörää yleensäkin etsit, niin huippunopeudella ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä, koska sitä pystyy äärimmäisen vähän hyödyntämään, vaikka Saksan autobaania ajaisit koko ajan (mikä taas on enimmäkseen umpitylsää). Sen sijaan tulisi kiinnittää huomio niihin asioihin, joilla saadaan kuljettaja, ja jos on myös matkustaja mukana niin myös matkustaja, pysymään hyvässä ajovireessä. Silloin tarve taukoihin vähee ja kilometrejä per ajopäivä saa paljon enemmän aikaiseksi. Toinen on tietysti polttoainetankin suuruus suhteessa kulutukseen. Siinä minusta tavoite olisi päästä ainakin 300 km tankillisella, ettei joudu liian usein käymään juottopaikalla.

    Nopeus tourerilla mitataan minusta km/vrk eikä km/h -asteikolla.
    Eiköhän se sport -sana siinä nimessäkin tarkoita, että pyörässä tulisi olla urheilullisia ominaisuuksia.. Sen takia homosohvat on poissuljettuja.

    Mä en ymmärrä, miks joku haluaa ajella sohvakalustollaan ympäri maanteitä.. Eikö se ole niin, että jos haluaa kaikkein vaivattominta ja mukavinta etenemistä, niin ajaa autolla?

    Mä ottasin varmaan hajapusan. Bläkkäri on aika mitäänsanomaton pyörä (olen ajanut). Kawakin kyllä menis, mutta siinä ei ole silleen vääntöä kuin Busassa. Kyllä Busa on niistä paras ajattavuudeltaankin mun mielestä, XX ja Kawa on aika kankeita.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #47
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2005,09:44) kirjoitti
    Bläkkäri on aika mitäänsanomaton pyörä (olen ajanut). Kawakin kyllä menis, mutta siinä ei ole silleen vääntöä kuin Busassa. Kyllä Busa on niistä paras ajattavuudeltaankin mun mielestä, XX ja Kawa on aika kankeita
    AAMEN!!!!

    Bemarin K 1200 S on myös matkaan ja mutkaan erinomainen valinta mutta Bussin karisma puuttuu. Ja ZX 12:ssa ei istu pitempää matkaa takana mielellään kuin alle 120 cm kokoinen henkilö, sekin on kokeiltu. Kyytiläisen kannalta noista on paras varmaan BMW sitten ehkä XX ja Bussissakin on kohtuullisen hyvä istua takana.

    Eikös sport tourerilla pidä pystyä ajamaan vähän sporttia ja tourinkia. "Sohva" ei ole sellainen yleispyörä eikä "kyykky" myöskään. Kummallakin kyllä pystyy menemään radalle ja ajamaan matkaa mutta välimuoto, sporttourer, on kohtuullisen hyvä kumpaankin
    haemis
  18. #48
    ...jostain syystä kallistuin busaan....hehiötä kehiin....
    ..kaikki noi kokeilleena,ei ollu edes vaikea valinta...päinvastoin!

    Pihu,osta se Busa niin olet tyytyväinen,eikä tarvi mammankaa valitella takanaoloa....
  19. #49
    Joo, se uus Bemarin K 1200 S voi olla kyllä kova sana myös! Onhan se aika paljon nykyaikasempi kuin Busa, voisin kuvitella, että ajettavuuskin on parempi. Tutut on sillä ajanu, ja kovasti kehunu. Ennen kuin voi itte sanoa, niin täytyis tietysti ajaa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #50
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon

    Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...
    Eli fjr... ennen oli xx eikä pitkällä matkalla voi puhua samana päivänä...

    nostaa hyttiä kaasulla, kulkee ainaki 250km/h todellista, tankilla pääsee 450km (ajanut 393km pysähtymättä suomessa) ei kyytiläinenkään valitellu.. vääntöä alhaalla niinkö customissa keppiveto... yksinkertaisesti PARAS!
    Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
  21. #51
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2005,08:00) kirjoitti
    Mukava myös kaksin, eikä ole ruma keula
    Siis puhuuko vehnäolutaddikti nyt pyörästään vai itsestään..?
  22. #52
    Lainaa (Moottoripyöräilijä @ Elo. 11 2005,10:25) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
    Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.

    Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:

    -laukkusatsi

    -mahdollisesti matkustaja

    -kardaaniveto

    -mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä

    Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.

    Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon

    Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...
    Eli fjr... ennen oli xx eikä pitkällä matkalla voi puhua samana päivänä...

    nostaa hyttiä kaasulla, kulkee ainaki 250km/h todellista, tankilla pääsee 450km (ajanut 393km pysähtymättä suomessa) ei kyytiläinenkään valitellu.. vääntöä alhaalla niinkö customissa keppiveto... yksinkertaisesti PARAS! *
    Ei taida monessa sporttouring pyörässä olla keppiä: K 1200 S Bemu taitaa olla ainoa.

    Jamppukin taitaa olla enempi touringpyörä mutta ei missään tapauksessa *sohva.


    Mutta kysehän on vain käsitteiden määrittelemisestä...
    haemis
  23. #53
    Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).

    Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  24. #54
    Lainaa (skoge @ Elo. 11 2005,14:29) kirjoitti
    Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).

    Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.
    Täysin samaa mieltä! * *Itsellä in ZZR1100, eikä tuo "nuorempi sisko" voi olla yhtään ainakaan huonompi!

    FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella * * (se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")
    Busa ei ole tourer (ei hyvä kaksi päällä) eikä myöskään mäyris (ZX-12), siihen ei myöskään saa sivulaukkuja *
    Mut bläkkäri tulee kyllä aika lähelle... *
    Bemusta ei (vielä) mitään omakohtaista tuntumaa *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  25. #55
    hmm.. zzr1200
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  26. #56
    Hitto, taisin puhua läpiä päähäni, piti oikein tarkistaa....

    Bike 7/2002 testissä XX:lle mitattiin 280,8 ja Zetorille VAAN 278,8. Eli ZZR on hiukka hitaampi vaikka mitattuja heppoja on enemmän.

    Sorry, mutta pitäähän sitä omaansa kehua vaikka välillä väärin perustein
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  27. #57
    Lainaa (kawajack @ Elo. 11 2005,16:42) kirjoitti
    Lainaa (skoge @ Elo. 11 2005,14:29) kirjoitti
    Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).

    Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.
    Täysin samaa mieltä! * *Itsellä in ZZR1100, eikä tuo "nuorempi sisko" voi olla yhtään ainakaan huonompi!

    FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella * * (se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")
    Busa ei ole tourer (ei hyvä kaksi päällä) eikä myöskään mäyris (ZX-12), siihen ei myöskään saa sivulaukkuja *
    Mut bläkkäri tulee kyllä aika lähelle... * *
    Bemusta ei (vielä) mitään omakohtaista tuntumaa *
    eli tarkoitat kun istuma asento ratkaisee, että kaikki streetfighterit nakupyörät ENDUROT on sohvia???

    toisekseen yamahan sivujen mukaan sillä ei mallistossaan yhtään touring pyörää
    Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
  28. #58
    Lainaa (kawajack @ Elo. 11 2005,16:42) kirjoitti
    FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella (se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")
    Saman tyyppistä perustelua käyttäen Kawasaki ZZR, Busa ym muut eivät ole sport/TOURING-pyöriä, koska ne ovat ketjuvetoisia.

    Se kardaanihan yleensä mielletään touring-pyörään kuuluvaksi varusteeksi.

    Eiköhän tässä keskusteluissa mainituista merkeistä ja malleista kaikki ole ihan kohtuullisen hyviä kompromissejä eri käyttötapojen suhteen ihan niin kuin sport-touring pyörän pitää ollakin.

    Minulla oli aikoinaan 91-mallinen zzr 1100 ja kieltämättä se on erittäin hyvä pyörä nopeaan matkailuun. Taitaa tällä hetkellä olla hinta/laatu-suhteeltaan varsin erinomainen laite euroopan matkailuun.

    Tällä hetkellä minulla on mm. Bmw K1200s jonka ilmeisesti pitäisi olla tähän kategoriaan hyvä pyörä, mutta kyllä tehdas olisi saanut sitä hieman vielä "sivistää".

    Tankki on mielestäni aivan liian pieni ja ruiskun toiminta pienillä kierroksilla jättää todella paljon toivomisen varaa.

    Onneksi edes tuo jousitus sentään toimii mainiosti. On perhanan mukavaa ajaa kuoppaisia teitä ilman että tuo "sport"-puoli pääsee pilaamaan ,mitään ajonautinnosta.


    PS. Huomenna sitten pitäsi lähteä Muhokselle oikealla touring-pyörällä, eli Guzzilla.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  29. #59
    Uusin Cycle World huhuilee, että Kawasakilta tulisi jo ensi vuonna 190 heppainen ZZR 1300.

    Eri puolilta on myös kuulunut juttuja Busan uudistumisesta ensi vuodelle.

    Uutta Bläkkäriä on odoteltu kohta jo ainaski sata vuotta....ensi vuonna kenties?

    Onkohan kilpailu pikku hiljaa heräilemässä uudestaan tässäkin luokassa?
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  30.  
  31. #60
    Lainaa (teme77 @ Elo. 11 2005,19:57) kirjoitti

    Onkohan kilpailu pikku hiljaa heräilemässä uudestaan tässäkin luokassa?
    Kyllä olisi aikakin. Ei tässä luokassa ole paljoakaan uutta ole viime vuosina tullut.

    FJR (joka on mun luokittelussa sporttituureri, joskin paino jälkimmäisellä sanalla) on oikeastaan ainoa merkittävä todellinen uutuus viimeiseen pariin vuoteen.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen