Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Kauvanko ajaa vielä DUNLOP SPORTMAXILLA ku aamupäivällä huomasin että kangasta näkyy noin 30cm matkalta keskeltä rengasta? Pitääkö mennä heti huomenna laittamaan uutta alle?

BTW: Renkaalla ajettu vasta 4500km

uusi takanakki ei ainakaan tule olemaan dunlop *
    Oliks tää joku rölli?

Itse en ajais metriäkään. Terävä kivi jos sattuu sopivasti alle niin läpi menee. Renkaat on muuten tarkotus vaihtaa silloin kun niissä on vielä vähän kuviota jäljellä.

Itse olen ajanut reilu 100 kilometriä niin, että olen ollut tietoinen kankaan näkymisestä, joten kokonaismatka on varmaankin pidempi. Vettä tosin tuli rankasti, joten ehkä se säästi rengasta. Tuon sadan kilometrin aikana kuluminen oli kuitenkin silminnähtävää, joten varaa taksirahaa mukaan...

Tuollaisilla kumeilla ajaminen ei ole missään olosuhteissa koskaan järkevää. Rengas, jossa kangas tunkee esiin on sanalla sanoen paskana, eikä sillä ei ole minkäänlaisia ominaisuuksia. Tuollainen loppuun kulunut kumi ei ole kovin käyttövarma, vaan saattaa puhjeta todella helposti ja pitoon olematon. Jos sellaisella haluat ajella, niin älä ainakaan aja samalla tavalla, kuin edelliset 4500 kilometriä...
    Desmo Jugend
    isot pojat sanos et voi ajaa vielä vaikka kankaat näkyy

tanään tuli ajettua 250km

huomenna haen uuden kumin
    Lainaa (verner @ Touko. 20 2005,21:15) kirjoitti
    Itse olen ajanut reilu 100 kilometriä niin, että olen ollut tietoinen kankaan näkymisestä, joten kokonaismatka on varmaankin pidempi. Vettä tosin tuli rankasti, joten ehkä se säästi rengasta. Tuon sadan kilometrin aikana kuluminen oli kuitenkin silminnähtävää, joten varaa taksirahaa mukaan...
    Märällä tiellä rengas kuluu enemmän, paitsi jos oikein varovasti sateen takia ajelit.
    zx-6r 636 -03
    Ajele rauhassa vaan. Kyllä sillä ainakin marraskuulle ajelee!
    ooo
    Vähän off topic, takarenkaalla ajeltu noin 6000 km, tommonen 1500-2000 ois vielä voinu päästellä. Kotipihalla huomasin et perkule naula oli eksyny renkaaseen, siis sellanen pikkanen mut naula kuiteskin, noh nyt on uus pirelli alla oli muuten aikas moinen vitutus huolttiksen pihalla kun huomasin ton naulan renkaassa, vitutusta huomattavasti lievensi se asia et se ei osunu etu renkaaseen joka oli pari päivää sit vaihdettu
    Dorsoduro 1200
    Lainaa (yoke @ Touko. 20 2005,23:52) kirjoitti
    Märällä tiellä rengas kuluu enemmän, paitsi jos oikein varovasti sateen takia ajelit.
    Onko näin? Kuvitteli olevan toisin kitkan jäädessä niukemmaksi ja lämpöjen pysyessä alempana. Vai onko sittenkin niin, että juuri viileämpi rengas kuluu mielellään? Asiantuntijoita!
    Desmo Jugend
    Lainaa (Janne80 @ Touko. 20 2005,21:01) kirjoitti
    *klips*
    BTW: Renkaalla ajettu vasta 4500km
    *klips*
    hyvinhä se on kestäny
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Lainaa (verner @ Touko. 21 2005,00:13) kirjoitti
    Lainaa (yoke @ Touko. 20 2005,23:52) kirjoitti
    Onko näin? Kuvitteli olevan toisin kitkan jäädessä niukemmaksi ja lämpöjen pysyessä alempana. Vai onko sittenkin niin, että juuri viileämpi rengas kuluu mielellään? Asiantuntijoita!
    Isot pojat ovat sanoneet, että pienemmästä kitkasta johtuen kumi luistaa enemmän tien pinnalla ja näin ollen kumi myöskin kuluu enemmän. Järkeen käy ainakin omassa päässäni.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    1mm pitäis olla kuvioita pienimmilään. Autossa 1.6.
    Kyllä kankaassa on parempi pito kuin slikseissä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kun kankaat ovat näkyvissä pyörä on oikeasti jo paperin ohut! Rengasfirmassa kaveri näytti kuinka taskulampun valo kuulsi komeasti moisesta läpi. Ja sekin pyörä oli tuotu ajamalla renkaanvaihtoon! *

<p>2002-2014</p>
    Sitä kannattaa käyttää vesikelillä eturenkaana vesiliirron välttämiseksi, sillä kun on tällainen Viledaefekti; se imee veden pois tienpinnasta ja jättää täten takarenkaalle kuivan uran. Ja mitä kovempaa ajaa, sitä paremmin se toimii, kun keskipakoisvoima kuivaa sen kierroksen aikana.
    Tänään kävin ostamassa uuden Pirelli Diablo Strada taka gummin

Ja väänsin sen vanteelle

Vanhan tietenkin räjäytin polttamalla loppuun
    Lainaa (Janne80 @ Touko. 22 2005,01:22) kirjoitti
    Tänään kävin ostamassa uuden Pirelli Diablo Strada taka gummin

Ja väänsin sen vanteelle

Vanhan tietenkin räjäytin polttamalla loppuun
    Mäkin ostin tollasen toivottavasti kestää kilometrejä... paremmin kuin mitä mulla on mopoissa olleet,on kuulemmalla jollain "robotilla tehty rengas" ihan ok gummi ainakin mun mielestä.
    Dorsoduro 1200
    Isot pojat sanova että: EEEEhhhheheheee...

Kyllä renkaan kun renkaan saa kankaille parissa tuhannessa kilsassa, vaikkei edes yrittäs. Jotta renkaan saa kestämään, pitää olla kait aika pehmeet ja sutjakat ajotavat, itte huomasin alkuun renkaiden kuluvan nopeasti, mutta sitten näyttäs hiukan kestoikä lisääntyneen.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Touko. 22 2005,09:39) kirjoitti
    Isot pojat sanova että: EEEEhhhheheheee...

Kyllä renkaan kun renkaan saa kankaille parissa tuhannessa kilsassa, vaikkei edes yrittäs. Jotta renkaan saa kestämään, pitää olla kait aika pehmeet ja sutjakat ajotavat, itte huomasin alkuun renkaiden kuluvan nopeasti, mutta sitten näyttäs hiukan kestoikä lisääntyneen.
    Höh, mulla kestää takakumit aina ihan liikaa.
    Mä taidan ajaa ihan liian sutjakkaasti. Pitäis opettella kääntämään kahvaa rivakammin. Jos sais takanakin kulumaan nopeemmin, niin pääsis tohon isojen poikien kastiin

(itte asiassa toi hyppyläpsy on kaamee...)

Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (MattiR @ Touko. 21 2005,06:59) kirjoitti
    1mm pitäis olla kuvioita pienimmilään. Autossa 1.6.
    Kyllä kankaassa on parempi pito kuin slikseissä.
    Eikös 1.6 mitata autossa pääurasta, mistäs se mitataan pyörässä? Suht keskeltä?
    itellä bleidissä näky viime syksynä kangas koko matkalta ja renkaan muoto oli "sisäänpäin kääntynyt" keskeltä ja kyllä sillä muutama sata kilsaa tuli ajeltua. sateella tosin oli erittäin liukas. vähän ku availi liian innokkaasti nii oli ku pehmeällä hiekalla ajelis
    blade 97, cr 250 00, sherco 250 02

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    10r:ssä ensiasennusrenkaina ovat Dunlopin Sportmaxit. Nyt on 7.000 kilsaa koossa ja ne ovat lähes kuin uudet. Enkö osaa ajaa, kun eivät kulu?
  22.  
    Siinä vaiheessa, kun mulla ei ole enään varaa ostaa rengasta alle ennen kuin se on kankailla niin mä vaihdan harrastusta. Renkaista, tai yleensäkään pyörän teknisestä kunnosta en tingi. Toinen missä yritän olla tinkimättä on ajovarusteet.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu