Ja minkäs takia tuossa ei matkustaja viihtyisi? Vai eikö 12R:n kuski viihdy?(kkipsi @ Touko. 24 2005,15:59) kirjoitti
Samoilla spekseillä mekin ollaan oltu mutta kyllä viihdyttiin molemmat. Niin no se kwaakun takapenkki....![]()
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Kun silmiin kerran sattu:(suzufani @ Touko. 23 2005,13:23) kirjoitti
Olen hiukan eri mieltä. Kaks päällä mukavuus riippuu seurasta. Ajan hyvin paljon mieluummin mammeli tarakalla kuin yksin.
Totta kai yksin on huolettomampi.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Ei pidä paikkaansa, päinvastoin. Tämä syy-yhteys on muutenkin epälooginen, koska todella moni tuntuu ottavan kyytiin oman äitinsä!(R2-D2 @ Touko. 24 2005,11:05) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
TÄH! Oidipaalisia tai heinäpaalisia oireita motoristeilla! Ny meni maine, pyärä myyntii!![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Just joo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mieti vähän itsekin kunnolla(kkipsi @ Touko. 24 2005,15:59) kirjoitti
![]()
Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!
http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg
Honda CBR 1100 XX -04
Nii jäi kevväälä vähä kesken mut nyt tullut kaikille enempi kilometrejä. Oisko kolmen kauppa? XX, busa vai kawa 1200?
Hommaa vaan se XX ja nauti *(Pihu @ Elo. 10 2005,22:22) kirjoitti
Uskoisin että tuosta kolmikosta se on paras kaks päällä ajoon... *![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
FJR 1300 passais noihin ehtoihin, mutta joko se luokitellaan homosohviin?? *(Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Ruiskumalli tuli vuonna -99, tehoa ilmoitettiin olevan 152hv, kaasarimalleissa taas 164hv, lukemat katsoin Hondan esitteistä... *(Pihu @ Elo. 10 2005,22:41) kirjoitti
Mulla oli pari kesää -00 XX, hyvin sillä pysyi muun liikenteen mukana *![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
Ei toki. Matkamersu on matkamersu. Hintaluokka vm kakstonnisissa on aika lailla samaa luokkaa.Mutta huoltovälillä on kuulemma kilometrien ero?
Kysäisin emännältä. Hänen mukaansa Cagivan vaihto Fjärrään ei ole muuttanut allekirjoittaneen seksuaalista suuntautumista laisinkaan. Lähtökohta oli 102% hetero.(Transalp @ Elo. 10 2005,21:46) kirjoitti
Ei nopein (vain 263 km/h), mutta kaikkein sporttisin vaihtoehto sport-touring luokassa näkyy profiilissani. Mukava myös kaksin, eikä ole ruma keula![]()
Jos nopeinta sport toureria tai matkapyörää yleensäkin etsit, niin huippunopeudella ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä, koska sitä pystyy äärimmäisen vähän hyödyntämään, vaikka Saksan autobaania ajaisit koko ajan (mikä taas on enimmäkseen umpitylsää). Sen sijaan tulisi kiinnittää huomio niihin asioihin, joilla saadaan kuljettaja, ja jos on myös matkustaja mukana niin myös matkustaja, pysymään hyvässä ajovireessä. Silloin tarve taukoihin vähee ja kilometrejä per ajopäivä saa paljon enemmän aikaiseksi. Toinen on tietysti polttoainetankin suuruus suhteessa kulutukseen. Siinä minusta tavoite olisi päästä ainakin 300 km tankillisella, ettei joudu liian usein käymään juottopaikalla.
Nopeus tourerilla mitataan minusta km/vrk eikä km/h -asteikolla.![]()
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Eiköhän se sport -sana siinä nimessäkin tarkoita, että pyörässä tulisi olla urheilullisia ominaisuuksia.. Sen takia homosohvat on poissuljettuja.(kawajack @ Elo. 11 2005,09:23) kirjoitti
Mä en ymmärrä, miks joku haluaa ajella sohvakalustollaan ympäri maanteitä.. Eikö se ole niin, että jos haluaa kaikkein vaivattominta ja mukavinta etenemistä, niin ajaa autolla?
Mä ottasin varmaan hajapusan. Bläkkäri on aika mitäänsanomaton pyörä (olen ajanut). Kawakin kyllä menis, mutta siinä ei ole silleen vääntöä kuin Busassa. Kyllä Busa on niistä paras ajattavuudeltaankin mun mielestä, XX ja Kawa on aika kankeita.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
AAMEN!!!!(Tylyttäjä @ Elo. 11 2005,09:44) kirjoitti
Bemarin K 1200 S on myös matkaan ja mutkaan erinomainen valinta mutta Bussin karisma puuttuu. Ja ZX 12:ssa ei istu pitempää matkaa takana mielellään kuin alle 120 cm kokoinen henkilö, sekin on kokeiltu. Kyytiläisen kannalta noista on paras varmaan BMW sitten ehkä XX ja Bussissakin on kohtuullisen hyvä istua takana.
Eikös sport tourerilla pidä pystyä ajamaan vähän sporttia ja tourinkia. "Sohva" ei ole sellainen yleispyörä eikä "kyykky" myöskään. Kummallakin kyllä pystyy menemään radalle ja ajamaan matkaa mutta välimuoto, sporttourer, on kohtuullisen hyvä kumpaankin
haemis
...jostain syystä kallistuin busaan....hehiötä kehiin....
..kaikki noi kokeilleena,ei ollu edes vaikea valinta...päinvastoin!
Pihu,osta se Busa niin olet tyytyväinen,eikä tarvi mammankaa valitella takanaoloa....![]()
Joo, se uus Bemarin K 1200 S voi olla kyllä kova sana myös! Onhan se aika paljon nykyaikasempi kuin Busa, voisin kuvitella, että ajettavuuskin on parempi. Tutut on sillä ajanu, ja kovasti kehunu. Ennen kuin voi itte sanoa, niin täytyis tietysti ajaa.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Eli fjr... ennen oli xx eikä pitkällä matkalla voi puhua samana päivänä...(Ekku @ Touko. 22 2005,12:50) kirjoitti
nostaa hyttiä kaasulla, kulkee ainaki 250km/h todellista, tankilla pääsee 450km (ajanut 393km pysähtymättä suomessa) ei kyytiläinenkään valitellu.. vääntöä alhaalla niinkö customissa keppiveto... yksinkertaisesti PARAS!![]()
Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
Siis puhuuko vehnäolutaddikti nyt pyörästään vai itsestään..?(Köpi @ Elo. 11 2005,08:00) kirjoitti
![]()
Ei taida monessa sporttouring pyörässä olla keppiä: K 1200 S Bemu taitaa olla ainoa.(Moottoripyöräilijä @ Elo. 11 2005,10:25) kirjoitti
Jamppukin taitaa olla enempi touringpyörä mutta ei missään tapauksessa *sohva.
Mutta kysehän on vain käsitteiden määrittelemisestä...
haemis
Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).
Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
Täysin samaa mieltä! *(skoge @ Elo. 11 2005,14:29) kirjoitti
*Itsellä in ZZR1100, eikä tuo "nuorempi sisko" voi olla yhtään ainakaan huonompi!
FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella ** (se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")
Busa ei ole tourer (ei hyvä kaksi päällä) eikä myöskään mäyris (ZX-12), siihen ei myöskään saa sivulaukkuja *
Mut bläkkäri tulee kyllä aika lähelle... *![]()
Bemusta ei (vielä) mitään omakohtaista tuntumaa *![]()
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
hmm.. zzr1200![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Hitto, taisin puhua läpiä päähäni, piti oikein tarkistaa....
Bike 7/2002 testissä XX:lle mitattiin 280,8 ja Zetorille VAAN 278,8. Eli ZZR on hiukka hitaampi vaikka mitattuja heppoja on enemmän.
Sorry, mutta pitäähän sitä omaansa kehua vaikka välillä väärin perustein![]()
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
eli tarkoitat kun istuma asento ratkaisee, että kaikki streetfighterit nakupyörät ENDUROT on sohvia???(kawajack @ Elo. 11 2005,16:42) kirjoitti
toisekseen yamahan sivujen mukaan sillä ei mallistossaan yhtään touring pyörää![]()
![]()
Suzuki Savage ls 650 -92 --> Honda cb500 -03 --> Honda cbr1000f -00 --> Honda cbr 1100xx -04 --> Yamaha FJR 1300a -05 --> Honda Pan European -08
Saman tyyppistä perustelua käyttäen Kawasaki ZZR, Busa ym muut eivät ole sport/TOURING-pyöriä, koska ne ovat ketjuvetoisia.(kawajack @ Elo. 11 2005,16:42) kirjoitti
Se kardaanihan yleensä mielletään touring-pyörään kuuluvaksi varusteeksi.
Eiköhän tässä keskusteluissa mainituista merkeistä ja malleista kaikki ole ihan kohtuullisen hyviä kompromissejä eri käyttötapojen suhteen ihan niin kuin sport-touring pyörän pitää ollakin.
Minulla oli aikoinaan 91-mallinen zzr 1100 ja kieltämättä se on erittäin hyvä pyörä nopeaan matkailuun. Taitaa tällä hetkellä olla hinta/laatu-suhteeltaan varsin erinomainen laite euroopan matkailuun.
Tällä hetkellä minulla on mm. Bmw K1200s jonka ilmeisesti pitäisi olla tähän kategoriaan hyvä pyörä, mutta kyllä tehdas olisi saanut sitä hieman vielä "sivistää".
Tankki on mielestäni aivan liian pieni ja ruiskun toiminta pienillä kierroksilla jättää todella paljon toivomisen varaa.
Onneksi edes tuo jousitus sentään toimii mainiosti. On perhanan mukavaa ajaa kuoppaisia teitä ilman että tuo "sport"-puoli pääsee pilaamaan ,mitään ajonautinnosta.
PS. Huomenna sitten pitäsi lähteä Muhokselle oikealla touring-pyörällä, eli Guzzilla.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Uusin Cycle World huhuilee, että Kawasakilta tulisi jo ensi vuonna 190 heppainen ZZR 1300.
Eri puolilta on myös kuulunut juttuja Busan uudistumisesta ensi vuodelle.
Uutta Bläkkäriä on odoteltu kohta jo ainaski sata vuotta....ensi vuonna kenties?
Onkohan kilpailu pikku hiljaa heräilemässä uudestaan tässäkin luokassa?![]()
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Kyllä olisi aikakin. Ei tässä luokassa ole paljoakaan uutta ole viime vuosina tullut.(teme77 @ Elo. 11 2005,19:57) kirjoitti
FJR (joka on mun luokittelussa sporttituureri, joskin paino jälkimmäisellä sanalla) on oikeastaan ainoa merkittävä todellinen uutuus viimeiseen pariin vuoteen.![]()
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)